Raport z sesji rozegranej
19.07.2008r.
The end began z niemal dwuipółgodzinnym opóźnieniem spowodowanym koniecznością nadrobienia braków w kąciku towarzyskim. Ponadto nijak nie byłem w stanie uzupełnić brakujących Przekonań i Instynktów (Beliefs & Instincts) u niektórych z moich postaci – nie miałem po prostu pomysłu. Jak się jednak okazało nie było to konieczne – sceny potoczyły się w miarę naturalnie, na przyszłość pozostała zaś cenna obserwacja, iż Przekonania długoterminowe (których nie sposób zrealizować nieraz i w ciągu jednej Fazy) są mimo wszystko przydatne – np w ostatnich chwilach Fazy, gdy nie ma już sensu ustalać nowych celów dla postaci.
Sesję otworzyła scena koloru postaci Cactusse`a, w której przedstawiono ceremonię pochowania Artavasdesa. Cactusse wprowadził lokację i kontekst dla całego ciągu wydarzeń, które miały miejsce na tej ceremonii – a było ich niemało.
Wpierw lider Fundacji –
Kakuda Jonah (postać Cactusse`a) – starał się zastraszyć tłum przybyłych obywateli Azwy przed wystąpieniem przeciwko Fundacji Psychologów, niestety jego słowa przyniosły wręcz odwrotny efekt. Widząc szansę na pogrążenie Fundacji (oraz po krótkiej rozmowie z pozostającym w areszcie pokładowym Lordem Vellem) do głosu doszedł
Kensington, który w pochwalnej przemowie wezwał do zorganizowania w zgodzie z prawem komuny pogrzebu również w innym miejscu. Zanim jednak prochy trafiły na pokład wysłanego statku, Kakuda korzysta ze swoich zdolności i wykrywa w Kensingtonie Vaylena a następnie stara się przejąć urnę z prochami. Następuje wymiana argumentów na schodach siedziby Fundacji – wymiana, której efektem jest znaczące osłabienie pozycji Fundacji w oczach obywateli planety. Prochy odlatują na pokładzie wahadłowca... wprost w ręce Lorda Vell`a.
Podczas tych waśni lider Kerrnów –
Vasmo (postać Enca) – stara się podstępem i dobrym słowem skłonić obecnych na ceremonii dygnitarzy do pomocy w finansowaniu działań Getta. Plan udaje się połowicznie – Vasmo traci w oczach niektórych z możnych z uwagi na kontakty z Kensingtonem, jednak ostatecznie zdobywa zarówno fundusze, jak i poparcie (
+1BoA do DoWu dot. ostatecznego oczyszczenia Kerrnów z nieufności paranoicznych mieszkańców planety) dla wzniesienia pomnika upamiętniającego wkład Kerrnów w ochronę i odbudowę Azwy.
Wkrótce potem w gmachu Rady Komuny dochodzi do debaty z inicjatywy agenta Ligi Handlowej –
Hardina (postać Nid`a) – dotyczącej przejęcia przez Ligę wpływów i kontroli nad ruchomymi miastami. Stanowisko Ligi popiera
Sorensen (który ostatecznie wyrósł na godnego oponenta swojego dawnego mentora – Kensingtona), w obronie praw obywatelskich staje zaś Kensington oraz lider Kościoła Wolnej Azwy –
Graham (postać Łukasza). Po kilku chwilach Kensington odsłania się i błyskawiczna riposta Hardina (popartego głosem Vasmo) kończy debatę – Liga Handlowa przejmuje kontrolę nad miastami. W ramach consensusu Kensington otrzymuje do swoich uprawnień kolejny punkt – możliwość nadzoru nad działaniami Ligi (poprzednio wywalczył dokładnie taki sam wobec działań wewnętrznych Fundacji).
W czasie tych dwóch dramatycznych wydarzeń znajdujący się w swoim laboratorium
Herodion kończy konstruować zleconą przez Vaylenów maszynerię (
test Resources do obliczenia i wykonania). Po długich godzinach spędzonych przy pracy Herodion nie ma jednak zamiaru udać się na spoczynek. Wiedząc, iż ludzie potrzebują schronień na wypadek kolejnego ataku, inżynier postanawia przedstawić Komunie projekt adaptacji odkrytych bunkrów z czasów poprzedniej wojny na samowystarczalne schrony. Wniosek zostaje zaakceptowany, zaś Herodion dodatkowo wyposaża schrony w systemy ochronne (
Ob3 dla testów określonych umiejętności ewentualnych napastników).
Lider Kościoła Wolnej Azwy –
Graham (postać Łukasza) - postanawia w tych niepewnych czasach zdobyć osobę, która poprowadzi milicję kościelną w nadchodzących starciach. Z pomocą kontaktów Vasmo odpowiedni ex-oficer zostaje odnaleziony i przystępuje do szkolenia setek ochotników.
Drugi test Budowy Łukasza do uzupełnienia.
Do biegu wydarzeń postanowił przyłączyć się również
Mukhadish Grimsby – tym razem tropiący z rozkazu Lorda Vell`a uprowadzoną
Annę Alvegę – córkę i przedmiot nacisku na Herodiona. Grimsby przedostaje się do kompleksu Kościoła, aby następnie pochwycić jednego z hierarchów i spróbować wydusić z niego kluczowe informacje. Przesłuchanie zostaje jednak przerwane interwencją sił ochrony – mając do wyboru walkę albo możliwość uprowadzenia „informatora” Mukhadish wybiera ucieczkę – która kończy się sukcesem. Kolejny prom podrywa się w niebo w stronę mercatora Lorda Vell`a, tym razem niosąc cennego jeńca.
Nadchodzi kulminacyjny punkt sesji –
Lord Vell znający już miejsce ukrycia Anny Alvegi i mający jeden potężny argument w swoim arsenale (fakt, iż jest ona przetrzymywana w siedzibie nietolerowanej przez mieszkańców Azwy Fundacji) postanawia nie tracić czasu i uderzyć.
Z uwagi na czas Firefight został odroczony, zaś jego preludium stały się zmagania Grahama i Kensingtona o przekazanie informacji o militarnej interwencji Lorda społeczeństwu w odpowiednim świetle. Zmagania te wygrywa Kensington, dzięki czemu nikt i nic już nie stoi na przeszkodzie Lordowi Vellowi w realizacji planu – nikt i nic oprócz sił Fundacji wspieranych oddziałami Kerrneńskich wurm huntaz oraz milicją Kościoła.
Wreszcie nadszedł czas rozstrzygnięcia –
test Manewrów.
Ludzi reprezentował (o ironio!) Kerrn Vasmo, vaylenów Lord Vell – starły się ludzki agresywny
Flak z vayleńskim
Take Action. Trudno nie mówić o emocjach, jakie zapanowały przy stole, gdy z obu stron wydane zostały Deed points Arthy i rzucano ponad 15 kośćmi z obu z nich. Jeżeli nie śledziliście poprzednich raportów: Ludziom pozostało 12 a Vaylenom 13 punktów Dyspozycji. Stawki: Ludzie usuwają Lorda Vell`a, Vayleni zmieniają formę rządów na Azwie...
Wynik ostatniego manewru Fazy Infiltracji:
1:0 dla Vaylenów! Vayleni odnieśli zwycięstwo, jednak Ludzie nie pozostali dłużni – poległ FoN vaylenów Artavasdes, co więcej wywalczono major compromise (nad którym trzeba pomyśleć).
Do opisania pozostał Epilog, do rozdania Artha, zaś do głosowania traity zdobyte podczas realizacji Beliefów (które „opłacono” wydanymi punktami Arthy Persona/Deed).
Czekam na głosy w sprawie Arthy i propozycje traitów dla waszych postaci!
W temacie kontynuowania kampanii – jak najbardziej jestem za, lecz mam świadomość, iż system może nas solidnie ograniczyć (jak się okazało mam solidnie zmniejszone możliwości – 2 Manewry odpadają, kolejne cztery dość słabo – zazwyczaj 2 postaciami; dobrze jest tylko z dwoma) – odpowiedzią na problemy jest testowanie wise`ów (dopuszczone przez podręcznik), downtime między Fazami bądź wypalenie nowych postaci (i przesunięcie naszych obecnych jako NPC). No i pamiętajmy, świat uległ pewnym zmianom, można dokonać korekt w danych z World Burningu (i nie mówię tu tylko o zmianie formy rządów)
Ok, ochłońmy, pomyślmy i porozmawiajmy - co Wam się podobało na ostatniej sesji i generalnie w czasie Fazy? Gdzie mogę coś poprawić, co zaś powinniśmy w ramach grania i wypalonego świata zmienić?