Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt wrz 26, 2006 10:49 pm

80 latek robiący uniki szybciej niż 20 latek ciekawe ...
15 poziomowy dyplomata : 5 Charismatic /10 Ambasador i obie klasy mają nędzne ataki, clasowa obronę. Niezbyt szybki Strong ma na 3 poziomie (bo od 4 możemy przechodzić na zaawansowane klasy) BAB +3 i +2 DEF a Charismatic ma +1 BAB i +1 DEF.
W Anomali nie będzie się opłacało grać innymi klasami niż Smart. Czemu ? Ataki, Obrona i Inicjatywa wysoka a do tego masa punktów na umiejętności. Już widze pole do popisu dla drukowania postaci.
W realnym świecie w drużynach SWAT czy HRT są 20 - 30 latkowie, w Anomali LA SWAT będzie się składał z 80 letnich żołnierzy, oni dopiero będą mieli wydrukowane statystyki. :D

Deckard, oj chyba nie kupię Anomalii, po wywaleniu mechaniki za mało będzie w niej fabuły. I nikt ni nie wmówi, że upchniecie te zmiany na 10 stronach. Po za Modernem radzę wziąść pod uwagę Future i Urban Arcana o Apocalipse nie wspominając - stanowią w końcu całość z D20 Modern Obawiam że skończy się jak z Ariocha i moją konwersją Crystalicum na D20 - same atuty zajmują 70 stron :D
A pro po właśnie mam na biurku D20 Dark*Matter :D cudo. Na Imladrisie na 100% poprowadzę :D Deckard piszesz się ?
 
Anonim_1

wt wrz 26, 2006 11:00 pm

Sony pisze:
Już widze pole do popisu dla drukowania postaci.

To chyba by była zaleta, jeśli Anomalia umożliwiałaby robienie kombosów. :)

Sony pisze:
Po za Modernem radzę wziąść pod uwagę Future i Urban Arcana o Apocalipse nie wspominając

Pewnie, a potem będą ludzie śmiać się z tekstów "Anomalia wyjdzie miesiąc po Apocalypse" :P
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr wrz 27, 2006 12:12 am

Gerard Heime pisze:
ale może zamiana d20 na d10 albo d6 załatwi sprawę?

Detal, ale k6 i tak jest zbyt silna i może spowodować zbytnie zachwianie sytuacji. Choć to wróżenie z fusów, nie widzę przecież przyrostów modyfikacji do inicjatywy.

Gerard Heime pisze:
Przecież mu tego nie zabronimy

Narażacie się na niebezpieczenstwo konfliktów na łonie drużyn chccących zagrać w Anomalię. Przy takiej dowolności interpretowania zasad, dobierania poszczególnych opcji i mieszania obowiązkowego fluffu z opcjonalną mechaniką... Brak porozumienia co do jednolitości jest cholernie niebezpieczny. Ludzie narzekają na golden rule, ale tutaj to znacznie większy kaliber problemu. GR ma zasadniczo przyspieszać grę o stałych i znanych graczom już elementach. W modelu Anomalii to coś innego - zostawiając grających na pastwę samodzielnego ustalenia tylu czynników zanim jeszcze powstaną postaci to masakra. Nawet gry indie nie wchodzą w takie kwestie. Uniknięcie spięć wymusza na Was dołożenie sporej liczby hintów. I nie mówię tu o opowiadaniach, ale całego poradnika "jak grać w różnych stylach". Kolejne strony... Jeżeli coś jest do wszystkiego, to nie jest do niczego, ale musi mieć obszerniejsze wyjasnienia.

Gerard Heime pisze:
Bo w przeciwieństwie do gier Indie, nie oferujemy jedynego, słusznego stylu gry wraz z naszym systemem.
Najprostszym sposobem rozgrywki będzie wariant Lary Croft. Jednak dla chcących czegoś więcej, będą odpowiednie narzędzia i smaczki.
Zagraj sobie w nWoD. To system, który wspiera bardzo fajną, klimatyczną grę, lecz jednocześnie nie zabrania gry lajtowej. Można tak zagrać rzeźnię zombiaków z użyciem duuużej ilości broni tak samo, jak ponury i mroczny thriller noir

Po pierwsze - nie tylko gry indie celują w pokazanie jednego stylu gry. Z sufitu podam Shadowruna. Po drugie - najprostsze, znaczy się najwyraźniejsze. W jakim więc celu wszędzie widzę odwołania do Pikniku? Drozdal coś pisał - oberwał Piknikiem, strona pierwsza - Piknik, na stronie projektu - Piknik. Nie ma tam Tomb Ridera! I ja piszę to bardzo poważnie - skoro jest to najprostsza i najszybciej przychodząca do głowy konotacja dla fazy II, to dlaczego nie ma ani słowa o tym dla Odbiorców? Mylę się pisząc, że powodem jest próba nadania Anomalii bardziej ambitnego (w zwykłym znaczeniu tego słowa) wyrazu, aby nie była to tylko "kolejna rąbanka dla dzieci"? Ale Lara właśnie jest taką bohaterką - mokry sen nastolatka, plus jeszcze te klawe cyc... znaczy się spluwy.

Dalej - próbujecie dopasować mechanikę do fluffu i na odwrót, testując system na swoich założeniach. A jak będzie wygladała Anomalia stricte na Modernie? Jak zamierzacie nakłonić ludzi do zainwestowania, gdzie wszystko co nowe, to tylko kolor? Weź pod uwagę, że z chwilą wywalenia zasad psychologicznych, środowiskowych i calej reszty mechaniki grającym pozostaje już tylko wysłuchiwanie opisów. Nie nazwałbym tego mocną zahaczką dla fanów.

Trzy - ale my tutaj nie rozmawiamy o nWoDzie. Wspiera różne style? Klasa. Ale Anomalia to nie nWoD, ale znaczek d20, target to fani d20, mechanika nawet przerabiana to d20. Damn - chcesz powiedzieć, że modyfikujecie mechanikę i styl gry Moderna pod fluff tworzony pod kątem uwielbienia dla nWoDu?

EDIT: Co do zaproszenia na sesję otwartą - zagrałbym, ale na d20 Modern w Waszym wydaniu.

Krótki OT:

Sony pisze:
I nikt ni nie wmówi, że upchniecie te zmiany na 10 stronach

Mini sprostowanie - ja nie jestem członkiem teamu. A 6 stron to zejdzie li tylko na nowe tabele i opisy klas.

Sony pisze:
Deckard piszesz się?

Nie wiem, czy będę na Imladrisie - zobaczymy. Na razie dużo planowałem a rzeczywistość jest trochę odmienna. Ale D*M zobaczyłbym :)

ShadEnc pisze:
To chyba by była zaleta, jeśli Anomalia umożliwiałaby robienie kombosów.

Pomyliłeś z Klanarchią ;) Ale kombosy to byłoby to, co zwróciłoby uwagę gamistów.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

sob wrz 30, 2006 6:02 pm

Sony pisze:
W realnym świecie w drużynach SWAT czy HRT są 20 - 30 latkowie, w Anomali LA SWAT będzie się składał z 80 letnich żołnierzy, oni dopiero będą mieli wydrukowane statystyki. :D


To syndrom nie Anomalii a d20 modern ;>
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw paź 05, 2006 8:42 am

Szczur porównaj sobie 20 poziomową postać w Modernie z 20 poziomową w Anomalii. Jeżeli 20 poziomowa postać jest w szczycie swoich możliwości - czyli wiek około 30 lat najlepsi z HRT czy SWAT są w tym wieku, po przekroczeniu wieku 40 lat tacy ludzie stają sie wykładowcami, instruktorami itp. Czyli do 20 poziomów Fast/Strong/Tracer/Spec Ops/Sniper/itp zaczynają dokładać poziomy w Charismatic, Dedicated, Smart.
Równoczeście lecą im cechy Fizyczne a wzrastają Umysłowe.
Jak będzie w Anomalii ? Cechy im "MOŻE" polecą ale przyrost np. Inicjatywy je zrekompensuje. Czyli 80 letni "dziadzio" z Parkinsonem szybciej wyciągnie broń niż 30 letni członek HRT. Co fajne nie jest.
Przyjąłem 20 poziom jako szczyt możliwości - taka ładna okrągła liczba. :D

Od paru dni mam D20 Dark Matter - i jednak chyda nie kupię Anomalii, wszystkie założenia Anomalii mam w DM, brakujące "międzywymiarowe wrota" mam "mechanicznie" opisane w D20 Future :D DM w tej chwili umożliwi mi prowadzenie niemal wszystkiego Bug Hunt, Extraction, Infiltration, Investigation, Liquidation, Recovery - oko kilka typów misji, Normal with Paramormal, UFO/Aliens, Spirits, Mutants, Conspiracy Campaigns, Xenoforms, Horrors of Nature - Zaś wszystko ten fragmet mówi wszystko Dimensional Travell :D Dodatkow mam zajefajny Time Line i opis świata.

Nie chcę być pesymistą, ale Anomalię chciałem kupić ze względu na fabułę, teraz mam DM i już nie chcę :D - dodatkowo DM jest wprost dostosowany do Moderna a Anomalia nie. Jest też duża szansa że ISA wyda DM po polsku - w końcu G. Szulc mówił o wydaniu wszystkiego do Moderna, a dużo tego nie ma, nie zdziwił bym się jak by DM po polsku pojawiła sie na przełomie 2007/2008. Oj będzie się działo jak mawiał pewien facet :D

Nie życzę Wam źle, nawet chciałby aby się Wam udało, ale pomijacie jeden ważny aspekt, targetem D20 są ludzie, którzy wybrali D&D i D20 woleli by jej nie zmieniać - a po za tym większość graczy w D20 to ludzie młodzi i preferujący raczej filmowe podejście, nie lubią mroku, nędzy. chcą być bohaterami. I najczęściej nie uczestniczą w szerokim "życiu fandomowym" - cichutko grają. No chyba, że Anomalia ma być przeznaczona dla "wodziarzy" :D Ale wtedy może lepiej zmienić mechanikę. Obawiam się że znaczek D20 nie jest magiczą receptą na sukces, przekonał się o tym Portal, kiepskich przygód nie uratował znaczek D20.
Albo więc zróbcie Anomalnię, na normalnym D20, w odpowiednich miejscach "dopakujcie" przeciwności, albo zmieńcie mechanikę.
Między nami mówiąc, nie rozumiem tej polskiej "mani" dołowania, zwiększania śmiertelności i mrrhoku. :D
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw paź 05, 2006 2:08 pm

Sony pisze:
Szczur porównaj sobie 20 poziomową postać w Modernie z 20 poziomową w Anomalii.


20 poziomowa postać w Modernie i Anomalii.
BaB - szczyt możliwości, dziadek lat 90 cały czas celniej strzela od 30-latka z SWAT (dodatkowe atuty i wzrost BaB spokojnie rekompensują utratę statystyk).
Obrona - dziadek znowu lepiej unika kul. To samo z obroną (nie mówiąc o tym, że dziadek jest takim twardzielem, że nie ma bata, żeby czegoś się przestraszył ;) ).

W obu przypadkach (d20 modern i Anomalia) z uwagi na wykorzystanie mechaniki d20 modern, dziadek będzie lepszy od 30-latka, specjalisty z HRT. Bo ma więcej Pdków i wyższy poziom przez to. Bo takie jest założenie systemu.

Jedyne co się różni, to że w Anomalii dziadek będzie znacznie szybszy od 30-latka, podczas gdy w d20 modern będzie szybszy, ale w mniejszym stopniu.

Byłoby fajnie, gdybyś nie mieszał realizmu świata i d20 modern, bo te dwa pojęcia leżą bliżej przeciwnych biegunów niż blisko siebie ;)

Sony pisze:
Jak będzie w Anomalii ? Cechy im "MOŻE" polecą ale przyrost np. Inicjatywy je zrekompensuje. Czyli 80 letni "dziadzio" z Parkinsonem szybciej wyciągnie broń niż 30 letni członek HRT. Co fajne nie jest.


Nie odpowiem ci na to - nie grałem w Anomalię ani nie widziałem jej kompletnej mechaniki. Wiem za to, że będzie to identyczne z tym, że 'dziadzio' z Parkinsonem cały czas lepiej strzela. Przy takim realiźmie świata fakt, że również szybciej wyciągnie giwerę wcale mnie jakoś nie razi :P
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

czw paź 05, 2006 8:26 pm

Od paru dni mam D20 Dark Matter - i jednak chyda nie kupię Anomalii, wszystkie założenia Anomalii mam w DM, brakujące "międzywymiarowe wrota" mam "mechanicznie" opisane w D20 Future

Wiec wybierzesz dwa podreczniki, ktore nie wiadomo kiedy beda po polsku, zamiast jednego.

dodatkowo DM jest wprost dostosowany do Moderna a Anomalia nie

Ze tak powiem - nie masz pojecia, jak Anomalia jest dostosowana do Moderna.

nie zdziwił bym się jak by DM po polsku pojawiła sie na przełomie 2007/2008.

Znajac ISE, to predzej gdzies pod koniec 2010 ;)

targetem D20 są ludzie, którzy wybrali D&D i D20 woleli by jej nie zmieniać - a po za tym większość graczy w D20 to ludzie młodzi i preferujący raczej filmowe podejście

Wiesz, chetnie bysmy zobaczyli wyniki jakis badan lub sami je zlecili. Bo narazie to wszystko spekulacje.

Obawiam się że znaczek D20 nie jest magiczą receptą na sukces, przekonał się o tym Portal, kiepskich przygód nie uratował znaczek D20.

Oczywiscie, ze nie jest. I my jako przyszly wydawca postaramy sie juz o to, zeby gra byla tak dobra jak to tylko mozliwe.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw paź 05, 2006 10:15 pm

Czyli jeden system, który nie jest realistyczny - bo Modern nie jest - zamieniamy na system Anomalii który realistyczny równierz nie będzie, jeśli zmiany jak Inicjatywa wejdą w życie. Więc po co udziwniać mechanikę? Może lepiej wymyślić nowa mechanikę - do tej pory nikomu się nie udało w Polsce wymyślić sensownej mechaniki, ale kto wie, może będziecie pierwsi.

Badania ależ proszę - ponad 60 tysięcy sztuk Podręcznika Gracza + rzeczy takie jak moduły, które na KAŻDYM forum zostały zjechane, a które sprzedawały się w 1000 - 2000 szt każdy - czyli owe "nieszczęsne" moduły zakupiło łacznie ponad 10000 ludzi (tyle ich poszło - wiem, że część kupiła kilka a inni jeden). Znaczy, że gracze jednak lubią Heroic, H&S i pakowanie postaci. Tyle, że 99% owych graczy się w ogóle nie udziela na forach, nie jeździ na konwenty. Nie wierzysz ? Spytaj Enca, Seji'ego i inne osoby. Potwierdzą to.

Tak DM jest dostosowane do Moderna, bo nie będzie trzeba NIC zmieniać, w Anomali bedziemy musieli jednak kombinować, no chyba, że Autorzy dadzą też Modernowe statystyki - w co wątpię. Już teraz część mechaniczną Anomalii oceniam na jakieś 100 stron - i nie są to wymysły, Arioch i ja konwertowaliśmy Crystalicum na D20 same atuty zajęły nam 90 stron.
Do Anomali też potrzebuję dwie książki - Moderna i Anomalię, Do DM też - różnica jest taka, że w DM siadam i gram, a w Anomalię nie - bo muszę dostosować mechanikę. Atakich jak ja będzie dużo, jeśli 1/10 fanów D&D kupi Moderna to mówimy o ponad 6000 ludzi - zktóych sporo może się przestraszyć rezenzji - ".... Musicia dokonać zmian, skonwertować Anomalię na D20 ..." A na półce obok stać będzie gotowe DM. :D
Czy nie zastanawia Was to, że ludzie kupują Moderna bo podoba im się taki jak jest ? Garnek & Co - w Wolsungu zmienili mniej niż wy planujecie - a to dużo bardziej różny system niż pierwotny Modern. Zamias kombinować wydajcie Anomalię wprost na Modernie, jeśli wpakujecie super fabułę i klimat to ludzie to kupią.

Jeśli ISA utrzyma tempo - a zanosi się że tak - to na DM nie będziemy czekać długo. Urban Arcana i Weapon Locker już są w obróbce, do zrobienia pozostaje Meance Manual i D20 Future, pozostałe rzeczy to cieniutkie, miękko okładkowe książeczki, z których Critcal Location w 60% ma obrazki. Takie rzeczy robi się szybko. Więc termin 2007/2008 jest jak najbardziej realny. Bo z Moderna mamy tyle do wydania. :D Zdążycie do końca 2007 ? Bo łatwo Wam nie bedzie - zwłaszcza biorąc pod uwagę szerokie zmiany w mechanice, które TRZEBA przetestować.

Niezrozumcie mnie źle, krytykuję Was bo chciałbym, doczekać się porządnych polskich settingów do D&D i Moderna - ale przerażenie mnie ogarnia jak widzę metody jakie się stosuje.

Moja kolejność : Najpierw fabularna mega kampania z opisem świata. A dobiero później majstrowanie przy mechanice.
 
Anonim_1

czw paź 05, 2006 10:29 pm

Spytaj Enca, Seji'ego i inne osoby. Potwierdzą to.

Zaprzeczam. To nie są badania, to Twoje domysły. PHB zeszło ponoć 16 tysięcy, a nie "Twoje" sześćdziesiąt.

Sony, Twoja wiarygodność osiągnęła krytycznie niski poziom.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw paź 05, 2006 10:49 pm

Sony pisze:
Czyli jeden system, który nie jest realistyczny - bo Modern nie jest - zamieniamy na system Anomalii który realistyczny równierz nie będzie[...]


Khem, khem. AFAIR to jeśli nie zostanie wyrzucony chociażby system poziomów w postaci w jakiej jest i same podstawy d20 to już nie uzyskamy systemu realistycznego. Nie trzeba nic zmieniać :P Inicjatywa nie ma tu nic do rzeczy.

Sony pisze:
Więc po co udziwniać mechanikę?


Pewnie dlatego, że autorzy mają wrażenie, że nie jest ona idealna i da się w niej dopasować parę rzeczy do ich konwencji.

Sony pisze:
Badania ależ proszę[...]


Hmm...wydaje mi się, że masz dziwną interpretację słowa 'badania rynku'.

Sony pisze:
Już teraz część mechaniczną Anomalii oceniam na jakieś 100 stron - i nie są to wymysły, Arioch i ja konwertowaliśmy Crystalicum na D20 same atuty zajęły nam 90 stron.


Wolę nie myśleć co tam zrobiliście ani ile tam tego było do konwersji.
Z drugiej strony fascynuje mnie uogólnienie wszystkiego na tej bazie.

Sony pisze:
Garnek & Co - w Wolsungu zmienili mniej niż wy planujecie - a to dużo bardziej różny system niż pierwotny Modern.


Podpiszę się pod tym co powyżej ShadEnc napisał o Twojej wiarygodności.

Sony pisze:
Jeśli ISA utrzyma tempo - a zanosi się że tak - to na DM nie będziemy czekać długo.


Miejmy nadzieję. Patrząc na to, ile czasu zajął im Modern nie byłbym takim hurraoptymistą jednak.

Sony pisze:
Niezrozumcie mnie źle, krytykuję Was bo chciałbym, doczekać się porządnych polskich settingów do D&D i Moderna[...]


"Kup Wolsunga" ;)
MSP,ANC :P
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

czw paź 05, 2006 11:03 pm

Sony pisze:
Czyli jeden system, który nie jest realistyczny - bo Modern nie jest - zamieniamy na system Anomalii który realistyczny równierz nie będzie, jeśli zmiany jak Inicjatywa wejdą w życie. Więc po co udziwniać mechanikę?

Kwestię Inicjatywy wytłumaczyłem. Jeśli chcesz wiedzieć, pzeczytaj jeszcze raz co napisałem wcześniej.

Spytaj Enca, Seji'ego i inne osoby. Potwierdzą to.

Właśnie widzę.

Dziękuję Ci ShadEnc za wypowiedź w tej kwestii.

Tak DM jest dostosowane do Moderna, bo nie będzie trzeba NIC zmieniać, w Anomali bedziemy musieli jednak kombinować, no chyba, że Autorzy dadzą też Modernowe statystyki - w co wątpię.

Zaraz zaraz, jak to, Modernowe statystyki? Atrybuty pozostają niezmienione. Dochodzi kilka skilli związanych stricte z Anomalią i Wyrwami (oraz zasady ich stosowania - stabilizowania Wyrw itd). Podobnie atuty (może będą jakieś jednostkowe zmiany, plus oczywiście kilka nowych) Większa część mechaniki walki, poza takimi rzeczami, jak inna zasada autofire pozostaje niezmieniona. Klasy zostają, plus dochodzi kilka nowych. HPki przyjmują stałą wartość, to jedyna różnica w statystykach. Pancerze - w końcu, gwoli uproszczena, zdecydowaliśmy się na DR. Jedyna 'duża' rzecz, to moduł psychologiczny.

Czy to naprawdę tak dużo zmian?

Już teraz część mechaniczną Anomalii oceniam na jakieś 100 stron - i nie są to wymysły

Proszę, powstrzymaj się od tego typu spekulacji, jeśli nie masz pojęcia, o czym piszesz.
Jeśli chcemy potraktować Wolsunga jako pewien standard, to mogę zapewnić, że mechanika Anomalii nie zajmie więcej miejsca, niż mechanika w Wolsungu.

Arioch i ja konwertowaliśmy Crystalicum na D20 same atuty zajęły nam 90 stron.

Podziwiam was, chłopaki, że nie pocieliście tego. Szczególnie, gdy zestawię to z listą Atutów Nadzwyczjanych (z których każdy ma o wiele dłuższy opis, niż zwykłe auty) z Wolsunga.
Na szczęście w Anomalii wiele nowych atutów nie będzie. Te z podstawki są fajne.

Musicia dokonać zmian, skonwertować Anomalię na D20 ...

Chyba coś Ci się Sony pomyliło. Skonwertować Anomalię na d20?
A co, konwertowałeś Spellisngera na D&D? Jeśli Wolsung wyjdzie, będziesz kowertował Wolsunga (z jego mechaniką magii itd) na Modern?

Czy nie zastanawia Was to, że ludzie kupują Moderna bo podoba im się taki jak jest ?
Garnek & Co - w Wolsungu zmienili mniej niż wy planujecie

Dziwnym trafem, jako betatester Wolsunga i człowiek w dużej mierze dłubiący nad mechaniką WS, należę do tego "& Co" i wiem, co zostało zmienione, a co nie, oraz jak to się ma do zmian w Anomalii.

a to dużo bardziej różny system niż pierwotny Modern.

W niektórych kwestiach (np. magia) - tak. W wielu innych, nie. Np. zasady walki w Wolsungu są identyczne, jak w Modernie. W Anomalii z kolei nie ma porzeby pisać całego nowego rozdziału o magii - bo magii w Anomalii nie ma. W Wolsungu jest ona niezbędą częścią świata. Podobnie, jak w Anomalii nieco (podkreślam - nieco!) większy realizm w zakresie walki i moduł psychologiczny.

Jeśli ISA utrzyma tempo - a zanosi się że tak - to na DM nie będziemy czekać długo.

Tempo - czyli powtarzające się obsuwy w planie wydawniczym? Czyli linia D&D 3.5? Czy może nWoD, który ISA będzie chciała wydać - pytanie tylko, kiedy? Czy Modern, który nawet nie został jeszcze wydany, a historia jego tłumaczenia jest wręcz słynna?

Bo łatwo Wam nie bedzie - zwłaszcza biorąc pod uwagę szerokie zmiany w mechanice, które TRZEBA przetestować.

Na szczęście w testowaniu mechaniki opartej na d20 mam duże doświadczenie. Nazwałbym to 8 godzinnym dniem pracy :-)
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 11:31 pm przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

czw paź 05, 2006 11:15 pm

ShadEnc pisze:
To nie są badania, to Twoje domysły

To sa tez moje domysly, bo niestety nie ma ich jak zweryfikowac. IMO sa to domysly dosc prawdopodobne, ale tylko domysly.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

pt paź 06, 2006 12:32 am

Seji pisze:
To sa tez moje domysly, bo niestety nie ma ich jak zweryfikowac. IMO sa to domysly dosc prawdopodobne, ale tylko domysly.

Ale na domyslach to i ja sie swoich moge oprzec, tylko ze nijak ich nie przeloze na zadny sensowny plan dzialania.
 
Anonim_1

pt paź 06, 2006 12:37 am

Dziękuję Ci ShadEnc za wypowiedź w tej kwestii.

Nie ma za co.

Przy okazji dokonkretyzuję - uważam, że Sony może mieć po części rację. Z obserwacji ruchu fanów d20 w Internecie i rozmów ze znajomymi wynika, że ludzie grają w D&D bardzo gamistycznie. Nie wiem jak wielka część tej grupy udziela się w fandomie, ale stawiam, że niewielka (może nie 1%, ale raczej nie więcej niż 10%). Wszystko to jednak, jak słusznie zauważył Seji jedynie domysły.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt paź 06, 2006 12:40 am

Miało być w całości D&D nie PG - po za tym Encu Masz nie aktualne dane, już jest ponad 18000 PG. Zwykła pomyłka, ale przecież ty Encu jesteś nieomylny. Przypomnij sobie jak sam mi mówiłeś o masach DeDekowców nie uczestniczących w "życiu" fandomowo-konwentowym. Czyżby krótka pamięć? Widzę że słowa niektórych trzeba nagrywać. Te 60 tysięcy podręczników gdzieś się podziało - ile ludzi jest na forach? wystarczy zliczyć Poltera i dnd.pl - trochę nadal brakuje. Czyżby spisek i ISA wykupywała sobie nakład? Seji jednak mnie popiera. Ilu jest forumowiczów z Tarnowa na polterze? Bo ja znam ze 30 osób grających w D&D - żadna z nich nie udziela się forach ani nie jeździ na konwenty, wiem bo się ich pytałem się. No chyba że w innych miastach jest inaczej. Nawet z mojej drużyny jeden tylko się udziela i go na gildi w dziale bitewniaków a jest na 12 osób.

Ale co tam, nie będę więcej Was przekonywał. Poczekam aż będzie gotowy produkt i obym nie musiał jak w przypadku Arkony, Po za czasem, Portalowych przygód do D20 i paru innych produkcji pisać "A nie mówiłem". Oby.

Ja się raczej nie przesiądę na Anomalię, Moderna wolę takiego jakim jest, a teraz mam DM - i mam jeszcze się męczyć z dopasowaniem? Po co? Anomalię odrazu sobię zrobię, a jak mi się znudzi przeniosę ją w kosmos za pomocą D20 Future.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

pt paź 06, 2006 12:43 am

Sony pisze:
męczyć z dopasowaniem

No pewnie, tak jak ludzie sie mecza z dopasowaniem FR do D&D czy tez beda walczyc z dopasowaniem Wolsunga do Moderna ;)
 
Anonim_1

pt paź 06, 2006 12:57 am

Sony pisze:
po za tym Encu Masz nie aktualne dane

Opieram się na oficjalnych. GS poprawiał mnie bodajże w sierpniu pisząc właśnie o 16 tysiącach.

Sony pisze:
Przypomnij sobie jak sam mi mówiłeś o masach DeDekowców nie uczestniczących w "życiu" fandomowo-konwentowym.

Miło mi, że moje opinie uznajesz za fakty, ale niestety, to jedynie opinie.

Sony pisze:
Te 60 tysięcy podręczników gdzieś się podziało - ile ludzi jest na forach?

Stawiałbym, że na Internecie działa nie więcej, niż 2-3 tysiące osób grających w D&D, czyli mniej więcej 10%. Wydaje mi się, że większość lubi gamizm, ale... tak naprawdę nie wiemy, jak jest w rzeczywistości. Ostatnio na dnd.pl Antara dowiedział się, że w Krakowie ponoć ciężko o Gam/Sim.

Sony pisze:
Moderna wolę takiego jakim jest, a teraz mam DM - i mam jeszcze się męczyć z dopasowaniem?

Tutaj akurat atutem "Anomalii" jest to, że wymaga jedynie podstawki i settingu. Ty pisałeś wcześniej o Modernie + DM + Future. Będzie nie tylko tańsza, ale i bardziej przystępna (bo czuję, że DM po polsku wyjdzie za ohohohoho).
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt paź 06, 2006 7:47 am

Encu - D20 Future to opcja. Do gry w klimatach konspiracyjno-awanturniczo-spisowo itd. wystarczy sam D20 Modern. D20 Future się przyda, ale nie jest konieczny.

Kiedyś na manewrach spotkałem 6 osobową drużynę ASG z Kraka, która namiętnie tnie w RPG - pierwszy raz ludzi na oczy widziałem :D na pytanie o fora i kony - machnęli ręką. Więc w Krakowie też jest jak podejżewam sporo takich grup - tyle że może o nich nie wiemy. :D Sam przyznałeś, że jest to duża grupa. Dlatego właśnie uważam, że to oni powinni być "tragetem" - w końcu ilość przedanych modułów o czymś świadczy. Stąd uwazam, że mimo wszystko wielu z nich nie bedzie się chciało bawić w konwersję. Osobiście uważam, że skoro zwłaszcza w środowisku D20 triumfy święci styl gry wzorowany na Baldursach, NWN czy Diablo - to czemu im tego nie dać? Nie szkoda więc Wam potencjalnych klientów?
Tymczasem w polsce pokutuje w "fandomie" idea, że jak coś nie jest mroczne i niebezpieczne to nie jest fajne. :D

Atuty trzeba będzie przepisać, w końcu wiele z nich dotyczy walki, pancerza, umiejętności - będą musiały się zmienić. A co z D20 Future i Urban Arcana? W końcu dodanie "szaraków" do Anomalii nie jest trudne, nawet pasują :D - to samo dotyczy Magii. A co z D20 Future Tech i Cybercsape? A Meance Manual? Czyli kolejne zmiany, no chyba, że wprost napiszecie że tylko D20 Modern. Stąd moje obawy o objętość i skomplikowanie.

Jak pisałem, wydać bez zmian, dorzucić trochę atutów, klas i zawodów - jak w DM - okrasić całość klimatycznym tekstem i rysunkami - i "wypchnąć" na rynek. :D I ludzie to kupią. A odpadną nam kłopoty z mechaniką, konwersją. Więcej czasu zostanie na treść fabularną.
 
Anonim_1

pt paź 06, 2006 10:05 am

Sony pisze:
Encu - D20 Future to opcja.

Mimo to wymieniałeś tą opcję jako podstawę do symulowania Anomalii bez Anomalii.

Sony pisze:
Więc w Krakowie też jest jak podejżewam sporo takich grup - tyle że może o nich nie wiemy.

Możliwe, ale pewności nie ma. Sam spotkałem się z najróżniejszymi stylami grania, ale mam do czynienia raczej ze starszymi graczami (pamiętającymi agonię pierwszej edycji Warhammera).

Sony pisze:
Stąd uwazam, że mimo wszystko wielu z nich nie bedzie się chciało bawić w konwersję.

Zobaczymy, jak dużo się w Anomalii zmieni. Sam nie jestem zwolennikiem wszystkich planowanych modyfikacji (np. premii do inicjatywy zależnej od poziomu), ale na sucho lepiej się nie wypowiadać. W teorii zjechałem już kilka razy gry, które w praktyce okazały się świetne.

Sony pisze:
Tymczasem w polsce pokutuje w "fandomie" idea, że jak coś nie jest mroczne i niebezpieczne to nie jest fajne.

Na szczęście Megakonkurs Finna ma szansę wyłonić setting, który będzie fajny niekoniecznie przez mroczność. :)
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

pt paź 06, 2006 4:40 pm

Fajna dyskusja - domysły, pomyłki i wiarygodność...

Gerard - dzięki za nieodniesienie się do mojego postu z poprzedniej strony ;)

Jedno pytanie - kto będzie robił playtesty Anomalii?
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

pt paź 06, 2006 10:27 pm

Przepraszam Deckard, umknęło mi.

Deckard pisze:
Detal, ale k6 i tak jest zbyt silna i może spowodować zbytnie zachwianie sytuacji. Choć to wróżenie z fusów, nie widzę przecież przyrostów modyfikacji do inicjatywy.

k6 za silna? Zbytnie zachwianie sytuacji? Nawet bez przyrostu inicjatywy, postać z premią +3 zacznie pierwsza w ponad 50% przypadków. W przypadku przyrostu inicjatywy, postać z buildem pod Inicjatywę zawsze będzie szybsza od innych.

Przy takiej dowolności interpretowania zasad, dobierania poszczególnych opcji i mieszania obowiązkowego fluffu z opcjonalną mechaniką...

Może inaczej. Dowolności może jednak takiej dużej nie będzie (głównie dlatego, że w Anomalii zostawiamy coraz to więcej Moderna), lecz ta mała ilośc zmian sprawi, że odejście od naszych pomysow, choć będzie driftem, może nie zniszczy równowagi systemu.


Ludzie narzekają na golden rule

... i sami driftują ile wlezie :) Widzialeś kiedyś polskiego gracza zadowolonego z mechaniki, na której gra?

Uniknięcie spięć wymusza na Was dołożenie sporej liczby hintów. I nie mówię tu o opowiadaniach, ale całego poradnika "jak grać w różnych stylach". Kolejne strony... Jeżeli coś jest do wszystkiego, to nie jest do niczego, ale musi mieć obszerniejsze wyjasnienia.

Takie poradniki i tak się w Anomalii znajdą. Choćby dlatego, że rózne Fazy promują nieco odmienny styl gry.

Po pierwsze - nie tylko gry indie celują w pokazanie jednego stylu gry. Z sufitu podam Shadowruna.

Niestety nie grałem.

W jakim więc celu wszędzie widzę odwołania do Pikniku? Drozdal coś pisał - oberwał Piknikiem, strona pierwsza - Piknik, na stronie projektu - Piknik. Nie ma tam Tomb Ridera!

Może inaczej - TR nie pasuje do Anomalii pod względem dekoracji (i dlatego nie trafił na listę), ale pod względem klimatu trochę tak. Gracz może być zarówno stalkerem jak Red Shoeheart, ale również laską z sporym biustem wymachującym pistoletami. Poniekąd taką postacią jest piękność z okładki, choć kimbym był gdybym nie powiedział, że kryje sie za tym jej image drugie dno :>

Poza tym, lubię Piknik. Pisząc Anomalię, myślę o Pikniku. Trudo mi nie myśleć :)

I ja piszę to bardzo poważnie - skoro jest to najprostsza i najszybciej przychodząca do głowy konotacja dla fazy II, to dlaczego nie ma ani słowa o tym dla Odbiorców?

Tak jak napisałem, TR nie przyszedł mi do głowy - głównie ze względu na różniące go od Anomalii dekaracje. Ale trafił do inspiracji Half-Life, który był shooterem. Owszem, były tam zagadni i atmosfera horroru, ale to był przede wszystkim shooter.

Mylę się pisząc, że powodem jest próba nadania Anomalii bardziej ambitnego (w zwykłym znaczeniu tego słowa) wyrazu, aby nie była to tylko "kolejna rąbanka dla dzieci"?

Anomalia ambitna? To gra RPG. Przede wszystkim ma pozwalać dobrze się bawić. Wszystko pozostałe jest drugorzędne.

Ale Lara właśnie jest taką bohaterką - mokry sen nastolatka, plus jeszcze te klawe cyc... znaczy się spluwy.

Niestety poza okładką i ilustracjami w środku nie mamy możliwości przemycenia do gry większej ilości cyc... spluw :)

Dalej - próbujecie dopasować mechanikę do fluffu i na odwrót, testując system na swoich założeniach. A jak będzie wygladała Anomalia stricte na Modernie?

EDIT: jakos zapomniałem o tym punkcie.
Mówiąc wprost, kilka istotnych elementów świata nie miałoby odbicia w mechanice, ergo nie istniały by w świecie w sposób odczwalny przez graczy.

Jak zamierzacie nakłonić ludzi do zainwestowania, gdzie wszystko co nowe, to tylko kolor?

Szczęśliwie są jeszcze ludzie, których kolor kręci :) Inaczej Sony nie kupiłby Dark Matter, nie? :)
Ale dla gamistów będą przecież atuty, klasy, oraz trochę futurystycznych gadżetów. I sporo przeszkód do pokonania. Zawsze powiew świeżości po "czystym" Modernie.

Weź pod uwagę, że z chwilą wywalenia zasad psychologicznych, środowiskowych i calej reszty mechaniki grającym pozostaje już tylko wysłuchiwanie opisów.

Nie do końca rozumiem. Chyba w każdym systemie, po wywaleniu mechaniki (zakładając, że systemy rozwiązywania konfliktów oparte na dramie to też pewien rodzaj mechanik), zostają tylko opisy?

Trzy - ale my tutaj nie rozmawiamy o nWoDzie. Wspiera różne style? Klasa. Ale Anomalia to nie nWoD, ale znaczek d20, target to fani d20, mechanika nawet przerabiana to d20. Damn - chcesz powiedzieć, że modyfikujecie mechanikę i styl gry Moderna pod fluff tworzony pod kątem uwielbienia dla nWoDu?

Nie. Ważne jest to, że nWoD bez zmian mechaniki umożliwia zagranie zarówno w h&s, jak i w sesję kryminalistyczną. Modern przecież _też_ to umożliwia. Ale ludzie stawiają znak równości między d20 a h&s, co jest niesprawiedliwe wobec tego systemu.

A 6 stron to zejdzie li tylko na nowe tabele i opisy klas.

Dokładnie. Warto spojrzeć do Spellslingera by przekonać się, jakie jest niezbędne minimum miejsca na konwersję. A Spellslinger jest IMHO świetnie zrobiony mechanicznie. Może nawet skubniemy stamtąd kilka pomysłów :)

Pomyliłeś z Klanarchią ;) Ale kombosy to byłoby to, co zwróciłoby uwagę gamistów.

Skoro już o tym mowa. O jakiego typu kombosach mówimy? Bo nie jestem pewien, czy rozumiem przesłanie, a chciałbym móc się wypowiedzieć (skoro już mnie wywołano do tablicy, choćby i przypadkowo ;) ) jakie możliwości zaoferuje Anomalia w tym zakresie.

I jeszcze słowo na koniec:
TAK, Anomalia będzie zawierała pewne zmiany w stosunku do Moderna.
NIE, nie będą one obszerne (moze wbrew wcześniejszym zapowiedziom) i nie pochłoną zbyt wielkiej ilości podręcznika. Są to zwykle zmiany proste, dające się zawrzeć w jednym akapicie lub w jednej tabelce.
TAK, było sporo propozycji zmian w stosunku do Moderna. Praktycznie wszystkie bardziej radykalne zostały odrzucone (np. system pancerza opiera się teraz na prostym Damage Reduction). Więc nie ma się co obawiać, że Anomalia będzie systemem diamatralnie różnym od Moderna.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

sob paź 07, 2006 12:32 pm

Gerard Heime pisze:
Widzialeś kiedyś polskiego gracza zadowolonego z mechaniki, na której gra?

Kilka się znajdzie ;) Ja przykładowo jestem zadowolny z mechaniki w Burning Empires, kiedyś byłem z tej w CP 2020.

Gerard Heime pisze:
Takie poradniki i tak się w Anomalii znajdą. Choćby dlatego, że rózne Fazy promują nieco odmienny styl gry.

Kapitalnie :)

Gerard Heime pisze:
Niestety poza okładką i ilustracjami w środku nie mamy możliwości przemycenia do gry większej ilości cyc... spluw

Niom jak pamiętam zajawkę na mainpage, to jedna ilustracja wystarczyła ;)

Gerard Heime pisze:
Deckard napisał:
Weź pod uwagę, że z chwilą wywalenia zasad psychologicznych, środowiskowych i calej reszty mechaniki grającym pozostaje już tylko wysłuchiwanie opisów

Nie do końca rozumiem. Chyba w każdym systemie, po wywaleniu mechaniki (zakładając, że systemy rozwiązywania konfliktów oparte na dramie to też pewien rodzaj mechanik), zostają tylko opisy?

Tak, ale IMHO sądzę (i chyba nie tylko ja), że powinniście skupiać się przede wszystkim na tym, jak Anomalia będzie wyglądała na d20, nieważne czy "Modern", czy "Anomalii 20" - czyli mechanika idąca łeb w łeb z fluffem. Dla czystych opisów i koloru można było kupować ZC, Świat Mroku czy KCty ;), ale w przypadku systemu tak nastawionego na gamistykę (zauważ, że piszę o d20, nie "polskim d20") gra bez mechaniki to po prostu strata pieniędzy na podstawkę do Modern i Anomalię.

Gerard Heime pisze:
Modern przecież _też_ to umożliwia. Ale ludzie stawiają znak równości między d20 a h&s, co jest niesprawiedliwe wobec tego systemu.

Jedna uwaga - Wy nie wydajecie gry, aby nawracać ludzi na naszym rynku, albo aby usprawiedliwiać w ten nietypowy sposób fanów d20. Grę wydaje się dla ludzi chcących zagrać w coś, co ona proponuje. Bezkształtna masa zwana "ludźmi" i tak będzie stawiać znak równości, bo stereotypy są silniejsze a postawa kilku osób tylko umacnia ich (zwolenników/przeciwników) w okopach. To, że na d20 można prowadzić inaczej, niż dc albo h&s wiemy tutaj wszyscy. Ale wiemy także, że d20 jest tak skonstruowane, aby preferować grę nastawioną na nabijaniu PD w znacznie silniejszym stopniu, niż Młotek, CP czy Wampir:Maskarada. Więcej PD, czyli więcej walki/questów a poprzez to większe możliwości postaci, czyli możliwość wejścia w jeszcze trudniej dostępne miejsca, gdzie pojawią się jeszcze dziwiniejsze stwory. Nie bez powodu tabelka rozwoju klasy ma takie rubryczki, jak rozwój Base attack bonus, Saving Throw Bonus (z których Ref i Fort stricte są nastawione do konfrontacji), czy Defense bonus. W Modernie dochodzą Talent Trees, gdzie i tak połowa służy właśnie do walki.

Jednym zdaniem: chociaż bardzo chciałbym powiedzieć, że Moderna/d20 można upodobnić do Zewu Cthulhu (starszej edycji), to jednak założenia/mechanika zobowiązuje. System does matter ;)

Gerard Heime pisze:
np. system pancerza opiera się teraz na prostym Damage Reduction

W d20 DR zawsze mi się to podobało :) Tylko zróbcie większy, niż w Star Wars d20 ;)
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt gru 14, 2007 4:46 pm

Ech... Tak ładnie żarło, a zdechło.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

pt gru 14, 2007 9:06 pm

Mecz Gerarda na PW ;)
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

ndz gru 16, 2007 8:40 am

Chavez pisze:
Mecz Gerarda na PW

Eeee tam. Mam nadzieję dopaść go na jakimś konwencie i męczyć o sesję. Słyszałeś, tfu, czytałeś, Gerardzie?
 
wiedzminberengar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 8:41 pm

sob sie 09, 2008 2:13 pm

No i co z Anomalią? Wiadomo czy prace trwają? Czy zawieszone?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn sie 11, 2008 12:07 pm

Jak to co? Przeczytaj moje wczesniejsze posty. Anomalnia podzilała los Arkony. Czyli znikła. :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości