Qball pisze:Przy bajerach technicznych jesteśmy to może jakis nieduży ładunek wybuchowy umieszczny na ciele przeciwnika, wyposażony w masę sensorów.
Klasyczna obroża ograniczająca swobodę więźniów?
Świetny sposób zapewniana sobie lojalności jakichś szemranych typków
Ale tylko szemranych - bogatsi machną rękną i powiedzą "najwyżej mnie wskrzeszą".
Brat_Draconius pisze:Oglądałeś pewnie Predatora i kojarzysz jak wyglądał jego celownik na ofiarach right? Podobny wzorek będzie zostawiał Cerber(Trygon, Triada).
Fajny, klimatyczny pomysł z trójcelownikiem.
Brat_Draconius pisze:A magazynek zmniejszyć do 30 sztuk ammo plus trzy w lufie.
Jeśli to mają być małe igły, nie wahałbym się powiększyć pojemności magazynka nawet dziesięciokrotnie. Jedyny problem byłby z baterią - Cerber wymagałby raczej baterii taktycznej (5 kg, zwykle pakowanej w plecaki albo na cięższe pancerze), niż standardowej.
Cahir pisze:Jak w Nemezis będzie wyglądała tradycyjna broń palna?
Mówiąc mechanicznie: niemal identycznie jak w Modernie. Mówiąc fabularnie: będzie dość rzadko spotykana ze względu na niską celność (większość ludzi jest w stanie trafić z pistoletu plazmowego, ale z współczesnym Glockiem już by sobie nie poradzili), konieczność zadbania o amunicję, kłopoty z wymianą magazynku oraz mniejszą skutecznością, zwłaszcza w niszczeniu obiektów i istot nie chronionych tarczami energetycznymi. Na Ash i Bariz będzie jednak cieszyła się dość dużą popularnością - co prawda głównie pośród ulicznych zabijaków, szermierzy, skrytobójców i innych osobników działających po "złej" stronie, jednak mimo wszystko widok nemezisowego odpowiednika Desert Eagle'a nie wywoła zdziwienia. Co najwyżej strach.
Cahir pisze:Z pytaniemtym wiąże się naturalne pytanie o amunicję do takowej broni.
Broń palna będzie rozpisana dość prosto - nie podzielimy jej w zależności od kalibru, ale z grubsza na określone typy. Specjalne rodzaje amunicji raczej się nie pojawią w podstawce - jeśli już, to jako wzmianki w ramkach.
Cahir pisze:Jak zapatrujecie się na kwestię granatów?
To bardzo ważny element settingu
Będzie kilka rodzajów granatów, prawdopodobnie poza klasycznymi (odłamkowymi, dymnymi, zapalającymi) wrzucimy jakieś dziwactwa w rodzaju EMPów albo plazmowych.
Cahir pisze:Jak mechanicznie będzie rozwiązana sprawa tarcz energetycznych i czy może w związku z ewentualną powszechnością takich tarcz, jednak moda na tradycyjną broń nie wygasła?
Pisałem o tym wcześniej - tarcza zapewnie RO i posiada pewną ilość obrażeń, które może pochłonąć zanim bateria się wyczerpie. Broń palna będzie stosowana tam, gdzie tarcze będą powszechne oraz tam, gdzie ludzi nie będzie stać/ nie będą mieli dostępu do plazmówek.
Cahir pisze:Czy rozpiszeszecie takie miniguny jak były w Falloucie?
Hehe, naprawdę ciężki sprzęt zostawimy do wrzucenia w dodatki, ale miejsce na lasery strumieniowe, plazmowe obrotówki lub klasyczne karabiny maszynowe powinno się też znaleźć.
Cahir pisze:Czy zamierzacie rozpisywać i jak wiele urządzeń do otwierania zamków, włamywania/zabezpieczania się do systemów komputerowych
Nie zamierzamy się koncentrować na tych elementach. Dokładne ich rozpisywanie wymagałoby zbyt wielkiego nakładu pracy, miejsca i czasu, by było opłacalne.
Cahir pisze:Jakie przewidujecie rodzaje uzbrojenia statków kosmicznych?
Pytania odnośnie kosmosu na tą chwilę muszą niestety pozostać bez odpowiedzi. Zajmiemy się nimi jak tylko powstanie podstawa mechaniki (aktualnie do spisania została część klas, atutów i umiejętności, konflikty społeczne oraz punkty narracji).
Cahir pisze:Jakiego typu ulepszenia do broni palnej/energetycznej planujecie rozpisać (tak ogólnie proszę)?
Strasznie obszerne pytanie. Powiedzmy, że wszystko, co manipuluje parametrami mechanicznymi (od celności po zasięg) plus kilka bardziej fabularnych zahaczek.