Gerard Heime pisze:
1)
Jeśli wziąłem sobie wybitną percepcję i ułomną kondycję, mam 3 poziomy zdrowia. Jednocześnie na ciężko rannym (wada ułomnej kondycji) tracę przytomność. Czyli mam trzy poziomy: lekko ranny, ciężko ranny i zmasakrowany, ale już na ciężko rannym tracę przytomność, więc efektywnie mogę dostać tylko 1 ranę zanim odpadnę z walki, tak?
Tak. Dlatego w punkcje ósmym kup sobie jeszcze jeden poziom zdrowia i módl się o Zdarzenie 99-00
Gerard Heime pisze:2) Nie do końca kminię rozróżnienie na walkę z udziałem popleczników i walkę grupową.
Załóżmy, że walczy wódz dzikoklanytów + jego 3 wojowników przeciwko trójce bohaterów.
Czy obligatoryjnie bohaterowie muszą wybrać lidera a pozostali supportować go jako poplecznicy?
Jeśli nie, to rozumiem że walka jest rozstrzygana jako 3 pojedynki: każdego z bohaterów z dzikoklanytą + poplecznikami?
Jeśli dzikoklanyta weźmie zaciekłą obronę, 2 bohaterów wściekły atak, a jeden rozważne natarcie, to oznacza to, że dzikoklanyta w pojedynkach z tymi dwoma będzie miał +3, ale trzeci bohater będzie miał +3 przeciwko dzikoklanycie?
Nie muszą obligatoryjnie wybierać Trochę zamotałeś sytuację.
Mamy dzikoklanytę i trzech wojowników. Jest trójka bohaterów. Teraz muszą strony zdecydować jaką przyjmują konfigurację - kto walczy oddzielnie, a kto walczy razem. Czyli tu jest możliwa każda konfiguracja np. wódz+jeden wojownik jako poplecznik, dwóch wojowników osobno vs gracze jako lider i dwóch sojuszników. Poplecznik dodaje kości do testu, czyli zwiększa wtedy szanse jego powodzenia ale nie może wtedy użyć swoich manewrów bojowych. Tu będziesz miał walkę dwóch stron - dzikoklanyci vs bohaterowie, więc nie możesz tak rozbijać typu działania - cała grupa musi użyć jednego działania np. zaciekłą obronę (zasady dokładne tego typu walki masz na stronie 80: starcie grupowe).
Gerard Heime pisze:3) Definicja sekwencji. Rozumiem, że sekwencją może być np. walka, rozmowa, konfrontacja społeczna, pościg, a wszystkie te rzeczy mogą zdarzyć się w trakcie jednej sceny?
Tak.
Gerard Heime pisze:4) Przykład sekwencji walki ze str 174.
Dlaczego ranny lider jako poplecznik ma tylko pół kości?
Przeoczenie korekty. Podobno to była jedna zasada która odpadła (czy jakoś tak)
Gerard Heime pisze:5) Pancerze. Rozumiem, że ilość pancerza na sobie limituje tylko dźwiganie i konwencja?
Z tego co widzę, zestaw metalowy hełm + długa kolczuga + 2 płytowe naramienniki + metalowa tarcza pozwalają wyciągnąć Ochronę 8,0 a gdyby się uprzeć, to da się dociągnąć jeszcze 1-2 pełne punkty Ochrony (np. z nagolenników, rękawic, skórzanego płaszcza założonego na wierzch).
Tak hipotetycznie, czy ktokolwiek w Klanarchii nosi takie ciężkie pancerze (np. szturmowcy Technoklanów albo siepacze Dominatu), czy to niezgodne z konwencją?
Dlaczego niezgodne? Tylko pamiętaj jakie to może mieć kary oraz to, co się stanie jak trafisz na Korodera albo wkurzonego na ciebie Technomatę z Porażeniem...
Gerard Heime pisze:6) Czy zagrywkę nadludzki wysiłek mogę odpalić już po tym, jak udało mi się trafić przeciwnika?
Nie wiem... Chyba tak.