Zrodzony z fantastyki

 
Hajdamaka

Błędy i pytania ogólne

wt cze 30, 2009 10:17 pm

Czym sa Mroczne Arkana? Na stronie 199, w przykladzie blokowania manifestacji mocy upiorow jest odnosnik do Mrocznej arkany ze strony xxx. Szukalem, ale znalazlem tylko kilka erotycznych filmikow (chociaz niektore pasowaly do fetish fantasy) ;)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 10:57 pm

Te xxx to miała być s. 323. Chodzi o zdolność upiorów.

Wtopa wynikła z jednoczesnego korektowania przez dwie osoby, gdzie każda myślała, że ta druga to poprawi. Takich przypadków widziałem jeszcze kilka. Mogę tylko przeprosić za naszą nieuwagę.
 
Hajdamaka

wt cze 30, 2009 11:15 pm

Spoko, sam wreszcie odnalazlem. Utrudnia to nieco korzystanie z podrecznika, ale tylko na poczatku, gdy jeszcze nie czytalo sie od deski do deski ;) Wybacz moje wyprzedzajace pytania.
 
Awatar użytkownika
Bearbomber
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 29, 2009 1:00 pm

czw lip 02, 2009 12:01 pm

Z baboli to jeszcze w jednym miejscu zamiast profesji opiekuna jest zawód albo vice versa. Pomniejszy błąd.
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

czw lip 02, 2009 12:51 pm

Na stronie 106 brakuje zdarzenia z zakresu 79-80, jakie to zdarzenie i co daje?
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

sob lip 04, 2009 11:57 am

Na stronie 107, wynik 99-00, interesuje mnie Zdrowie +1 poziom*, gdzie *-nie może przekroczyć wartości maksymalnej dla danego Schematu Witalności. Zakładam, że Schemat Witalności mówi mi, że mam Zdrowie:6, to w takim wypadku dostaję owe +1, a gdy mam Zdrowie:7 wtedy muszę wziąć alternatywę czyli dźwiganie +1? Czy dobrze to rozumiem?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

sob lip 04, 2009 1:35 pm

keji pisze:
Czy dobrze to rozumiem?

Dokładnie tak, jak mówisz.

skreng pisze:
Na stronie 106 brakuje zdarzenia z zakresu 79-80, jakie to zdarzenie i co daje?


79–80 Wstydliwa choroba. Nabawienie się wstydliwej przypadłości nie jest niczym przyjemnym. Wiele wysiłku kosztowało Cię ukrywanie tego faktu i starania, aby za wszelką cenę wyleczyć choróbsko.

blef +1 lub zaklinanie ciała +1
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

sob lip 04, 2009 3:43 pm

Nie wiem czy przeoczyłem czy nie ma odpowiedzi na moje pytanie ale kto to jest decydent:)
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob lip 04, 2009 5:46 pm

skreng pisze:
Nie wiem czy przeoczyłem czy nie ma odpowiedzi na moje pytanie ale kto to jest decydent:)

OT nie wiesz?
Obejrzyj http://www.youtube.com/watch?v=LeQEX2haRus ;)
 
Awatar użytkownika
sil
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: pt wrz 10, 2004 7:51 pm

sob lip 04, 2009 6:06 pm

Pytanie odnośnie tworzenia bohatera: Czy zalecane jest trzymanie się kolejności poszczególnych kroków, czy też można się 'cofnąć' do poprzednich? Czyli np. po wylosowaniu opiekunów i zdarzeń z przeszłości, stwierdzić, że jednak bardziej pasowała by inna rodzina?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

sob lip 04, 2009 6:40 pm

skreng pisze:
kto to jest decydent:

Ten, co decyduje, rządzi.

sil pisze:
Czy zalecane jest trzymanie się kolejności poszczególnych kroków, czy też można się 'cofnąć' do poprzednich? Czyli np. po wylosowaniu opiekunów i zdarzeń z przeszłości, stwierdzić, że jednak bardziej pasowała by inna rodzina?

Nie wolno się cofać, gdyż losowanie wtedy nie ma sensu. Losowanie ma dać właśnie przypadkowe umiejętności, a nie wzmacniać gracza w kilku umiejętnościach, które sobie upatrzył wcześniej (albo w których w sumie wymiodziłby najwyższa wartość). Bez losowanie lub z cofaniem się powstanie błąd matrycy, najbardziej znany w kreacji postaci systemem punktowym - wszyscy siepacze gracze będą mieli walki bronią na maksa, czujność na maska, itd. Losowanie wprowadza to, co bohater nauczył się przez całe życie w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, kim jest obecnie.
 
Scolman
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 03, 2009 2:36 pm

ndz lip 05, 2009 10:08 am

Strona 137 Przykład tworzenia postaci, Kronikarz Tomek wybiera Intelekt jako cechę wybitną i Wolę jako ułomną (odpowiednie znaczki).
A już w Kroku 2. jako ułomna cecha pokazana jest Percepcja (znaczek) i ma to wpływ na stopnie witalności.
Jeśli znajdę coś więcej to napiszę - być może pomoże to w zrobieniu Erraty.
 
Hajdamaka

ndz lip 05, 2009 1:07 pm

Strona 102, losowanie Opiekunow.
43-44 Poseł (zmysł natury +2, zimna krew +1)

Na pewno Poseł dostaje ten zmysł natury? Moze zamieniono jego schemat z 45-46 Poskramiaczem bestii (ktoremu zmysl natury by sie przydal, anie ma go).
 
Awatar użytkownika
spermologos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 02, 2009 10:21 pm

ndz lip 05, 2009 7:11 pm

Szkoda, ze nie bylo LARPa Klanarchii na Avie. Tak prawde powiedziawszy to byl glowny powod, dla ktorego kupilem czterodniowy bilet.
Pomyslalem wiec, ze spytam na tym forum, czy ktos w Warszawie bylby chetny poprowadzic sesje w Klanarchie w najblizszym tygodniu. Na Avie kupilem kilka podrecznikow do innych RPG wiec chetnie je porownam z gra w Klanarchie.
Nawet jak jest ktos zielony w RPG, albo - jak ja - nie prowadzil wczesniej sesji, to pewnie nie za bardzo odbiega od mojego poziomu grania. Poza tym, chcialbym specjalnie sprawdzic jak sobie Klanarchia radzi z typem klienta jaki reprezentuje, czyli osoby, ktore wczesniej nie graly albo robily to dawno i rzadko.
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

pn lip 06, 2009 3:00 pm

S 207, "Koci drapieżca.(...) Przebicia w teście zwiększają jego,(...)". Co zwiększają?
 
Awatar użytkownika
Deval
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob mar 10, 2007 8:27 pm

pn lip 06, 2009 6:47 pm

IMHO przeprawa pasuje do posła - tego który posłuje - pamiętaj, że między siedzibami klanów są obszary dziczy, które owy nieszczęsny poseł musi w tą i wewtą przemierzać ;]
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt lip 07, 2009 12:42 pm

Mam kilka pytań, na które odpowiedzi bardzo by mi się przydały:

1)
Jeśli wziąłem sobie wybitną percepcję i ułomną kondycję, mam 3 poziomy zdrowia. Jednocześnie na ciężko rannym (wada ułomnej kondycji) tracę przytomność. Czyli mam trzy poziomy: lekko ranny, ciężko ranny i zmasakrowany, ale już na ciężko rannym tracę przytomność, więc efektywnie mogę dostać tylko 1 ranę zanim odpadnę z walki, tak?

2) Nie do końca kminię rozróżnienie na walkę z udziałem popleczników i walkę grupową.

Załóżmy, że walczy wódz dzikoklanytów + jego 3 wojowników przeciwko trójce bohaterów.
Czy obligatoryjnie bohaterowie muszą wybrać lidera a pozostali supportować go jako poplecznicy?
Jeśli nie, to rozumiem że walka jest rozstrzygana jako 3 pojedynki: każdego z bohaterów z dzikoklanytą + poplecznikami?
Jeśli dzikoklanyta weźmie zaciekłą obronę, 2 bohaterów wściekły atak, a jeden rozważne natarcie, to oznacza to, że dzikoklanyta w pojedynkach z tymi dwoma będzie miał +3, ale trzeci bohater będzie miał +3 przeciwko dzikoklanycie?

3) Definicja sekwencji. Rozumiem, że sekwencją może być np. walka, rozmowa, konfrontacja społeczna, pościg, a wszystkie te rzeczy mogą zdarzyć się w trakcie jednej sceny?

4) Przykład sekwencji walki ze str 174.
Dlaczego ranny lider jako poplecznik ma tylko pół kości?

5) Pancerze. Rozumiem, że ilość pancerza na sobie limituje tylko dźwiganie i konwencja?
Z tego co widzę, zestaw metalowy hełm + długa kolczuga + 2 płytowe naramienniki + metalowa tarcza pozwalają wyciągnąć Ochronę 8,0 a gdyby się uprzeć, to da się dociągnąć jeszcze 1-2 pełne punkty Ochrony (np. z nagolenników, rękawic, skórzanego płaszcza założonego na wierzch).
Tak hipotetycznie, czy ktokolwiek w Klanarchii nosi takie ciężkie pancerze (np. szturmowcy Technoklanów albo siepacze Dominatu), czy to niezgodne z konwencją?

6) Czy zagrywkę nadludzki wysiłek mogę odpalić już po tym, jak udało mi się trafić przeciwnika?
 
Awatar użytkownika
Deval
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob mar 10, 2007 8:27 pm

wt lip 07, 2009 4:23 pm

Gerard Heime pisze:

1)
Jeśli wziąłem sobie wybitną percepcję i ułomną kondycję, mam 3 poziomy zdrowia. Jednocześnie na ciężko rannym (wada ułomnej kondycji) tracę przytomność. Czyli mam trzy poziomy: lekko ranny, ciężko ranny i zmasakrowany, ale już na ciężko rannym tracę przytomność, więc efektywnie mogę dostać tylko 1 ranę zanim odpadnę z walki, tak?

Tak. Dlatego w punkcje ósmym kup sobie jeszcze jeden poziom zdrowia i módl się o Zdarzenie 99-00

Gerard Heime pisze:
2) Nie do końca kminię rozróżnienie na walkę z udziałem popleczników i walkę grupową.

Załóżmy, że walczy wódz dzikoklanytów + jego 3 wojowników przeciwko trójce bohaterów.
Czy obligatoryjnie bohaterowie muszą wybrać lidera a pozostali supportować go jako poplecznicy?
Jeśli nie, to rozumiem że walka jest rozstrzygana jako 3 pojedynki: każdego z bohaterów z dzikoklanytą + poplecznikami?
Jeśli dzikoklanyta weźmie zaciekłą obronę, 2 bohaterów wściekły atak, a jeden rozważne natarcie, to oznacza to, że dzikoklanyta w pojedynkach z tymi dwoma będzie miał +3, ale trzeci bohater będzie miał +3 przeciwko dzikoklanycie?

Nie muszą obligatoryjnie wybierać Trochę zamotałeś sytuację.
Mamy dzikoklanytę i trzech wojowników. Jest trójka bohaterów. Teraz muszą strony zdecydować jaką przyjmują konfigurację - kto walczy oddzielnie, a kto walczy razem. Czyli tu jest możliwa każda konfiguracja np. wódz+jeden wojownik jako poplecznik, dwóch wojowników osobno vs gracze jako lider i dwóch sojuszników. Poplecznik dodaje kości do testu, czyli zwiększa wtedy szanse jego powodzenia ale nie może wtedy użyć swoich manewrów bojowych. Tu będziesz miał walkę dwóch stron - dzikoklanyci vs bohaterowie, więc nie możesz tak rozbijać typu działania - cała grupa musi użyć jednego działania np. zaciekłą obronę (zasady dokładne tego typu walki masz na stronie 80: starcie grupowe).

Gerard Heime pisze:
3) Definicja sekwencji. Rozumiem, że sekwencją może być np. walka, rozmowa, konfrontacja społeczna, pościg, a wszystkie te rzeczy mogą zdarzyć się w trakcie jednej sceny?

Tak.

Gerard Heime pisze:
4) Przykład sekwencji walki ze str 174.
Dlaczego ranny lider jako poplecznik ma tylko pół kości?

Przeoczenie korekty. Podobno to była jedna zasada która odpadła (czy jakoś tak)

Gerard Heime pisze:
5) Pancerze. Rozumiem, że ilość pancerza na sobie limituje tylko dźwiganie i konwencja?
Z tego co widzę, zestaw metalowy hełm + długa kolczuga + 2 płytowe naramienniki + metalowa tarcza pozwalają wyciągnąć Ochronę 8,0 a gdyby się uprzeć, to da się dociągnąć jeszcze 1-2 pełne punkty Ochrony (np. z nagolenników, rękawic, skórzanego płaszcza założonego na wierzch).
Tak hipotetycznie, czy ktokolwiek w Klanarchii nosi takie ciężkie pancerze (np. szturmowcy Technoklanów albo siepacze Dominatu), czy to niezgodne z konwencją?

Dlaczego niezgodne? Tylko pamiętaj jakie to może mieć kary oraz to, co się stanie jak trafisz na Korodera albo wkurzonego na ciebie Technomatę z Porażeniem...

Gerard Heime pisze:
6) Czy zagrywkę nadludzki wysiłek mogę odpalić już po tym, jak udało mi się trafić przeciwnika?

Nie wiem... Chyba tak.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości