Zrodzony z fantastyki

 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

Binglanie - mali, inteligentni, złośliwi

ndz lis 27, 2005 1:03 pm

Przedmiowa: Witam! Chciałbym przedstawić pewną rasę. Od dawna chodziła mi pogłowie, ale jak dotąd nie chciało mi się jej opisać. Zdeterminował mnie dopiero konkurs. Wielkie podziękowania dla Pratchetta, za Determinarz, a także dla pomysłodawcy konkursu na rasę - Zalathorm, dzięki, jakby nie Twój pomysł to w życiu nie zabrałbym się za opisanie czegokolwiek.

***

Binglan – mały, inteligentny i złośliwy
Nowa rasa do 3. edycji systemu Dungeons & Dragons stworzona przez Joey’a.

Obrazek


To była zimna, deszczowa noc. Nie było w tym bynajmniej niczego dziwnego – jesień w Olhendort zawsze tak wyglądała. Na ulicach pełno było błota, od którego brudziły się buty zarówno bogaczy, jak i biedaków. Przy czym ci pierwsi częściej mieli co brudzić.
Kapral Edler ze straży miejskiej szedł właśnie przez jedną z tych sławnych dzielnic, w których można dostać po gębie nawet za kolor oczu. Normalni ludzie już dawno pochowali się w domach. Na zewnątrz pozostali tylko bezdomni, złodzieje oraz obłąkani. I kapral Edler, oczywiście, chociaż niektórzy zaliczyliby go do trzeciej ze wspomnianych kategorii. Od jakiegoś bowiem czasu brał na siebie patrole po niebezpiecznych częściach miasta. Mogłoby się nawet wydawać, że takie samobójcze wypady sprawiały mu przyjemność. Pomińmy jednak tą kwestię.
Edler zmierzał właśnie do karczmy „Pod Świńskim Ryjem”. Nazwa adekwatna do osób ją odwiedzających. Z pewnymi wyjątkami. Niekiedy spotykali się tam ludzie wychowani i ułożeni. Konkretniej – szefowie złodziejskich gildii. Tawerny takie jak ta mają tą zaletę, że nikt nie pomyśli nawet o tym, że takie grube ryby mogłyby się w nich zjawić.
Cynk był potwierdzony, a plan prosty. Edler miał wejść od przodu w codziennym ubraniu i stać gdzieś przy wejściu, aby zablokować drogę potencjalnej ucieczki. Miecz i pozostałe żelastwo pochował w zakamarkach ubrania, tak, by nie można ich było szybko dobyć. Takie ukrycie ma jednak jedną wadę – zauważenie schowanego przedmiotu jest stosunkowo łatwe. Reszta – sierżant Glehs, kapral Gohenzoller oraz funkcjonariusze Smiths, Leople, Bett i Koriefenk – od tyłu, w pełnym uzbrojeniu.
I tu pojawił się problem. Broń Edlera mogła zostać dostrzeżona, gdyby przebywał w karczmie dłużej. Strażnicy musieliby się więc doskonale zgrać w czasie. Ale jak? Według ich informatora zwykli goście mieli być tego dnia wyrzucani z gospody. Powinno więc być stosunkowo cicho – krzyknięcie w odpowiednim momencie tym samym odpadało. No i to uniemożliwiałoby zwyczajne czekanie w środku, nawet zakładając, że nikt nie zauważyłby żelastwa. Komunikacja magiczna? Prędzej przywódcy gildii sami zgłosiliby się na posterunek straży, niż czarodzieje zgodzili pomóc. Goniec? Trzeba by przebiec spory kawałek drogi, a zgranie musiało być idealne. Zegary? Jakie zegary? Władze Olhendort obiecały wybudowanie wieży zegarowej dwa lata temu, ale na tym się skończyło. Jednym słowem – sytuacja była prawie bez wyjścia. Właśnie. Prawie. Pomoc nadeszła nieoczekiwanie. Ale nadeszła.
Coś poruszyło się w przewieszonej przez ramie Edlera torbie.
- Bingley bingley beep! Mamy piętnaście minut przed godziną dwunastą, kapralu Edler – powiedziało tajemnicze coś. – Zadania na najbliższe pięć minut: skopać dupy tym złodziejskim sukinsynom.


Osobowość: Binglanie są istotami o specyficznym charakterze. Z jednej strony są życzliwi, spokojni i uwielbiają dysputy na wysokim poziomie, a z drugiej wyrażają się często wulgarnie czy też ironicznie, są złośliwi i cyniczni. Pełno w nich sprzeczności. Na przykład, jeśli poprosi się ich o pomoc, to najpewniej zrobią to, ale najpierw wyzwą proszących od niesamodzielnych i głupawych leni. Binglanie wyjątkowo lubią matematykę. Operują na liczbach z nieludzką szybkością. Jest to spowodowane przemyślanym sposobem nauczania oraz naturalnymi predyspozycjami. Z tego samego powodu przedstawiciele tej rasy świetnie znają się na geografii. Można bez przesady powiedzieć, że większość map nie ma dla nich tajemnic. Nie można zapomnieć także o ich niezwykłych zdolnościach językowych. Wręcz legendarna jest pamięć binglan. Jeśli poświęcą chociaż moment na zapamiętanie czegoś, to najprawdopodobniej nie zapomną o tym przez długi, długi czas. Lubią popisywać się tą umiejętnością przed zwykłymi ludźmi.

Opis fizyczny: Istoty te mierzą od trzydziestu do trzydziestu pięciu centymetrów wzrostu. Zazwyczaj są przy tym elfiej postury, chociaż zdarzyć się może wśród nich tłuścioch. Najczęściej mają duże głowy. Ich policzki często zdobią nieskomplikowane tatuaże, ale nie jest to reguła. Uszy mają jakby kocie, lecz dłuższe i nie pokryte sierścią. Skóra binglana może mieć lekko zielony bądź niebieski odcień. Ich włosy również są takiego koloru, jednak intensywnego i ciemniejszego. Podobnie jest z ich oczami. Większość z nich lubi wygodne i ładne ubrania, chociaż niekiedy rezygnują z części z nich, aby ciekawiej wyglądać. Dojrzałość osiągają w wieku trzydziestu lat i żyją najczęściej przez kolejne dwieście dwadzieścia.

Dodatek do Tabeli 6-4: Losowy wiek początkowy z 93. strony Podręcznika Gracza:
Obrazek
Dodatek do Tabeli 6-5: Efekty starzenia z 93. strony Podręcznika Gracza:
Obrazek
*-1 do S, Zr i Bd; +1 do Int, Rzt i Cha.
**-2 do S, Zr i Bd; +1 do Int, Rzt i Cha.
†-3 do S, Zr i Bd, +1 do Int, Rzt i Cha.
Dodatek do Tabeli 6-6: Losowy wzrost i waga z 93. strony Podręcznika Gracza:
Obrazek

Relacje: Binglanie mają świetne stosunki z gnomami, ponieważ podzielają ich zapał do techniki i nauki. Lubią także elfy, gdyż uważają je za bardziej wykształcone od reszty ras. Nie mają niczego przeciwko niziołkom, które mają za, cytując pewnego binglana, „cholernie zabawne olbrzymy”. Ich stosunek do ludzi i półelfów jest całkowicie neutralny. Niezbyt za to przepadają za półorkami i krasnoludami – są dla nich zbyt nieokrzesani, przy czym i tak w pewnym stopniu podziwiają te dwie rasy. Specyficznie odnoszą się do chochlików, bowiem ludzie często je z nimi mylą.

Charakter: Binglanie, mimo zamiłowania do matematyki i nauki, nie znoszą nudnej stałości. Zmiany są dla nich czymś całkowicie naturalnym. Gotowi są do pomocy z altruistycznych pobudek. Przedstawiciele tej rasy są najczęściej chaotyczni dobrzy.

Krainy binglanów: Binglanie nie mają swojej własnej krainy, żyją więc wśród przedstawicieli innych ras. Zdecydowanie przekładają wielkomiejski styl życia nad wiejski spokój, a co za tym idzie zazwyczaj żyją w dużych metropoliach – elfich, gnomich i ludzkich. Prawie zawsze łączą się w nich w swoje własne społeczności.

Religia: Binglanie zazwyczaj są wyznawcami jakiegoś bóstwa, ale rzadko są w swej wierze gorliwi. Wiedzą, że bogowie istnieją, szanują ich i przestrzegają ich praw, ale nie widzą potrzeby, by kilka razy dziennie padać na kolana bez względu na sytuację i zaczynać się modlić. Cenią sobie bóstwa patronujące mądrości, wiedzy, inteligencji, logice, wolności oraz szczęściu. Jeśli kampania rozgrywa się w Faerunie, sugerowane są następujące bóstwa: Oghma, Gond, Lliira, Tymora. Jeśli kampania rozgrywa się w Flanaess, sugerowane są następujące bóstwa: Boccob, Garl Świetlistozłoty, Olidammara, Pelor.

Język: Binglanie nie posiadają własnego języka. Wolą porozumiewać się z innymi przy pomocy ich mowy. Dla własnej wygody najczęściej posługują się wspólnym. Ich literatura jest bogata pomimo nieposiadania własnego języka, zwłaszcza w dzieła dotyczące matematyki oraz geografii, chociaż wiele jest także książek beletrystycznych.

Imiona: Binglanie otrzymują imię od rodziców. Jest ono zazwyczaj krótkie i łatwe do wymówienia. Posługują się także nazwiskiem, które przejmują po rodzicielach.
Przykładowe imiona mężczyzn: Tern, Den, Zoen, Jier, Zid, Ross, Kith.
Przykładowe imiona kobiet: Siddy, Ezzy, Gloe, Teli, Issa, Lore.
Przykładowe nazwiska: Seatoe, Mole, Igiet, Loe, Touk, Dein, Ciell.

Poszukiwacze przygód: Binglanie stosunkowo często zostają poszukiwaczami przygód. Zaczynają podróżować, aby poszerzać wiedzę, zdobyć bogactwo lub też po prostu z miłości do niebezpiecznych sytuacji. Znaczna część binglańskich awanturników to łotrzykowie, bardowie oraz wieszczowie(czarodzieje specjalizujący się w magii wieszczącej), aczkolwiek spotkać można również przedstawicieli innych klas.

„Dużo podróżujesz?
W Twoim otoczeniu pełno jest liczb?
Musisz zapamiętywać wiele terminów?
Potrzebujesz inteligentnej konwersacji?

Mamy coś specjalnie dla Ciebie!

Nasze usługi przypadną Ci do gustu.
Od teraz nigdy nie zapomnisz o wizycie u mamy
czy też o spotkaniu ze swoim pracodawcą.
Rozmowy z przedstawicielami innych kultur staną się łatwiejsze!
A gdy będziesz się nudzić – zawsze możesz
podyskutować z naszym przedstawicielem!


Nie czekaj!

Przyjdź do naszej siedziby, która mieści się
przy ulicy Krętej 11.
Zapewniamy – nasze ceny są najniższe!”

Ogłoszenie rozwieszone przez binglańską grupę w mieście Olhendort


Binglański terminarz: Binglanie często pracują na przedziwnym stanowisku. Dzięki swoim umiejętnościom oraz wielkości ciała są doskonałymi osobistymi terminarzami. Niezwykłe poczucie czasu pozwala im zastąpić zegarek. Niesamowita pamięć sprawia, że mogą zapamiętywać notatki. Na dodatek dzięki znajomości wielu języków mogą służyć jako tłumacze. Kolejną zaletą jest cena – nawet przeciętny mieszczanin nie odczuje poważnie braku pieniędzy przeznaczonych na opłacenie miesięcznej pracy binglana. No i zawsze można usłyszeć to radosne „Bingley bingley beep!”.

Munde dokładnie obejrzał swoją malutką kontrahentkę. Mierzyć sobie mogła nie więcej niż jedną stopę, zaryzykowałby nawet stwierdzenie, że była jeszcze niższa. Wyglądała trochę jak jedna z tych maleńkich laleczek robionych przez magów ku uciesze dzieciarni. Śliczna była niczym elfka, miała jedynie odrobinę nieproporcjonalną głowę, ale to tylko dodawało jej uroku. Bard, jako koneser kobiet, mógł z czystym sumieniem powiedzieć, że jest piękna. Na chwilę zawiesił wzrok na piersiach binglanki.
- Na co się pan gapi! – wykrzyknęła nagle maluczka osoba. – Będę dla pana pracować jako terminarz, proszę nawet nie myśleć o czymkolwiek!
Bard przymrużył prawe oko. Owszem, podziwiał właśnie jej piękno, ale bynajmniej nie myślał o tym w tych kategoriach. Posądzenie go o coś takiego sprawiło, że zaczerwienił się lekko. Odwrócił głowę i wyburknął cicho „przepraszam”. Przykucnął, pokazując przy tym swoje prawe ramię. Binglanka bez słowa podeszła bliżej krawędzi stołu i zgrabnym skokiem przeniosła się na nie.
- A więc? Może coś zapamiętać? – zagaiła, gdy wyszli z budynku.
- Aha – powiedział Munde i zmarszczył czoło, jakby nad czymś myślał. – Późnym popołudniem chciałbym iść na targ. Muszę kupić jakiś prowiant, bo jak zapewne już wiesz, w najbliższym czasie będę uczestniczyć w wyprawie na smoka.
- Całkiem śmieszne, nie powiem – zaśmiała się cichutko. – To co zapamiętać?
Bard otworzył szeroko usta. Zastanowił się, czy to była celowa zniewaga, czy też binglanka naprawdę myślała, że to żart.
- Ja mówię poważnie.
- Ty? – zmierzyła go wzrokiem, co było dla niej dość trudne, biorąc pod uwagę miejsce, w którym się znajdowała. Munde był średniego wzrostu, twarz miał prawie dziewczęcą. Z pewnością nie grzeszył nieludzką siłą. Torba przewieszona przez ramię, a w niej kilka książek. Za pas wciśnięta fletnia. Cytra i harfa. Co prawda miał przy sobie rapier, ale wyglądał on raczej na nieużywany. – I co mu zrobisz? Najpierw powalisz żartobliwym epitetem, a potem zasieczesz ciętą ironią? – binglanka uśmiechnęła się. – Czternaście minut po dziesiątej, a zachowujesz się jakby ktoś wyrwał cię ze snu. Wy, duzi ludzie, jesteście bardzo dziwni.


Binglanie w Faerunie: Jeżeli chcesz wprowadzić binglan do swojej kampanii w Faerunie, możesz uznać, iż są oni rdzennymi mieszkańcami archipelagu Lantan. Podczas gdy inne rozumne rasy zasiedlały wyspy, wielbiciele matematyki pochowali się w co bardziej niedostępnych zakątkach. Przez lata utrzymywali luźne związki z nowoprzybyłymi oraz handlowali z nimi, zarówno wiedzą, jak i materialnymi przedmiotami. Przy pomocy czarów wieszczących poznawali obce języki. Jednakże od kilkudziesięciu lat nie uśmiecha się im ciągłe przesiadywanie w jednym miejscu – binglanie postanowili wyruszyć w świat. Jeśli zastosujesz to rozwiązanie, to musisz pamiętać, że na Lantanie binglanie powinni być często spotykani. Wielu zapewne przeniosłoby się do dużych miast, takich jak Waterdeep – mieszkańcy takich metropolii zazwyczaj akceptują dziwne istoty.
Binglanie w innych światach: Jeżeli chcesz wprowadzić binglan do innych światów, możesz zrobić to na kilka sposobów. Najprostszym jest stwierdzenie, że są oni po prostu niewielką rasą żyjącą tam od zawsze. Binglanie powinni mieć w tym wypadku marginalne znaczenie i nie musieliby zostać odnotowani w historii świata.

BINGLAńSKIE CECHY RASOWE:
  • Zręczność +2, Inteligencja +2, Charyzma +2, Siła -4, Budowa -2: binglanie są nieprzeciętnie inteligentni, mają bogatą i silną osobowość, a na dodatek są zręczni, ale ich ciała są wiotkie i nieokazałe.
  • Malutki rozmiar: jako malutkie stworzenia, binglanie otrzymują premię z rozmiaru +2 do Klasy Pancerza , +2 do testów ataku oraz +8 do testów Ukrywania, lecz muszą używać broni o dwie kategorie mniejszej niż ludzie; poza tym mogą podnosić i przenosić tylko ciężary nie większe niż połowa tego, co średnie postacie.
  • Bazowa szybkość binglana to 6 metrów.
  • Widzenie w słabym świetle: binglanie mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie w świetle gwiazd, księżyca, pochodni oraz w podobnych warunkach kiepskiego oświetlenia. Zachowują w takich okolicznościach zdolność odróżniania kolorów i szczegółów.
  • Lingwista: binglan może na pierwszym poziomie wybrać jeden dodatkowy język premiowy. Większość przedstawicieli tej rasy doskonale wie, jak ważna i przydatna jest znajomość obcej mowy. Na trzecim poziomie i co każde trzy następne poziomy(6., 9., 12. i tak dalej) może nauczyć się bez wydawania punktów umiejętności kolejnych języków.
  • Poczucie czasu: binglan może intuicyjnie określić aktualną godzinę z dokładnością do minuty. Jest to zdolność naturalna, która nie działa pod ziemią, pod wodą, w miejscach, w których nie widać chociaż skrawka nieba(na przykład w zamkniętym pomieszczeniu bez okien) oraz na planach innych niż macierzysty binglana.
  • Premia rasowa +4 do testów Wiedzy(matematyka): binglanie są specjalistami w zakresie arytmetyki i geometrii.
  • Premia rasowa +2 do testów Wiedzy(geografia): binglanie od najmłodszych lat studiują mapy.
  • Automatyczny język: wspólny. Języki premiowe: dowolne(poza językami sekretnymi, takimi jak druidzki). Binglanie starają się poznać jak najwięcej różnych języków i mają ku temu szczególne predyspozycje.
  • Binglanie z Inteligencją o wartości 10 lub więcej mogą raz dziennie rzucić czar rozumienie języków. Jest to czar wtajemniczeń, a w związku z tym binglan cierpi z powodu szans niepowodzenia czaru za noszenie pancerza. Traktuj binglana jak 1-poziomowego czarującego dla efektów zależnych od poziomu(czas trwania rozumienia języków). Do rzucenia czaru nie jest wymagany komponent materialny.
  • Ulubiona klasa: łotrzyk. Gdy określasz, czy wieloklasowy binglan otrzymuje kary do PD, nie liczy się jego klasa łotrzyka.
  • Modyfikacja poziomu +1: Binglanie są potężniejsi i wolniej nabywają poziomy niż większość innych ras.

DODATEK– NOWE ATUTY:

Niesamowite poczucie czasu [Specjalny]
Długi trening umiejętności sprawił, że możesz wykorzystywać swoją rasową zdolność nawet w nieprzyjemnych warunkach.
Warunki wstępne: Poczucie czasu.
Korzyści: Możesz wykorzystywać swoją rasową zdolność nawet pod ziemią, pod wodą oraz w zamkniętych pomieszczeniach. Zdolność nadal nie działa na planach innych niż macierzysty binglana.

Poprawione poczucie czasu [Specjalny]
Potrafisz określać czas jeszcze precyzyjniej.
Warunki wstępne: Poczucie czasu.
Korzyści: Określasz czas z dokładnością do sześciu sekund(jedna runda).

Ścisły umysł [Ogólny]
Od najmłodszych lat przejawiałeś skłonności do logicznego myślenia. Nauka w zakresie matematyki dodatkowo rozwinęła te predyspozycje.
Region(tylko FR): Binglanie, gnomy, Lantan.
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do testów Wiedzy(matematyka) oraz premię +1 do rzutów obronnych na Wolę przeciwko efektom iluzji. Wiedza(matematyka) jest w twoim przypadku umiejętnością klasową.
Specjalne: Atut ten może wybrać jedynie postać 1. poziomie.

***


Kilka słów na koniec: Tyle! Koniec. Pewnie dodam jeszcze później jakieś atuty, ale wszystko co koniecznie chciałem już zamieścić - jest. Jeśli mogę, to chciałbym poprosić o:
No i już.

Edit: Podziękowania dla Eri za stworzenie świetnej ilustracji. Dzięki! Alternatywną, starą wersję, znajdziecie tutaj.
Edit po raz kolejny: obrazek Eri przed obróbką znajdziecie tutaj. Kolejne podziękowanie :).

Pozdrawiam,
Joey
_
Korekta
Nam
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 12:16 am przez Namrasit, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

ndz lis 27, 2005 4:14 pm

Pomysł na rasę bardzo dobry, na realizacje równierz nie narzekam. Sugeruje jedynie zwiększenie dokładności przy wyczuciu czasu, tak do 30s albo i mniej. W 5 minut może stac się naprawdę wiele, więc obecna dokłądnośc jest nieprzyudatna np. przy próbie koordynowania działań.

Istnieje jednak pewien problem z jej zbalansowaniem. Może być bez LA i to dobrze balansuje ją dla łotrzyka. Wyobraź sobie jednak barda, czarodzieja albo zaklinacza tej rasy - zmniejszona siła zupełnie mu nie przeszkadza, podobnie jak niemożność zaatakowania wręcz bez prowokowania ataku okazyjnego, natomiast +2 do trafienia i KP oraz premie do Zr, Int i Cha bardzo pomagają. Żeby zrównoważyć klasy czarujące, LA powinno wynosić +2, jeśli nie +3, ale wtedy inne klasy wyjdą żałośnie słabe.

Moja propozycja to: albo dać LA+2 i pogodzić się z faktem, że będzie to rasa jedynie dla spellcasterów, albo nie dać i wprowadzić jakąś cechę, która magusom wyraźnie zaszkodzi. Coś w rodzaju:

Antytalent magiczny - binglanie mają dużą trudnośc z przyswojeniem sobie magii wtajemniczeń, ich umysły nie potrafią pracować w odpowiedni do niej sposób. Przy określaniu ilości premiowych czarów i trudności rzutów obronnych należy traktować odpowiedni współczynnik jakby był o 4 niższy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz lis 27, 2005 4:23 pm

odpowiedź na to pytanie - czy rasa nie powinna mieć LA? Nie wiem czy nie powinno być +1, jeśli nie +2, ale wolałem jak na razie nie gmatwać,
Powinno być +1.
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz lis 27, 2005 4:52 pm

Przede wszystkim dziêkuje za opiniê. Zgodnie z zaleceniem steenana czas jest teraz lepiej okre¶lany, z dok³adno¶ci± do 1 minuty. Swoj± drog± chcia³em tak zrobiæ ju¿ na pocz±tku, a 5 minut wrzuci³em sam nie wiem czemu. 30 sekund to jednak ju¿ moim zdaniem za du¿o, minuta.
Wyrównanie poziomu da³em zgodnie z rad± Suldarra, czyli +1.
Wiem, ¿e niestety rasa jest strasznie podpakowana je¶li chodzi o spellcasterów. I tu pojawia siê problem - nie chcia³bym os³abiaæ ich magicznych predyspozycji, a podpakowanie pozosta³ych sprawi³oby, ¿e musia³bym zwiêkszyæ LA.

Jakie¶ pomys³y?

Pozdrawiam,
Joey
 
Amras
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 1:59 pm

ndz lis 27, 2005 6:16 pm

Cóż rasa jak dla mnie niezła nie widze tu specialnych błędów raczej całkiem orginalna i świeża rasa tego było trzeba :)
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

ndz lis 27, 2005 6:22 pm

Wiem, ¿e niestety rasa jest strasznie podpakowana je¶li chodzi o spellcasterów. I tu pojawia siê problem - nie chcia³bym os³abiaæ ich magicznych predyspozycji, a podpakowanie pozosta³ych sprawi³oby, ¿e musia³bym zwiêkszyæ LA.

My¶lê, ¿e dobrym rozwi±zaniem by³oby danie mu -4 do budowy a nie do si³y, gdy¿ magom bardziej potrzebna jest budowa.

Opis fizyczny: Istoty te mierz± od 20 do 35 centymetrów wzrostu

Bazowa szybko¶æ binglana to 6 metrów.

Czyli spójrzmy na to racjonalnie. Binglan jest 3 razy mniejszy od nizio³ka a ma tak± sam± szybko¶æ. Nawet zak³adaj±c, ¿e Binglani to sprinterzy jakich jeszcze ¶wiat nie widzia³ to mo¿na by im daæ 4 lub 4.5 m. A normalnie powinni mieæ 2m.

Ogólnie pomys³ na rasê jest ciekawy, choæ mo¿na by jescze popracowaæ. Widaæ, ¿e nie robi³e¶ rasy na odwal.

pomoc w znalezieniu odpowiedniego obrazka - ten jest kiepski,

Postaram siê :D
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz lis 27, 2005 7:11 pm

Do si³y -4 byæ musi, ale -4 do budowy... nie powiem, ca³kiem dobry pomys³. Jeszcze rozwa¿ê.
Kwestia szybko¶ci - my¶la³em nad 4,5 m. Ale jakie¶ takie¶ to... takie ogólnie dziwne. A tak swoj± drog± - normalnie nie mieliby 2 m. Dlaczego? Nizio³ek jest dwa razy ni¿szy od cz³owieka, a nie ma szybko¶ci bazowej 4,5 m. Ale to taki szczegó³ ;).

Pomy¶le jeszcze zarówno nad wiêkszym minusem do budowy, jak i nad zmniejszeniem szybko¶ci. Jutro zrobiê aktualizacje wiêksz± - wtedy dowiecie siê co postanowi³em :).

Dziêkuje za wszystkie opinie i pozdrawiam,
Joey
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

ndz lis 27, 2005 7:22 pm

Kwestia szybko¶ci - my¶la³em nad 4,5 m. Ale jakie¶ takie¶ to... takie ogólnie dziwne.

A nie wydaje ci sie dziwne, ¿e go¶ciu z wielko¶ci± 30 cm pokonuje dystans 4m w ci±gu 1 sekundy biegn±c?! 8O

A tak swoj± drog± - normalnie nie mieliby 2 m. Dlaczego? Nizio³ek jest dwa razy ni¿szy od cz³owieka, a nie ma szybko¶ci bazowej 4,5 m. Ale to taki szczegó³ .

No w sumie masz racjê ale wtedy powinni mieæ 3m/4.5 m...
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz lis 27, 2005 7:43 pm

A nie wydaje ci sie dziwne, ¿e go¶ciu z wielko¶ci± 30 cm pokonuje dystans 4m w ci±gu 1 sekundy biegn±c?! 8O
Szczerze? Nie ;) Ale dobrze, zmieniê to na 4,5 m. Chocia¿ w biegu to 'tylko' 1 m/s mniej. Ale, i tak wiêkszo¶æ pomys³owych graczy stwierdzi, ¿e najlepiej nosiæ malucha, zamiast czekaæ a¿ dobiegnie.

Pozdrawim,
Joey
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz lis 27, 2005 8:32 pm

Joey - rasa fabularnie śliczna, bardzo mi się podoba, a gdyby nie ta geografia i języki, bardzo by do mnie pasowało. ;-) Strasznie chętnie bym kiedyś takim zagrała...
Opis świetnie zrobiony - fabuła, wszystkie cechy, nawet wiek i ani jednego błędu! Wielkie brawa! Możesz liczyć na mój głos.

Co do LA - wydaje mi się, steenan, że przesadzasz. Przy takim podejściu i podobnej argumentacji, to niziołek powinien mieć +1 do LA, bo ma +2 do zręczności i jest mały, a jak jest magiem to właściwie nic nie traci... <span style='font-size:13pt;line-height:100%'>[złośliwość celowa.*]</span>. Zauważ, że toto ma +2 do Int i +2 do Cha, a nie +4 do jednej z nich. To spora różnica, zwłaszcza jeśli gra się na pointbuy. I -2 do Budowy, więc mniej HP i rzutu na Wytrwałość, co dla maga jest przykre, bo i tak ma mało. Porównaj to sobie zresztą choćby z drowem. IMO ten drugi jest wyraźnie mocniejszy.

Trzeba by to LA przeliczyć, ale na razie binglan w LA +1 wpasowuje się, jak dla mnie, wręcz się idealnie.

<span style='font-size:13pt;line-height:100%'>* steenan u mnie gra niziołem - magiem - złodziejem. Skutecznie.</span>

PS: co do rysunku...pomyślimy nad tym. :D
____________________
<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>"Na pojezierzach są takie formy polodowcowe jak morele czołowe."</span>
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz lis 27, 2005 10:22 pm

Dziêkuje, dziêkuje i w ogóle takie tam.
gdyby nie ta geografia i jêzyki, bardzo by do mnie pasowa³o.
Ogólnie to charakter i takie tam robi³em w oparciu o swoj± osobê, dodaj±c tylko w³a¶nie te dwie cechy - zami³owanie do geografii i umiejêtno¶ci jêzykowe.
i ani jednego b³êdu!
Taka ma³a mania. Najpierw przeskanowa³em Wordem, a potem jeszcze sprawdzi³em w s³owniku wszystkie wyrazy, co do których mia³em w±tpliwo¶ci. Op³aca³o siê, jak widaæ ;).

Dalej, mechanika. Postanowi³em, ¿e jednak jak na razie nie dokonam ¿adnych zmian. -4 do Budowy uderzy³oby nie tylko w spellcasterów, wiêc postanowi³em nie zwiêkszaæ kary. A szybko¶æ... cztery metry na sekundê to dla takiego wypierdka zawrotna prêdko¶æ... ale przecie¿ to D&D. Nie zabieramy smokom mo¿liwo¶ci lotu, mimo i¿ takie wielkie i ciê¿kie cholery nie powinny siê nigdy oderwaæ od ziemi.
Teraz jeszcze tylko dopieszczê fabularnie. Jaka¶ tam wstawka, mo¿e gdzie¶ u¿yje dwóch s³ów zamiast jednego. Mo¿e co¶ rozwinê. No i zostan± bonusy, takie jak atuty. I obrazek, oczywi¶cie.

Pozdrawiam,
Joey
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn lis 28, 2005 12:54 am

Moja wstępna propozycja obrazka:
Obrazek
Jakiś lepszy będzie, jak będe miała czas, czyli za 2 tygodnie pewnie.

Co do fabuły: Może by jakaś historia, skąd się ta rasa w ogóle wzięła i co się z nią później działo? :wink: I pewnie ludzie i inni duzi biorą ich często za fae (bo małe i ma dziwne poczucie humoru), możnaby o tym też gdzieś wspomnieć.

edit: Lepszy skan. Z aparatu. ;-)
edit 2: Piwo dla osoby, która zidentyfikuje treśc wszystkich trzech scrolli. Zwłaszcza, że na jednym jest literówka. :mrgreen:
steenan, jak będziesz czytał moje notatki z sam-wiesz-czego, to piwa niet. :P
____________________
<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>"Every snowflake in an avalanche pleads not guilty."</span>
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

pn lis 28, 2005 1:16 am

1. Po zapoznaniu się z argumentacją Eri muszę się zgodzić - należy im się LA+1, nie wiecej. Przekonało mnie porównanie z niziołkiem z jednej, a drowem z drugiej strony.

2. Co do szybkości: w świecie realnym szybkośc nie skaluje się z wielkością. Mniejsze istoty wcale nie są wolniejsze od większych. Moim zdaniem dawanie binglanom prędności poniżej 6m/rundę nie jest dobrym pomysłem, tym bardziej, ze będzie to kolejna rzecz, która zaszkodzi poważnie klasom nie czarującym, a magusom wyraźnie mniej.
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

pn lis 28, 2005 5:20 pm

Tego tam, ma³a aktualizacja. Sami sprawd¼cie co doda³em. Wielkie podziêkowania dla Eri - obrazek jest ¶wietny!

Pozdrawiam,
Joey

[usun±³em tego posta, bo mia³em b³±d forum i nie doda³o aktualizacji. ale ju¿ jest]

Edit: Odrobinê zmieni³em atut ¦cis³y umys³.
 
Urban
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 1:49 pm

pn lis 28, 2005 7:54 pm

W³a¶nie tego brakowa³o mi w mojej kampanii. Rasa ¶wietna fabularnie i mechanicznie. Po prostu cudeñko. A co do szybko¶ci to ¶wierszczyk z MM I jest tak¿e rozmiaru malutkiego i te¿ ma szybko¶æ 6 metrów. Bêde musia³ sam zgraæ t± ras± bo wrêcz idealnie do mnie pasuje. Podsumowuj±c mo¿esz liczyæ na mój g³os w konkursie. Aha mam jeszcze tylko jedno malutkie pytanko, ile wynosi dzienna pensja Binglana?

Pozdrowienia
Urban
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

pn lis 28, 2005 8:00 pm

Aha ma jeszcze tylko jedno malutkie pytanko, ile kosztuje dzienna pensja Biglana?
Zale¿y od warto¶ci pieniêdzy w rozgrywanej przez Ciebie kampanii. Ale to naprawdê malutko - od 5 sm do 5 sz. Do tego nale¿y jednak doliczyæ koszty wy¿ywienia. Tylko pamiêtajmy - je¶li bogaci BG wynajm± binglana i bêd± mu dawaæ marne 1 ss, to maluch mo¿e siê obraziæ ;)

No i jak zwykle dziêkuje za opiniê.

Pozdrawiam,
Joey
 
Lucyfer__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 8:25 pm

pn lis 28, 2005 8:54 pm

Przyznam siê szczerze, ¿e jest to jedna z nielicznych opracowanych na forum ras, która przyku³a moj± uwagê na d³u¿ej. Jest dobrze opracowana fabularnie, ma w³asne oryginalne rasowe umiejêtno¶ci i zwyczaje. Jedno mi tu tylko jako¶ nie pasuje...

<!--QuoteBegin-Joey+-->
Joey pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ulubiona klasa: ³otrzyk. Gdy okre¶lasz, czy wieloklasowy binglan otrzymuje kary do PD, nie liczy siê jego klasa ³otrzyka.


Mi siê jednak wydaje, ¿e ulubion± klas± Binglana powinien byæ czarodziej. Mo¿e to przez fakt, ¿e wiedza jest nieod³±cznym elementem ich kultury i ³atwiej j± przyswajaj± - matematyka, geografia, lingwistyka. Owszem, naturalny niski wzrost i zrêczno¶æ czyni± z nich idealnych ³otrzyków, ale z opisu jako¶ bardziej wydaj± siê predysponowani do czarodziejstwa. Takie przynajmniej ja mam odczucia.
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn lis 28, 2005 9:19 pm

Teraz mi się w oczy rzuciło, po dokładnym przeczytaniu, kilka rzeczy:
Z jednej strony są życzliwi, spokojni i uwielbiają dysputy na wysokim poziomie, a z drugiej wyrażają się często wulgarnie czy też ironicznie, są złośliwe i cyniczne.
Brak konsekwencj gramatycznej - albo "oni", albo "one" i oodpowiednio do tej decyzji odmieniamy.
Charakter: Binglanie, mimo zamiłowania do matematyki i nauki, nie znoszą nudnej stałości. Gotowe są do pomocy z altruistycznych pobudek. Przedstawiciele tej rasy są najczęściej chaotyczni dobrzy.
To samo.
Ich literatura jest jednak bogata, zwłaszcza w dzieła dotyczące matematyki i geografii, chociaż wiele jest także książek fabularnych.
...beletrystyki - IMO byłoby bardziej po polsku.
Poszukiwacze przygód: Binglanie stosunkowo często zostają poszukiwaczami przygód. Zaczynają podróżować, aby poszerzać wiedzę, zdobyć bogactwo lub też po prostu z miłości do adrenaliny.
Kolejny drobiazg: "adrenalina" niezbyt pasuje do fantasy. Wiem, ze podręcniki do d&d nie są pisane językiem średniowiecznym, ale brak tam co bardziej nowoczesnych terminów.

I na koniec: jakiego typu premie daje ścisły umysł?
edit
Nie wiesz może jakiego typu są premie w atutach z FRCS?
Typowo też takie bez nazwy. Tylko chciałam się upewnić, czy Ty tak celowo, czy przez przeoczenie. :D
____________________
<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>"Na łące leżała Zosia, a przez jej środek płynął strumień."</span>
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

pn lis 28, 2005 10:57 pm

Ju¿ „t³umaczê” siê z tej decyzji.
Prawdê mówi±c to przy okre¶laniu ulubionej klasy d³ugo siê zastanawia³em. Przez ten czas krótko jednak my¶la³em o czarodzieju – rozwa¿a³em wieszcza, ale odrzuci³em ten pomys³. Bra³em pod uwagê g³ównie ³otrzyka i barda. Na tego pierwszego zdecydowa³em siê z prostego powodu – moim zdaniem to w³a¶nie ³otrzyk jest najlepszym poszukiwaczem wiedzy. Brzmi g³upio? ¯e ³otrzyk nie ma wiedzy klasowej? Ju¿ wyja¶niam. Pointbuy 30, postacie pierwszopoziomowe nastawione na poszerzanie swoich wiadomo¶ci o ¶wiecie.

Atrybuty ka¿dego z panów:
Si³a
10-4=6
Zrêczno¶æ 10+2=12
Kondycja 12-2=10
Inteligencja18+2=20
Roztropno¶æ12
Charyzma 10+2=12

Teraz hapeki. W poszukiwaniu informacji mo¿e nas zat³uc wiele rzeczy – podczas wypraw geograficznych mo¿emy natrafiæ na nieprzyjaznych tubylców, podczas przeszukiwania lochów biblioteki mo¿emy uaktywniæ jak±¶ pu³apkê. Niestety, wiedza ma to do siebie, ¿e je¶li nikomu jej nie przeka¿emy, to ginie wraz z nami. Tak czy inaczej – te +2 hp barda i ³otrzyka jest dla nich du¿ym atutem.

W³a¶nie, atuty. £otrzykiem wybieramy atut Edukacja z FRCS, który sprawia, ¿e wszystkie dziedziny Wiedzy mamy klasowe. Ale ale. Mamy jeszcze mo¿liwo¶æ przydzielenia dwóch +1 do dowolnie wybranych dziedzin. Decydujemy siê na Matematykê i Geografiê – rozwijamy premie otrzymane z rasy. Swoj± drog± to zaraz dodam listê atutów z FRCS, które binglanie mog± wzi±æ jako regionalne.
Wracaj±c do wyborów. Bard i czarodziej od razu maj± wszystkie Wiedze klasowe, wiêc nie musz± braæ tego wspomnianego wcze¶niej. W takim razie decydujemy siê na ¦cis³y umys³, który to opisa³em wy¿ej. B±d¼ co b±d¼ grunt to matematyka, a i plus do Woli przeciwko iluzjom powinien siê przydaæ.

Specjalne klasowe zdolno¶ci. Czarodziej dostaje mo¿liwo¶æ zabawy w magiê, przywo³anie chowañca oraz zapisanie zwoju. Magia mo¿e nas wspomóc w poszukiwaniu wiedzy – to du¿y plus. Bard otrzymuje muzykê barda oraz wiedzê barda. Taak, wiedza barda. Wiedza o lokalnych legendach, historii ma³o znacz±cych osób… ale to wiedza. £otrzyk – ukradkowy atak +1k6. Fakt, tutaj mój faworyt kuleje. Ale wepchniêcie komu¶ sztyletu miêdzy ³opatki mo¿e siê przydaæ.

Zdolno¶ci bojowe nie s± dla nas priorytetem, ale te¿ zwrócê na nie uwagê. Pierwsza uwaga – czarodziej sux. I tak zawsze s³abo walczy, ale tutaj jest po prostu kalek±. Na pierwszym poziomie nasz magik ma premiê +0(podobnie jak bard i ³otr, ale u nich to siê szybko zmieni). Broñ? O dwie kategorie mniejsza. ¯a³o¶æ. Swoj± wspania³± ciê¿k± kusz± zadaje marne 1k6 obra¿eñ, z premi± +4. Ale obra¿enia s± ¿a³osne. Bard ma podobnie, ale on na wy¿szych poziomach bêdzie znacznie celniejszy. Co nie zmienia faktu, ¿e bard te¿ sux. Natomiast ³otrzyk… on ju¿ nie sux. Ukradkowy atak – alleluja! Dla postaci zadaj±cej ma³o obra¿eñ jest to b³ogos³awieñstwo. Ukradkowy zadaje na pierwszym poziomie tyle samo kusza – czyli dwa razy wiêcej.

Dobra, przechodzimy do najwa¿niejszego. Umiejki! Przecie¿ to o nie ca³y czas chodzi. Stawiamy na wiedzê i najbardziej podstawowe umiejêtno¶ci(chocia¿ niekiedy to bêdzie przegiête – mój bard nie bêdzie mia³ blefowania i dyplomacji, chocia¿ fabularnie to takie co¶ kuleje moim zdaniem – tylko i jedynie wiedza, a fe. Ale ja chce tylko wykazaæ wy¿szo¶æ pewnych klas nad innymi je¶li chodzi w³a¶nie o wiedzê). No to lecimy z tym cholerstwem – mag ma 2. Na pierwszym (2+5)x4. BARDZO ma³o. A pamiêtajmy, ¿e poszukiwanie wiedzy jest priorytetem, ale mag, który nie zna siê na magii to nie mag. Bard ma (4+5)x4 – niby tylko o dwa wiêcej, ale doliczmy jeszcze wiedzê barda. Ale ale – co by nie by³o. Pakujemy tak¿e w wystêpy, aby móc u¿ywaæ muzyki barda. Teraz ³otrzyk. No i bomba! (8+5)x4. Pamiêtamy o tym, ¿e wziêli¶my atut Edukacja, wiêc wiedze mamy zawsze jako klasowe. £otrzyk ma jeszcze ten plus, ¿e nie ma ¿adnych fabularnych ani mechanicznych ograniczeñ je¶li chodzi o dobór. Ale nie bêdziemy pakowaæ tylko w wiedzê. Skorzystamy z cholernie szerokiego wachlarza umiejêtno¶ci ³otra.

No to umiejêtno¶ci ostatecznie:

Czarodziej


Wiedza(matematyka) +15
Wiedza(geografia) +11
Wiedza(dowolna, proponuje jêzykoznawstwo) +9
Wiedza(dowolna, proponuje historiê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê architekturê oraz in¿ynieriê) +9
Wiedza(tajemna) +9
Czaroznastwo +9
Ukrywanie +9

Bard

Wiedza(matematyka) +15
Wiedza(geografia) +11
Wiedza(dowolna, proponuje jêzykoznawstwo) +9
Wiedza(dowolna, proponujê historiê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê architekturê oraz in¿ynieriê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê historiê sztuki) +9
Wiedza(dowolna, proponujê naturê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê politykê) +9
Wystêpy(dowolne) +5
Ukrywanie +9

£otrzyk

Wiedza(matematyka) +14
Wiedza(geografia) +12
Wiedza(dowolna, proponuje jêzykoznawstwo) +9
Wiedza(dowolna, proponujê historiê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê architekturê oraz in¿ynieriê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê historiê sztuki) +9
Wiedza(dowolna, proponujê naturê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê politykê) +9
Wiedza(dowolna, proponujê tajemn±) +9
Odcyfrowywanie zapisów +9 (tej umiejêtno¶ci nie ma w 3.5, warto pamiêtaæ)
Szacowanie +9
Dyplomacja +5
Zbieranie informacji +5
Ukrywanie +9

Podsumowuj±c:
- za ³otrzykiem i bardem przemawia wiêksza ilo¶æ hp;
- specjalne zdolno¶ci – du¿y plus dla maga, ¶redni dla barda, ³otrzyk w tej kategorii najgorszy;
- zdolno¶ci bojowe(ma³e znaczenie) – bard i mag z ty³u, ³otrzyk wygrywa;
- umiejêtno¶ci – ma kto¶ w±tpliwo¶ci, ¿e ³otrzyk jest tu najlepszy? ;)

Do tego dodam jeszcze, ¿e kultura binglan jest neutralna w kwestii preferowanej rasy. Czyli, maj±c na uwadze wszystkie za i przeciw, wybieram ³otrzyka.



Eri – wszystkie wskazane b³êdy zaraz poprawiê. Chyba, ¿e forum dalej bêdzie mi tak zwalniaæ. Ale je¶li tak bêdzie, to korekta bêdzie jutro. [dopisane po piêtnastu minutach czekania - bêdzie jutro. nie wytrzyma³bym nerwowo d³u¿szego siedzenia...]

Tylko... no, odno¶nie tego ¶cis³ego umys³u... nie wiem :oops:. Nie wiesz mo¿e jakiego typu s± premie w atutach z FRCS? W moim podrêczniku tego nie ma niestety... tak czy inaczej – to taka. Poprawiê, jak tylko bêdê wiedzieæ na co ;).

Pozdrawiam i jak zwykle dziêkuje za wszystkie komentarze,
Joey

Edit: Takie pytanie, logicznie to ka¿dy bêdzie wiedzieæ o co chodzi w "Ich literatura jest jednak bogata, zw³aszcza w dzie³a dotycz±ce matematyki i geografii, chocia¿ wiele jest tak¿e beletrystyki.", ale czy to jest poprawne?
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

śr lis 30, 2005 12:29 pm

Witam ponownie.

Piszê now±, ¿eby w ogóle kto¶ zauwa¿y³. No wiêc*, pope³ni³em tabelki, moim zdaniem znacznie ³adniejsze ni¿ te, co to aktualnie s± na górze. Ale najwa¿niejsze, ¿eby ³adnie by³o nie dla mnie, ale dla reszty. Dlatego te¿ pytam - czy takie tabelki, jakie zaraz zobaczycie, wygl±daj± lepiej od tych opartych na znaczniku code?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I jak? Lepsze? Gorsze? Takie same? Czekam na Wasze opinie.

<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>*/Nie zaczyna siê od "no wiêc"</span>

Pozdrawiam,
Joey
 
Awatar użytkownika
Seadragon
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 9:58 am

czw gru 01, 2005 10:58 pm

Witam witam
Rasa bardzo ciekawa. W sumie dziwne, że nikt jeszcze takiego czegoś nie rozpisał. A Twoja wersja przedstawia się interesująco. Tym bardziej dla mnie, gdyż też jestem miłośnikiem geografii, a i z językami obcymi u mnie nie najgorzej. :)
W sumie nie mam zastrzeżeń innych, niż te, ktore już tu padły.
Co do tabelek - osobiscie bardziej podobają mi się te z [code].
Sam szykuję się do napisania rasy na konkurs, ale widzę, że będę musiał się mocno sprężyć, żeby mieć jakiekolwiek szanse (przynajmniej) z Tobą, Joey.

Także jeszcze raz gratuluję dobrego pomysłu i roboty i życzę powodzenia w konkursie
Pozdrawiam
Seadragon
8)
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

pt gru 02, 2005 7:50 am

Dziêkujê, dziêkujê za ¿yczenia i w ogóle.
A jakby tabelki by³y bia³o-szare? Zdaje mi siê, ¿e te .pngówki s± jednak znacznie czytelniejsze. Co prawda tutaj to rybka, bo ma³o informacji w nich jest, ale chcia³bym byæ konsekwentnym w stylu - takie same tabelki chcia³bym zastosowaæ tak¿e przy m.in. presti¿ówkach.
(swoj± drog± to te¿ siê dziwie, ¿e jeszcze nikt nie rozpisa³ tutaj czego¶ podobnego ;])

Równie¿ ¿yczê powodzenia w konkursie i pozdrawiam,
Joey
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz gru 04, 2005 7:08 pm

W ramach od¶wierzania tematów do komentowania zrobi³em ma³± aktualizacjê.
Zmieniono:[LIST]No i oczywi¶cie wszystkie inne komenatrze i te sprawy.

Pozdrawiam,
Joey
 
Awatar użytkownika
K.D.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1103
Rejestracja: śr paź 19, 2005 8:13 pm

ndz gru 04, 2005 7:20 pm

Ważyć... Hmmm... może 200-500 gram? ^^
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz gru 04, 2005 7:58 pm

3.5 jest IMO kiepskie, ale jeśli chcesz zrobić też wersję kompatybilną z tą edycją, to powinno Ci pomóc. Ja 3.5 nie znam, więc konkretniej nic nie napisze. Aha, jeszcze SRD 3.5, jeśli nie masz: http://www.d20srd.org/

Waga skaluje się +- jak wzrost do kwadratu (nie mam pojęcia, dlaczego nie do sześcianu, ale podobno tak jest). Czyli orientacyjnie powinni chyba ważyć jakoś między kilogram, a dwa.

do posta poniżej: Zaczęłam poznawać 3.5, doszłam do wniosku, ze wolę 3.0, nie czytałam dalej, a to, co przeczytałam, zapomniałam, bo mi nie było potrzebne. Tak lepiej?
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

ndz gru 04, 2005 8:06 pm

3.5 jest IMO kiepskie
Ja 3.5 nie znam, więc konkretniej nic nie napisze
Najlepiej stwierdzić, że coś jest kiepskie nie znając tego...


Mam pytanie odnośnie rasy. Dlaczego rozrzut wzrostu jest tak duży? Od 21 cm do 36cm... (u mężczyzny)
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz gru 04, 2005 8:35 pm

Malaggar - szczerze? Nie wiem ;P. Grypê mia³em jak pisa³em te g³upoty, ale to mnie chyba nie t³umaczy. Zaraz wrzucê poprawkê.

Eri - to teraz bêdzie problem - jak to daæ w tabelce? Bo faktycznie, co¶ ko³o tego powinno wyj¶æ, z tego co siê bawi³em. Bazowa waga 2 kg, modyfikator... ee... no w³a¶nie ;).

Pozdrawiam,
Joey
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz gru 04, 2005 9:58 pm

Hmmm... Modyfikator w innej jednostce, niż kilogram?
 
Joey__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn paź 31, 2005 2:37 pm

ndz gru 04, 2005 10:38 pm

Odpada. Panie i panowie z ISY przyjêli kilogramy, a ja chcia³bym trzymaæ siê polskiego t³umaczenia. Chyba dam po prostu bazow± wagê 2 kg oraz modyfikator x1, bez ¿adnych kostek - ot, dla zape³nienia pola. I dla formalno¶ci.

Pozdrawiam,
Joey
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn gru 05, 2005 8:01 am

Hm... nieśmiało mi się po głowie obija, że tam się jakoś mnoży to, co się wyrzuciło na wzrost, ale głowy nie dam.
A nie możesz dać na przykład x0.2? Poza tym panowie z ISA nie tłumaczyli, o ile wiem, ras o tego rzędu rozmiarach. Nie wiem, czy w ktorymkolwiek podręczniku takie są (opisane z wszystkimi tabelkami), może jakby musieli, to by dali inną jednostkę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości