pt kwie 20, 2007 1:43 am
Witajcie!
Co prawda jest stanowczo zbyt wcześnie, bym mógł szczerze napisać, iż mechanika Nemezis jest na ukończeniu - prawdę mówiąc jesteśmy mniej więcej w 1/3 prac - jednak posiadamy wystarczającą ilość tekstu do przetrawienia, by był sens rozpoczęcia werbunku osób chętnych do przetestowania Nemezis. Oficjalnie betatesty rozpoczęły się wczoraj (czyli 18.04.2007 roku), scenariuszem, w który już wkrótce będziecie mogli zagrać i Wy.
Przejdźmy do konkretów, czyli określenia tego, co możemy Wam zaoferować oraz co chcielibyśmy uzyskać od Was w zamian.
Korzyści
- Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by każda z grup betatesterów, które dotrwają do końca testów otrzymały przynajmniej jeden podręcznik Nemezis. Jeśli uda się nam porozumieć z Wydawnictwem Alea, być może uda się nagrodzić Was hojniej, jednak w najgorszym przypadku zaopatrzymy Was w te książki z sumy, którą otrzymamy jako nagrodę (oczywiście, będzie to niestety możliwe jedynie w sytuacji, gdy Nemezis zwycięży w Megakonkursie).
- Każda z grup betatesterów otrzyma komplet materiałów mechanicznych oraz spore fragmenty fabularne podręcznika podstawowego. Ekipy, które dotrwają z nami do końca, będą oczywiście mogły kontynuować współpracę przy projektowaniu kolejnych podręczników. Najbardziej kreatywne osoby mogą rzecz jasna zostać wciągnięte do grupy autorskiej i zaproszone do współtworzenia settingu.
- Wraz z materiałami z podręcznika grupy betatesterów otrzymają również materiały dodatkowe: od szkiców scenariuszy i gotowych przygód (chcemy dysponować przed premierą co najmniej trzema kompletnymi, przetestowanymi scenariuszami), na luźnych notkach precyzujących mniej ważne z punktu widzenia podręcznika głównego elementy świata i mechaniki.
Oczekiwania
- Celem betatestów jest wykrycie i usunięcie wad, jakie mogą się pojawić w mechanice oraz zlikwidowanie luk w warstwie fabularnej, dlatego najważniejsza jest dla nas praktyka - krótko mówiąc, grupy betatesterów będą zobligowane, gdy tylko otrzymają komplet materiałów mechanicznych, do regularnej gry (w granicy rozsądku oczywiście, powiedzmy, że nie rzadziej, niż 1 sesja na 2 tygodnie).
- Każda grupa betatesterów powinna umieścić na forum Poltergeista Actual Play (czyli raport) z trzech scenariuszy, o których była mowa wcześniej (przygody te zostaną wysłane w gotowej formie, wystarczy je poprowadzić, podzielić się uwagami z autorami i napisać raport, dzieląc się w ten sposób swą opinią z szerszym gronem). AP muszą pojawić się najpóźniej w miesiąc po otrzymaniu scenariuszy.
- Nie wymagamy przetestowania absolutnie każdego elementu mechaniki - mamy jednak nadzieję, że rozwiązania, które mogą wzbudzić wątpliwości przy czytaniu zostaną sprawdzone w praktyce (np. grupa przetestuje możliwości potwora na sesji lub w czysto mechanicznej potyczce, zanim podzieli się opinią na jego temat).
- Osoby, które wezmą udział w betatestach nie mogą udostępniać otrzymanych materiałów osobom trzecim (tzn. wszystkim, które nie należą do grupy autorów i betatesterów).
Organizacja betatestów
Mniej więcej w przeciągu tygodnia od dnia dzisiejszego będzie gotowy pierwszy scenariusz - on jako pierwszy zostanie przesłany osobom, które wyrażą chęć wzięcia udziału w betatestach Nemezis. Najpóźniej miesiąc później zorganizujemy odpowiednie miejsce do swobodnej dyskusji (listę lub ukryte subforum) i zaczniemy nadsyłać kolejne fragmenty podręcznika.
Idealna grupa betatesterów powinna składać się z 5-6 osób (MG plus 4 lub 5 graczy) przynajmniej dobrze orientujących się w mechanice d20 (preferujemy edycję 3.5, na której będzie oparty nasz setting).
Osoby chętne do pomocy w testowaniu Nemezis bardzo proszę o zadeklarowanie się w tym temacie. Szczegóły (personalia osób, które będą wchodziły w skład drużyn, itd.) omówimy przez GG, PW lub e-maila.
Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2007 7:20 pm przez Anonim_1, łącznie zmieniany 2 razy.