Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

Chouk'nak

sob kwie 19, 2008 4:03 pm

Alar usiadł na kamieniu by odpocząć po długiej włóczędze. Wyjął z plecaka osełka i zaczął ostrzyć swój miecz. Chwilę później usłyszał z plecami czyjś głos pytający:
- Co robisz? Może ci w tym pomóc?
Wojownik odruchowo obrócił się i ujrzał istotę podobną do małpy, ale po części również ludzką.
- Kim? Albo raczej czym jesteś, bestio?
- To nie było zbyt miłe, ale nie gniewam się. Jestem Daka Drzewołaz, potrzebujesz pomocy z tym co robiłeś?
- Dlaczego miałbym przyjąć twoją propozycję?
- Nie wiem, ale chciałbym ci pomóc. Mogę?
- Nie trzeba. Sam sobie poradzę.
Po twarzy stworzenia było widać wyraźny zawód, po czym zapytało z nadzieją:
- Na pewno nie zmienisz zdania?


Obrazek

Chouk’nak

Historia: Przodkowie Chouk’nak byli rasą humanoidów podobnych do ludzi, ale ulegli zdegenerowaniu niemalże do poziomu zwierząt. Przed kompletnym zapomnieniem uratowała ich małpia bogini Naka-Naka. W miarę swoich możliwości wyciągnęła tę rasę z dna i obdarzyła ograniczoną zdolnością zmiany kształtów.

"Dlaczego tak chętnie dbamy o wszystko i wszystkich? Najlepsza odpowiedź na to pytanie jest zawarta w legendzie o naszym powstaniu. Jest to opowieść przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ponoć przodkowie mojego ludu byli pokrewni twoim, jednak dobrobyt tych ziem obudził w nich najgorsze cechy: lenistwo i samolubność. Oburzeni bogowie zesłali na nich klątwę, która stopniowo zbliżała ich do zwierząt a oddalała od margiil, czyli stanu istot myślących. Całe wieki żyliśmy prymitywnie jak bestie, aż pewien młodzieniec, którego teraz zwiemy Akopi odstąpił od powielania plemiennych grzechów. Jako pierwszy zobligował się komuś pomóc. Los sprawił, że była to małpa. Jego bezinteresowny czyn poruszył Naka-Nakę, która od początku obserwowała jego zmagania. W akcie wdzięczności obiecała Akopi’emu, że spełni jedno jego życzenie. Wtedy Akopi po raz drugi wykazał się szlachetnością prosząc o wsparcie dla całego plemienia. Klątwa została zdjęła z całego rodu dzięki ofiarności jednego chłopca. Zaś Małpia Dama przyjęła nas pod swój patronat i wyciągnęła z samego dna. Teraz widzicie, że udzielanie pomocy to nasz święty obowiązek, bo dzięki temu na powrót staliśmy się margiil."
<p style="text-align: right;">Eokt Bystrzak podczas rozmowy z gośćmi</p>
Osobowość: Chouk’nak uwielbiają pomagać innym, czasem zdarza się, że narzucają komuś swoją pomoc albo naciskają na niego tak długo aż sam się zgodzi. To również niezwykle tolerancyjna i trochę lekkomyślna rasa. Są też bardzo troskliwi i chętnie ochraniają nawet cudze dzieci.

Opis fizyczny: Chouk’nak są czworonożnymi istotami. Mimo takiej postawy ich przednie kończyny zakończone są chwytnymi dłońmi. Ważą od 40 do 60 kilogramów oraz mierzą około 120 cm, ale po wyprostowaniu się dorównują wzrostem elfom. Charakteryzują się znacznie większym owłosieniem niż u pozostałych ras, jednak nie tak bujnym jak zwierzęce. Ich przypominające futro włosy zazwyczaj są czarne lub ciemno-brązowe, ale zdarzają się również jaśniejsze odcienie, ubarwienie może się również mieszać jak u psów czy kotów. Skórę mają śniadą, a oczy zawsze zielone. W ojczystych krainach ograniczają się do samej bielizny, ale w chłodniejszych klimatach jest to niemożliwe. Zakładają wtedy możliwie luźne stroje. Chouk’nak dożywają 200 lat, a dojrzałość osiągają w wieku 25.

Relacje: Chouk’nak nie przejawiają niechęci wobec obcych ras. Uważają też, że długie chowanie urazy wobec innych do niczego nie prowadzi. Najbardziej lubią towarzystwo elfów za ich więź z naturą oraz niziołków, których nazywają „zabawnymi istotkami”.

Charakter: Chouk’nak są z reguły dobre, tolerancja to najwyraźniejsza z ich cech. Chcą pomagać wszystkim potrzebującym bez względu na rasę czy poglądy. Przy tym nie faworyzują ani przywiązania do tradycji ani do społecznego buntu.

Krainy: Chouk’nak zamieszkują tereny w klimacie gorącym, ale mogą bez przeszkód osiedlić się w klimacie umiarkowanym. Nie tworzą też własnych państw ani nie budują dużych miast. Wolą żyć w wioskach położonych blisko lasów, gdzie każdy przyjezdny jest mile widziany.

Religia: Chouk’nak posiadają własną boginię Naka-Naka, ale wśród nich zdarzają się też wyznawcy Pelora i Fharlanghna.

Język: Chouk’nak mówią własnym językiem oraz wspólnym. Chętnie uczą się innych języków, ponieważ poprawiają kontakty z innymi nacjami.

Imiona: Kiedy jakiś Chouk’nak się przedstawia podaje swoje imię i przydomek, który dostał w chwili osiągnięcia pełnoletniości. Nie posiadają nazwisk oraz nie rozgraniczają imion na męskie i żeńskie.
Przykładowe imiona: Agakka, Eokt, Daka, Gagai, Kari, Kekunachi, Pikchu, Rekshi i Somie.

Poszukiwacze przygód: Chouk’nak do niedawna prowadzili koczowniczy tryb życia, dlatego wielu z nich wciąż ciągnie do podróży. Dzięki ich tolerancyjnej naturze nie czują przed tym żadnych oporów. Częstym powodem wypraw jest również zakorzeniona w nich chęć niesienia pomocy.


Cechy rasowe Chouk’nak:
- Siła +2, Zręczność +2, Inteligencja –2, Roztropność –2: Chouk’nak jeszcze niedawno byli prymitywnym gatunkiem, co odbija się na ich wyglądzie fizycznym i mentalności.
- Typ humanoid-potwór, podtyp zmiennokształtny
- Średni rozmiar
- Bazowa szybkość Chouk’nak to 12 metrów.
- W naturalnej pozycji (czworonożnej) Chouk’nak są w stanie unieść 1,5 razy więcej niż inne stworzenia rozmiaru średniego.
- Widzenie w ciemnościach na 18 metrów.
- Stanie na tylnych kończynach: Chouk’nak mogą utrzymywać się na dwóch nogach przez ilość rund równą ich łącznemu modyfikatorowi z Zachowania równowagi (ale zawsze przynajmniej 1). Po upływie tego okresu musza powrócić do naturalnej pozycji, na co najmniej 1 rundę. Chouk’nak, który podpiera się drągiem lub bronią o długim trzonie zyskuje premię +3 rundy. Ponadto, jeżeli jego zręczność wynosi przynajmniej 12 to może poruszać się w pozycji wyprostowanej z prędkością 6 metrów, ale dalej obowiązują go ograniczenia czasowe oraz traci wtedy premię do udźwigu.
- Różne kształty (zn): 1/dzień – zmiana w małpkę kapucynkę (patrz Małpka w „Księdze potworów I”), akcja standardowa. W tej formie Chouk’nak może pozostać maksymalnie przez 30 minut/poziom postaci. W zmienionej formie korzysta on z premii rasowych do umiejętności małpki. Tej zmiany nie da się rozproszyć, ale zaklęcie lub zdolność widzenie prawdy ujawnia naturalny kształt istoty. Podczas przemiany wszelkie wyposażenie postaci upada na ziemię w miejscu gdzie obecnie stoi.
- Premia rasowa +4 do testów Wspinaczki.
- Premia rasowa +2 do testów Postępowania ze zwierzętami względem małp, ponadto w zmienionej formie premia ta rośnie do +4 i zyskują zdolność porozumiewania się z nimi.
- Wywołanie strachu (zw): 1/dzień. Chouk’nak, który chce użyć tej zdolności musi wrzeszczeć i uderzać się pięściami po piersiach. ST rzutu obronnego na tę zdolność wynosi 11 + ½ poziomu postaci + ewentualny modyfikator z charyzmy. W pozostałych aspektach zdolność ta działa analogicznie do czaru Wywołanie strachu. Ponadto na okres 1 minuty od użycia zyskuje premię +2 do testów Zastraszania względem pozostałych istot rozmiaru średniego lub mniejszego, które znajdowały się wtedy w pobliżu. Chouk’nak nie przepadają z używaniem tej zdolności, jednak wolą przestraszyć przeciwnika niż go zabić.
- Automatycznie zyskiwane języki: wspólny i język Chouk’nak. Premiowe języki: dowolny z wyjątkiem języków sekretnych.
- Ulubiona klasa: druid. Ustalając, czy wieloklasowa postać tej rasy podlega karze do punktów doświadczenia, pod uwagę nie należy brać jej klasy druida.
- Dostosowanie poziomu: +1.


Efekty starzenia
Dojrzałość____Średni wiek____Stary____Sędziwy____Maksymalny wiek
25 lat_________70 lat________105 lat____130_______+3k20


Naka-Naka
Naka-Naka to pomniejsza bogini naczelnych. Ma charakter neutralny dobry. Domeny, z jakimi jest związana to Dobro, Ochrona, Leczenie i Zwierzęta. Jej symbolem jest banan (bez żadnych dowcipów). Naka-Naka ma tytuły Obrończyni Małp oraz Małpia Dama. W przeszłości ulitowała się nad zdegenerowanymi przodkami Chouk’nak i postanowiła przywrócić ich do stanu inteligentnych istot. Od tamtego momentu jest patronką tej rasy. Jeśli chodzi o inteligentnych wyznawców, Naka-Naka jest mało wymagająca. Oczekuje tylko szacunku dla jej zwierzęcych podopiecznych. Jej ulubiona broń to pałka.
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 2:16 pm przez Darkmo, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Aramil Lai'Dabernon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 15, 2005 2:34 pm

sob kwie 19, 2008 5:08 pm

Osobiście rasa mi sie podoba, taki powiew świeżości w tym temacie :razz: . Fajnie by było jakbyś jednak rozwinął historię (jacy byli wcześniej, dlaczego tak nisko upadli, dlaczego akurat ta bogini zwróciła uwagę na upadającą rasę itp.), która według mnie jest ciekawa :wink: . To samo było by miłe w przypadku osobowości i charakteru tj. dlaczego są tolerancyjni, dlaczego tak z chęcią pomagają innym, wręcz do upierdliwości itp. itd., a sprawę z religią rozszerzyłbym o tajemniczy związek z Pelorem i Fharlanghną (?) bo tak jak w przypadku Naka-Naki sytuacja jest jasna i logiczna, tak już w przypadku tamtej dwójki nie do końca (przynajmniej dla mnie :razz: )

Na mechanice nie bardzo sie znam, więc nie będę się wypowiadał w tym temacie.

Jeszcze jedno - rozwinąłbym nieco zmianę kształtów, tzn. wraz z rozwojem przedstawiciel tej rasy mógłby zmieniać sie w coraz potężniejszego przedstawiciela małpiego gatunku. Z drugiej strony możnaby to ograniczyć jedynie dla kapłanów Naka-Naki, jako specjalne błogosławieństwo bogini.

To chyba tyle, gratuluje ciekawej pracy :wink:
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 5:12 pm przez Aramil Lai'Dabernon, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Chouk'nak

sob kwie 19, 2008 5:10 pm

Darkmo pisze:
Są też bardzo troskliwi i chętnie broną nawet cudze dzieci.[/b]

Biją je broną :D. A to sadyści wstrętni :D:D:D

Darkmo pisze:
]
- Dostosowanie poziomu: +0 lub +1 (tutaj nie wiem)

Mam parę pomysłów jak tą rasę wzmocnić lub osłabić ale nie wiem czy zachodzi taka potrzeba.


Dopakuj troszką na epp +1. Daj darmowy atut po konarach (czy jak oon sie tam zwał). Można by chyba dać też premie do zręczności i kare do intelektu. Dodatkowe premie rasowe: sztuka przetrwania, skakanie.

Rasa może nie jakaś superancka ale dobrze zrobiona. Choć to początek i liczę że bedzie lepiej :D.
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 6:48 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

sob kwie 19, 2008 5:46 pm

Jak dla mnie całkiem fajna rasa :) Co do EPP, to przy aktualnych statystykach pozostawiłbym +0.
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 8:04 pm przez Ardavel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

sob kwie 19, 2008 5:58 pm

Aramil Lai'Dabernon pisze:
a sprawę z religią rozszerzyłbym o tajemniczy związek z Pelorem i Fharlanghną (?) bo tak jak w przypadku Naka-Naki sytuacja jest jasna i logiczna, tak już w przypadku tamtej dwójki nie do końca (przynajmniej dla mnie Razz )

Chodziło mi o to, że niektórzy zwyczajnie podzielają ich filozofię.

Namrasit pisze:
Darkmo pisze:
Są też bardzo troskliwi i chętnie broną nawet cudze dzieci.[/b]

Biją je broną Very Happy. A to sadyści wstrętni Very HappyVery HappyVery Happy

Literówka już poprawiłem.

Namrasit pisze:
Klasa może nie jakaś superancka ale dobrze zrobiona.

Ardavel pisze:
Jak dla mnie całkiem fajna klasa

Nie klasa tylko rasa, chyba że ze mną jest coś nie tak.

Cieszę się, że moje dzieło ogólnie się podoba, tym bardziej, że poprzednie mi nie wyszło. Teraz muszę się zastanowić czy zostawić to tak jak jest, czy wzmocnić na +1, tak jak proponował Namrasit.
 
Aramil Lai'Dabernon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 15, 2005 2:34 pm

sob kwie 19, 2008 6:34 pm

Darkmo pisze:
Chodziło mi o to, że niektórzy zwyczajnie podzielają ich filozofię.


To rozumiem, tylko niejasne jest dla mnie dlaczego akurat tych konkretnych bóstw (znaczy domyślam się, że ich dogmat jest bliski sercu Chouk'naków, ale interesuje mnie dlaczego, gdyż np. nie znam dogmatów Fharlanghna ani w ogóle tego bóstwa)
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

ndz kwie 20, 2008 4:52 pm

Fharlanghan jest bogiem dróg i podróży, samo to wiele już o nim mówi. A Pelor to neutralny dobry bóg słońca, który nakazuje szerzyć dobro.
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

czw lip 31, 2008 3:09 pm

Strasznie zaniedbałem tą pracę. Już dawno powinienem ją mieć skończoną. Aż mi wstyd, że się tak rozleniwiłem. Ale dosyć tego użalania się nad sobą, oto co zmieniłem:

Dodałem, krótką historyjkę która tłumaczy nastawienie Chouk’nak na świat.
Wprowadziłem zaproponowane modyfikacje do atrybutów.
Zwiększyłem premię do Wspinaczki.
Dodałem symbol ich bogini, o którym wcześniej zapomniałem i nieco przedłużyłem listę imion.
Dodałem nową zdolność i podniosłem LA do +1. Nie pasuje za bardzo do charakteru typowego przedstawiciela, ale jest świetną pozostałością po przodkach.

Przepraszam za zwłokę i mam nadzieję, że zmiany się podobają.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob sie 30, 2008 2:54 pm

Poprawki jak najbardziej na korzyść rasy :)

Choć wciąż można by im wspomniany przeze mnie atut dać :)
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob sie 30, 2008 6:24 pm

Zbiłem kubek ze smiechu, zgadnij w którym momencie. Ależ ja mam prymitywne poczucie humoru :lol:.

Fajna rasa. Pewnie trafi do spisu Nemrasita, o ile już nie trafiła. Atut po konarach niewątpliwie by ją upiększył. W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Dałbym 5-/6 i tradycyjnie zachęcał do dalszej pracy.

[hide="Bez jaj, ale wyobraź sobie coś takiego"]Wampir z kłami ociekającymi jeszcze krwią spojrzał Jarakhiemu w oczy. Ten z kolei wezwał do siebie moc swojej Bogini, i w wojowniczej pozie wzniósł swojego Świętego Banana. Nieumarły zawył, i upadł na ziemię próbując odczołgać się od świętego owocu zagłady...[/hide]
 
Awatar użytkownika
Shaikan of Blood Song
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 9:16 pm

pn wrz 22, 2008 8:24 am

Rasa bardzo fajna, bez błędów, aż miło czytać, tylko:

Darkmo pisze:
- Ulubiona klasa: druid

Druid przy karze z Roztropnością nie idzie raczej w parę. Lepiej Tropiciel. Czary na Roztropność ma, ale nie potrzebuje jej tak dużo jak Druid.
Widać, że się postarałeś. Daję 5/6. Bardzo ładnie!
Shaikan of Blood Song
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

pn gru 22, 2008 2:22 pm

Po pierwsze primo, przepraszam Shaikan of Blood Song za to, że odpowiadam dopiero teraz, ale zwyczajnie nie zwróciłem wcześniej uwagi na twój komentarz.
Tropiciel mi nie odpowiada, ponieważ ma ulubionych wrogów. Wolałem wybrać konflikt atrybutu niż moralny.

Po drugie primo, jak pewnie łatwo zauważyć dodałem rysunek.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości