Zrodzony z fantastyki

 
Agost
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 24, 2011 6:05 pm

Build dla Barda

pn sty 24, 2011 6:11 pm

Witam! od niedawno zabieram się do zrobienia barda lecz nie za bardzo wiem jak się do niego zabrać a mianowicie czy dobierać jakieś inne klasy lub prestiżów-ki , jakie dobrać atuty itd. proszę o pomoc w tej kwestii, będę niezwykle wdzięczny!

Edit: Więc czytałem wszystkie wątki na tym forum na temat barda, i powiem, że mało z nich zrozumiałem.
Poziom 8
Podręczniki:
-Podręcznik Główny do 3.5
-MP 3.5
-Forgoten Realms- opis świata

A co do wersji jak już pewnie się doczytaliście chodzi o 3.5

Nie za bardzo wiem, czego można oczekiwać po Bardzie czytałem, że robi on raczej za support. Nie wiem czy to osiągalne ale chciałbym zyskać postać z jakimś konkretniejszymi obrażeniami, ale raczej trzymająca się z tyłu i wspierająca drużynę czarami.
Ostatnio zmieniony pn sty 24, 2011 8:10 pm przez Agost, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Build dla Barda

pn sty 24, 2011 6:25 pm

Co chcesz osiągnąć? Jakie podręczniki masz dostępne? Jaki pointbuy? Jaki poziom? JAKA EDYCJA?
Radziłabym najpierw przejrzeć te KILKANAŚCIE INNYCH WĄTKÓW O BARDACH i nie tylko, zastanowić się głębowo, a potem wrócić z podstawowym info.

(Geez. Tacy ludzie mnie kładą na łopatki. Tak jakby nie dało się najpierw poszukać czegoś samemu.)
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Build dla Barda-Edit

pn sty 24, 2011 7:13 pm

Wiem, że to wykracza "nieco" poza podany przez Ciebie zakres podręczników, w dodatku sporo terminów jest po angielsku, ale zajrzyj tutaj. W pierwszym poście masz build, w kolejnych sporo wyjaśnione, co, jak i dlaczego działa. Jeśli chcesz mocnego barda, to chyba nie znajdziesz nic lepszego...
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda-Edit

pn sty 24, 2011 7:24 pm

Dashing swordsman jest najlepszy!
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Build dla Barda-Edit

pn sty 24, 2011 7:29 pm

Ponawiam pytanie: Co chcesz osiągnąć/potrafić tą postacią? I widzę, że się nie zastanawiałeś w ogóle nad tym co napisałam.
Główny, to znaczy co? Podręcznik Gracza?
Pieśń i Cisza jest do 3 edycji. -_-
Forgotten Realms to nazwa settingu. Jest do niego parę(naście) książek. Możesz sprecyzować jaką masz?

@ Deithwen_Addan
Żeś wyskoczył z buildem. :D Chyba wyraźnie widać, że mamy do czynienia z laikiem, albo noobkiem w tej grze. Sam przyznaje, że nie rozumie porad zawartych w istniejących już wątkach, a przecież nie wszystkie z nich są tak zaawansowane jak ten od Goracepapu. Lepiej jest się dopytać co właściwie Agost oczekuje od swej postaci i na podstawie tego doradzić coś skutecznego.

@ Albiorix
Kojarzę taką prestiżówkę z Order of The Stick. Ona chyba tak naprawdę nie istnieła, jeśli mi się dobrze wydaje.
Ostatnio zmieniony pn sty 24, 2011 7:30 pm przez Anarchy_Kanya, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda-Edit

pn sty 24, 2011 7:46 pm

Jak nie istniała jak istniała :) W samym Order of the stick jest napisane wystarczająco dużo o mocach klasy żeby łatwo było ją rozpisać, co np zrobili jacyś ludzie tu:

http://www.dandwiki.com/wiki/Dashing_Sw ... e_Class%29

I nie tylko.
A jest super.
Dashing Swordsman ma odporność na obrażenia od szkła przy wskakiwaniu przez okna i może dodawać bonus z charyzmy do trafienia i obrażeń dzięki słownym zaczepkom :) Ktoś mógłby powiedzieć że Order of the stick nie jest oficjalnym wydawcą dodatków do D&D ale to nie zmienia faktu że ich wizja D&D jest po prostu najlepsza i każdy porządny MG uzna ja za wzorcową :)
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Build dla Barda-Edit

pn sty 24, 2011 8:08 pm

@ Albiorix
Wybacz, że nie uznaję fanowskiego materiału za oficjalny. :?

Agost pisze:
Nie za bardzo wiem, czego można oczekiwać po Bardzie czytałem, że robi on raczej za support. Nie wiem czy to osiągalne ale chciałbym zyskać postać z jakimś konkretniejszymi obrażeniami, ale raczej trzymająca się z tyłu i wspierająca drużynę czarami.

W razie jakbyście nie zauważyli. Teraz do roboty, pomóżcie potrzebującemu. :P
Ja jeszcze pomyślę i spróbuję coś zasugerować później, jeśli nikt inny nie będzie w stanie pomóc.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda

pn sty 24, 2011 8:31 pm

Ludzie w Wizardach są fanami Order of the stick, więc całe D&D to tak naprawdę fanowskie materiały OoTS :D

Tak czy siak - graczowi potrzebne są rzeczy które zaakceptuje MG a nie rzeczy które są oficjalne. MG może nie akceptować oficjalnych podręczników oprócz jakichś swoich dwóch ulubionych a OoTS akceptują wszyscy prawdziwi DDkowcy :)
Ostatnio zmieniony pn sty 24, 2011 8:38 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Build dla Barda

śr sty 26, 2011 10:51 am

Tu zostało napisane sporo rzeczy o Bardzie:
bard-gotowy-build-vt59920.html?hilit=Bard

W skrócie potrzebujesz być dobrym bardem aby wybrać Word of Creation z smoczymi cechami Dragonborn i specyficznymi przedmiotami Coś of Valor oraz zaczynać na poziomach >4 a twój MG musi być łaskawy i pozwolić na wykorzystanie Leadership wtedy będziesz wymiatać :P
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Build dla Barda

śr sty 26, 2011 11:01 am

I te wszystkie komponenty znajdziesz w w Core i ZKOŚ? :mlotek:

Jak ma się takie ograniczone źródła trzeba brać wszystko co Wizardzi za darmo dają czyli np. Prestige Bard.

Choć moim zdaniem lepszy będzie zwykły Mistyczny Sztukmistrz z rangami w występach.
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Build dla Barda

śr sty 26, 2011 2:30 pm

Dagome pisze:
Jak ma się takie ograniczone źródła trzeba brać wszystko co Wizardzi za darmo dają czyli np. Prestige Bard.

To zasada opcjonalna z UA :P|

Bard w samym Core jest po prostu słaby, jednak w każdym możliwym dodatku coś mu tam dodali więc na podstawie sporej liczby podręczników możliwe jest zrobienie dość silnego barda zwłaszcza na wyższym poziomie :P

Agost pisze:
Nie za bardzo wiem, czego można oczekiwać po Bardzie czytałem, że robi on raczej za support. Nie wiem czy to osiągalne ale chciałbym zyskać postać z jakimś konkretniejszymi obrażeniami, ale raczej trzymająca się z tyłu i wspierająca drużynę czarami.

Na samym core raczej nie będziesz miał sensownych obrażeń a jako support czarodziej z haste zrobi to lepiej. Bard ten z core może być wiarygodny jako social ale dużo zależy od specyfiki kampanii bo jeżeli MG skupi się na tłuczeniu potworów to wiele nie zdziałasz.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda

śr sty 26, 2011 2:39 pm

Bard w domyślnych D&D pełni trzy funkcje - jest głównym źródłem wiedzy dzięki "bardic lore", jest ozdobnikiem socjalnym a poza tym uzupełnia drużynę tam gdzie kogoś brakuje (czarodzieja, złodzieja, kapłana, dodatkowego miecza) - wszystko to robi o 50% gorzej ale robi więc z braku laku i bard dobry. W nowoczesnych D&Dkach dużo postaci może mieć umiejętności typu wiedza o tym i o tamtym, więc główna funkcja barda schodzi na margines. Ale w tradycyjnych historiach fantasy, to bardowie (PC lub NPC) wiedzą najwięcej o władcach, potworach, skarbach, lochach, historii itp. I są głównym źródłem podpowiedzi w zagadkach i skomplikowanych przeszkodach. Np mogą znać historię króla którego grobowiec drużyna plądruje i wiedzieć z grubsza jakie mógł mieć skarby i jaką magią mogą dysponować lokalni nieumarli i jakich "bossów" z pozostałości królewskiego dworu można się spodziewać. A wszystko to w postaci legend i pieśni - to zdecydowanie był fajny i klimatyczny element pseudo-średniowiecznej kultury.

Niestety o ile w starych D&D grało się w niby-średniowieczu w którym mało kto umiał pisać i czytać a gros wiedzy to właśnie romanse rycerskie śpiewane przez bardów, o tyle większość współcześnie prowadzonych światów D&D jest pełna bibliotek i stowarzyszeń naukowych które sprowadzają bardów do roli cienkiego pomocnika.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

śr sty 26, 2011 9:15 pm

Jak wybieracie atrybuty? Pb, rzucacie kośćmi, czy z góry narzucone.
Jaka ma być rasa?
Jak dużo ma zadawać tych obrażeń na rundę?
Gdy odpowiesz na te pytania postaram się coś sklecić.
 
Agost
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 24, 2011 6:05 pm

Build dla Barda

czw sty 27, 2011 7:29 am

Rzut, atrybuty mam już rzucone: 12,16,16,14,11,18
Poziom na jakim zacznę : 9
Rasa : Gnom lub Elf
Obrażenia : Naprawdę nie wiem, co można wyciągnąć z barda.
Ostatnio zmieniony czw sty 27, 2011 7:33 am przez Agost, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Build dla Barda

czw sty 27, 2011 2:12 pm

wykorzystaj to, że bard ma sporo punktów umiejętności oraz wiedza (każda) weź atut knowlege devotion oraz skill trick kolekcjoner opowieści, zaprzyjaźnij się z czarem alter self aby przybierać postać trena (Serpent kingdoms), która to postać daje 8 do naturalnego pancerza i zawstydź wojownika, Snowflake Wardance ten atut spotęguje twe umiejętności walki
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Build dla Barda

czw sty 27, 2011 2:38 pm

Kams83, zobacz do jakich książek ma ów user dostęp. Niestety, choć twoje rady są bardzo dobre, to jednak bezużyteczne ze względu na ograniczenia książkowe.


Teraz kilka słów ode mnie. Po pierwsze pomyśl, czy chcesz grac bardem. Klasa w zamyśle fabularnym bardzo fajna, niestety bardzo ale bardzo zepsuli ją twórcy systemu. Potem próbowali ratować ją wydając dodatkowe materiały w kolejnych suplementach, ale jak się okaże mocnego barda można zrobić mając tylko dobrą postać. Zły bard juztaki powerny nie będzie.

Jeżeli chcesz grać kimś socjalnym to akurat łotrzyk jest dwa razy lepszy od barda. Tak samo jak bard ma dostęp do wielu socjalnych umiejętności. Połączywszy go z czarodziejem da wiele pożytku. build typu

łotrzyk 5 / czarodziej 5 / mistyczny sztukmistrz 10
siła: 12 dex 18 budowa: 16 inteligencja 16 mądrość 11 / charyzma 14 i rasa gnom albo jeszcze lepiej niziołek, da ci sporo funu. Będziesz miał czary jak czarodziej poziomu 15 i ukradek jak łotrzyk poziomu 15. Będziesz miał więcej punktów umiejętności niż bard, będziesz miał lepsze czarowania i dzięki temu będziesz bardziej skuteczny w walce i poza nią, a socjale będziesz miał takie same. Wystarczy, że bardowską naturę postaci walniesz np w umiejce: występy [gra na jakims instrumencie].

A tak apropos, jakby MG zgodził się na SRD, to polecam ci klasę prestige bard. Ona ma tą ciekawą opcje, że ma coś takiego jak unikalne czary. Przez to dostaniesz dostęp do czarów znanych tylko bardowi.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

czw sty 27, 2011 10:30 pm

Zaklinacz łuku(build na samym PG i PMP, postaram się przejrzeć ZK:OS i coś potem dodać)
Bard 9
Rasa: elf

Atrybuty
Str 16
Dex 24
Con 14
Int 12
Wis 11
Cha 18

Bab 6
AC=10 +6 dex +5 chain shirt +1 buckler=22
Rzuty obronne:
ref= 6+2+8=16
fort= 3+2+2=7
wil= 6+2+0=8

Atuty
1 Point blank shot
3 Rapid shot
6 Precise shot
9 weapon focus (longbow)

Ekwipunek 36k:
Płaszcz odporności +2 4k
Rękawice zręczności +2 4k
Pas siły +2 4k
Composite(+3) longbow +1 shock 8k
Bracers of archery lesser 5k
Bag of trick gray 0,9k
ioun stone + 2 charyzmy 8k
Puklerz
Chain shirt +1 2,3

Czary znane 6/4/4/3
1: Grease, hideous laughter, silent image, charm person
2: Alter self, Glitterdust, silence, invisibility
3: Haste, Fear, blink
Czary na dzień 3/4/4/3

Umiejętności 7 na poziom. Głównie w blef, dyplomację i jakiś występ(najlepiej oratory), reszta do woli.

Atak= 6bab+7 dex+1umagicznienie +1 haste+ 2 inspire courage+ 1 weapon focus +1 bracers of archery + 1 point blank shot - 2 rapid shot= 18/18/18/13
Obrażenia= 1k8 długi łuk + 3 siła + 2 inspire courage + 1 umagicznienie + 1 pointblank shot +1k6 shock= 1k8+1k6+7(średnio 15)
Średnie obrażenia na rundę, gdy wszystkie trafią 60.

Zawsze masz na sobie włączone inspire courage( aktywujesz wtedy kiedy spodziewasz się walki by zagrzać drużynę do boju, bo wiadomo, że nikt nie wytrzyma barda śpiewającego cały czas... Chyba, że chcesz grać takim upierdliwcem) , więc nie tracisz rundy walki by je aktywować. Gdy walka się zaczyna przestajesz śpiewać, ale efekt trwa kolejne 5 rund. W pierwszej rundzie rzucasz czar haste na całą drużynę, a następie zależnie od sytuacji albo strzelasz z łuku, albo rzucasz jakiś czar. Twoja drużyna cię kocha, dajesz każdemu + 3 do trafienia , + 2 do obrażeń i dodatkowy atak, dość dobrze posługujesz się łukiem, a jak trzeba to kontrolujesz pole walki swoimi czarami.

Nie zapominaj o swoich pieśniach, fascynacja w połączenie z sugestią, jest potężna szczególnie, ze opiera się na twoim teście w występach(sugestia niestety już nie, ale za to nie kosztuje żadnych użyć pieśni barda). Pozwoli Ci to ominąć strażników, przekonać szlachcica, że chce ci oddać rodowy kamień, czy wymigać się od walki z bandytami.

Bard nie jest słabą klasą, dla porównania wojownik łucznik na 20 poziomie ma bab 20, 1 do trafienia z gfw oraz + 4 do obrażeń ze specjalizacji. Bard ma natomiast bab 15 + 4 do trafienia z inspire courage i +4 do obrażeń z inspire courage. Różnią się 2 punktami do trafienia i 1 atakiem, który i tak nigdy nie trafia, bo ma karę - 15, ale za to bard ma o wiele więcej punktów umiejętności i czary 6 poziomu.

Edit. Zapomniałem dodać ataku z rapid shota, a policzyłem z niego kary. Teraz bard ma 4 ataki 18/18/18/13 każdy po 15.
Ostatnio zmieniony pn sty 31, 2011 12:43 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda

czw sty 27, 2011 11:20 pm

Zgadzam się z genialnością sugestii i zauroczenia czy jak mu tam. To mega potężne czary które przy odrobinie szczęścia w rzutach potrafią załatwić niemal wszystko. No, może jeszcze w połączeniu z niewidzialnością i iluzjami.

Natomiast "miej zawsze włączone inspire courage" zalatuje absurdem - jeśli drużyna jest gotowa na walkę to znaczy że jest na wrogim terenie. Jeśli jest na wrogim terenie to zapewne czai się i uważnie obserwuje otoczenie, żeby raczej zaskoczyć przeciwnika niż być zaskoczonym przez niego. Ekipa maszerująca ze śpiewem na ustach przez całe lochy przyciągnie potwory ze sporej okolicy i łatwo sprowokuje walki niemożliwe do przeżycia tam, gdzie normalnie dałoby się wykończyć wrogów cicho sprawnie i przede wszystkim - z osobna.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

czw sty 27, 2011 11:44 pm

Natomiast "miej zawsze włączone inspire courage" zalatuje absurdem - jeśli drużyna jest gotowa na walkę to znaczy że jest na wrogim terenie. Jeśli jest na wrogim terenie to zapewne czai się i uważnie obserwuje otoczenie, żeby raczej zaskoczyć przeciwnika niż być zaskoczonym przez niego


Jeżeli masz w drużynie wojownika w pełnej płycie, prawdopodobnie w średnim obciążeniu, to możesz zakradać się jedynie do głuchych i ślepych. Bard nie musi śpiewać/recytować na cały głos, może to robić szeptem( opis zdolności mówi wyraźnie"an ally must be able to hear the bard sing."). Stopień trudności dla usłyszenia rozmowy to 0, usłyszenia szeptu to 15, a usłyszenia wojownika w pełnej płycie to st od -10 do + 10. Więc nawet jak bard śpiewa/recytuje na głos, to i tak trudniej go usłyszeć niż waldka z wielkim toporem. Jeżeli natomiast skradacie się i nie ma tam waldków, to trzeba aktywować pieśń w rundzie zaskoczenia.

Jeżeli postacie komunikują się ze sobą za pomocą zwykłej rozmowy w lochu, to pobrzękiwanie barda/opowiadanie bzdur nijak nie wpłynie na to czy zostaną wykryci czy też zaalarmują pobliskie potwory, bo stopień trudności usłyszenia tego jest dokładnie taki sam.

Edit do postu niżej. Dla mnie bomba. Wrzucę sobie do sygnaturki jeśli oczywiście autor wyrazi zgodę:d
Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2011 3:39 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Build dla Barda

pt sty 28, 2011 12:44 am

Do boju wojacy
Przelejmy dziś krew
Niech złego żołdacy
Poczują nasz gniew
Nie znamy litości
I obca nam trwoga
Gruchoczemy kości
U każdego wroga
A śpiewam to szeptem
Wicie rozumicie
Bom jest jeno bardem
I miłe mi życie
Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2011 12:45 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Build dla Barda

pt sty 28, 2011 2:26 pm

goracepapu pisze:
Atrybuty
Str 16
Dex 26
Con 14
Int 12
Wis 11
Cha 18


Zarąbiste atrybuty. Pytam się jak otrzymałeś dex 26? Zakładając, że wziąłeś dex 18, +2 z elfa, +2 za rozwiniecie z poziomów +2 za item, daje 24. No i teraz ta charyzma. Tez jakoś nie widzę byś miał stąd ni zowąd 18, bo 18 użyłeś w dexie.

goracepapu pisze:
Ekwipunek 36k:
Płaszcz odporności +2 4k
Rękawice zręczności +2 4k
Pas siły +2 4k
Composite(+3) longbow +1 shock 8k
Bracers of archery lesser 5k
Bag of trick gray 0,9k
Bag of trick tan 6,3k
Bag of trick rust 3k


Patrząc na ekwipunek będzie miał zarąbiste Kp. Żadnej zbroi ani tarczy ani niczego co by poniosło mu Kp. I ty każesz mu stać w zasięgu użycia point blank shota? Tak: raz ustanie, po czym dostanie i będzie po nim.

goracepapu pisze:
Atak= 7bab+8 dex+1umagicznienie +1 haste+ 2 inspire courage+ 1 weapon focus +1 bracers of archery + 1 point blank shot - 2 rapid shot= 20/20/15


Troszkę zawyżone; bab tylko +6 dex będzie miał tylko +7 a cała reszta z użyciem rapid shota to będzie w sumie +18
Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2011 2:32 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

pt sty 28, 2011 3:03 pm

Zarąbiste atrybuty. Pytam się jak otrzymałeś dex 26? Zakładając, że wziąłeś dex 18, +2 z elfa, +2 za rozwiniecie z poziomów +2 za item, daje 24. No i teraz ta charyzma. Tez jakoś nie widzę byś miał stąd ni zowąd 18, bo 18 użyłeś w dexie.


Troszkę zawyżone; bab tylko +6 dex będzie miał tylko +7 a cała reszta z użyciem rapid shota to będzie w sumie +18


Pozostałość po poprzednim buldzie. Poprawiłem.

Patrząc na ekwipunek będzie miał zarąbiste Kp. Żadnej zbroi ani tarczy ani niczego co by poniosło mu Kp. I ty każesz mu stać w zasięgu użycia point blank shota? Tak: raz ustanie, po czym dostanie i będzie po nim.


To kp kiedyś chroniło przed czymkolwiek ? Jeżeli będzie często atakowany to użyje blink, albo weźmie mirror image.
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Build dla Barda

pt sty 28, 2011 3:32 pm

goracepapu pisze:
To kp kiedyś chroniło przed czymkolwiek ?

Przed mięsem armatnim? Na wyższych poziomach zwykłe szare ludki typu gobliny, koboldy, czy inne słabe miniony, są żadnym zagrożeniem, ale właśnie dlatego, że raczej każda postać ma wystarczające KP, by się nimi nie przejmować. Chcesz marnować cenne czary na ratowanie życia przed Zbrojnymi? Czytam ostatnio bardzo ciekawy komiks w którym bohaterowie optymalizują swoje postacie, i to nawet bardzo dobrze. I był tam taki moment w którym dość potężny BG mag prawie zginął trafiony oszczepem przez zwykłego żołdaczka, dlatego, że poskąpił na KP. Komiks ten jest zabawny i do tego wysoce edukacyjny (w zakresie DnD).
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Build dla Barda

pt sty 28, 2011 3:55 pm

goracepapu, ja bym jeszcze rozumiał, że on ma tonę rzeczy defensywnych i jego niezwykle trudno trafić bo ma TAKI miss chance i w dodatku żadne ukradki ani skirmishe ani krytyki nie wchodzą. Ale on tego nie ma. Ma tylko jedno: blink, z czego wystarczy ślepowidzenie by to zanegować. Nie ma ani darkstalkera ani żadnych ciekawych zdolności - bo nie dostępu do podręczników.

Wziąłeś się za mission impossible: zoptymalizować barda na podstawce :)
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Build dla Barda

sob sty 29, 2011 12:49 am

Agost, pamiętaj, że w grze nie chodzi o to kto zada najwięcej obrażeń, kto zdobędzie najwięcej "fragów" na goblinach, kto rzuci kulę ognia za więcej k6 obrażeń - w tej dziedzinie pewnie nie dorównasz reszcie drużyny. Bard jest w domyśle postacią nastawioną rzeczywiście na support i najlepiej jeśli w tym zakresie znajdziesz sobie "niszę" w drużynie.

Bard wcale nie jest słabą postacią - to, że na samym SRD nie da się zrobić "wymiatacza" wcale nie znaczy, że jest niegrywalny, trzeba jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach. Goracepapu ma bardzo fajną propozycję i wybrał fajne zaklęcia, ale ja dorzucę swoje trzy grosze. Zainwestuj może jednak w mithrilowy puklerz (żeby nie narażać się na spalenie czaru) i jakąś lekka zbroję - podniesiesz sobie choć trochę KP.
Sporo może zależeć od tego jaki jest skład drużyny; jako bard jesteś dość wszechstronny i możesz wypełniać "luki" - pod tym kątem wybierz sobie atuty i zaklęcia. Przytoczę może własne doświadczenia z gry bardem (miałem co prawda dostęp do Complete Arcane i prestiżówki Sublime Chord, ale to szczegół):

- z niezłą zręcznością, magicznym pancerzem i puklerzem uda się wyciągnąć na tyle dobre KP, że okazyjnie można pomagać innym członkom drużyny na pierwszej linii (a już zwłaszcza łotrzykowi) przez flankowanie;
- bard może z powodzeniem pomagać magom kontrolować pole walki. Wymieniono już zaklęcia "śliskość" i "skrzący pył", ale bard ma też fajną listę czarów pod kątem zaklęć wpływających na umysł - "ohydny śmiech", "wstrzymanie osoby", "wstrzymanie potwora", "nieodparty taniec", "pieśń niezgody" (w tym przypadku na pewno przyda się atut zogniskowanie czaru...) Pamiętaj jednak, że bard ma dość mało zaklęć na dzień więc trzeba je oszczędzać... ;
- bard ma dostęp do podstawowych czarów leczniczych więc możesz w razie potrzeby pomagać drużynowemu kapłanowi. Nie zapomnij też o rozproszeniu magii, które bywa bardzo przydatne. Do zdejmowania klątw i wrednych zaklęć wystarczy muzyka barda (pieśń wolności - dostępna jednak dopiero na 12 poziomie) - będziesz mógł się wykazać jeśli kapłan zapomni przygotować "usunięcie klątwy";
- wiedza bardów pozwala ci w wielu sytuacjach zdobyć jakieś wskazówki - nie wahaj się prosić o nie MG.

Najlepiej znajdź sobie jakieś miejsce, niszę w drużynie i w tym zakresie staraj się być dobry - nie próbuj robić wszystkiego na raz. Dobrze zapoznaj się też ze wszystkimi dostępnymi ci mocami z zakresu muzyki barda - to w końcu twoja sztandarowa zdolność - zwróć uwagę szczególnie na inspirowanie odwagi i inspirowanie heroizmu, a reszta drużyny będzie cie kochać.

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

sob sty 29, 2011 1:52 am

Klebern pisze:
goracepapu, ja bym jeszcze rozumiał, że on ma tonę rzeczy defensywnych i jego niezwykle trudno trafić bo ma TAKI miss chance i w dodatku żadne ukradki ani skirmishe ani krytyki nie wchodzą. Ale on tego nie ma. Ma tylko jedno: blink, z czego wystarczy ślepowidzenie by to zanegować. Nie ma ani darkstalkera ani żadnych ciekawych zdolności - bo nie dostępu do podręczników.

Wziąłeś się za mission impossible: zoptymalizować barda na podstawce


1. Alter self => lot nikt go nie dosięgnie
2. Blink => nie wchodzą w niego ukradki
3. Glitterdust => przeciwnicy nie trafiają całej drużyny
4. Grease => nikt nawet nie dochodzi do tylnej linii
5. Ślepowidzenie redukuje tylko szanse na chybienie do 20%, poza tym ile potworów go ma ? Przy dobrych wiatrach będzie z 20 z czego wszystkie z wysokim cr... nawet smoki nie mają blindsighta, ale faktycznie ... to taka pospolita zdolność. Prawie jak prawdziwe widzenie i cud.

To co proponujesz to najgorszy rodzaj obrony, bo chroni tylko Ciebie i do tego bardzo słabo, a trzeba wydać na to mnóstwo złota. Zwykła koszulka kolcza + puklerz w zupełności wystarczą, żeby zapewnić sobie jako taką ochronę przed goblinami.
Ogólnie podoba mi się Twoje rozumowanie. Bard jest słaby bo nie ma zdolności do której nikt nie ma dostępu w podstawce. Łotr ma dostęp do darkstalkera w podstawce? Jakie inne ciekawe zdolności ma w podstawce?

Bard na podstawce jest o wiele lepszy niż łotr, mnich, paladyn, wojownik, łowca, barbarzyńca. Pokaż mi jakikolwiek build łucznika na podstawce, który wyciągnie dużo większe obrażenia i szansę do trafienia. Wojownik ze specjalizacją będzie miał dokładnie takie same obrażenia, i premię do trafienie o 2 większą, tylko że bard ma trochę więcej do zaoferowania.
Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2011 1:55 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Build dla Barda

sob sty 29, 2011 9:26 am

Latanie to nie jest jakaś niezwykła umiejętność i nie jest do niepokonania. Poza tym takiś pewny, że alter self da ci latanie? To znajdź w Księdze Potworów humanoida do 5 HD z lataniem. Nie znajdziesz, zatem nie masz latania. :P

Blindsight oraz blindsense posiadają albo epickie potworki albo niskiego CR: do max 11 patrząc na SRD. Poza tym blindsight można sobie załatwić jednym głupim atutem, który jest w SRD: Blindsight, 5-Ft. Radius [General]. 5 ft może się wydawać niewielką odległością, ale wystarczy,m jak się do kogoś podejdzie.

Ale patrząc tylko na PG. Dobra, Mówisz, że łotrzyk wcale nie byłby lepszy? Dobra postaram Ci to udowodnić, że nie masz racji.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Build dla Barda

sob sty 29, 2011 10:21 am

Poza tym blindsight można sobie załatwić jednym głupim atutem, który jest w SRD: Blindsight, 5-Ft. Radius [General]. 5 ft może się wydawać niewielką odległością, ale wystarczy,m jak się do kogoś podejdzie.


"Feats
Deities can obtain the feats described here, in addition to any standard feats."

Wytłuściłem najważniejsze słowo 8). A co najważniejsze SRD, to nie core + FRCS. Ten fragment pochodzi akurat z podręcznika Deities and Demigods.

Ale patrząc tylko na PG. Dobra, Mówisz, że łotrzyk wcale nie byłby lepszy? Dobra postaram Ci to udowodnić, że nie masz racji.


Ok, nie mogę się doczekać :)

Latanie to nie jest jakaś niezwykła umiejętność i nie jest do niepokonania. Poza tym takiś pewny, że alter self da ci latanie? To znajdź w Księdze Potworów humanoida do 5 HD z lataniem. Nie znajdziesz, zatem nie masz latania.


Ta...ach te ograniczenia książek nie jestem do tego przystosowany... W takim wypadku trzeba wziąć czar phantom steed za blink, a za alter self wsadzić mirror image. Ewentualnie można wziąć atut otherworldly(chyba FRCS, albo PGTF) żeby być przybyszem.
Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2011 10:23 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Build dla Barda

sob sty 29, 2011 12:56 pm

Łotrzyk bez czarowania jest lepszy niż bard z czarowaniem. Gdyby postawić Twojego barda przeciwko temu łotrzykowi, to bard odlicza sekundy od śmierci.

klasa: łotrzyk 9
rasa: niziołek

str: 14 [14 baza -2 rasa +2 item]
dex: 24 [18 baza + 2 item +2 za poziomy, +2 rasa]
con: 16
int: 16
wis: 11
cha: 12

Atuty:
1p. poprawiona inicjatywa
3p. finezja w broni
6p. zogniskowanie w broni [rapier]
9p. walka dwiema brońmi

Inicjatywa: +11 - bard ma gorszą
Ataki:
+13 / +13 / 10 w zaskoczeniu: +15 / +15 /+12 - i jeszcze przeciwko flat footed. Ile ma ten twój bard KP na flat footed: 10?
Niby gorsze, ale bard: najpierw musi rzucić haste - runda w plecy. Zakładając, że śpiewał wcześniej to i tak mu już tylko na 4 rundy tych premii starczy. Potem wykończy go silence, premie się skończą, a ten łotrzyk może czekać, czekać i ten bard mu nic nie zrobi. Ten łotrzyk może stać dosłownie obok niego bezkarnie.

Obrażenia:
1k4+5k6+4 = średnio 24 dmg na atak w sumie 72 - twój bard ma 52 hp. Tyle to mu i wojownik i kapłan i czarodziej i ten łotrzyk zdejmą w jedną rundę.

Hide: +30 [12 rangi +7 dex +4 rozmiar +2 mistrzowski przedmiot +5 płaszcz elfów]
Move silently: +28 [12 rang +7 dex +2 mistrzowski przedmiot +5 buty elfów +2 rasa]
Use magic device: +15 [+12 rangi +2 mistrzowski przedmiot +1 charyzma]
Do tego mamy jeszcze 8 umiejek na maksa - bard tu przegrywa. A co w końcu ma być bardem tak? co za problem dać mu perform w graniu na instrumencie?

Nie ma szans wykryc tego łotrzyka dostaje 3 ataki: bo twój bard ma KP tylko 17, zada mu 72 dmg i bard może sobie śpiewać tańczyć i recytować a chwilę później nie żyje.

Do tego bard może sobie śpiewać, ale jak łotrzyk sobie rzuci silence na siebie, to bard nic nie zrobi.

RO:
+9 / +16 / +6

Kp: 23 [10 baza +6 dex +1 rozmiar +6 zbroja] i tak lepsza niż twoja o dokładnie 6

kasa: 36k
rękawice zręczności +2 = 4k
pas siły +2 - 4k
płaszcz odporności +2 - 4k
broń: rapier +2 - 8,3k
płaszcz elfów 2,5k
buty elfów 2,5k
mitril chain shirt +2 - 3,2k
rapiery +1 x2: 4,6k
różdżka z silence, invisible, leczenie lekkich ran, lewitacja, expedition retreat - nie musi być po 50 ładunków
pewnie jeszcze coś zostanie
Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2011 1:02 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Build dla Barda

sob sty 29, 2011 1:02 pm

alter self jest przydatny dla barda nawet tylko z podstawową trójcą podręczników, gdyż jaszczuroczłek zawsze te 5 do naturalnego pancerza może zapewnić. a i barda trudniej utopić będzie :) Generalnie cenię sobie również spadanie jak piórko, które jest czarem masowym często ratującym tyłki. No i jak taki bard z domu kochanki ma przez balkon uciekać gdy mąż wraca, jak nie ma piórkospadania :razz: . No i najważniejsze siłą barda jest talent do układania pieśni i rozpowszechniania ich. Często dobry pamflet potrafi przykrócić nie jednego chwalipiętę co to 100k8 zadaje, gdy wszyscy ryczą ze śmiechu za jego plecami :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości