<br />Ja, szczerze mówiąc dałbym 1k6, chociaż 1k4 też dobre<br />bronią naturalną zadają 1k4+siła
<br />No nie wiem...też kwestia sporna, +2 wydaje mi się, byłoby najrozsądniejsze.<br />Nad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?<br />Po przeczytaniu relacji, wydaje mi się że zabrakło tam krasnoludów (w końcu to też mieszkańcy podmroku, chociaż nie żyją w wielkiej liczbie na terenach, które wymieniłeś), a z nimi asterianie mogliby mieć dosyć dobre kontakty.<br />Pytanie: od kiedy wiadomo o ich istnieniu w krainach i czy w innych światach występują?<br /><br />Sama rasa ciekawa. Jako wielki fan minotaurów, sam kiedyś miałem rozpisanego takiego pół-minotaura, ale już nawet zapomniałem gdzie go dałem. Do tego dochodzi podziemne miasto minotaurów, konflikty społeczne, relacje międzyklanowe oraz z innymi rasami, gospodarka, kultura (bardzo bogata), system rządów (który dosyć często się zmieniał)...a fajne miasto, niestety na kompie się straciło [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_sad.gif[/img]. <br />Ale mniejsza z tym ([img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]), fajna i naprawdę powerna rasa ci wyszła <br /><br />PS. Po co ta rezerwacja?LA +1
<br />Uff, to dobrze, bo z tym są zawsze największe problemy <br />Fabularny opis rasy jest bardzo dobry, czyta się szybko, tekst zrozumiały.
<br />Standardowe obrażenia dla istot rozmiaru średniego jest k6, ale celowo obniżyłem je o jeden stopień.<br />W ogóle, na początku nie chciałem dawać tej rasie gore attack, ale jak zobaczyłem ten super rysunek, to nie było wyjścia <br />Ja, szczerze mówiąc dałbym 1k6, chociaż 1k4 też dobre
<br />Zastanawiałem się przez chwilę nad tym i w efekcie wolałem dać kości rasowe niż zbyt duży LA i wydaje mi się, że przy 2 kościach rasowych to raczej zbalansowane jest (IMO).<br />No nie wiem...też kwestia sporna, +2 wydaje mi się, byłoby najrozsądniejsze.
<br />Ludzkie imiona mają sugerować to, że nie są to minotaury, a istoty inteligentne, czerpiące z ich ludzkich przodków, zaś nazwy klanów mają sugerować wielkie, wydarzenia, które jest powodem do dumy i przynosi honor istotom z klanu. <br />Fakt, że są lekko orcze, ale w literaturze minotaury zwykle bliżej mają do orków, niż ludzi Jak wpadnę na lepsze nazwy, to na pewno je zamieszczęNad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" aiwebs_017.gif Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?
<br />Raczej duergarów? Być może, ale z drugiej strony stosunek do innych ras jest opisany i tam zawierają się także krasnoludy. Być może później pojawi się bardziej rozwinięty opis.Nad nazwami klanów mogłeś trochę więcej pomyśleć, bo te wydają się conajmniej "orcze" aiwebs_017.gif Poza tym, skoro imiona mają ludzkie to dlaczego nie ucywilizować ich nazw klanowych?
<br />Od dzisiaj <br />A tak na serio, to wydaje mi się, że rozsądnie byłóby umieścić ich gdzieś w okolicach Czasów Kłopotów jeśli chodzi o FR, i około 100-200 lat wcześniej jeśli chodzi o Podmrok.Pytanie: od kiedy wiadomo o ich istnieniu w krainach i czy w innych światach występują?
<br />ZobaczyszPS. Po co ta rezerwacja?
Suldarr pisze:Odziedziczyli (...) dodatkowy staw w nogach
<br />Hmm, fakt zapomniałem. Ulubioną klasą jest tropiciel.<br />Ale mam wrażenie, że dość pakerna wyszła Ci ta rasa, wręcz idealna dla barbarzyńcy. Jednakże nie jest jednak aż tak mocna, by ją osłabiać. I a'propo barbarzyńcy, jaka jest ulubiona rasowa klasa?
<br />No i wyszło jaki to ze mnie biolog Już poprawiłem <br />Byk ma tyle samo stawów, co człowiek. Po prostu chodzi "na palcach" aiwebs_017.gif
<br />Niby tak, ale co za dużo to niezdrowo <br />Natural Armor Bonus. Potrzebny, oj, potrzebny. Z +5 minotaura spokojnie ostało się +2, prawda?
<br />Zdolność tą posiadają także półgiganci (XPH), oraz goliaci (RoS), Ci ostatni posiadając taką samą premię do siły i LA+1.Powerful Build. Odjąłbym. Odjąłbym z czystym sercem. Zdolność troszkę przerażająca.
<br />Hmm, w sumie racja. Zwracam jednak uwagę, że minotaury oprócz siły są zręczne i dosyć szybkie.Speed. Zwłaszcza z Powerful Build istota o takiej masie mięśniowej i kostnej nie dałaby rady wycignąć 40ft. na rundę. Draństwo jest za ciężkie.
<br />Nie wlicza się. Oczywiście, skrobnąłem kiedyś atut (przy opisie iskrookich niziołków, patrz podpis), który na to pozwalał, ale zawsze za cenę atutu.<br />Zwłaszcza jeśli Powerful Build zwiększa również kostkę obrażeń mniszej walki bez broni.
Jest dobra (lepsza niż człowiek), ale nie przesadzajmy. Tracimy 3 poziomy zdolności mnicha.<br />Ogólnie bardzo chciałbym zagrać tą rasą jako monkiem. Jest wyśmienita
To dopiero początek <br />Niezgorzej. No, i nie ma zadnych psionciznych bajerów
<br />Drażnisz mój apetyt <br /><br />Propos apetytu, znalazłem ciekawy obrazek, odbiegający niestety znacznie od wyglądu jako takiego minotaurów, acz, jak wcześniej mówiłem, logiczniejszy, bo krzyżopwanie się z ludźmi raczej zmieniłoby nieco więcej w taurkinach niż zmniejszenie ich. Acz troszkę chudawy to osbnik, jak na Powerful Build...To dopiero początek aiwebs_017.gif
<br />Dawne dzieje i początki trudne <br /><br />Ostatnie podejście do minotaurów owego jegomoscia skończyło się fabularnie skarlałymi minosiami-psionikami aiwebs_004.gif
<br />To bardziej przypomina satyra niż potomków minotauraPropos apetytu, znalazłem ciekawy obrazek, odbiegający niestety znacznie od wyglądu jako takiego minotaurów, acz, jak wcześniej mówiłem, logiczniejszy, bo krzyżopwanie się z ludźmi raczej zmieniłoby nieco więcej w taurkinach niż zmniejszenie ich. Acz troszkę chudawy to osbnik, jak na Powerful Build...
<br />Będzie, spokojnie. Nie jestem humanistą, każde zdanie nie będące linijką kodu (bądź sekwencją zer i jedynek) rodzi się w bólach <br /><br />Jak już jesteśmy przy Races of'ach, to co powiesz na A Day in the Life? icon_wink.gif
i<br />Mam pytanie techniczne - czemu w tekście stosowana jest zarówno angielska, jak i polska terminologia? Strasznie utrudnia to odbiór.<br />
<br />Ech. Jeśli chodzi o Ex i survival, to nie wiem jak to zostało przetłumaczone. Pierwsze posiada dwie podobne (w nazwie) zdolności, a chciałem uniknąć przetłumaczenie ich w oficjalnej rozpisce z błędem <br />Druga umiejętność pochodzi z edycji 3.5, do której polskich podręczników nie posiadam (i posiadać nie zamierzam), więc nie mam zielonego pojęcia jak to powinno brzmieć.<br />Odnośnie grapple'a, czy size modifier to są to terminy podane w nawiasach, jako objaśnienie dla osób korzystających z podręczników w jedynym słusznym do tego języku angielskim. Odmawiam tłumaczenia Wisdom tak jak to zrobiła ISA.<br /><br />Czy przeszkadza to w czytaniu? Trudno powiedzieć, to opinia subiektywna, natomiast chciałbym, by praca była zrozumiała dla grona użytkowników orginalnych podręczników.<br />Zresztą, naszpikowana, to złe słowo. Znajdują się tylko w jednym dziale i większość posiada swoje polskie odpowiedniki.<br /><!--coloro:#990000--><span style="color:#990000"><!--/coloro-->Tutaj masz rację, posta zedytowałem .<!--colorc--></span><!--/colorc-->Ex, LA, Wis, grapple, size modifier, bab, survival... wymieniać dalej?<br />
<br />Nieskromnie służę skromną pomocą, w razie czego.Będzie, spokojnie. Nie jestem humanistą, każde zdanie nie będące linijką kodu (bądź sekwencją zer i jedynek) rodzi się w bólach