czw sty 27, 2011 10:30 pm
Zaklinacz łuku(build na samym PG i PMP, postaram się przejrzeć ZK:OS i coś potem dodać)
Bard 9
Rasa: elf
Atrybuty
Str 16
Dex 24
Con 14
Int 12
Wis 11
Cha 18
Bab 6
AC=10 +6 dex +5 chain shirt +1 buckler=22
Rzuty obronne:
ref= 6+2+8=16
fort= 3+2+2=7
wil= 6+2+0=8
Atuty
1 Point blank shot
3 Rapid shot
6 Precise shot
9 weapon focus (longbow)
Ekwipunek 36k:
Płaszcz odporności +2 4k
Rękawice zręczności +2 4k
Pas siły +2 4k
Composite(+3) longbow +1 shock 8k
Bracers of archery lesser 5k
Bag of trick gray 0,9k
ioun stone + 2 charyzmy 8k
Puklerz
Chain shirt +1 2,3
Czary znane 6/4/4/3
1: Grease, hideous laughter, silent image, charm person
2: Alter self, Glitterdust, silence, invisibility
3: Haste, Fear, blink
Czary na dzień 3/4/4/3
Umiejętności 7 na poziom. Głównie w blef, dyplomację i jakiś występ(najlepiej oratory), reszta do woli.
Atak= 6bab+7 dex+1umagicznienie +1 haste+ 2 inspire courage+ 1 weapon focus +1 bracers of archery + 1 point blank shot - 2 rapid shot= 18/18/18/13
Obrażenia= 1k8 długi łuk + 3 siła + 2 inspire courage + 1 umagicznienie + 1 pointblank shot +1k6 shock= 1k8+1k6+7(średnio 15)
Średnie obrażenia na rundę, gdy wszystkie trafią 60.
Zawsze masz na sobie włączone inspire courage( aktywujesz wtedy kiedy spodziewasz się walki by zagrzać drużynę do boju, bo wiadomo, że nikt nie wytrzyma barda śpiewającego cały czas... Chyba, że chcesz grać takim upierdliwcem) , więc nie tracisz rundy walki by je aktywować. Gdy walka się zaczyna przestajesz śpiewać, ale efekt trwa kolejne 5 rund. W pierwszej rundzie rzucasz czar haste na całą drużynę, a następie zależnie od sytuacji albo strzelasz z łuku, albo rzucasz jakiś czar. Twoja drużyna cię kocha, dajesz każdemu + 3 do trafienia , + 2 do obrażeń i dodatkowy atak, dość dobrze posługujesz się łukiem, a jak trzeba to kontrolujesz pole walki swoimi czarami.
Nie zapominaj o swoich pieśniach, fascynacja w połączenie z sugestią, jest potężna szczególnie, ze opiera się na twoim teście w występach(sugestia niestety już nie, ale za to nie kosztuje żadnych użyć pieśni barda). Pozwoli Ci to ominąć strażników, przekonać szlachcica, że chce ci oddać rodowy kamień, czy wymigać się od walki z bandytami.
Bard nie jest słabą klasą, dla porównania wojownik łucznik na 20 poziomie ma bab 20, 1 do trafienia z gfw oraz + 4 do obrażeń ze specjalizacji. Bard ma natomiast bab 15 + 4 do trafienia z inspire courage i +4 do obrażeń z inspire courage. Różnią się 2 punktami do trafienia i 1 atakiem, który i tak nigdy nie trafia, bo ma karę - 15, ale za to bard ma o wiele więcej punktów umiejętności i czary 6 poziomu.
Edit. Zapomniałem dodać ataku z rapid shota, a policzyłem z niego kary. Teraz bard ma 4 ataki 18/18/18/13 każdy po 15.
Ostatnio zmieniony pn sty 31, 2011 12:43 am przez
goracepapu, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód: