Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

pn mar 13, 2006 3:37 pm

Dobrej opinii nie byłoby i na małym :P Z JaQubem muszę się zgodzić... A odechcieć kontynuowania systemu może wam się wtedy, kiedy będą pierwsze oceny wersji skończonej :wink:
 
bragni
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:19 am

pn mar 13, 2006 4:45 pm

Heremita pisze:
Chcemy odpowiednio wykorzystać stre schemty do stworzenia czegoś ciekawego.

No to gdzie to nowatorstwo ? To samo danie , tylko inaczej przyprawione i marchewka zamiast papryki ?
Heremita pisze:
Ale cóż morze racja, iż zawcześnie rzuciliśmy się na szeroka wodę ogłaszając się na tak wielkim forum.
Smutne, iż negatywna krytka ogranicza się w sumie do podejścia:
Ha... i tak wam się nie uda.

Nikt nie napisał, że wam się nie uda. Jedynie - że póki co się nie udało. A zresztą - jeśli tacy z was poszukiwacze i nowatorzy - najgorsze co można zrobić to zrobić autorkę i powiedzieć, że jest super. Bo wtedy kończy się poszukiwactwo i nowatorstwo. A przecież nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

wt mar 14, 2006 9:51 am

Uwaga! Zegarmistrz będzie wygłaszał bluźnierstwa!

To, co najbardziej śmieszy mnie w środowisku twórców autorek - czyli otoczeniu którego sukcesy sprowadzają się do jednego grywalnego steampunka i kilku parodii - jest to całe uwielbienie nowatorskości. Zupełnie, jakby sami twórcy potrafili coś z siebie w tym temacie wykrzesać. Nie mam tu na myśli nikogo konkretnego i nie chce obrażać zgromadzonego tu, zasłużonego grona, ale wystarczy przejść się po np. takim Gobasie. Wyraźnie widać, że brakuje nie tylko systemów nowatorskich, co zwykłej, porządnej, rzemieślniczej roboty!

Ludzie! Przecież większość z tych systemów robią osoby w przedziale wiekowym 15-20 lat, z ubogą lekturą, znające 2-5 systemów i może dwa razy tyle książek, tkwiące w głębokim średniowieczu polskiego RPG! Jak po kimś takim mamy wymagać nowatorskości?

Naturalnie można próbować - owocem tego są dziesiątki przekombinowanych systemów zalegających sieć. Logicznym wydawałoby się, że zanim zacznie startować się na olimpiadzie w biegach długodystansowych powinniśmy się nauczyć przynajmniej raczkować.

Innym problemem jest to, że owszem ilość pomysłów jest może nieograniczona, ale sensowne rozwiązania kończą się nadwyraz szybko... Owszem można robić systemy o mucholudziach z krainy Wielkiej Kupy skaczących po wielkich muchomorach i przeżywających horror wewnętrzny... Nie wątpie, że ktoś spróbuje, choć mam nadzieje, że nigdy nie zobacze tego dzieła.

Jak na mnie 100 razy ważniejsze, niż robienie systemów nowatorskich jest robienie systemów DOBRYCH choćby tylko pod względem rzemieślniczym - znaczy się ze sprawną mechaniką, porządnym, choć może niekoniecznie pomysłowym światem, dającymi się czytać, dość licznymi opisami.

Co się zaś tyczy osób narzekających na zalew rynku setkami świetnych, polskich systemów fantasy, to uprzejmie proszę, żeby podzieliły się linkami!

Rezulatem prac nad systemem jestem zainteresowany. Ciekawy jestem jego finalnego rezultatu, który chętnie obejrze, jak będzie skończony!
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

śr mar 15, 2006 10:24 am

Jak juz wspomniałem wcześniej, było trochę mało rozwarzne z naszej strony publikowanie się tutaj, gdy dopiero zaczynamy prace nad spisaniem systemu.

Sądze, iż w ciąg tego tygodnia czy kolejnego uda nam sie opisać wszystkie siedem głównych Domów.

Oczywiście bardzo chętnie będe powiadamiał Was o wszystkich zmianach.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

śr mar 15, 2006 10:28 am

A kiedy bedzie wszystko w jednym pdfie zeby sobie sciagnac i na spokojnie poczytac? Chocby i bylo tego niewiele.
 
bragni
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:19 am

czw mar 16, 2006 10:01 am

zagarmistrz, chyba za mało zabluźniłeś, bo żadnej w zasadzie reakcji :)
zadam pytanie podobne jak arioch tylko inaczej:
- co konkretnie (bo na razie są same ogólniki) jest w tej grze innowacyjnego / lepszego
Do tego:
- (eh ci teoretycy) na jaki rodzaj gry nastawiony jest system (biorąc pod uwagę np. ale nienakoniecznie GNS) i jak to odzwierciedlone jest w mechanice gry ?
Proponuję zawiesić dyskusję (jak i promowanie produktu) do czasu, gdy całość będzie w formie pozwalającej na w miare obiektywne oceny.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

czw mar 16, 2006 11:09 am

Tja... gobliny :lol: Skąd my to znamy :wink:

Niestety zostały jednogłosnie wyrzucone przy moim cichym sprzeciwie:(
ale może jeszcze uda mi sie je przemycić :lol:

Co nowego:
proste - nowa mechanika, świat oraz jego ukazanie:]

Będziemy was informować o wszelkich nowinkach.
Aktualnie pracujemy nad opisem wszystkich głównych siedmiu Domów.

Chavez pisze:
A kiedy bedzie wszystko w jednym pdfie zeby sobie sciagnac i na spokojnie poczytac.

Bardzo dobry pomysł:] Jak uporamy się z opisem Domów, tak zrobimy:]
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

czw mar 16, 2006 1:28 pm

Niestety zostały jednogłosnie wyrzucone przy moim cichym sprzeciwie:(


O to dla Ariocha pewnie już jesteście pewnie skreśleni :evil:

Na punkt 1 trzeba było napisać 400 zaklęć, 500 zdolności, 300 technik, 700 magicznych przedmiotów.

Na punkt 2: Są BOHATERAMI! Nie bohaterami ani nawet Bohaterami tylko BOHATERAMI takimi jak w Anime.

Na punt 3: MG rzuca kostkami za graczy, obsługuje za nich kalkulator i czyta im podręcznik, jeśli tego zarządają. Kupuje im też chipsy i cole.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

czw mar 16, 2006 1:45 pm

A co takiego nowego w tym świecie będzie?
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

czw mar 16, 2006 7:51 pm

Nawet nie mam powodu, by zaglądać na stronkę, bo na razie nic mnie nie zachęca


I tu się mylisz. Zachęcanie akurat wyszło im świetnie. Każdy, kto wejdzie do tego działu zobaczy temat Awatar i bez czytania pomyśli: O jaka żywa dyskusja! To musi być dobry system. Ba! Nawet nam ta nazwa wryje się w pamięć.

Z innej beczki:

Jesteście świadomi, że na wasze pytanie strasznie trudno jest odpowiedzieć bez uciekania się do ogólników typu "najlepszy", "zachęcający", "nowatorski"? Prawde powiedziawszy to tego nie da się zrobić bez napisania okropnie długiego eseju o niczym tudzież wręczeniu komuś całego systemu i "masz czytaj".
Ostatnio zmieniony czw mar 16, 2006 8:01 pm przez zegarmistrz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
RG

czw mar 16, 2006 7:57 pm

zegarmistrz pisze:
I tu się mylisz. Zachęcanie akurat wyszło im świetnie. Każdy, kto wejdzie do tego działu zobaczy temat Awatar i bez czytania pomyśli: O jaka żywa dyskusja! To musi być dobry system. Ba! Nawet nam ta nazwa wryje się w pamięć.

To ja coś od siebie - masz w 100% rację zegarmistrz. Jestem laikiem w tych sprawach, ale śledzę ten temat i już mi ta nazwa po głowie krąży. A dlaczego - bo ciągle się coś dzieje. Trwa żywa dyskusja. Dlatego gdy widze że w dziale "systemy autorskie" jest nowy post, to już tu lecę.

Pozdrawiam. RG
Ostatnio zmieniony czw mar 16, 2006 8:06 pm przez RG, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

czw mar 16, 2006 7:59 pm

zegarmistrz pisze:
Ba! Nawet nam ta nazwa wryje się w pamięć.
Mi to sie Awatar z Ultima kojarzy, ale to juz moj problem :)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

pt mar 17, 2006 3:23 pm

Arioch pisze:
Natomiast jeśli ktoś nie jest w stanie na takie pytania odpowiedzieć w ogóle, znaczy, że sam nie wie do czego zmierza. Jeśli nie wie, do czego zmierza i czego chce, to nic dobrego z tego nie będzie.
Zaraz, zaraz - przeciez kazdy chociaz raz powinien stworzyc swojego fantasy heartbreakera, nieprawdaz? :lol:
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

pt mar 17, 2006 7:40 pm

Nie mam czasu odpisać, to od razu gadają, iż nie wiem;p

Już pisałem, iż system i śiwtat. Konkrety to wole zamieścić w tekstach.
Sporo głosów się tego domaga więc spróbuje choć to nie ja jestm tu od tekstów.

Bohaterom niczego nie narzucamy. MG dajemy do dyspozycji kilka możliwych wariantów.

-od zera do bohatera :] mało na poczatku ale za to duża satysfakcja dla graczy z szybkiego przyrostu statystyk
-super herosi :D wyskoie statsy wielkie wyzwania
-standardowa (pośrednia)


Poszukiwasze przygód mogą zostać wplatni w między-Domowe intrygi - dla bardziej doświadczonych:]
Zagłębienie się w polityke, układy czy szpegostwo.

Walaczyć na garanicy kontynentu, gdzie egzystują najbardziej makabryczne potwory. Zsyłani są tam zdeprawowani, wojskowi, zboczeńcy, szaleńcy, sadyści czy osobnki chcące jak najbardziej wspomóc ludzkość walcząc z największym złem oraz postacie niewygodne politycznie, które mogą się przydać ze waględu na wartośc bojową.

jak na razi niech zostaną odkryte tylko dwie:p

Sytemu nie bede opisywał gdyż nieleży to w moich kompetencjach.

Świat poznanie troche lepiej już nie bawem za sprwą opisu Domów.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

pt mar 17, 2006 7:58 pm

Heremita pisze:
Poszukiwasze przygód mogą zostać wplatni w między-Domowe intrygi - dla bardziej doświadczonych:]
Zagłębienie się w polityke, układy czy szpegostwo.

Walaczyć na garanicy kontynentu, gdzie egzystują najbardziej makabryczne potwory. Zsyłani są tam zdeprawowani, wojskowi, zboczeńcy, szaleńcy, sadyści czy osobnki chcące jak najbardziej wspomóc ludzkość walcząc z największym złem oraz postacie niewygodne politycznie, które mogą się przydać ze waględu na wartośc bojową.

jak na razi niech zostaną odkryte tylko dwie:p.
To jest czysty kolor, ja pytalem o co co robia gracze, za co sa nagradzani i jak mechanika wspiera wybory graczy / swiat. Nie ostrzymalem zadnej konkretnej odpowiedzi. Nie interesuje mnie kolor, interesuja mnie konkrety :wink:
 
bragni
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:19 am

sob mar 18, 2006 9:56 am

Heremita pisze:
Sytemu nie bede opisywał gdyż nieleży to w moich kompetencjach.

no to w zasadzie o czym jest ta dyskusja ? :razz:
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

sob mar 18, 2006 10:14 am

Użyłem złego słow - gdyż miałem na myśli system jako mechanike.

Ja zajmuje się, kreowaniem świata, więc z tej strony moge Wam najwicej powiedzieć.

Przejrzałem owe 19 pytań, wskazane przez Arioch, sądze iż w najbliższym czasie uda mi się odpowiedzieć na nie. Choć na część z nich odpowiedz można już znaleść.

Kolorków jest jeszce trochę tylko nie chce ich opisywać w taki szybki szkicowy sposób.

Konkrety to raczej jedynie w opisach. Świat Awatara jest trochę za złorzony by zakreślić go dobrze w paru słowach.
Postaram się jak najszybciej dostarczyć tekst o Magii gdyż jej wyobrażenie w Awatrze ma kluczow znaczenie.

Niestety na teksty o Domach będzie trzeba jeszcze poczekać, niezależy to tylko od mojej osoby. Ja się juz wywiązałem w tej kwesti spisując i przesyłając materiały, musimy poczekąc na naszą pisarke.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

sob mar 18, 2006 11:12 am

Dyplomata... Sakramencki dyplomata... Jak to jest, że niektórzy potrafią napisać dwa długie posty nie zawierając w nich żadnych informacji? :P
Skoro nie ty, Heremito, możesz odpowiedzieć na wszystkie pytania, to prosiłbym o znalezienie osób w waszym składzie, które mogą to zrobić... Może dla wygody wszystkie je tutaj zapiszę... Zawsze jakieś FAQ będzie...

1. O czym jest twoja gra? (Drozdal)
2. Jak odzwieciedla to powyzsze zalozenie systemu mechanika? (Drozdal)
3. W jaki sposob gracze nagradzani sa za uzywanie tej mechaniki do odzwieciedlania tego o czym jest twoja gra? (Drozdal)
4. Co konkretnie wyróżnia wasz system na tle innych gier? (Arioch)
5. Kim są bohaterowie i czym się zajmują? (Arioch)
6. Jak wygląda podział kontroli narracyjnej pomiędzy grających? (Arioch)
7. Czy w systemie występują gobliny? (Arioch)
8. Co konkretnie (bo na razie są same ogólniki) jest w tej grze innowacyjnego/lepszego? (bragni)
9. Na jaki rodzaj gry nastawiony jest system (biorąc pod uwagę np. ale nienakoniecznie GNS) i jak to odzwierciedlone jest w mechanice gry?
10. Co (...) nowego w (...) świecie [Awatara] będzie? (Cooperator Veritatis)

Jeżeli o czymś zapomniałem, to przepraszam.
Heremito, nie chcemy koniecznie kilku słów, może to być kilka zdań. Na tym etapie prac (skoro toczyła się dyskusja o występowaniu goblinów, rzecz w sumie, Ariochu nie bij :P, dość drugorzędna) grupa tworząca powinna potrafić odpowiedzieć na w/w pytania.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

sob mar 18, 2006 12:12 pm

1. O czym jest wasza gra? (Drozdal)

Świat Fantasy osadzony w realiach postapokalipsy.

2. Jak odzwieciedla to powyzsze zalozenie systemu mechanika? (Drozdal)

Oczywiste jest iż mechanika jest towrzona z myślą o śiwecie, system - walki, magi, broni. Są to ważne elementy dla gry dlatego opracowaliśmy je bardzo sumiennie by jak najlepiej odwierciedlaly świat. WW załorzeniach Bohaterowie będą musieli stoczyć wiele walk, dlatego ważne jest by wałka była jak najatrakcyjniejsza.

3. W jaki sposob gracze nagradzani sa za uzywanie tej mechaniki do odzwieciedlania tego o czym jest twoja gra? (Drozdal)

Mógłbym napisać, iż jest to przede wszystkim przyjemność gry z mechaniką pozbawioną dziur czy błędów, optymalnie dososowaną do potrzeb systemu jak i graczy, ale tego nie zrobie.

Najlepiej będzie jak sami ją ocenicie, kiedy zostanie opublikowana.

4. Co konkretnie wyróżnia wasz system na tle innych gier? (Arioch)

O tym powinni już mówić sami gracze, gdyż wypowiedz z mojej strony zachwalająca system nie ma sensu.

5. Kim są bohaterowie i czym się zajmują? (Arioch)

Wszystko zależy od graczy i od MG na ile im pozwoli.

6. Jak wygląda podział kontroli narracyjnej pomiędzy grających? (Arioch)

Klasyczna forma - MG opowiada, gracze kontrolują swoje postacie nic po za.
Istnieje opcja by gracze nie znali swoich statystyk jedynie epitety je określające podczas gry, po sesji mogą jej przejrzeć i podwrzszyć itp.
Wszystko po to by nie zaprzątać graczy podczas seji mechaniką, aby mogli skupić się na grze. Usunąc sytuacje w stylu:
Jak silny on jest?? Siła na 5 czy 6??
a przynajmniej ograniczyć.
MG podawałby odpowiednie kostki i opisywałby sytacje. Gdyż gracze bardzo często nie orientują się w systemie, taki zabieg uważam za całkiem słuszny.
Nie muszicie się do tego stosować.

7. Czy w systemie występują gobliny? (Arioch)

Nie!

na reszte pytanek odpowiem troche pozniej, niestety czas mnie goni.[/list][/list]
 
Awatar użytkownika
wóda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 945
Rejestracja: pn lis 10, 2003 7:01 pm

sob mar 18, 2006 1:08 pm

Albo ja inaczej rozumiem czesc tych pytan, albo nie odpowiedziales na nie konkretnie. To juz musza rozsadzic autorzy pytan.
Ja ze swojej strony dorzuce jeszcze jedno:

11. Jakie dziala/produkty kultury inspirowaly Was przy tworzeniu gry i do jakich zrodel [ksiazki, filmy, komiksy, gry] moga siegac potencjalni gracze i MG by lepiej poczuc 'klimat' swiata i poszczegolne jego aspekty.

EDIT: jeszcze jedna uwaga - skoro Wasze forum ma byc rowniez zrodlem informacji o systemie, to nie moze byc dostepne do czytania tylko po rejestracji. Ja mam taki zwyczaj, ze nie rejestruje sie na forach, bez uprzedniego przestudiowania sporej ich czesci i orzeczenia czy warto. Oczywiscie blokade pisania bez rejestracji rozumiem- chcecie ograniczyc spam.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

sob mar 18, 2006 6:02 pm

Heremita pisze:
1. O czym jest wasza gra? (Drozdal)
Świat Fantasy osadzony w realiach postapokalipsy.

Spoko, ale ani slowem nie wspomniales o tym kim sa lub co robia w niej gracze i o jakiej apokalipsie tutaj mowimy. Przez to odpowiedzi na dalsze zadane przezemnie pytania nie maja dla mnie zadnej wartosci. Dla mnie wazne jest to kim gram "w poskapokaliptycznym swiecie fantasy" i dlaczego gram "w poskapokaliptycznym swiecie fantasy". Wiec kim gram i dlaczego gram?
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

sob mar 18, 2006 6:44 pm

wóda pisze:
EDIT: jeszcze jedna uwaga - skoro Wasze forum ma byc rowniez zrodlem informacji o systemie, to nie moze byc dostepne do czytania tylko po rejestracji. Ja mam taki zwyczaj, ze nie rejestruje sie na forach, bez uprzedniego przestudiowania sporej ich czesci i orzeczenia czy warto. Oczywiscie blokade pisania bez rejestracji rozumiem- chcecie ograniczyc spam.


Masz w tym aspekcie racje, zmienimy to.

Gracze wcielają się w przedstawiciela wybranego Domu. Powody ich współ pracy mogą być różne. Zależne od wyboro okresu w histori (przed lub po sojuszu domów, system raczej nastawiony jest na okres po), w którym toczy się sesja i miejsca (różne Domy różne środowisko kultura).

Drużyny mogą być tworzone w sposób naturalny czy też narzucony przez MG. Mieszane (zróżnych domów) przed sojuszem w szczególnych wypadkach, po to całkiem normalne.

inspiracja: dość szerokie...
Uwielbiamy flimy walki dlatego zależało nam dobrym jej odwzorowaniu.
W większość także rzeczywisty świat, oraz pomysły z sesji.

Trudmo mi wskazać jakąś główną inspiracje, soro elementów było tworzonych na podstawie antagonizmu, by zwiększyć wyrazistość świata.
Po zapoznaniu się z opisami krajów będziecie mogli znaleść wiele właśnie takich kontrastów.

reszta później...
 
Awatar użytkownika
Prozac
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:41 am

sob mar 18, 2006 7:08 pm

Ogólniki, wybiegi, zabiegi - nadal nie wiem nic, co mogłoby mnie do waszego systemu przekonać. Wszystko a propos systemu "Awatar" jest
dość szerokie...
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 19, 2006 8:42 am

Ostatnio nie miałem czasu w pełni się wypowiedzieć.

Co do tego co gracze robią w grze. Powininienem dodać także, iz tyle na ile pozwala także świat, a możliwości jest wiele.

Jak pewnie zauważyliście :wink: jest to kolejny system z typu fntasy. Gramy oczywiście poszukiwaczami przygód, a Awatar ma owe przygody uatrakcyjnić.

To w jakich realiach toczy się gra jest przecierz bardzo ważne. Nie bez powodu np. tworzone jest wiele nakładek do D&D.
Duża przyjemnośc z gry dla graczy często wynika z możliwości poznania nowego świat. Odkrywaniu nieznanego.
Jedną z głównych naszych myśli przewdnich jest taka, iż świat ma dawać możliwości a nie je na ograniczać.

Planyjemy takżę, ukazanie seri gotowych koncepcji dla MG. Takich gruntów na kampanie.
Dwie już pokrótce opisałem.

Za optymalna sytuacje uwarzam kiedy gracze sądzą, iz mogą wszystko, a żeczywiście są kontrolowani przez MG

Dlaczego postapokalipsa?
- współgra z pierwszą koncepcją
- nadaje tajemniczości oraz trochę więcej mroku...
- taki klimat najbardziej nam odpowiada

Co do inspiracji na pewno także swoje pietno musiało na mnie odcisnąć wszelakie produkty z typu fantasy.

Jako ciekawostke dodam, iż głównymi twórcami są właśnie ja MG zagorzały zwolennik RPG oraz osobnik, znany pod psedonimem Maciejo, który jest postacią całkiem nową w tej dziedzinie dlatego jego pomysły nie znajduja odwierciedlenia w żadnym z standardowych fantasy, gdyż zwyczajnie ich nie zna.

wóda pisze:
do jakich zrodel [ksiazki, filmy, komiksy, gry] moga siegac potencjalni gracze i MG by lepiej poczuc 'klimat' swiata i poszczegolne jego aspekty.

Muzyka z "Pasji" idealnie odpowiada naszym zamierzeniom.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

ndz mar 19, 2006 9:10 am

Heremita pisze:
Za optymalna sytuacje uwarzam kiedy gracze sądzą, iz mogą wszystko, a żeczywiście są kontrolowani przez MG
Nie dosc ze iluzjonistycznymi dysfunkcjami mnie tutaj karmisz to jeszcze z ortografia jestes na bakier. Juz wiem ze to system nie dla mnie - po prostu kolejny "fantasy heartbreaker" (ktory moze nawet tym sie nie okazac). Dlaczego nie dla mnie? Bo nie wydaje mi sie aby granie marionetkami, ktore nie maja na nic wplywu (a tylko im sie wydaje ze maja - bo od utwierdzania ich w tej iluzji jest MG) ma jakikolwiek sens.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 19, 2006 9:25 am

Ojejku... Użyłem zbyt duzego uogulnienia.
Taką mam mniej więcej koncepcje prowadzenia, choć na ogół daje ponieść swobodnie opowieść graczom. Dodałem to tak na marginesie. Przecierz to zależy od tego kto prowadzi, a nie od systemu.
Tak więc twoja wypowiedz wydaje mi sie z lekka idiotyczna.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

ndz mar 19, 2006 10:45 am

Heremita pisze:
Ojejku... Użyłem zbyt duzego uogulnienia.
To nie bylo uogolnienie, to byl przyklad bardzo charakterystycznego stylu prowadzenia.
Heremita pisze:
Taką mam mniej więcej koncepcje prowadzenia, choć na ogół daje ponieść swobodnie opowieść graczom
Ja nazwalem twoja koncepcje po imieniu. Co rozumiesz pod pojeciem "opowiesci"?
Heremita pisze:
Dodałem to tak na marginesie. Przecierz to zależy od tego kto prowadzi, a nie od systemu.
Jak na razie nie widzielismy jeszcze zadnej probki tego systemu, wiec wnioski wyciagalem z tego co napisales wczesniej. Sa systemy ktore mozna prowadzic iluzjonistycznie i istnieja takie ktorych MG iluzjonista nie poprowadzi za zadne skarby (wlasnie poprzez mechanike ktora na to nie pozwala).
Heremita pisze:
Tak więc twoja wypowiedz wydaje mi sie z lekka idiotyczna.
Kazdy ma prawo do swojego zdania.

I dalej:
Heremita pisze:
Co do tego co gracze robią w grze. Powininienem dodać także, iz tyle na ile pozwala także świat, a możliwości jest wiele.
To jest odpowiedz conajmniej wymijajaca :P
Heremita pisze:
Jak pewnie zauważyliście Wink jest to kolejny system z typu fntasy. Gramy oczywiście poszukiwaczami przygód, a Awatar ma owe przygody uatrakcyjnić.
Skoro jest to kolejny system fantasy, co co wyroznia go sposrod dziesiatek (jezeli nie setek) systemow dostepnych na rynku? Dlaczego ludzie chcacy grac "poszukiwaczami przygod" maja wlasnie siegnac po Awatara a nie na przyklad Warhammera czy DnD?
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

ndz mar 19, 2006 11:39 am

Dlatego, że system jest "nowatorski", "innowacyjny" i... o jakim słowie zapomniałem?

Jeżeli mógłbym prosić, Heremito, to odpowiadaj na pytania po łebkach, cytując je w swojej odpowiedzi... Na razie niby na nie odpowiadasz, a naprawdę powtarzasz to samo co na początku z lekką zmianą szyku wyrazów czy użyciem synonimów... A kiedy się i do tego ludzie doczepiają (swoją drogą, mają rację), to zaczynasz zasłaniać się tym, że wspomniałeś o tym na marginesie... Człowieku, dawaj konkretne informacje!
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

ndz mar 19, 2006 11:51 am

OT

Drozdal pisze:
istnieja takie ktorych MG iluzjonista nie poprowadzi za
zadne skarby (wlasnie poprzez mechanike ktora na to nie pozwala


Zarzuc paroma :)

/OT
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

ndz mar 19, 2006 11:53 am

Seji pisze:
OT

Drozdal pisze:
istnieja takie ktorych MG iluzjonista nie poprowadzi za
zadne skarby (wlasnie poprzez mechanike ktora na to nie pozwala


Zarzuc paroma :)

/OT
OT Inspecters, Primetime Adventures, Octane /OT, wystarczy ? :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość