Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Asterian (taurkin)

pt lut 16, 2007 4:48 pm

(...)
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 2:17 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 16, 2007 4:56 pm

(...)
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 2:33 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

pt lut 16, 2007 6:34 pm

ciekawa rozpiska mechaniczna. Trochę Savage Species, trochę zwykłych rozpisek - ładne, czytelne i zrozumiałe połączenie.<br />Fabularny opis rasy jest bardzo dobry, czyta się szybko, tekst zrozumiały.<br />
bronią naturalną zadają 1k4+siła
<br />Ja, szczerze mówiąc dałbym 1k6, chociaż 1k4 też dobre<br />
LA +1
<br />No nie wiem...też kwestia sporna, +2 wydaje mi się, byłoby najrozsądniejsze.<br />Nad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" :razz: Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?<br />Po przeczytaniu relacji, wydaje mi się że zabrakło tam krasnoludów (w końcu to też mieszkańcy podmroku, chociaż nie żyją w wielkiej liczbie na terenach, które wymieniłeś), a z nimi asterianie mogliby mieć dosyć dobre kontakty.<br />Pytanie: od kiedy wiadomo o ich istnieniu w krainach i czy w innych światach występują?<br /><br />Sama rasa ciekawa. Jako wielki fan minotaurów, sam kiedyś miałem rozpisanego takiego pół-minotaura, ale już nawet zapomniałem gdzie go dałem. Do tego dochodzi podziemne miasto minotaurów, konflikty społeczne, relacje międzyklanowe oraz z innymi rasami, gospodarka, kultura (bardzo bogata), system rządów (który dosyć często się zmieniał)...a fajne miasto, niestety na kompie się straciło [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_sad.gif[/img]. <br />Ale mniejsza z tym ([img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]), fajna i naprawdę powerna rasa ci wyszła :wink:<br /><br />PS. Po co ta rezerwacja?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 16, 2007 9:41 pm

Fabularny opis rasy jest bardzo dobry, czyta się szybko, tekst zrozumiały.
<br />Uff, to dobrze, bo z tym są zawsze największe problemy :wink:<br />
Ja, szczerze mówiąc dałbym 1k6, chociaż 1k4 też dobre
<br />Standardowe obrażenia dla istot rozmiaru średniego jest k6, ale celowo obniżyłem je o jeden stopień.<br />W ogóle, na początku nie chciałem dawać tej rasie gore attack, ale jak zobaczyłem ten super rysunek, to nie było wyjścia :razz:<br />
No nie wiem...też kwestia sporna, +2 wydaje mi się, byłoby najrozsądniejsze.
<br />Zastanawiałem się przez chwilę nad tym i w efekcie wolałem dać kości rasowe niż zbyt duży LA i wydaje mi się, że przy 2 kościach rasowych to raczej zbalansowane jest (IMO).<br />
Nad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" aiwebs_017.gif Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?
<br />Ludzkie imiona mają sugerować to, że nie są to minotaury, a istoty inteligentne, czerpiące z ich ludzkich przodków, zaś nazwy klanów mają sugerować wielkie, wydarzenia, które jest powodem do dumy i przynosi honor istotom z klanu. <br />Fakt, że są lekko orcze, ale w literaturze minotaury zwykle bliżej mają do orków, niż ludzi :wink: Jak wpadnę na lepsze nazwy, to na pewno je zamieszczę :wink:
Nad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" aiwebs_017.gif Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?
<br />Raczej duergarów? Być może, ale z drugiej strony stosunek do innych ras jest opisany i tam zawierają się także krasnoludy. Być może później pojawi się bardziej rozwinięty opis.
Pytanie: od kiedy wiadomo o ich istnieniu w krainach i czy w innych światach występują?
<br />Od dzisiaj :razz:<br />A tak na serio, to wydaje mi się, że rozsądnie byłóby umieścić ich gdzieś w okolicach Czasów Kłopotów jeśli chodzi o FR, i około 100-200 lat wcześniej jeśli chodzi o Podmrok.
PS. Po co ta rezerwacja?
<br />Zobaczysz :wink:
 
Awatar użytkownika
cenobite
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 157
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:03 pm

pt lut 16, 2007 9:58 pm

Mechanicznie chyba nie ma do czego się przyczepić. Ale mam wrażenie, że dość pakerna wyszła Ci ta rasa, wręcz idealna dla barbarzyńcy. Jednakże nie jest jednak aż tak mocna, by ją osłabiać. I a'propo barbarzyńcy, jaka jest ulubiona rasowa klasa?
Mam tylko nadzieję, że forum nie zostane zalane przed podobne twory - słabsze wersje podręcznikowych stworów ;)
Aha, jeszcze jedno!
Suldarr pisze:
Odziedziczyli (...) dodatkowy staw w nogach

Byk ma tyle samo stawów, co człowiek. Po prostu chodzi "na palcach" [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/aiwebs_017.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

pt lut 16, 2007 10:07 pm

Natural Armor Bonus. Potrzebny, oj, potrzebny. Z +5 minotaura spokojnie ostało się +2, prawda?<br />Powerful Build. Odjąłbym. Odjąłbym z czystym sercem. Zdolność troszkę przerażająca. Ale to ja, a nie Ty, panie Suldarr'essalar.<br />Speed. Zwłaszcza z Powerful Build istota o takiej masie mięśniowej i kostnej nie dałaby rady wycignąć 40ft. na rundę. Draństwo jest za ciężkie. IMHO nawet wielostawy nie sprawią, że taurkin będzie śmigał jak catfolk. Skad one sie zresztą wzięły? Ni byk, ni minotaur wielostawów nie ma. Po człowieku? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_rolleyes.gif[/img] <br /><br />Ogólnie bardzo chciałbym zagrać tą rasą jako monkiem. Jest wyśmienita. Zwłaszcza jeśli Powerful Build zwiększa również kostkę obrażeń mniszej walki bez broni. Bonus do STR i WIS, dwóch najważniejszych mnisich atrybutów i minus do CHA, która mnichowi absolutnie nie jest potrzebna, to po prostu marzenie. Nie widzę notki odnośnie charakteru, ale po opisie fabularnym widzę, że Praworządność taurkinów w oczy nie kole. Nie ma również ulubionej klasy.<br /><br />Niezgorzej. No, i nie ma zadnych psionciznych bajerów :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 16, 2007 10:24 pm

Ale mam wrażenie, że dość pakerna wyszła Ci ta rasa, wręcz idealna dla barbarzyńcy. Jednakże nie jest jednak aż tak mocna, by ją osłabiać. I a'propo barbarzyńcy, jaka jest ulubiona rasowa klasa?
<br />Hmm, fakt zapomniałem. Ulubioną klasą jest tropiciel.<br />
Byk ma tyle samo stawów, co człowiek. Po prostu chodzi "na palcach" aiwebs_017.gif
<br />No i wyszło jaki to ze mnie biolog :razz: Już poprawiłem :wink:<br />
Natural Armor Bonus. Potrzebny, oj, potrzebny. Z +5 minotaura spokojnie ostało się +2, prawda?
<br />Niby tak, ale co za dużo to niezdrowo :wink:<br />
Powerful Build. Odjąłbym. Odjąłbym z czystym sercem. Zdolność troszkę przerażająca.
<br />Zdolność tą posiadają także półgiganci (XPH), oraz goliaci (RoS), Ci ostatni posiadając taką samą premię do siły i LA+1.
Speed. Zwłaszcza z Powerful Build istota o takiej masie mięśniowej i kostnej nie dałaby rady wycignąć 40ft. na rundę. Draństwo jest za ciężkie.
<br />Hmm, w sumie racja. Zwracam jednak uwagę, że minotaury oprócz siły są zręczne i dosyć szybkie.
Zwłaszcza jeśli Powerful Build zwiększa również kostkę obrażeń mniszej walki bez broni.
<br />Nie wlicza się. Oczywiście, skrobnąłem kiedyś atut (przy opisie iskrookich niziołków, patrz podpis), który na to pozwalał, ale zawsze za cenę atutu.<br />
Ogólnie bardzo chciałbym zagrać tą rasą jako monkiem. Jest wyśmienita
Jest dobra (lepsza niż człowiek), ale nie przesadzajmy. Tracimy 3 poziomy zdolności mnicha.<br />
Niezgorzej. No, i nie ma zadnych psionciznych bajerów
To dopiero początek :razz:<br />
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pt lut 16, 2007 10:28 pm

Natural armor bonus jest zdecydowanie zbędny. Wbrew pozorom to bardzo potężna zdolność i dodanie jej zwiększyłoby niepotrzebnie LA.<br />Powerful build za to pasuje. Dobrze oddaje "potężną budowę" odziedziczoną po minotaurzych przodkach. Zresztą jest to "chwyt" sprawdzony przy innym podobnym potomku- półgigancie.<br /><br />Psionicznych bajerów może i nie ma... ale jako psychowojownik rasa sprawowałaby się niezgorzej :razz:<br />
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

pt lut 16, 2007 10:54 pm

Natural Armor Bonus byłby po prostu logiczny, nic więcej. <br /><br />A psionicznych bajerów to się u Suldarr'essalar'a' naoglądałem i dziwną, niemal miłą odmianą jest zobaczyć coś... niepsionciznego. Ostatnie podejście do minotaurów owego jegomoscia skończyło się fabularnie skarlałymi minosiami-psionikami :wink:<br /><br />
To dopiero początek aiwebs_017.gif
<br />Drażnisz mój apetyt :wink:<br /><br />Propos apetytu, znalazłem ciekawy obrazek, odbiegający niestety znacznie od wyglądu jako takiego minotaurów, acz, jak wcześniej mówiłem, logiczniejszy, bo krzyżopwanie się z ludźmi raczej zmieniłoby nieco więcej w taurkinach niż zmniejszenie ich. Acz troszkę chudawy to osbnik, jak na Powerful Build...
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lut 17, 2007 10:21 am

Ostatnie podejście do minotaurów owego jegomoscia skończyło się fabularnie skarlałymi minosiami-psionikami aiwebs_004.gif
<br />Dawne dzieje i początki trudne :wink:<br /><br />
Propos apetytu, znalazłem ciekawy obrazek, odbiegający niestety znacznie od wyglądu jako takiego minotaurów, acz, jak wcześniej mówiłem, logiczniejszy, bo krzyżopwanie się z ludźmi raczej zmieniłoby nieco więcej w taurkinach niż zmniejszenie ich. Acz troszkę chudawy to osbnik, jak na Powerful Build...
<br />To bardziej przypomina satyra niż potomków minotaura :wink:
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

sob lut 17, 2007 11:38 am

a może ten rysunek?<br />Rogi trochę za małe, ale za to wszystko inne pasuje do typowego taurkina. Na dodatek złamany róg świadczy o tym, że ten asterianin już coś przeżył. Być może jako poszukiwacz przygód... Do tego przepaska - ludzkie zwyczaje zakładania odzienia.<br />(chociaż pewnie już widziałeś już ten rysunek)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lut 17, 2007 9:16 pm

a może ten rysunek?
<br />Aż tak się Wam nie podoba obrazek? :wink:<br /><br />Dodałem kolejne informacje. Planuję zrobić to tak jak jest opisane w serii Races of...<br /><br /><br />Ps., tak widziałem :wink:
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

pn lut 19, 2007 6:00 pm

Jak już jesteśmy przy Races of'ach, to co powiesz na A Day in the Life? :wink:
 
Anonim_1

pn lut 19, 2007 10:43 pm

Mam pytanie techniczne - czemu w tekście stosowana jest zarówno angielska, jak i polska terminologia? Strasznie utrudnia to odbiór.
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

pn lut 19, 2007 11:08 pm

Ja nie widzę żadnej innojęzycznej terminologii poza słowem darkvision, które i tak zostało wyjaśnione w nawiasie. Czyżbyś widział pan wiecej niż inni, panie ShadEnc? :wink:
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn lut 19, 2007 11:32 pm

Ex, LA, Wis, grapple, size modifier, bab, survival... wymieniać dalej?<br /><br />Co to jest Pana zdaniem, Panie K.D., jeśli nie angielska terminologia :wink: ? Praca jest nią <strike>naszpikowana</strike>, no, ten tego, po prostu takową miejscami zawiera. Jak to zwykle u Sulda :wink:.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lut 20, 2007 10:49 am

Jak już jesteśmy przy Races of'ach, to co powiesz na A Day in the Life? icon_wink.gif
<br />Będzie, spokojnie. Nie jestem humanistą, każde zdanie nie będące linijką kodu (bądź sekwencją zer i jedynek) rodzi się w bólach :razz:<br /><br />
Mam pytanie techniczne - czemu w tekście stosowana jest zarówno angielska, jak i polska terminologia? Strasznie utrudnia to odbiór.<br />
i<br />
Ex, LA, Wis, grapple, size modifier, bab, survival... wymieniać dalej?<br />
<br />Ech. Jeśli chodzi o Ex i survival, to nie wiem jak to zostało przetłumaczone. Pierwsze posiada dwie podobne (w nazwie) zdolności, a chciałem uniknąć przetłumaczenie ich w oficjalnej rozpisce z błędem :wink:<br />Druga umiejętność pochodzi z edycji 3.5, do której polskich podręczników nie posiadam (i posiadać nie zamierzam), więc nie mam zielonego pojęcia jak to powinno brzmieć.<br />Odnośnie grapple'a, czy size modifier to są to terminy podane w nawiasach, jako objaśnienie dla osób korzystających z podręczników w jedynym słusznym do tego języku angielskim. Odmawiam tłumaczenia Wisdom tak jak to zrobiła ISA.<br /><br />Czy przeszkadza to w czytaniu? Trudno powiedzieć, to opinia subiektywna, natomiast chciałbym, by praca była zrozumiała dla grona użytkowników orginalnych podręczników.<br />Zresztą, naszpikowana, to złe słowo. Znajdują się tylko w jednym dziale i większość posiada swoje polskie odpowiedniki.<br /><!--coloro:#990000--><span style="color:#990000"><!--/coloro-->Tutaj masz rację, posta zedytowałem :wink:.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

wt lut 20, 2007 1:20 pm

Łojezus, chyba mam umysł spaczony angielskimi podręcznikami, bo w ogóle nie zwróciłem na to uwagi [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_surprised.gif[/img] Powiem więcej, byłem pewien że Suldarr popisał się tym razem Polskim językiem w porównaniu do jego poprzednich prac :wink: <br /><br />
Będzie, spokojnie. Nie jestem humanistą, każde zdanie nie będące linijką kodu (bądź sekwencją zer i jedynek) rodzi się w bólach
<br />Nieskromnie służę skromną pomocą, w razie czego.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz mar 25, 2007 4:45 pm

Dodałem dalszy ciąg opisu rasy.<br />Mam też nadzieję, że Wampirku zmienisz zdanie na temat potencjału taurkinów do bycia psychowojownikami :wink:
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz mar 25, 2007 5:10 pm

Mechanicznie - zdania nie zmienię :wink:<br />Fabularnie - rasa nabiera nowych barw. Koncepcja Odzianych w Czerń zdecydowanie mi się podoba. Choć mam pewną awersję do grania mało "ludzkimi" rasami i zapewne bym się nie pokusił o grę takim taurkinem. Ale już jako MG widzę takiego psionicznego asteriana jako znakomity materiał na ciekawego NPC'a :wink:<br /><br />Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy, Suldarze ;D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości