Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

Awatar

pn mar 06, 2006 12:11 am

Serdcznie zapraszam wszystkich zainteresowanych RPG:

http://www-users.mat.uni.torun.pl/~maciejo/awatar
:papieros:
Ostatnio zmieniony sob mar 11, 2006 10:38 am przez Heremita, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

pn mar 06, 2006 3:57 pm

Serdecznie apeluje o przyciecie grafiki do wymogow regulaminowych, czyli maks 20kb. Dwa, za reklame sie placi. Trzy, jesli nie chcesz placic za reklame, TO NAPISZ O CO CHODZI W GRZE. Bo samo walniecie bannera bez konsultacji z redakcja jest niemile widziane i nastepnym razem bedzie skasowan bez powiadomienia.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

wt mar 07, 2006 10:44 am

Grafika nie obciąża serwera strony, jest pobierana z sieci. Więc chyba nie ma problemu by taka pozostala?

Wszyskie aktualne opisy można znaleśc na stronce więc jakoś nie widze większego sensu wklejania ich tutaj, ale jak się upieracie to mogę to zrobić. Raczej żaden kopot.

Reklama? Heh... przyznaje iż nie wiedzialem jak to u Was wygląda.
Przejrzaem forum i zauwazylem, iż inni postępują w podobny sposób więc sądziem iż nie będzie problemu :? .
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

wt mar 07, 2006 10:25 pm

Heremita pisze:
Więc chyba nie ma problemu by taka pozostala?

http://forum.polter.pl/viewtopic.php?t=1083

2.2.11. Zabrania się umieszczania na forum grafik o wielkości łącznej wiekszej niż 20kb. Jeśli grafika lub zbiór grafik zajmują więcej niż 20kB, należy podać do nich link.

Heremita pisze:
Raczej żaden kopot.

Widzisz, problem w tym, ze takie rzucenie linku to spam. A spamu nikt nie lubi. Wchodzisz, walisz linkiem po oczach i myslisz, ze jest ok. Nie jest.

Sa osoby, ktore takie rzucanie linkiem drazni. Sa osoby, ktore nie maja czasu klikac i przebijac sie przez strone, a moze by sie gra zainteresowaly. Stad lepiej dac link i cos napisac, niz dac sam link. Wtedy tez nie bedzie to spam :).
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

śr mar 08, 2006 10:47 am

Heh... Miałem nadzieje, iż graficzka jest na tyle atrakcyjna, iz sama sobą zachęci do odwiedzin:]

Postarm się w najbliższym czasie napisać jakiś ladny skrócik całości.
bo flood'ów pwenie też nie lubicie:p
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

śr mar 08, 2006 9:49 pm

Heremita pisze:
bo flood'ów pwenie też nie lubicie:p

LUbimy, byle z sensem - a poza tym polecam lekture regulaminu i wywal ta grafe :>.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

czw mar 09, 2006 12:55 pm

Awatar jest nowo powstającym światem z typu fantasy, osadzonym w realiach postapokalipsy, o unikatowym nowatorskim systemie. Szczegół po szcególe będziemy odsłaniać przed wami kolejne elementy.

Rezygnujemy z standardowych ras fantasy, jak elfy czy krasnoludy, w zamian wprowadzając szeroki wachlarz rodów ludzkich o specyficznym charakterze.

Magia jest wszechobecna, potężna i odziaływuje na wszystkie istoty żyjące doprowadząc do ich ewolucji. Dzięki czemu cały świat przepełniony jest przeróżnymi niezwykłymi stworzeniami czy miejscami.

W dziedzinie religi, filozofi, czy histrori, jest wiele gotowych tez czy stanowisk. Dajemy graczą wybór, mogą wybrać jedną z nich, tą którą uznają za najsłuszniejszą. Jednak nic nie stoi na preszkodzieby gracze sami wysnuli oryginalną teorie w którą będą werzyć.
Wiara czy rody mają być przede wszystkim ubarwieniem świata a nie systemu.

System jest pełen nowatorskich rozwiązań, będących rówocześnie czytelnymi i prostymi. Na dzień dzisiejszy zostały już opracowny nowy system kostkowy, walki oraz uniktowe podejście do broni.

Magia jest jeszcze wciąż opracowywana.

Ogólnie w tak krótkim opisie trudno zawrzeć całość pomysłu. Za główny na cel obieramy sobie przede wszystkim stworzenie wiarygodnego barwnego świata.

Graficzke zmniejsze w piątek jak będe miał dostęp do shop'a:]
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 668
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

czw mar 09, 2006 5:25 pm

Seji pisze:
wywal ta grafe

Heremita pisze:
Graficzke zmniejsze w piątek jak będe miał dostęp do shop'a:]


Czy ja czegoś nie rozumiem? Admin grzecznie prosi o usunięcie grafiki lub dostosowanie jej do wymogów regulaminu, w trybie "natychmiast", a użytkownik zlewa jego słowa i określa kiedy coś zrobi lub nie. Tylko mnie wydaje się to dziwne?

Reklam, takich jak ta, już się naoglądałem/naczytałem. Dużo zapewnień, mało konkretów. Tekst w żaden sposób nie zachęca do zajrzenia na stronę. Podejście twórcy, ("wy się dostosujcie do mnie, a nie ja do was") też nie.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

czw mar 09, 2006 6:45 pm

Zuhar pisze:
Tylko mnie wydaje się to dziwne?

Nie, nie tylko.

Zuhar pisze:
Dużo zapewnień, mało konkretów. Tekst w żaden sposób nie zachęca do zajrzenia na stronę.

Zgadzam sie w 100%. Czekalem na jakis konkretny opis czym to wszystko jest a dostalem wodolejstwo.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

sob mar 11, 2006 7:04 pm

A ja chciałbym opowiedzieć o innej sprawie, która z pewnością może was zaciekawić. A mianowicie: jak to się wszystko zaczęło? Jak to się stało, że podjęliśmy się tak trudnego zadania i postanowiliśmy stworzyć swoją własną grę fabularną? Co nas ku temu skłoniło?

Głównym powodem było to, że - tak na prawdę - żaden z systemów, w które graliśmy nie spełniał do końca naszych oczekiwań. A było ich trochę: D&D, Earthdawn, L5K, Neuroshima, Wampir. Elementy systemów, które nam nie odpowiadały były na tyle spore, by porzucić myśl o jakichkolwiek próbach ich modyfikacji na nasze potrzeby. I tak narodził się pomysł, aby wziąć sprawy w swoje ręce.

Jak na amatorów w tym temacie, podeszliśmy do problemu całkiem profesjonalnie. Nie korzystaliśmy przy tym z żadnej pomocy z zewnątrz. Wszystko opieraliśmy na własnym doświadczeniu i zdobytej wiedzy. Dlatego, gdy z ciekawości przeglądaliśmy niedawno zasoby sieci, zdziwili nas ludzie, którzy piszą: chcę stworzyć system - pomóżcie mi, albo zaczynają od umieszczenia stronki, na którą wrzucają trochę tekstów, jakieś zarysy koncepcji i ogłaszają, że poszukują ludzi do współpracy.

My nie popełniliśmy takich błędów. Z chwilą, gdy zdecydowaliśmy się na opublikowanie naszej koncepcji, była już ona poważnie rozważona i przemyślana, wiedzieliśmy dokładnie czego chcemy i jak to zrobić. Wcale to jednak nie oznacza, że nasz projekt jest zakończony.

Dużą część systemu mamy już ułożoną. Przedstawiliśmy ją wam tutaj, na łamach tego forum, aby skonfrontować naszą koncepcję z waszymi opiniami.

Jednak pozostają pewne elementy, których jeszcze nie dopracowaliśmy i tutaj liczymy na wasze sugestie, gdyż nie chcemy, aby świat powstał przy udziale zamkniętego grona ludzi, bo to może być niekorzystne.

Dlatego jesteśmy niezwykle ciekawi zdania ludzi z poza na temat naszego projektu, a jednocześnie otwarci na wasze rady i wskazówki.

Mamy nadzieję, że w Awatarze odnajdziecie wszystko to, czego brakuje wam w innych systemach. Albo po prostu jesteście już znudzeni monotonią waszych dotychczasowych sesji i chcecie spróbować czegoś nowego?

W takim razie nie mogliście lepiej trafić. Zostaniecie przeniesieni w zupełnie nowy świat. Będziecie czerpać ogromną przyjemność z jego odkrywania. Mechanika systemu jest zaprojektowana tak, aby była zarówno prosta i jasna, jak i najlepiej odwzorowywała rzeczywistość. W Awatarze spotkacie się z wieloma oryginalnymi i nowatorskimi rozwiązaniami: kostkologią, sposobem walki, właściwościami broni i pancerzy.

Gorąco polecamy!

konkrety:
Ostatnio zmieniony ndz mar 12, 2006 1:54 am przez Heremita, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

sob mar 11, 2006 7:10 pm

No i dalej wodolejstwo zamiast konkretow :(
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

sob mar 11, 2006 11:58 pm

nioppo :)
wiecie, wszystko można znaleść na stronce :razz:

oki po tym długim wstępie jakieś dane, które i tak są na stronie:

Historia

Jest wiele historii opisujących początki dziejów świata i bogów. Z mnogości tych podań postaram się przytoczyć te najpowszechniej uznane oraz najbardziej wiarygodne. W większości najpopularniejszych teorii możemy odnaleźć wiele wspólnych motywów. Mędrcy często opowiadają o: świetności dawnych lat, wielkim zjednoczonym po wojnach kraju, w którym panował wieczny pokój i gdzie nikomu nie brakowało pokarmu, a magia była posłuszna człowiekowi. Oczywiście owe historie musimy przyjmować z dystansem. Wiele faktów ich dotyczących z czasem mogło ulec zniekształceniu czy całkowitemu odwróceniu. Bardzo łatwo o sprzeczne tezy nawet w najbardziej podstawowych tematach.

Wśród większości ludów uznaje się, iż przed nami na tych ziemiach istniała inna cywilizacja. Liczne ruiny monumentalnych budowli i całych miast na przestrzeni całego kontynentu są na to silnym dowodem. Choć znajdują się i tacy, którzy poddają ten fakt w wątpliwość.

Wiadomo także, iż nieważne jak wspaniałe było owe państwo, teraz już nie istnieje. Co doprowadziło do zagłady tak rozwiniętej cywilizacji, której reliktów wiedzy wciąż nie możemy zrozumieć? Tu także spierają się filozofowie.

Jedną z najbardziej drażliwych kwestii jest także pochodzenie. Zależności od kraju i religii.

Narodowości

Jeżeli mamy kontynuować nasze rozważania musimy ustalić parę faktów i zgodzić się z teorią upadku. Miasta kontynentu nie istnieją od dziś, a przed nami na tych ziemiach żyły liczne pokolenia. Jako badacz historii pragnę wam przedstawić najpewniejszą z wersji opisujących początki cywilizacji nowej ery. Datuje się, iż około 600 lat temu powstały pierwsze osady siedmiu przyszłych największych krajów. Nie jest to, jak może się wydawać, zbyt odległe, nam współczesnym, wydarzenie. Dlatego z dość dużą precyzją możemy określić pewne daty. Owe stolice znajdujące się w ogromnych odległościach od siebie powstały przypuszczalnie w tym samym czasie lub blisko po sobie. Tą zbieżność tłumaczy się na wiele sposobów. Nie będę ich jednak teraz rozpatrywał. Powstałe nowe zalążki państw bardzo szybko się rozrastały, pomimo licznych niebezpieczeństw, tworząc skrajnie odmienne kultury. Przejawia się to w różnorodności religii, sztuki czy architektury. Aktualnie wpływy na kontynencie rozłożone są pomiędzy siedem domów o skrajnie różnych indywidualnych charakterach. Zrzeszające księstwa o podobnych upodobaniach politycznych, wyznaniowych oraz pochodzeniu.

Rozkład sił na kontynencie nieustannie balansuje pomiędzy rodami. Seria wypadków: bitew, układów oraz intryg doprowadziła do tego, iż państwa kontynentu aktualnie posiadają zbliżony zakres władzy jak i jej zasięg. Trudno określić, które z nich posiada właśnie największą siłę, ze względu na ciągle zmieniającą się sytuację polityczną jak i usilne zabiegi Domów, pilnie strzegących swych tajemnic i szerzących dezinformację. Teraźniejszy pokój zawdzięczamy: równomiernemu podziałowi wpływów oraz wzrostowi zagrożenia ze strony nie-ludzi. Wspólny wróg spowodował chwilowe zawieszenie konfliktów i zawiązanie sojuszu pomiędzy rodami.

Jak na razie to tyle, choć to i tak same ogólniki :? To tak na wstęp.

Materiały co do Domów przesłałem juz naszej pisarce nie bawem kolejna porcja, te akurat to ja pisałem.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

ndz mar 12, 2006 12:41 am

Ale co to jest? System do sciagniecia, gra w przegladarce, karcianka z linia fabularna? Zapowiedz systemu ktory wydany bedzie na papierze?
 
Awatar użytkownika
FastEddie
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: wt sie 31, 2004 6:55 pm

ndz mar 12, 2006 1:08 am

Heremita pisze:
Dużą część systemu mamy już ułożoną. Przedstawiliśmy ją wam tutaj, na łamach tego forum, aby skonfrontować naszą koncepcję z waszymi opiniami.


Mi się bardzo podoba, dobra robota, tak trzymać. Brakuje tylko mapki.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

ndz mar 12, 2006 7:38 am

FastEddie pisze:
Mi się bardzo podoba, dobra robota, tak trzymać. Brakuje tylko mapki.
Tylko co ci sie podoba, bo na stronie, do ktorej prowadzil ten link nie ma niczego co sie moze podobac (przynajmniej osobie "zainteresowanej RPG"). Po dwoch minutach spedzonych tam nasuwa mi sie jedno pytanie: jaka jest roznica pomiedzy zrecznoscia a zwinnoscia?
 
Awatar użytkownika
viróz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 26, 2005 6:58 pm

ndz mar 12, 2006 8:58 am

:(
Chyba proste :( Zręczność określa giętkość twych palców i zdolnosći manualne, a zwinność wygimnastykowanie twojego ciała. Podsumowując: nie każdy człowiek-guma dobrze gra w bierki :D
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 12, 2006 10:15 am

Drozdal pisze:
jaka jest roznica pomiedzy zrecznoscia a zwinnoscia?

Jak na osobę "zainteresowaną RPG" trochę mało się orientujesz :razz:
Nie wiem, jak nie masz pewności to zajrzyj do jakiegoś leksykonu.

Choć przyznaje, iż stronka jest jeszcze uboga, właściwe teksty mają dopiero nadejść (możliwe, iż już dziś).

Nie chce się powtarzać Viróz bardzo ładnie to wytłumaczył.

Odpowiedź na pytanie Chaveza: Wydawało mi się oczywiste, iż jest to System z własną linią fabularną do RPG narratorskiego. Można było to nawet wywnioskować z tekstu.

Nie rozumiem czemu się tak wzbraniacie przed zajrzeniem na stronke. Nie po to nad nią pracowaliśmy by sobie po prostu stała.

Trochę to głupie, iż wszystkie teksty mam przenosić i tu wklejać tylko dlatego, iż niektórym nie chce się kliknąć na linka.

Sedecznie dziękuję za wszystkie opinie :D
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 668
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

ndz mar 12, 2006 10:50 am

Konfrontacja początkowych zapewnień, z tym co jest na stronie, wypada bardziej niż blado.

Zręczość i Zwinność? W systemie narracyjnym? Będzie też podział na Zwinność palców u rąk i nóg? Coś mało uważnie Panowie czytaliście to co jest dostępne w sieci. Albo nie zawsze ze zrozumieniem.

Dlatego, gdy z ciekawości przeglądaliśmy niedawno zasoby sieci, zdziwili nas ludzie, którzy piszą: chcę stworzyć system - pomóżcie mi, albo zaczynają od umieszczenia stronki, na którą wrzucają trochę tekstów, jakieś zarysy koncepcji i ogłaszają, że poszukują ludzi do współpracy.

My nie popełniliśmy takich błędów. Z chwilą, gdy zdecydowaliśmy się na opublikowanie naszej koncepcji, była już ona poważnie rozważona i przemyślana, wiedzieliśmy dokładnie czego chcemy i jak to zrobić. Wcale to jednak nie oznacza, że nasz projekt jest zakończony.


Panowie, a przyjrzeliście się co jest na waszej stronie? Pomimo zapewnień, nie można tam znaleźć żadnych konkretów. Ponoć macie już prawie wszystko, a na stronie jest prawie nic.

Po co ktoś ma kliknąć i to oglądać? Żeby zobaczyć coś co już widział wielokrotnie - zaczęty projekt, który nic nowego nie wnosi, a zapowiadany jest jakby miał wstrząsnąć rynkiem? Więcej pokory.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 12, 2006 12:05 pm

Chcesz nasz zniechęcić?

Wybacz ale jestem szczerze przekonany o tym co pisze.
Wiele kwest jest juz dawno przemyslanych i uzgodnionych i nie są to przechwałki. Spianie całości pomysłów zajmie trochę czasu.

Nie wiem ale może dla ciebie nowy system: kostkowy, walki, broni to mało
nie licząc świata.

Nie ma sensu się kłócić, najlepszym argumentem będą kolejne opisy.

Dziś przesłany przez moja znjoma tekst. Opis jednego z Domów.

"Pierwszym domem, który należałoby mi opisać jest dom magów- Vallaynar. Sama nazwa jest ściśle związana z tym, co łączy miasta „wolnego ludu”, jak sami siebie Vallaynarczycy nazywają. Słowo „vall” w mowie pradawnej znaczy tyle co moc, czyli myśląc metodą dedukcyjną magia. Natomiast drugi człon nazwy czyli „ynar” odnosi się do pradawnego słowa znaczącego wiedzę.

Mieszkańcy Vallaynar najbardziej właśnie cenią sobie wiedzę i magię. Dostęp do informacji jest bardzo szeroki. Każdy, kto tylko chce i jest w stanie, może dowiedzieć się o niemal wszystkim. Oczywiście, wiadomo, iż sekrety dotyczące magii są strzeżone, ale jeśli ktoś wie gdzie i jak szukać, może i je znaleźć. Problem jest jednak taki, iż tylko nieliczni wiedzą jak dotrzeć do informacji dotyczących magii właśnie… I większość tych ludzi to magowie.
Trzeba wam wiedzieć, że Vallaynar nie zna słowa „cenzura”. Tutaj każdy może mówić to na co ma ochotę. Każdy może zdecydować o czym chce wiedzieć, a o czym nie, oczywiście należy pamiętać, iż część wiedzy jest ukryta na tyle, że prawie niemożliwa do poznania. Jeśli pragnąłbyś znaleźć księgi zakazane w innych państwach, możesz mieć pewność, iż właśnie znajdziesz je w Vallaynar.
Jednak tak szeroki i ogólny dostęp do informacji ma swoje wady i to wady poważne. Tak duża świadomość szarych obywateli jest wielkim zagrożeniem. Brak instytucji, która ukryłaby niepokojące fakty jest według mnie zaniedbaniem. Obywatele wiedząc o wszystkich niepokojach w świecie i w ich własnym państwie mogą okazać niezadowolenie na sposób całkiem zwyczajny- rewolucje, protesty, które mogą się wiązać z pokojową polityką Vallaynar.
Szeroki dostęp wiedzy prowadzi także do pozytywnych zjawisk. Ludzie z Vallaynar są wysoko rozwinięci intelektualnie. Prowadzi to do swobody myśli i do bardzo niskiego odsetka analfabetów.

Vallaynarczycy nie są zbyt religijni co powoduje właśnie możliwość swobodnej wymiany myśli filozoficznej. Sprawy religijne traktują niezwykle chłodno, z dystansem. Według nich nigdy do końca nie poznamy swoich początków. Cechą znamienną mieszkańców tego państwa jest to, iż nie ma tu dominującej religii, a nawet niektórzy Vallaynarczycy są ateistami. Jeśli jednak znajdzie się ktoś bardzo wierzący nie okazuje tego w takim stopniu jak mieszkańcy innych państw. Dzieje się tak ze względu na szacunek, jakim mieszkańcy Vallaynar darzą każdą myśl filozoficzno-religijną.

Bardzo ciekawym jest tutaj sposób zdobywania pozycji, który bardzo dobrze odzwierciedla charakter państwa. Najwyższy status społeczny mają ci ludzie, którzy ukończą wszystkie pięć uniwersytetów. Niestety trzeba pamiętać, iż jest to możliwe jedynie dla osób, które potrafią posługiwać się magią. Są to bowiem szkoły kształcące tylko magów.

Charakterystyczną profesją jest w Vallaynar mag. Praktycznie każdy może nim zostać: syn piekarza, czy córka rolnika. Jednak istnieje tu podstawowy problem. Kształcenie w zakresie wiedzy magicznej jest bardzo kosztowne i nie stać na nie każdego. Tak więc prawdę powiedziawszy wiedza magiczna krąży po rodzinach bogatych magów. Jest ich jednak zbyt mało, żeby utrzymać stałą liczbę magów potrzebnych do ochrony Vallaynar. Rodzenie i wychowanie dzieci zabiera bowiem dużą ilość czasu, którą możnaby spożytkować na zdobywanie wiedzy. Rzadko kiedy magowie decydują się na więcej niż jedno, maksymalnie dwoje, dzieci, a częstokroć zdarza się, iż umierają bezdzietnie.

Wiedza jest bowiem rzeczą, dzięki której można lepiej zrozumieć magię… A dzięki magii można lepiej poznać świat, poznać przyczyny i ujrzeć skutki. Magia jest w Vallaynar tym czynnikiem, którego znaczenie urosło nieomal do rangi relikwii.

Jednym z powodów studiowania wiedzy o środowisku jest lokalizacja Vallaynar. Państwo to leży w niedostępnych górach. Białe szczyty, lodowe rzeźby i nieurodzajność. Tak jednym zdaniem mogę podsumować klimat i krajobraz Vallaynar. Najciekawsze jest jednak to jak magia tego państwa działa na lód pokrywający góry. Zamarzając przyjmuje on niezwykłe kształty. Lód pod wpływem magii czy duchów przybiera najrozmaitsze kształty, powykręcane spirale czy nawet tak złożone jak postać ludzka, niekiedy rzeźba ma bardzo wielkie rozmiary, lecz tylko nieliczne z nich pozostają na dłużej, by służyć jako drogowskaz dla podróżnych. W innych państwach krążą wieści i plotki jakoby to magowie byli za to odpowiedzialni, lecz ja sam nie wiem ile w nich jest prawdy, a ile niechęci wymierzonej w Vallaynar. Jedno jest pewne. W obszarze jaki to państwo zajmuje jest niezwykłe nagromadzenie energii magicznej wody. Bierze się to z duże ilości lodu i śniegu. Oczywiście można tu także spotkać dość duża ilość magii wiatru. Najmniej jest tu oczywiście magii ziemi, ognia i wody. Dlatego też nie jest teoretycznie i praktycznie możliwe, by w Vallaynar prowadzić uprawę. W niższych partiach gór prowadzona jest natomiast hodowla, przeważnie owiec i kóz górskich. Oczywiście i tak jest to ilość niewystarczająca dla Vallaynar.

Vallaynarczycy handlują więc z innymi państwami, by uzyskać odpowiednie ilości pożywienia. Jest to możliwe gdyż Vallaynar jest głównym dostarczycielem magicznych przedmiotów na przykład: zwojów, eliksirów, magicznych ksiąg, artefaktów, z których wyrobu słynie. W końcu jakby nie patrzeć to właśnie Vallaynar jest państwem magii i wiedzy, a obydwa te przymioty są niezbędne przy produkcji tychże przedmiotów.

Vallaynar jest państwem pacyfistycznym. Unika wszelkiego rodzaju konfliktów i zbrojnych zatargów. Nawet jeśli mają z kimś jakiś konflikt nie stają do niego osobiści, do tych celów wykorzystują innych, gdyż vallaynarskie wojsko jest słabe. Pamiętajmy, że jest to państwo raczej naukowców niż wojskowych. Nie ma tu praktycznie nikogo, kto byłby w stanie poświęcił swe cenne życie. W końcu największym wyzwaniem jest wiedza. Dlatego też w razie konfliktów zbrojnych Vallaynar potrzebuje pomocy ze strony innych.

Dlatego też Rada prowadzi politykę nastawioną raczej na rozwiązywanie konfliktów sposobem umysłowym niż siłowym. Magowie, którzy wchodzą w skład Rady muszą byś genialnymi zarówno w sprawach magicznych jak i dyplomatycznych. Bowiem to właśnie manipulacja słowem, układy, traktaty czy podstępy polityczne dają Vallaynar częstokroć znaczną przewagę.
Ciekawym zjawiskiem jest także zakaz noszenia broni w miejscach publicznych typu biblioteka, czy różnego rodzaju urzędy. Z czasem zakazem tym objęte zostały wszystkie główne miasta, bowiem kłótnia bardzo łatwo mogła być zarzewiem rewolucji. Miasta główne są bowiem chronione wszelkimi środkami jakie są magom dostępne, gdyż tam właśnie znajdują się biblioteki, szkoły magiczne. Przez to też następuje pewnego rodzaju podział społeczeństwa: elita mieszka w głównych miastach, natomiast biedniejsza część społeczeństwa w wioskach rozsianych wokół tych miast.




Proszę o wyrozumiałość, ponieważ tekst jest w stadium początkowym."
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 668
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

ndz mar 12, 2006 12:59 pm

Wybacz ale jestem szczerze przekonany o tym co pisze.


To mnie właśnie u ludzi przeraża. Przekonanie o własnej nieomylności i o tym, że ich wizja jest słuszna - nawet wtedy, gdy wokoło słychać odmienne głosy.

Czy chcę was zniechęcać? Nie. Namawiam raczej do rewizji poglądów, bo póki co to efekt jest mizerny. Jeśli chcecie coś zrobić, to róbcie - ale dobrze.

Dla kogo piszesz ten system? Po co publikujesz go w sieci? Żeby się pochwalić - patrzcie i podziwiajcie? Jeśli tak, to dla mnie dyskusja jest zamknięta. Jeśli robisz to dla ludzi, to licz się z ich zdaniem. Nie mów im/mnie, że system jest świetny - nie wiesz co to dla mnie jest świetny system. Nie grałeś ze mną przez ostatnie 10 lat, nie wypiłeś hektolitrów piwa dyskutując o RPG. Nie wiesz jakim jestem MG, a jakim graczem. Skąd więc u licha wiesz, że to co piszesz jest w mojej opinii dobre? Bo system Tobie się podoba? To wspaniały argument, żeby projekt kontynuować, tylko, że nie jest argumentem, za tym, żebym się Awatarem zachwycał lub w niego grał.

Co do powyższego tekstu, to wybacz, ale popełniacie w mojej opinii jeden, za to kardynalny, błąd. Nie piszesz encyklopedii. Ten tekst udziela mi informacji, za to nie tworzy klimatu. Przeczytałem, przyjąłem do wiadomości i nadal nie czuję tego miejsca. Nawet jeśli założymy, że Twój pomysł jest genialny, to tak opisany nadaje się conajwyżej do pokazywania jako ciekawostka.

Marnujesz potencjał, bo uważasz, że już wszystko wiesz. Powtarzam: więcej pokory. Nie jesteś pierwszym z "wspaniałym pomysłem", który "zrobi to lepiej niż poprzednicy i nie popełni ich błędów". Jak narazie podążasz dokładnie ścieżką wytyczoną przez poprzedników. A najgorsze, że tego nie dostrzegasz.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 12, 2006 2:05 pm

Dzięki za konstruktywne uwagi.

Czytałeś to co wcześniej napisałem??
"Głównym powodem było to, że - tak na prawdę - żaden z systemów, w które graliśmy nie spełniał do końca naszych oczekiwań."

Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek wsześniej wykorzystywał takie epitety jak - świetne, genialne czy podobne superlatywy wobec Awatara.

Nie uwarzasz, iż lekko naginasz moje wypowiedzi do swoich poglądów?

Ten tekst, własnie w taki miał być, dużo inforamcji, bez żadnego nacechowania emocjonalnego. Jak to dobrze to określiłeś encyklopedyczny :)
Nie chcieliśmy narzucać graczom żadnego spojrzenia.

A tak swoja drogą, nie uwarzasz iż taka forma najlepiej pasuje do magów-naukowców:]

Takie zabawy zostawiamy sobie na późiej. Gdy wrogie czy sojuszcznicze Domy będą dawać opinie o sobie.

Może jeszcze dziś kumpela żachnie się na kolejne przekształcenie moich teorii w tekst. :)
 
Awatar użytkownika
wóda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 945
Rejestracja: pn lis 10, 2003 7:01 pm

ndz mar 12, 2006 2:47 pm

Super. Kolejna autroka, kto z nas ich nie tworzyl ?
[niech pierwszy rzuci... no niewazne]
Zastanawia mnie tylko ogromna chec podzielenia sie ze swiatem i poglad, ze to co zrobilismy jest superhipermega dobre i nowatorskie.
Wlasnie - slowo klucz - nowatorskie.

Po co mi kolejny system fantasy?
Z jakas rasa, ktora kiedys tu byla, a teraz zostaly po niej ruiny.
Z magia, religia [przypuszczam, ze politeistycznym panteonem - moze nie? zaskoczycie mnie?].
Z roznymi nacjami/rasami, znacznie rozniacymi sie miedzy soba, zaleznie od miejsca zamieszkania.
Z miastami specjalizujacymi sie w ksztalceniu magow.
i tak dalej

Na stronie oczywiscie informacji na 3 minuty czytania, w dodatku spisanych w niezbyt porywajacy sposob i bez porzadnej korekty.

To ja sie zapytam - co w tym jest takiego fajnego? Bo ja nie widze.

EDIT: aha mechaniki nie ogladalem i mnie jako totalnego prawie stooorytellingowca nie obchodzi.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 12, 2006 3:00 pm

Nie wiem skąd u was ta niechęć i ciągłe niesłuszne hasła, iz krzyczymy jakie to jest super. Jeżli już chcecie się powoływać na moje słowa to przecierz jest opcja cytuj.

Magowie - to jedna z opcji, jeden z Domów łącznioe jest ich siedem

Nowatorski to po pierwsze system :razz:
a świat to swoją drogą. Chcemy odpowiednio wykorzystać stre schemty do stworzenia czegoś ciekawego.

Ale cóż morze racja, iż zawcześnie rzuciliśmy się na szeroka wodę ogłaszając się na tak wielkim forum.

Smutne, iż negatywna krytka ogranicza się w sumie do podejścia:
Ha... i tak wam się nie uda.
 
Awatar użytkownika
viróz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 26, 2005 6:58 pm

ndz mar 12, 2006 3:36 pm

Zuhar pisze:
Zręczość i Zwinność? W systemie narracyjnym? Będzie też podział na Zwinność palców u rąk i nóg? Coś mało uważnie Panowie czytaliście to co jest dostępne w sieci. Albo nie zawsze ze zrozumieniem.
.

Ja tam prawie w ogóle tego nie czytałem :) Ja tylko odpowiedziałem na pytanie, w ten sposób w jaki ja to rozumiem.
pzdr.
 
ja-prozac
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:03 am

ndz mar 12, 2006 3:53 pm

problem polega na tym, ze wciaz krzyczycie superlatywy o swoim
systemie, przedstawiajac przy tym tylko skrawki swiata i jak na razie
nic nie mowiac o nowatorskiej mechanice. chetnie bym ja poznal,
bo pomimo wielu prob nie udalo mi sie takiej stworzyc.

co do opisu swiata - zadaniem przedstawiajacego jest zachecic
nim do gry. w przypadko awatara tak sie raczej nie stalo.

kolejna sprawa - wszystko, co napisaliscie, jest niemalze doslownym
cytatem co drugiego tworcy autorki w konwencji fantasy.
nowatorski system, bla, bla, ciekawy swiat odstajkacy od reszty, bla, bla,
poprawiamy "bledy" komercyjnych systemow, bla, bla...

nie spodziewaj sie innego podejscia. kazdy widzial taka sytucaje
n razy. zawsze okazywalo sie, ze to kolejny fantasy heartbreaker.

ja-prozac

Prosze zaczynac zdania wielka litera. - Seji
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

ndz mar 12, 2006 4:15 pm

Nie bede kontynuowac sporu zrecznosci zwinnosc, bo to raczej mijac sie bedzie z celem.

No i teraz 3 dosc wazne pytania:

O czym jest twoja gra?
Jak odzwieciedla to powyzsze zalozenie systemu mechanika?
W jaki sposob gracze nagradzani sa za uzywanie tej mechaniki do odzwieciedlania tego o czym jest twoja gra?
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

ndz mar 12, 2006 5:35 pm

Dobrze, dorzucę swoje trzy grosze, co raczej można nazwać kolejnym gwoździem do trumny (których całe kilogramy padły już na system). Zacznijmy jednak od wyjaśnienia sobie pewnej sprawy. Otóż,
Heremita pisze:
Smutne, iż negatywna krytka ogranicza się w sumie do podejścia:
Ha... i tak wam się nie uda.

nie ma odzwierciedlenia w moim postępowaniu. Lubię całkiem czytać systemy autorskie, przygotowuję się do rozpoczęcia prac nad swoim.
Dobrze, skoro już to zostało powiedziane, przejdźmy do samego "dzieła zniszczenia".

Na stronie nie ma niczego ciekawego. Właściwie, można powiedzieć, że brakuje nawet rzeczy nieciekawych. Kilka pięknych, pełnych środków stylistycznych zdań o wątpliwej treści, kilka grafik, rzucone ogólniki... I tyle. Wydawałoby się, że, na zdrowy rozsądek, opłacalne jest ukazywanie szerszej publiczności jedynie zakończonego bądź wchodzącego w finalną fazę projektu. Tutaj tego zabrakło. Nie ma wersji offline plików, co utrudnia dłuższą kontemplację (choć może faktycznie przy takiej ilości materiałów opłacalność tworzenia PDFów jest raczej wątpliwa).
"Kolejny świetny i nowatorski produkt" (a takie jest przesłanie reklamy, jaką przedstawiono na forum) może być równie dobrze proszkiem do prania, wybielaczem czy ekspresyjnym, drogim chłamem, którego nie mogą strawić oczy przeciętnego, wybrednego konsumenta jak ja.
Wodolejstwa nie trawię-zaznaczę, kończąc o próbie prezentacji "Awatara", a najbardziej takiego, jakie nie ma żadnego poparcia w rzeczywistości. W sumie poczułem się urażony, że zabrano mi tyle czasu, jakim było kliknięcie w link, a grafika Heremity nie przyniosła żadnych rezultatów poza dłuższym ładowaniem się topicu. Jako zadośćuczynienie piszę niniejszy post.
"Brak pomocy z zewnątrz" jest chyba największą głupotą, na jaką stać twórców autorek. Słyszałeś, Heremito, o projekcie KREATOR na łamach Alei Fantasy? Wstukasz w Googlu i przeczytasz, napisane zostały tam porady, często ogólne, dla twórców systemów autorskich. Muszę się przyznać, że często wracam do tych artykułów, chociaż moje plany dotyczące autorki wyszły już poza ramowe podstawy spisane na łamach tamtego serwisu. Po prostu lubię znać opinię ludzi, którzy mają doświadczenie, którzy może nie są profesjonalistami, ale przynajmniej za takich się nie uważają, czego powiedzieć o grupie tworzącej "Awatara" nie można.
Nie wiem, czy będę dalej śledzić losy tego systemu. Jak na razie ten system zasługuje tylko na to, by link do strony skasować z historii. Zawsze te parę bitów na twardzielu więcej.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

ndz mar 12, 2006 11:13 pm

Może źle zaczeliśmy,gdyz powoliliśmy sobie na reklame na tak wielkim forum, ale to nie znaczy, iż powiniście nas od razu skreślać.

Stronka istnieje od niedawan i będzie sukcesywnie rozbudowywana.

Jeżeli chcecie nam wyperswadować tworzenie własnego sytemu to z przykrością musze was zawiadomić, iż Wam się nie udało. :wink:
 
Awatar użytkownika
JaQub
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 16, 2004 4:03 pm

pn mar 13, 2006 8:04 am

Heremita osoby, które cię skrytykowały nie miały na celu zniechęcenie cię (rrzynajmniej tak to odebrałem, jeśli się mylę to mnie poprwcie ;)).
Po prostu za wcześnie objawiłeś "światu" to co masz (a masz niewiele), w sumie to nie ma nawet czego krytykować. Przed wystawieniem produktu do oceny, trzeba najpierw ten produkt posiadać.

Tak więc pisz, pracuj, wyciągnij wnioski z tego tematu. Dopiero jak będziesz miał system w większości stworzony to wtedy wróć na to forum przedstwa go.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

pn mar 13, 2006 2:27 pm

NO i jeszcze nie odpowiedziales/las na moje 3 pytania. :mrgreen:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość