Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

[3.5] Burza ognia

pn paź 01, 2012 4:33 pm

Burza ognia
Przywołanie [Ogień]
Poziom: Druid 5, Ogień 5, Czarodziej/Zaklinacz 6
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 minuta
Zasięg: (patrz opis)
Cel: - (patrz opis)
Czas działania: Natychmiastowy (patrz opis)
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: brak

Czarujący otwiera setki świecących portali do sfery ognia, każdy o średnicy milimetrów. W czasie rzucania czaru rozpraszają się one równomiernie w sferze o promieniu 21 metrów wokoło rzucającego. Przez minutę rzucania czaru każda istota, łącznie z rzucającym, musi wykonywać co rundę test wytrwałości o ST 15, albo otrzyma 1k6 stłuczeń na skutek temperatury.
Kiedy inkatancja czaru zostanie ukończona, z opóźnieniem jednej rundy portale otwierają się na ułamek sekundy, co jednak wystarcza, by rozgrzać powietrze w całej objętości kuli o około 600° Celsjusza. Każda istota w zasięgu czaru otrzymuje 8k6 obrażeń początkowych od ognia, a następnie 3k6 obrażeń za każdą rundę przebywania w żarze. Wszystkie łatwopalne przedmioty zostają podpalone.
Dodatkowo, potężne masy rozgrzanego powietrza są wyrzucane w górę, co tworzy podciśnienie u podstawy słupa ognia. Jeśli w promieniu 60 metrów od czarującego znajdują się łatwopalne przedmioty, zostają one podpalone. Lekkie przedmioty ulegają zassaniu do centrum burzy ognia. Jeśli ogień ma tylko pożywkę do rozprzestrzeniania się, porusza się z prędkością 9 metrów na rundę we wszystkich kierunkach (decyzją MG może być ta prędkość modyfikowana przez przeszkody terenowe, wilgoć itd).
Czarujący nie jest w żaden sposób chroniony przed skutkami burzy ognia i musi znaleźć wyjście z sytuacji na własną rękę.

Komentarz - jest to naprawdę potężne zaklęcie niszczące, ale będące też bronią obosieczną - można zniszczyć w ten sposób wieś, ale głupie ograniczenie na teleportację owocuje spopielonym ciałem magiem.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Burza ognia

pn paź 01, 2012 8:06 pm

Zmienił bym nazwę, bo się będzie myliła ognistą burzą. Może wrzuć do niej płomienie?

Realizm realizmem, ale to DeDeki - opis jest zbyt nieprecyzyjny od strony mechaniki.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

[3.5] Burza ognia

wt paź 02, 2012 11:39 am

"Burza płomieni" w sumie brzmi ok.

Mimo, iż czar jest zwyczajny, to ma 'jakieś coś' w sobie. Przynajmniej nie jest to takie "typowe" wywołanie ognia, ale bazujące na maleńkich portalach. Dobrze wykonane. -4
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

[3.5] Burza ognia

wt paź 02, 2012 5:01 pm

Kamulec pisze:
Zmienił bym nazwę, bo się będzie myliła ognistą burzą. Może wrzuć do niej płomienie?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Burza_ogniowa
Dlatego czar dodatkowo wyrzuca rozgrzane powietrze w górę, bo to zwiększa temperaturę w centrum pożaru.
Kamulec pisze:
Realizm realizmem, ale to DeDeki - opis jest zbyt nieprecyzyjny od strony mechaniki.

Konkretniej.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Burza ognia

wt paź 02, 2012 6:28 pm

Brak mechaniki dotyczącej czasu trwania (wymieszania, schłodzenia powietrza) i rozchodzenia się gorącego powietrza.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

[3.5] Burza ognia

śr paź 03, 2012 3:44 pm

Jest coś o rozchodzeniu się ognia. Moim zdaniem najprościej by było dać wzmiankę, że ciepło zostaje wessane wraz z zamknięciem portali.

Edit: Nazwę może zmienić jednak (np. na "pożogę", coś w tym stylu), za bardzo kojarzy się z czarem z BG.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2012 6:53 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: [3.5] Burza ognia

czw paź 04, 2012 7:58 pm

Kamulec pisze:
Brak mechaniki dotyczącej czasu trwania (wymieszania, schłodzenia powietrza) i rozchodzenia się gorącego powietrza.

Zdajesz sobie sprawę, że opisanie ruchów powietrza przy czymś takim wymaga kilku stron A4 wypełnionych obliczeniami?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Burza ognia

czw paź 04, 2012 8:31 pm

Obliczenie toru lotu strzały też nie jest proste i nikt na sesji nie będzie się tym zajmował. Od przybliżeń jest mechanika i przynajmniej opis sytuacji typowych jest potrzebny.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2012 8:32 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

[3.5] Burza ognia

pt paź 05, 2012 11:36 am

W prawdziwym świecie to jest bardziej skomplikowane - cała termodynamika, aerodynamika itd. W D&D jednak fizyka jest prostsza bo świat podzielony jest na kratki, jak Minecraft :)
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

[3.5] Burza ognia

pt paź 05, 2012 12:27 pm

Termodynamika, aerodynamika - uch. Ustalanie gdzie ciepło się "przeniesie"/kiedy schłodnieje, gdy wiatr zawieje z tej, a nie innej strony. Oczywiście są jeszcze czary wywołujące wiatr/grad/deszcz. Uwzględniania i obliczania cała masa.

Dlaczego nie napisać po prostu, że te portale wsysają ciepło, gdy się zamykają? (Wiem, spamuję z tym pomysłem, ale to magia jest, i przypowieść raczej o tej MAGYI. Fizyka jest tu sprowadzona do minimum. Jeśli w ogóle jakaś wzmianka o niej jest konieczna).

Edit: Podczas działania zaklęcia wiatr chyba nie powinien jakoś znacząco wpłynąć - chyba, że nawet podsycić ogień (wiadomo - nie ma tlenu, nie ma ognia). Wątpię, czy gracze będą mieli dostęp do jakiegokolwiek zaklęcia bazującego na ruchach powietrza, które coś specjalnego zmieni w działaniu. Najwyżej wydłużające się płomienie, ale to już takie dość nieprzewidywalne. Z tych 600 stopni Celsjusza to każdy się domyśli, że deszcz ze śniegiem np. nie działa.
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2012 6:11 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

[3.5] Burza ognia

ndz lis 18, 2012 5:27 pm

Ogólnie niepraktyczne zaklęcie... I czemu jest jako czar domenowy?
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

[3.5] Burza ognia

śr lis 21, 2012 10:36 pm

A moim zdaniem świetne, klimatyczne zaklęcie :) Dobra robota!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości