wt kwie 29, 2014 11:59 am
Pająk jej super chowańcem, bo wszędzie wlezie i łatwo się ukryje. Osobiście wolę jednak ptaki (kruk, jastrząb), bo również raczej wszędzie dadzą radę wejść, ale w przeciwieństwie do "szkodników" (wąż, jaszczurka, szczur, pająk) pierwszym odruchem nieświadomej, szpiegowanej osoby jest ich odpędzenie, a nie potraktowanie młotem.
Chowańca wcale nie tak łatwo zabić. Ma połowę pw czarodzieja (lub swoje, zależy co jest większą wartością) i jego RO. Jest inteligentny, ma premię do KP z naturalnego pancerza i dzieli ze swoim panem czary, jeżeli są rzucane, gdy chowaniec jest w pobliżu (bodajże do 3 m od czarodzieja). Czyli nie trzeba na niego rzucać dodatkowych czarów ochronnych, bo korzysta z tychże już rzuconych na czarodzieja (wszelkie dopakowanie zbroją maga, rozmyciem, lustrzanym obrazem, etc.). Chowańce (zwłaszcza latające) są niesamowicie przydatne przy przenoszeniu ataków dotykowych (np. wampirzy dotyk, wstrząsający chwyt), bo mogą niepostrzeżenie podlecieć do wroga (lub zakraść się - wtedy będzie on nieprzygotowany) i uderzyć w plecy jakimś fajerwerkiem.
Co do akcji z chowańcami - ja lubiłem iluzją zmieniać mojego kota tak, żeby wyglądał jak ja i rzucać lustrzany obraz. Przed wrogami pojawiała się mała armia czarodziejów, z których nie wiadomo było, który jest prawdziwy. Ewentualnie zamieniałem chowańca w siebie, a siebie - w chowańca. W ten sposób fajnie można namieszać wrogowi w głowie.
Przy lepszych chowańcach (atut potężniejszy chowaniec) to już w ogóle zaczyna się poezja. Jeśli weźmiemy sobie np. zimowego wilka, to sam w sobie jest niezłą bronią, a jak jeszcze wspomożemy go (za free, bo rzucamy czary i tak na siebie) czarami, to mamy po swojej stronie naprawdę silnego sojusznika... Dochodzą do tego fajne możliwości zmiany chowańca w stworzenie o większym rozmiarze (np. smoka, olbrzyma, magiczną bestię) dzięki 4-poziomowemu polimorfowaniu.
Chowaniec to głównie szpieg i narzędzie do rozpoznawania terenu i sił przeciwnika (tutaj najlepszy jest quasit z jego niewidzialnością i możliwością zmiany np. w nietoperza), ale jak dobrze pokombinować, to można uzyskać małym kosztem bardzo potężnego sojusznika, któremu niejeden wojownik pozazdrości dps-u.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2014 12:00 pm przez
Kilik Lodowa Zamieć, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: