Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 11:21 am

Antypaladyn

Obrazek

Każdy zna mężnych i szlachetnych rycerzy, których jedynym celem jest walka ze złem. Jednak człowiek to najbardziej krętna istota Wieloświata i nie ma sensu pokładać na nim nadziei. Zawsze znajdzie się jakiś osobnik, który przestanie być godzien noszenia tej godności. Sława umiera, godności i włości przepadają, nawet własny koń nie chce go już znać. Wprawdzie ex paladyn może szukać przebaczenia od któregoś z bogów i powrót do łask … jednak czy to nie jest droga kogoś naiwnego? Czemu to zawsze paladyn ma się obwiniać za porażkę? A może to bogowie go zdradzili? Albo któryś z ich sług? A może całe społeczeństwo? W takich o to myślach rodzą się różne typy upadłych paladynów. Jednym z nich jest antypaladyn.

Antypaladyn to upadły paladyn, który sprzysiągł się z jednym ze swoich dawnych wrogów – demonem bądź diabłem. Kiedy ktoś chce iść na jego służbę musi się najpierw z nim spotkać. Przywołanie demona/diabła, bez odpowiednich zabezpieczeń jest ryzykowne a tylko kompletny idiota zszedłby do jakiegoś ze złych planów (zwłaszcza, jeżeli mocno wlazł im za skórę jako niedawny „obrońca dobra”). To jest podstawowy powód niewielkiej ilości antypaladynów. Przed podpisaniem kontraktu często zły żąda jakiejś przysługi. Różnie z nią bywa, ale trzeba udowodnić że nie jest się już dobrym a szlachetność ma się gdzieś. Umowa tworzy znamię na duszy osobnika. Znamie może zostać usunięte jedynie boską mocą bądź niezwykle silną magią.

Dlaczego antypaladyn nie idzie na służbę jakiegoś złego boga? W końcu taki może dać większą moc niż jakiś tam zapyziały demon/diabeł. Rzecz leży w tym, że jest ryzyko utraty własnych sił a taki zły bóg jest bardziej choleryczny niż jakikolwiek z dobrych. Umowa z demonem/diabłem daje tę pewność, że to co otrzymał nie może zostać odebrane. Chęci na większą moc trzeba zachować dla siebie. Najpotężniejsi antypaladyni zawdzięczają największe moce głównie sobie. Niektórzy mają taką ambicję by samemu zostać bogiem. Na razie nikomu się to nie udało.

A co się dzieje a antypaladynem po jego śmierci? Jeżeli nadal ma znamię to staje się demonem/diabłem. Komu podlega zależy od siły pierwszego i ostatniego władcy – kto był silniejszy ten będzie miał kolejnego sługę. Oczywiście przejście od demona do diabła (i odwrotnie) jest właściwie niemożliwe – od razu wyczuje taki, że człowiek dawniej służył jego przeciwnikom.


Mechanika

Wymagania:
• Klasa: ex-paladyn
• Rasa: człowiek
• Charakter: dowolny zły
• Umiejętności: wiedza (sfery) 4
• Specjalne: trzeba zawrzeć kontrakt z jakimś demonem/diabłem (kolejne zasady dotyczą tego, z kim się zawarło kontakt)

Umiejętności
Umiejętności: Dyplomacja, Zastraszanie, Blef, Czarostwo, Wiedza (sfery), Profesja, Rzemiosło
Punkty umiejętności: 3+modyfikator intelektu

Właściwości klasowe
Obrazek

Piekielne znamię: na duszy antypaladyn ma znamię. Informuje ono o tym, że ten człowiek jest zły, kto je nałożył oraz kto jest aktualnym zwierzchnikiem antypaladyna. „Aura charakteru” oraz „Wykrycie zła” może odczytać tylko to, że jest zły, ale żadnych danych o zwierzchnikach. Pełne odczytanie znamienia możliwe jest przez demona\diabła, niebianina bądź jakiegoś boga. W planach przechodnich jest on widoczny dla wszystkich, wraz z informacjami o zwierzchnikach. Osobnik jest niewrażliwy na działanie osłabiających zaklęć z magii objawień zaś błogosławieństwo złego kapłana dodatkowo go leczy.

Wyczucie dobra: podobne do własności paladyna, lecz dotyczy dobrego charakteru.

Szał: analogiczny do szału barbarzyńcy. Siła szału stała i ma wartość poziomu 3.

Język korupcji: wszystkie testy mające związane bezpośrednio z korumpowaniem innych są łatwiejsze o 3+ 1 na 4 poziomy.

Premiowy atut: analogicznie jak u wojownika.

Przeklęta sfera: rejon w promieniu 20 metrów od antypaladyna zostaje czasowo przeklęty, obszar jest nieruchomy. Efekt taki sam jak przy Zgubie i Desakracji, dodatkowo istoty z dobrym charakterem mają 25% szansy, że zostanie zaatakowany negatywną energią (1 na poziom antypladyna + Wola; ST 10+1/2 poziomu postaci + mod. Roztropności, neguje ). Kumuluje się ze wszelkimi innymi efektami. Można użyć raz dziennie na cztery poziomy. Akcja cząstkowa.

Wezwanie sługi: wzywa się sługę swego pana. W przypadku, kiedy antypaladyn służy u diabła wzywane są dwa impy (rodzaj impów zależny od rodzaju pana). W przypadku służby o demonów jest zależne od aktualnego zwierzchnika (wg tabelki). Nie ma ryzyka wyrwania się sługi spod kontroli. Odchodzą po skończonej walce. Może zostać wezwany tylko raz na tydzień (komu innemu mają one służyć). Akcja całorundowa.

Obrazek

Pocisk przeklętych: antypaladyn może wypuścić w stronę przeciwnika pocisk, który po za zadaniem ran też go osłabi. Obrażenia wynoszą rzędu 1k4+2 za każdy poziom powyżej 6 energii negatywnej i 1k4+1 ze źródła zwierzchnika. Jeżeli rzut obronny się nie powiedzie wszystkie zaklęcia ochronne zostają neutralizowane. Rzut obronny (częściowy) 9+1/2 poziomu postaci +1\4 Siły woli. Można rzucić go raz na walkę. Akcja standardowa.

Władza nad demonami/diabłami: antypaladyn może przejąć kontrolę nad słabszym diabłem/demonem, nawet jeżeli jest aktualnie wrogo nastawiony. Wykonuje się test mądrości antypaladyna przeciwko mądrości demona+5. Nieudany test wywołuje efekt szału u demona/diabła. Akcja całorundowa.

Pogarda: w walce z paladynami, wszystkimi niebianami i diabłami\demonami (skreślić pochodzenie przełożonego) mających intelekt niższy równy intelektowi antypaladyna ten ma premię +2 do ataku za każdy kolejny poziom antypaladyna.

Uderzenie przeklętego
: analogiczne do atutu Ataru „Heretyckie uderzenie”.

Piekielne skrzydła: od 10 poziomu antypaladyn ma skrzydła. Przypominać mogą te nietoperzy lub czarno-szare ptasie. Nie mają bezpośredniego połączenia z ciałem (więź magiczna) więc antypaladyn nie musi zdejmować zbroi. Prędkość latania wynosi 18 metrów, przy średniej zwrotności. Nie można ich rozproszyć bądź usunąć wbrew woli antypaladyna bądź jego pana. Nieużywane są niewidzialne.

Silniejsza pogarda: po za premią do ataku antypaladyn zadaje też dodatkowe obrażenia. +2 ze źródła związanego z demonem\diabłem (ogień, kwas, zimno itp.) i od negatywnej energii za każde dwa poziomy. Bez rzutów obronnych.


~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-

Zastanawiam się czy nie jest czasem za silny. Znamię mogłoby spowodować szał niebezpieczny dla swoich (ryzyko, że zaatakuje swoich). Cóż, czekam na waszą ocenę i komentarze.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 3:41 pm przez mosqua, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 11:34 am

Nieprzemyślane, kiepskie.
mosqua pisze:
Punkty umiejętności: 3+modyfikator intelektu

Co?
Co to za BPA?
mosqua pisze:
• Umiejętności: wiedza (demonologia) 4

Co?
mosqua pisze:
Szał: analogiczny do szału barbarzyńcy.

A czemu go ma?
mosqua pisze:

Przeklęta sfera: rejon w promieniu 100 metrów od antypaladyna zostaje czasowo przeklęty.

Na jak długo?
mosqua pisze:
dodatkowo jest 25% szansy, że zostanie zaatakowany negatywną energią (k3 na poziom antypladyna).

Super wycinacz - stajemy w środku wsi, po czym używamy zdolności. Po dwukrotnym użyciu ginie połowa dobrych.
mosqua pisze:
Prędkość latania wynosi 20 metrów.

Nie ma takiej prędkości. 18 albo 21.
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 12:12 pm

Nieprzemyślane, kiepskie.

Przemyślane jest dobrze. Tutaj widziałem bardziej napakowane klasy prestiżowe o zupełnie fantastycznych mocach i nieskomentowane jako "nieprzemyślane". Geneza powstania klasy jest wyjaśniona, powód dlaczego nie służy bogom też, cel i ogólniki też. Ze strony fabularnej nie widzę żadnych nieścisłości, naciągnięć czy błędów.

Ginden pisze:
Co to za BPA?

Teoretycznie powinno być stale +1 (podstawa to wojownik) jednak w ramach szukania balansu zdecydowałem się na lekką zmianę. Inaczej mielibyśmy rzeźnika.

Ginden pisze:
Co?

Ich verstehe nicht. Mógłbyś bardziej rozwinąć swoją wątpliwość propos tego?

Ginden pisze:
A czemu go ma?

Jako efekt uboczny znamienia. Początkowo planowałem aby rzecz tyczyła się tylko tych, co poszliby na służbę u demonów, lecz zrezygnowałem z tego bo to co mieliby dostać słudzy diabłów było zbyt słabe.

Ginden pisze:
Na jak długo?

No właśnie się zastanawiałem, nad tym. Ustaliłem, że 3 minuty to nie za dużo nie za mało.

Ginden pisze:
Super wycinacz - stajemy w środku wsi, po czym używamy zdolności. Po dwukrotnym użyciu ginie połowa dobrych.

25% szansy to nie jest tak dużo. Teoretycznie jedna na cztery osoby uzyska jakieś obrażenia. Jak dodasz do tego fakt, że wcześniej był paladynem i teraz, gdy jest antypaladynem, rozwój jest zdecydowanie wolniejszy. Zasada wieloklasowości znacząco spowalnia przyrost mocy antypaladyna. Mógłbym obniżyć zadane obrażenia do wartości 1 za poziom antypaladyna, ale byłoby to zupełnie nieprzydatne do walki z tymi, kto będzie na niego polował (inni paladyni, niebianie itd). Ewentualnym rozwiązaniem i wyjściem ze sprawy byłoby zmniejszenie zasięgu działania i dodanie notki, że obrażenia tyczą się tylko tych dobrych co są wrogo do nas nastawieni.

Ginden pisze:
Nie ma takiej prędkości. 18 albo 21.

Prędkość latania wygnanego modrona z atutem "funkcjonalne skrzydła" wynosi 10. Jak ktoś lata dwukrotnie szybciej od wygnanego modrona z owym atutem to ma prędkość latania 20.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 12:36 pm przez mosqua, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 1:02 pm

Prędkość latania wygnanego modrona z atutem "funkcjonalne skrzydła" wynosi 10. Jak ktoś lata dwukrotnie szybciej od wygnanego modrona z owym atutem to ma prędkość latania 20.


Zmienił bym to tak jak sugeruje Ginden. To tak jakbyś powiedział, że jak na człowieka nałożymy szablon x i wejdziemy na 8 poziomów klasy y i potem zrobimy z siebie nieumarłego z i całość przemnożymy przez fafnaście to będziemy mieli tyle. Są stałe, uniwersalne wartości pomagające rozegrać to na mapie czy innej szachownicy nie wprowadzając zamętu.

Co do reszty:
- Zamień wiedzę (demonologia) na wiedzę (plany) - będzie to wyjaśniać związek nie tylko z demonami, ale i diabłami.
- Zmień Pogardę. Czemu dostaje bonusy do mnichów?
- Umiejętności: 2+int
- BPA zostawił bym pełne

Pozdrawiam
Snusmumriken
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 1:06 pm przez Snusmumriken, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 1:06 pm

Niby czemu tylko rasa człowiek?
Nie daje się wartości atrybutów w wymaganiach prestiżówek. Poza tym co to za wymaganie żeby mieś przeciętną wartość?
Nie ma takiej umiejętności wiedza (demonologia). Demony podpadają pod wiedzę(plany), choć można je też wcisnąć pod religia.
Punkty umiejętności: daje się parzyste ilości, 2 lub 4 + Int. Tylko w Modernie są nieparzyste, bo wliczają automatycznie +1 za bycie człowiekiem żeby nie mieszać i nie zaznaczać tego gdzie indziej.
Piekielne znamię: Widać że nie masz pojęcia o mechanice. Paladyni i kapłani już mają zdolność która to robi, nazywa się Aura Charakteru. Nie ma "magicznego wzroku", może być co najwyżej zaklęcie Tajemny Wzrok, ale takie aury wykrywa się Wykryciem Zła. Wszelkie efekty maskujące aurę, takie jak zaklęcie Niewykrywalny Charakter, mają już swoją mechanikę rządzącą ich przełamywaniem, więc nie potrzeba rzebyś pisał własną.
Szał: Jak 1-poziomowy Barbarzyńca czy jak Barbarzyńca poziomu równego poziomowi Antypaladyna? W drugim przypadku poziomy w normalnym Barbie kumulują się czy nie?
Przeklęta sfera i władza nad demonami: jaki typ akcji (domyślnie standardowa).
Przeklęta sfera: obszar porusza się razem z antypaladynem czy stoi w miejscu i ile trwa (propozycja: minuta/poziom)? Tak poza tym - znów od początku koło wynajdujesz, to po prostu Zguba + Desekracja + malutkie obrażenia (które nawiasem mówiąc wychodzą średnio 1/2 poziomy/rundę, zamień na 1/poziom Wola ST 10 + 1/2 poziom u postaci + mod. z Roztropności neguje).
Pogarda: +2/6 poziomów (domyślam się że postaci bo w Antypaladynie 12 poziomów mieć się nie da) to w mordę mało. Tak samo +1/2 poziomy do obrażeń.
Piekielne skrzydła: po pierwsze, w DnD używa się wielokrotności 1,5 metra. Po drugie, standardem jest prędkość 18 metrów dobrą manewrowością (każda latająca istota ma klasę manewrowości).
Zastanawiam się czy nie jest czasem za silny. Znamię mogłoby spowodować szał niebezpieczny dla swoich (ryzyko, że zaatakuje swoich).

Bwahaha dobre sobie. Ta klasa nic nie ma. Jedyny sposób w jaki może coś zabić to latać poza zasięgiem potworów i walić z łuku (na poziomie, na którym od dawna możgłeś sobie kupić gryfa czy pegaza i na nim latać) albo wykoksować sobie Mądrość i zdominować jakiegoś mocnego demona - ta druga zdolność jest faktycznie kompletnie nezbalansowana, choć to i tak to samo da się osiągnąć maksując Dyplomację. Nie ma w klasę wpisanej żadnej strategii pokonywania przeciwników. Jesteś paladynem (byłym) 1/Antypaladynem 9, drużyna walczy z Ognistym Gigantem - niby co zrobisz?

Prestiżówka w krytyczny wręcz sposób nieprzemyślana, bez żadnego pomysłu, robiona bez znajomości systemu, słaba pomijając jedną niezbalansowaną zdolność i wtórna jako dziewięć tysięcy pierwszy antypaladyn wliczając w to 3 w SRD. Nie, żeby materiał źródłowy pomagał, bo Antypaladyn w Disciples to koleś po stronie demonów który tnie ludzi toporem, kropka.
Co to za BPA?
Bazowa Premia do Ataku czyli polski BAB lol.
 
Awatar użytkownika
Mish
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 7:48 pm

Re: Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 1:44 pm

Nie wiem czemu, ale mi do tej klasy pasowałaby jakaś wąska lista czarów związanych z energią negatywną oraz diabłami/demonami.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 1:58 pm

Na przykład taka jaką ma normalny antypaladyn z Podręcznika Mistrza Podziemi?
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Re: Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 3:14 pm

Schpeelah#144 pisze:
Na przykład taka jaką ma normalny antypaladyn z Podręcznika Mistrza Podziemi?


To się nazywa Rycerz Ciemności :P

Ogólnie rzecz mówiąc klasa słaba mechanicznie, fabularnie ma potencjał, ale niestety zdolności nie są zbyt ciekawe, więc albo zrezygnuj z tej klasy albo zacznij ją od początku, jedyne co nie musisz zmieniać to opis. Nie będę się rozpisywał, bo poprzednicy już to zrobili i w większości przypadków się z nimi zgadzam - po prostu za mało grasz w D&D i nie znasz mechaniki, więc najpierw poczytaj trochę PMP (podręcznik mistrza podziemi) i Podręcznik gracza.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 3:18 pm

Nie ma takiej progresji BPA jak 9/10, toż to bluźnierstwo jest.
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Re: Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 3:28 pm

Na swoją obronę powiem tylko to, że są klasy bardziej wyspecjalizowane które mają niewielkie zastosowanie po za założonymi. No i takie to słabe bo się bałem, by nie było za silne.

Popracuję nad tym jeszcze, na razie poprawiłem tylko niektóre elementy mechaniczne i dodałem trzy grosze (które chyba zbytnio nie zwiększają przydatności klasy). A potem porzucę tworzenie i zajmę się tym co mi idzie najlepiej - tłumaczeniem Dark Suna.
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 3:33 pm przez mosqua, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 6:31 pm

Właśnie zauważyłem: WTF Wola i Reflex?
Piekielne znamię: nawet nie spojrzałeś do podręcznika żeby sprawdzić o czym mówiłem. Ściągnij sobie polskie SRD albo sprawdź w angielskim (Wykrycie Zła i Aura Zła Paladyna Tyranii).
Przeklęta Sfera: Znowu - dystanse mierzy się w wielokrotnościach 1,5 i 3 metrów, więc promeń powinien być 21m. I w tym 1/poziom już wliczałem to 25%, więc wyrzuć to 25%, dwa rzuty na osobę w zasięgu na rundę to stanowczo za dużo.
Przyzwanie demona: Po cholerę wyciągasz tu jakieś dziwne demony z Dragona? Poza tym, w tym miejscu ignorujesz diabły. I jeszcze sobie przeczytaj jak takie zdolności działają (pod Summon Demon). A tak w ogóle to siła tych przyzwańców jest w cały świat, tu zobczysz jak ta zdolność powinna wyglądać.
Władza nad biesami (tak się je zbiorczo nazywa): po prostu daj mu Dominację działającą tylko na złych przybyszów.
Pocisk przeklętych: Znowu jakieś udziwnienia. Daj 1k6/poziom postaci na życzenie, to są i tak małe obrażenia.
1\4 Siły woli
*headdesk* Czegoś takiego nie ma!

Piekielne skrzydła: To i tak powinna być zdolność Nadnaturalna a nie Czaropodobna więc uwagi o nierozpraszalności są bez sensu. Notabene, pozaznaczaj rodzaj zdolności (Zw, Zn, Zc).
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 7:42 pm

Co to za rzut obronny na wolę i refleks?
mosqua pisze:
Siła szału

Co to jest siła szału?
mosqua pisze:
Uderzenie przeklętego: analogiczne do atutu Ataru „Heretyckie uderzenie”.

A gdzie on jest?
mosqua pisze:
Przemyślane jest dobrze.

To przemyśl jeszcze raz. Jeśli nadal będziesz myślał, że wszystko jest w porządku, wypij miksturę sowiej mądrości. Albo lisiej przebiegłości. I do skutku.
mosqua pisze:
Teoretycznie powinno być stale +1 (podstawa to wojownik) jednak w ramach szukania balansu zdecydowałem się na lekką zmianę. Inaczej mielibyśmy rzeźnika.

1 ataku mniej. Łaał.
mosqua pisze:
Prędkość latania wygnanego modrona z atutem "funkcjonalne skrzydła" wynosi 10. Jak ktoś lata dwukrotnie szybciej od wygnanego modrona z owym atutem to ma prędkość latania 20.

Źródła.
mosqua pisze:
25% szansy to nie jest tak dużo. Teoretycznie jedna na cztery osoby uzyska jakieś obrażenia.

We wsi 200 osobowej ginie około 75 osób. Ginęło, bo teraz już tego nie ma.
Schpeelah#144 pisze:
Bazowa Premia do Ataku czyli polski BAB lol.

Pytałem, co to ma być BAB +9...
...

mosqua pisze:
Na swoją obronę powiem tylko to, że są klasy bardziej wyspecjalizowane które mają niewielkie zastosowanie po za założonymi.

Przykłady.

I na wielkiego Cthulhu, zapoznaj się z zasadami poprawnego pisania tekstów. Zwłaszcza rozdziały "styl tekstu" i "różnice między mową potoczną, a poprawną".
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 8:19 pm

Pytałem, co to ma być BAB +9
Gdzie ty tu widzisz +9? W tabelce jest normalny pełny BAB. Za to zobacz idiotyczną progresję Refleksu, 1/5 poziomu zaokrąglając w górę.
Źródła.
PSCS rozdział 4.
Heretic’s Strike [General, Faction-Dependent, Fighter]
Your confidence in the flaws of the powers enables you to bypass whatever protections they
use to shelter their followers.
Faction: Athar.
Prerequisites: Condemnation, base attack bonus +6.
Benefit: Your attacks ignore deflection and enhancement bonuses to AC granted by divine
spells such as shield of faith, magic vestment, and holy aura.

Functional Wings [General]
You have modified your wings to successfully carry you with some adequacy.
Region: Modron Outcast.
Prerequisite: Character level 6th.
Benefit: You gain a fly speed of 30 ft. with poor maneuverability.
mosqua, 30' to 9 metrów.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Antypaladyn

ndz sie 08, 2010 8:27 pm

Gdzie ty tu widzisz +9? W tabelce jest normalny pełny BAB. Za to zobacz idiotyczną progresję Refleksu, 1/5 poziomu zaokrąglając w górę.


Bab +9 został poprawiony na pełny bab, ale początkowy tyle wynosił na 10 poziomie.

Imo ta klasa prestiżowa to jakaś pomyłka. Nie jest to nowatorski pomysł, a mechanika pozostawia bardzo wiele do życzenia. Wystarczy zobaczyć chociażby blackguarda z DMG(PMP).
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Antypaladyn

pn sie 09, 2010 7:17 pm

Schpeelah#144 pisze:
Piekielne znamię:(...)

Chodzi mi o to, by informacje o zwierzchnikach (kto był pierwszym i kto teraźniejszym) nie były widoczne dla zwykłego śmiertelnika. To powinno zostać wyjaśnione w pełni w tej własności.

Schpeelah#144 pisze:
Po cholerę wyciągasz tu jakieś dziwne demony z Dragona? Poza tym, w tym miejscu ignorujesz diabły.

Gdyż są one stosunkowo niepotężne chaotyczne demony. Diabły nie są ignorowane - w opisie jest napisane, że zawsze przyzywane są 2 impy (radzaj zależny od zwierzchnika)

Ginden pisze:
Co to jest siła szału?

Wraz z poziomem barbarzyńcy siła szału wzrasta. Cytuję "Zwiększenie wartości Budowy podnosi liczbę punktów wytrzymałości o 2 na poziom". Czyli siła (tudzież wartość, jak ktoś woli takie określenie) jest związana z poziomem. O ile u barbarzyńcy wartość ma tendencje wzrastającą to u antypaladyna powinna być (moim zdaniem) wartością stałą.

Ginden pisze:
We wsi 200 osobowej ginie około 75 osób. Ginęło, bo teraz już tego nie ma.

Jeżeli przyjmiemy, że obraz wsi w "Chłopach" jest uniwersalny to ilość istot, posiadających dobry charakter, jest naprawdę znikoma.

Ginden pisze:
Przykłady.

Chociażby Mistyczny łucznik, który jest oficjalny. Wszelkie własności nastawione są na walkę łukiem, lecz w warunkach kiedy naciągnięcie owego lub strzelanie jest utrudnione lub niemożliwe (gęste zarośla, pomieszczenia zamknięte, lochy itp.) jego wartość zdecydowanie spada.

goracepapu pisze:
Nie jest to nowatorski pomysł, a mechanika pozostawia bardzo wiele do życzenia. Wystarczy zobaczyć chociażby blackguarda z DMG(PMP).

Tak naprawdę nowatorskich pomysłów już się nie spotyka - wszystkiemu można wytknąć, że było w książce jakiegoś Anglika, Szweda czy Persa albo, że jest to niepełna kopia innej pracy. Mechanika jest możliwa do naprawy - postaram się do końca miesiąca zrobić postać praktyczną, o pewnym stopniu specjalizacji i unormowaną. Jeżeli chodzi o blackguarda to mam co do niego parę uwag. Jest to upadły paladyn i by otrzymać ten tytuł musi skonsultować się ze złym przybyszem. Posiada odwrócone moce paladyna, ze zmienioną księgą zaklęć, paroma dodatkami oraz zwierzątkiem. Jego własności bardziej odpowiadałyby złemu zakonowi (zakonowi zła) niż komuś, kto poszedł na służbę biesów. Nie ma też podanego powodu, dlaczego bies miałby się zgodzić - robi to z dobrego serca czy dla świętego spokoju? Zwłaszcza, że dany człowiek nie bierze udziału w Wojnie Krwi i nie może służyć jako dodatkowy żołdak. Nie ma też rozdziału pomiędzy demonami a diabłami - a one się wzajemnie nienawidzą. I dostęp do czarów - jeżeli umowa została podpisana z przybyszem to dlaczego ma dostęp do magii objawień (domyślnie magii z boskiego źródła)? Podobnie rzecz tyczy premii uzyskanych z powodu wcześniejszego poziomu paladyna.
To są moje wątpliwości co do Rycerza Ciemności i impuls do stworzenia antypaladyna.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

pn sie 09, 2010 9:20 pm

Wraz z poziomem barbarzyńcy siła szału wzrasta. Cytuję "Zwiększenie wartości Budowy podnosi liczbę punktów wytrzymałości o 2 na poziom". Czyli siła (tudzież wartość, jak ktoś woli takie określenie) jest związana z poziomem. O ile u barbarzyńcy wartość ma tendencje wzrastającą to u antypaladyna powinna być (moim zdaniem) wartością stałą.
To żadna rosnąca siła szału tylko normalna konsekwencja +4 do Bd. Same premie wynikające z szału są statyczne aż do Większego Szału na 11. poziomie. Zmyślasz nieistniejące koncepcje z wprowadzającymi w błąd nazwami.
Chociażby Mistyczny łucznik, który jest oficjalny. Wszelkie własności nastawione są na walkę łukiem, lecz w warunkach kiedy naciągnięcie owego lub strzelanie jest utrudnione lub niemożliwe (gęste zarośla, pomieszczenia zamknięte, lochy itp.) jego wartość zdecydowanie spada.
Twoja klasa nie jest w żaden sposób wyspecjalizowana. Ma 1 zdolność przyzywającą, 1 dominacjopodobną, 2 niebojowe, 1 masowy debuff z mikroskopijnymi obrażeniami*, sytuacyjny dopak do ataku, atak zasięgowy z małymi obrażeniami, małą premię do obrażeń, skrzydła, szał i 1 premiowy atut wojownika.
Mistyczny Łucznik ma 6 zdolności a wszystkie odnoszą się do strzelania z łuku.
są klasy bardziej wyspecjalizowane które mają niewielkie zastosowanie po za założonymi.
mają niewielkie zastosowanie po za założonymi.
zastosowanie po za założonymi
Założonymi _________???

A tak w ogóle nikt przecież nie oskarżał tej klasy o sytuacyjną bezużyteczność. Co najwyżej ja o ogólną bezużyteczność, bo nic konkretnego nie potrafi zrobić. Prawdziwa wyspecjalizowana PrC jak na przykład Legendarny strzelec ma tylko jedną rzecz którą robi dobrze i jest bezużyteczna jeśli nie może jej użyć do rozwiązania problemów, ale na Nerulla, przynajmniej ma jedną rzecz, którą robi dobrze.

Tak naprawdę nowatorskich pomysłów już się nie spotyka
1) Bzdura.
2) Za to na żadnym forum o DnD nie da się trzech kroków postawić żeby się nie potknąć o jakąś klasę antypaladyna. Choć tylko 80% z nich nazywa się "Antypaladyn".

*Dopiero teraz zauważyłem to o postaciach dobrych. Zakładałem, że funkcją tych obrażeń było wymordowanie wszystkich zajączków tudzież wieśniaków w zasięgu. Teraz już zupełnie nie wiem.

Edit: Literówka :D
Ostatnio zmieniony wt sie 10, 2010 12:06 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Re: Antypaladyn

pn sie 09, 2010 10:18 pm

Schpeelah#144 pisze:
"Antpaladyn"

mosqua, jeśli naprawdę chciałbyś coś oryginalnego, to powinieneś pójść za radą Schpeelaha i zrobić paladyna
- mrówkę. Nie nabijam się w tym momencie, jeszcze nigdy w życiu nie widziałem klasy prestiżowej w jakiś większy sposób związanej ze wszystkimi tymi małymi insektami na widok których normalnemu człowiekowi serce i mózg stają w poprzek.

Dużo efektów strachu, premie przeciwko nieumarłym (przejmujesz kontrolę nad robakami żyjącymi w ich ciałach), jakieś przenoszenie chorób na pewno, może na ostatnim poziomie forma roju analogiczna do kształtu natury druida, ale działająca tylko na wąskie grono stworzeń. Do tego jeszcze jakaś progresja czarów, żeby klasa była dostępna również dla złych kapłanów. BPA 3/4, mocny rzut na Wolę i Wytrzymałość, jakieś proste wymagania.

Wymyślone tuż po tym, jak zobaczyłem literówkę w poprzednim poście. Naprawdę nic nie może być oryginalne? :D
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

wt sie 10, 2010 12:17 pm

Super pomysł. Kiedy będę miał czas chyba sam zrobię kasę "Ant-paladyn". Chociaż mam raczej różną wizję jak takie coś powinno wyglądać (podstawowa klasa wojownicza z pełnym BAB, główna taktyka: atak przyzywanymi rojami + ataki samego paladyna mają specjalne efekty przeciwko przeciwnikom stojącym w roju, pełne spontaniczne czarowanie z b.wąskiej listy czarów niebojowych i buffów pasujących do owadziego theme).
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

Antypaladyn

wt sie 10, 2010 1:31 pm

mosqua pisze:
Jeżeli przyjmiemy, że obraz wsi w "Chłopach" jest uniwersalny to ilość istot, posiadających dobry charakter, jest naprawdę znikoma.
:? :shock: :lol: . Pamiętaj, że jesteś w statystyczno-cukierkowym DnD, a nie w powieści modernistycznej :) . No i kolejna klasa dublująca de facto Rycerza Ciemności - wątpię, by ktoś miał z niej pociechę, zwłaszcza wobec wymienionych powyżej mankamentów mechanicznych.

Swoją drogą jak to jest, że zainteresowanie autorską pracą na polterze jest zwykle wprost proporcjonalne do liczby zawartych w niej błędów (najlepiej właśnie mechanicznych) :) ? Ech... :cry:
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Antypaladyn

śr sie 11, 2010 1:09 pm

Wiesz, po prostu część użytkowników tak naprawdę nie wie, co napisać, gdy widzą dobrą pracę. Jest to smutne, ale niestety dość rzadko przeglądając sobie forum od niechcenia ludzie wpadają na dobre pomysły jeśli chodzi o wykorzystanie jakiejś pracy. A pisać kolejny komentarz w stylu: "Tak, super praca! 6/6!" trochę łyso. I przez to i twórca się czuje źle, bo jest niedoceniony, i reszta ma sobie jednak za złe, że nic konstruktywnego nie napisała pod dobrą pracą (przynajmniej ja tak mam).

Schpeelah, czekam w takim razie na wyniki :) Postaram się też rozwinąć mój pomysł, ale raczej tylko pod względem fabularnym, bo z mechaniką u mnie jest dość kiepsko i nigdy jeszcze nie wymyślałem klasy prestiżowej.
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

Antypaladyn

śr sie 11, 2010 1:16 pm

Derechin pisze:
Wiesz, po prostu część użytkowników tak naprawdę nie wie, co napisać, gdy widzą dobrą pracę. Jest to smutne, ale niestety dość rzadko przeglądając sobie forum od niechcenia ludzie wpadają na dobre pomysły jeśli chodzi o wykorzystanie jakiejś pracy. A pisać kolejny komentarz w stylu: "Tak, super praca! 6/6!" trochę łyso. I przez to i twórca się czuje źle, bo jest niedoceniony, i reszta ma sobie jednak za złe, że nic konstruktywnego nie napisała pod dobrą pracą (przynajmniej ja tak mam).
Dlatego swego czasu postanowiliśmy wraz z Planetouristem sprawdzić system mniej zobowiązujących 'krótkich ocen' (w formie ankiety na początku tematu, szkolna skala ocen) - ale ten pomysł chyba nie chwycił, o ile sprawdzałem.

Hm, w zasadzie powinienem luknąć na frekwencję jeszcze raz...
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Re: Antypaladyn

śr sie 11, 2010 1:19 pm

Pamiętaj, że jesteś w statystyczno-cukierkowym DnD, a nie w powieści modernistycznej

O ile się nie mylę to "Chłopi" otrzymali Nobla za to, że zamiast Antka równie dobrze mógłby być Iwan, Helmud czy Mgebhe. Czyli jakby MG miałby tworzyć wieś w grze to lepiej gdyby oparł się o "Chłopów" niż o filmach propagandowych z ChRL.

No i kolejna klasa dublująca de facto Rycerza Ciemności

Większość klas-kopii Rycerza Ciemności to powinny być traktowane nie jako upadli paladyni, lecz jako paladyni ze złych zakonów. Z powodów, które już wcześniej napisałem.

paladyna- mrówkę.

Znasz jakieś insektoidalne bóstwo? Thrii-kreny raczej nie są powszechne a bóstwa do Athasu dostępu nie mają. Pomysł odpada.
Jeżeli szukasz wojowników z misją o mocach insektoidalnych to zapraszam do przeczytania "Ananasi book" ze Old WoD. Wprawdzie mają więcej wspólnego z pająkami, ale w wielu miejscach jest to wspólne. Jest jeszcze Spider-man, który też ma wiele wspólnego z Twoim pomysłem.

Twoja klasa nie jest w żaden sposób wyspecjalizowana.

Było pytanie "Jesteś paladynem (byłym) 1/Antypaladynem 9, drużyna walczy z Ognistym Gigantem - niby co zrobisz?". Odczytałem to jako informację, że jest na tyle wyspecjalizowana w walce z dobrymi i wykorzystaniu demonów, że jedyne co może w walce z Ognistym Gigantem to klasyczne akcje w sytuacji niebezpieczeństwa (walka, ucieczka, udawanie martwego).

1) Bzdura.

Przykłady.

Off-top
To żadna rosnąca siła szału tylko normalna konsekwencja +4 do Bd. Same premie wynikające z szału są statyczne aż do Większego Szału na 11. poziomie. Zmyślasz nieistniejące koncepcje z wprowadzającymi w błąd nazwami.

Hmm, przekażę te wieści dla mego MG - może się okaże, że moja postać powinna jeszcze żyć?
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Antypaladyn

śr sie 11, 2010 4:58 pm

Chcesz przykłady na to, że nie ma niewtórnych pomysłów? Wybacz, ale dla mnie to kompletny orient - nie możesz po prostu uwierzyć na słowo, że są ludzie kreatywni? Że świat wcale nie jest już tylko masą odsmażanych kotletów? To jest tylko kwestia wiary w ludzi, a ja nie jestem raczej skrajnym optymistą...
Jeśli naprawdę chcesz przykładów, to posłuchaj tego utworu, który mam w podpisie i przeczytaj cały opis w filmiku - mam nadzieję, że choć trochę zmieni on Twoje postrzeganie świata.

Nie, myślałem o czym zupełnie innym niż Spiderman, on raczej był tylko jakąś wariacją od pająkołaka (forma hybrydy bez zmiany kształtu, trochę zawirowań z miejscem wystrzeliwania sieci - oryginalne mogłoby być dość niewygodne :D ). Żadnego bóstwa insektów nie znam, ale to pewnie dlatego, że mało jestem oczytany w książkach ze starszych edycji, czy opisach jakiś egzotycznych światów, ale zawsze mogę jakieś stworzyć.

Mam przy okazji wrażenie, że się trochę zaperzyłeś po tej fali krytyki, jaka spadła na Twoją klasę. Rozumiem frustrację, ale jesteś niestety odosobniony w swoim punkcie widzenia (nikt nie widzi takiej wielkiej różnicy między Twoim antypaladynem a innymi klasami w tym stylu, z Rycerzem Ciemności) . Spróbuj więc może jakoś na nowo podejść do problemu. I przede wszystkim nie zrażaj się tym i wyluzuj :)

Co do "Chłopów", to nie jest to moja wina, że dostali Nobla. Skoro także dostał go Obama (zamiast Ireny Sandler, na przykład), to nie widzę powodu, żeby się kierować ich oceną w jakiejkolwiek sprawie. W ogóle to jestem zadeklarowanym romantykiem i mam awersję do pozytywizmu, a "Chłopi" często są nazywani "Lalką wsi".
Ostatnio zmieniony śr sie 11, 2010 5:14 pm przez Derechin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Antypaladyn

śr sie 11, 2010 6:29 pm

Zanim zacznę ocenę, to nawiąże tylko do niepowtarzalnych prac, tak więc, drogi mosqua z czego brałem inspirację tworząc tę klasę: Władający nicością? Ciekawe czy zgadniesz :P (jak baaardzo dobrze forum przeszukasz, to uzyskasz drobną odpowiedź :P).

A wracając do tematu. Jako że czytanie ze zrozumieniem idzie ci ciężko (widzę to po pisani bez przemyślenia) to będę powtarzał:

Na początek fabularia. Ja wiem, że są wakacje, ale polska języka nie gryzie. Poucz się gramatyki. Poza tym, piszesz masę niepotrzebnych do niczego pierdół, przykład:
Zawsze znajdzie się jakiś osobnik, który przestanie być godzien noszenia tej godności. Sława umiera, godności i włości przepadają, nawet własny koń nie chce go już znać.

Powinni was w tym gimnazjum bardziej z polskiego trzepać... I kolejny kawałek:
Dlaczego antypaladyn nie idzie na służbę jakiegoś złego boga? W końcu taki może dać większą moc niż jakiś tam zapyziały demon/diabeł. Rzecz leży w tym, że jest ryzyko utraty własnych sił a taki zły bóg jest bardziej choleryczny niż jakikolwiek z dobrych. Umowa z demonem/diabłem daje tę pewność, że to co otrzymał nie może zostać odebrane. Chęci na większą moc trzeba zachować dla siebie. Najpotężniejsi antypaladyni zawdzięczają największe moce głównie sobie. Niektórzy mają taką ambicję by samemu zostać bogiem. Na razie nikomu się to nie udało.

Chcesz napisać opowiadanie? Od tego jest inny dział, acz chętnie je przeczytam.

A teraz mechanika :P.
Wymagania:
• Klasa: ex-paladyn - pisze się były paladyn, a tak w ogóle, czemu tylko paladyn? Dobry wojownik nie może zostać anty?
• Rasa: człowiek - bo elfy są zbyt słitaśne, niziołki za malutkie, gnomy nienormalne, krasnoludy to zbyt wielcy pijacy, a orki... no przecież, jak ktoś jest już zły, to nie wypada, żeby był brzydki, fee!
• Charakter: dowolny zły
• Umiejętności: wiedza (sfery) 4
• Specjalne: trzeba zawrzeć kontrakt z jakimś demonem/diabłem (kolejne zasady dotyczą tego, z kim się zawarło kontakt) np takim małym przybyszem z Battoru jak lemure. Ten to nas na pewno nie oszuka, bo jak.

Rzuty obronne to nie wiem, sam chyba wymyślałeś. Rozumiem kreatywność, szkoda tylko, że nie tam, gdzie trzeba.

Ok, czas na umiejętności.
Piekielne znamię
Co to są zaklęcia osłabiające? Wymień, żeby nie było potem niedomówień, że np promień osłabienia jest, a klątwa już nie.
Szał
Dlaczego 3? Szczęśliwa liczba?

Język korupcji
To są premię do blefowania, czy fałszerstwa też? Dyplomacji?

Przeklęta sfera
Jak już było mówione... Zmień lepiej na 3m/poz, wtedy silniejszy anty będzie miał silniejszą aurę. No i co to jest to:
że zostanie zaatakowany negatywną energią (1 na poziom antypladyna + Wola; ST 10+1/2 poziomu postaci + mod. Roztropności, neguje )

Obrażenia? Ilość ataków? Na poziom postaci, czy klasy?

Wezwanie sługi
(rodzaj impów zależny od rodzaju pana)

A czemu takie udziwnienie. To już może losować 2k100 jaki daiboł przylezie? Skąd ty brałeś te potwory? Nie mogły być jakieś normalniejsze, wiesz, dd to nie tylko walka, a po penetracji lochów nie ma to jak kolejna pen... no ccw sensie relaks z miłą i urodziwą mieszkanką piekieł (tudzież otchłani).

Pocisk
antypaladyn może wypuścić w stronę przeciwnika pocisk, który po za zadaniem ran też go osłabi. Obrażenia wynoszą rzędu 1k4+2 za każdy poziom powyżej 6 energii negatywnej i 1k4+1 ze źródła zwierzchnika. Jeżeli rzut obronny się nie powiedzie wszystkie zaklęcia ochronne zostają neutralizowane. Rzut obronny (częściowy) 9+1/2 poziomu postaci +1\4 Siły woli. Można rzucić go raz na walkę. Akcja standardowa

Łooo... Ułamki mi wychodzą... co to są poziomy energii negatywnej, nie opisałeś, co to jest źródło zwierzchnika? Co się dzieje, jak rzut obronny się powiedzie?

Władza nad diobłami
Co to za zdolność (typ), działa na nią OC, ma jakiś zasięg, czas? Czy to jest szał na wieki wieków?

Pogarda
No w końcu coś co da się ogarnąć, ale jest lekko za silne. Premia +20 do trafienia to ciut za wysoko. Lepiej pójść w stronę ulubionego wroga bądź ugodzenia dobra (a nie, to już RC ma).

Uderzenie przeklętego

Gdzie szukać tego heretyckiego uderzenia?

Piekielne skrzydła
W końcu coś fajnego, ale teraz to są w końcu skrzydła, czy nie są? Czy to tylko wizualny dodatek do latania? No i najważniejsze: dlaczego nie mogą być różowe?

Silniejsza pogarda
No byłoby ok, jak by to może dopracować.

Podsumowując:
Daj sobie spokój z tym antypaladyna, bo nie ma sensu po raz x ciągnąć tematu, tym bardziej, że widać, że masz jeszcze sporo do nadrobienia. Wyciągnij wnioski i zabierz się za kolejną rzecz, która ci po główce łazi. Zaoszczędzisz czasu i sobie i nam :).
Nam.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Antypaladyn

śr sie 11, 2010 6:54 pm

mosqua pisze:
O ile się nie mylę to "Chłopi" otrzymali Nobla za to, że zamiast Antka równie dobrze mógłby być Iwan, Helmud czy Mgebhe. Czyli jakby MG miałby tworzyć wieś w grze to lepiej gdyby oparł się o "Chłopów" niż o filmach propagandowych z ChRL.

DnD to nie jest konwencja realistyczna, tylko heroiczne fantasy. Na dodatek gra nie bardzo potrafi się zdecydować co charakter oznacza ile trzeba go mieć, żeby nie być neutralnym, więc zależnie od źródła (i widzimisię MG) prawie wszyscy są N albo prawie nikt nie jest. Więc może się zdarzyć że połowa wioski jest Dobra.

mosqua pisze:
Większość klas-kopii Rycerza Ciemności to powinny być traktowane nie jako upadli paladyni, lecz jako paladyni ze złych zakonów. Z powodów, które już wcześniej napisałem.

To szczegół z tych mniej ważnych. Ważne jest, że złych paladynów jest na pęczki.

mosqua pisze:
Znasz jakieś insektoidalne bóstwo? Thrii-kreny raczej nie są powszechne a bóstwa do Athasu dostępu nie mają. Pomysł odpada.

Można być wyznawcą idei. I niewielu oprócz ciebie obchodzi Athas.


mosqua pisze:
Było pytanie "Jesteś paladynem (byłym) 1/Antypaladynem 9, drużyna walczy z Ognistym Gigantem - niby co zrobisz?". Odczytałem to jako informację, że jest na tyle wyspecjalizowana w walce z dobrymi i wykorzystaniu demonów, że jedyne co może w walce z Ognistym Gigantem to klasyczne akcje w sytuacji niebezpieczeństwa (walka, ucieczka, udawanie martwego).
Po pierwsze, jest różnica między postacią która jest słabsza kiedy nie może walczyć z łuku a taką która jest słabsza kiedy nie walczy z tymi 10% Księgi Potworów przeciwko którym jest dobra.
Po drugie, przeciw tym 10% twoja postać też sobie nie radzi. Jesteś paladynem (byłym) 1/Antypaladynem 9, drużyna walczy z Couatlem albo młodym dorosłym smokiem spiżowym. Masz zdominowanego Piekielnego Kota do pomocy. Czy przydasz się na cokolwiek poza dostarczeniem kota?

mosqua pisze:
Przykłady.

Wiesz, ostatnio ktoś mi wspomniał o takiej koncepcji na klasę: wojownik obdarzony boską mocą... mrówek. Wcześniej się z takim pomysłem raczej nie spotkałem. Jak znajdę, podlinkuję.
No ja sam przecież nie mogę mówić, moja roślinka w innym twoim temacie jest tak bezczelnie zerżnięta że nawet nie muszę wspominać skąd.
Albo może coś z szerszego świata? Zobaczmy, co leci w kinie chociażby.

A pomijając sarkazm, jestem pewien że w zasadzie każdy tu użytkownik, gdyby mu się chciało, mógłby cię utopić w linkach do oryginalnej, świeżej literatury, muzyki, obrazów, filmów i tak dalej.

Offtop
Derechin pisze:
Schpeelah, czekam w takim razie na wyniki

Trochę poczekasz niestety, przez najbliższy tydzień nie będę miał warunków do pracy a tym razem zamierzam najpierw robić tą klasą Same Game Testy przed wrzuceniem, więc to może potrwać.
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Re: Antypaladyn

śr sie 11, 2010 7:10 pm

z czego brałem inspirację tworząc tę klasę: Władający nicością?

Gdybyś podał to pytanie w formie bardziej ogólnej rzekłbym ze 100% pewnością, że z "Tako rzecze Zaratustra" połączony z jakimiś filmami sztuk walki. Jednak pytanie jest zindywidualizowane więc pewności mieć nie mogę.

Powinni was w tym gimnazjum bardziej z polskiego trzepać... (...)Chcesz napisać opowiadanie? Od tego jest inny dział, acz chętnie je przeczytam.

Oj nas trzepali, ale w liceum. Zagrożenie na pierwszym roku do dobrych wieści nie należały. Na drugim roku była praca skomentowana "ale o co ci chodziło?". Na szczęście wygrałem konkurs na opowiadanie fantasy i udało się podnieść ocenę na 3. A na końcu to trzeba było przesiedzieć nad prezentacją - jak dałem pierwszą wersję to pani kazała mi je spalić a popiół rzucić jak będzie wschodni wiatr. To było jeszcze nie tak dawno temu... Na szczęście jestem na kierunku technicznym i muszę znać bardziej zasady liczenia całek niż poprawnego pisania. Każdy coś umie :wink:

Wyciągnij wnioski i zabierz się za kolejną rzecz, która ci po główce łazi. Zaoszczędzisz czasu i sobie i nam :).

Moje wnioski są takie - opis fabularny przerobić na opowiadanie (większa swoboda); przysiąść nad zasadami i zapoznać się z większą gamą wyjątków, zasad i atutów; uszanować normy ustalone przez polską wersję DnD.
Rozumiem, że moje wnioski nie są błędne.
Jeżeli chodzi o kolejną rzecz to bym chciał przetłumaczyć sytuację polityczną Tyru (Dark Sun), lub przetłumaczyć Ananasi Book czy Book of Wyrm (oWoD). Jest to bardziej praca przetwórcza niż twórcza, ale to (translacja) mi idzie najlepiej i na to jest popyt.

Mam przy okazji wrażenie, że się trochę zaperzyłeś po tej fali krytyki, jaka spadła na Twoją klasę. Rozumiem frustrację, ale jesteś niestety odosobniony w swoim punkcie widzenia

Wina temperamentu a nie frustracji. I jestem świadom, że jest podobny do innych tego typu, lecz (moim zdaniem) większość z innych, podobnych, popełnia ten sam błąd. Przyjmując, że paladyn to jakby rycerz zakonny (taki Krzyżak) to jego moce nienaturalne są pochodzenia boskiego. Jak inni tworzą upadłego paladyna to zazwyczaj jest to odwrócenie mocy paladyna + jakieś bajery - moim zdaniem to pasuje bardziej dla rycerza zakonnego złego boga (kultu Baala, Cthulhu itp.) niż do upadłego paladyna. Na ten szlak myślenia doszedłem podczas tłumaczenia DarkSuna - ukochanego świata dla Atarczyków :wink: . Brak dostępu bóstw do tego świata powoduje brak paladynów... chociaż mogło być na odwrót...

Dziękuje za komentarze, jeżeli nikomu to nie przeszkadza napiszę do moderatora o kasację tematu (po co ma zaśmiecać?).

Offtop
I niewielu oprócz ciebie obchodzi Athas

Na miesiąc mam średnio 1,2 tys. wejść na stronę i tak jest przez cały okres istnienia strony. Patrząc na fakt słabej reklamy (kilka linków na świecie) i stosunkowo słabej oprawie graficznej (dwie wcześniejsze skórki do najpiękniejszych nie należały) to zainteresowanie jakieś istnieje.
Ostatnio zmieniony śr sie 11, 2010 7:24 pm przez mosqua, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

Antypaladyn

śr sie 11, 2010 7:27 pm

Schpeelah#144 pisze:
To szczegół z tych mniej ważnych. Ważne jest, że złych paladynów jest na pęczki.
Nie mówiąc o tym, że zrobienie paladyna ze złego zakonu to robota na chwilę zasadomostwa, z czego większość to testy rozruchowe i kompatybilności.

Na szczęście jestem na kierunku technicznym i muszę znać bardziej zasady liczenia całek niż poprawnego pisania. Każdy coś umie
Tzw. "Syndrom Nielsa Bohra" - trudności we właściwym sformułowaniu lub przekazaniu myśli sprawiają takie same kłopoty technikom, jak i humanistom - vide nieprecyzyjne określenia mechaniczne wskazane w powyższej pracy. Żadne wytłumaczenie.

Dziękuje za komentarze, jeżeli nikomu to nie przeszkadza napiszę do moderatora o kasację tematu (po co ma zaśmiecać?).
Żeby następne pokolenia mogły wyciągać wnioski z historii. I piszę to poważnie (oraz bez złośliwości). Sam mam na koncie jeden mały (w)topik twórczy, który zostawiłem sobie jako przykład tego, co się dzieje kiedy nie sprawdzam na SRD.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Antypaladyn

śr sie 11, 2010 8:29 pm

mosqua pisze:
z czego brałem inspirację tworząc tę klasę: Władający nicością?

Gdybyś podał to pytanie w formie bardziej ogólnej rzekłbym ze 100% pewnością, że z "Tako rzecze Zaratustra" połączony z jakimiś filmami sztuk walki. Jednak pytanie jest zindywidualizowane więc pewności mieć nie mogę.

Aż musiałem sprawdzić, cóż to za ustrojstwo, te rozmowy. Jednak nie trafiłeś, a do wygrania były dwa browary (tak, wiem, że łatwo to mówić po fakcie :P)


mosqua pisze:
Na szczęście jestem na kierunku technicznym i muszę znać bardziej zasady liczenia całek niż poprawnego pisania. Każdy coś umie

Posty sklecasz poprawnie i składnie, więc to wyimaginowane tłumaczenie. Po prostu ci się nie chciało korekty robić :P

mosqua pisze:
Moje wnioski są takie - opis fabularny przerobić na opowiadanie (większa swoboda); przysiąść nad zasadami i zapoznać się z większą gamą wyjątków, zasad i atutów; uszanować normy ustalone przez polską wersję DnD.
Rozumiem, że moje wnioski nie są błędne.

Dobre, ale mało ich. Nie bój się tworzyć rzeczy dziwnych. Czemu antypaladyn musi być jakimś tam mrocznym rycerzem? Może lepiej sprawdziłby się jako łowca paladynów i tych czarnych, i tych białych. Taki chaotyczny rycerz, któremu zależy już tylko, żeby wszystko zniszczyć (ale z klasą, nie jak barbarzyńca). Może zamiast piekła/otchłani pójść w stronę Limbo albo Odległej?

mosqua pisze:
Dziękuje za komentarze, jeżeli nikomu to nie przeszkadza napiszę do moderatora o kasację tematu (po co ma zaśmiecać?).

Zostaw, inni zobaczą i nie zrobię kolejnego antypaladyna :D

W każdym razie czekam na tą cześć z opowiadaniem :D. Mam nadzieję, że znajdziesz w nim miejsce dla jakiejś diablicy :P
Ostatnio zmieniony śr sie 11, 2010 8:30 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości