Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

Co dalej z Tropicielem (3.5)

wt lut 01, 2011 10:14 am

Witam
Zakładam nowy temat, nie znalazłem takiego pod który mogę się podpiąć, proszę moderatorów o wyrozumiałość.
Jestem szczęśliwym użytkownikiem Tropiciela 6 poziomu, styl strzelecki. W drużynie pełni rolę pomocniczą (skaut i łucznik, choć w większych walkach jak drużyna gryzie piach musi wkroczyć do zwarcia) - trochę odstaje mocą od reszty ale pogodziłem się z tym wybierając klasę. Za chwilę złapię nowy poziom, i w sumie mam już z tropiciela co chciałem, planuję porzucić tą klasę (bo na łowcy z czasem będę odstawał coraz bardziej).
Skład ekipy - halfling mocno ukradkowy łotr, ork wojak na dwuraku, aasimar kapłan Oghmy, elf magik,

Tylko co dalej ? Barbarzyńca, wojownik czy jakaś przestiżówka. Proszę o radę w przedmiocie. Koniecznie klasa walcząca.
Za barberm przemawia większa kostka PŻ, punkty umiejętności, zdolności - ale wtedy przestanę inwestować w łuk, wzmocnię walkę wręcz i siłę, nie będę one trick pony. Wojownik to dalsze inwestycje w łuk i zręczność. Wśród prestiżówek z wymienionych niżej podręczników nic ciekawego nie widziałem.
Podręczniki - PG,PMP, podstawka Faerun, inne za zgodą MG (wolałbym oprzeć się jednak na tej trójce).

Obecne staty
Tropiciel 6 poziom (500 pkt do 7 poz) - Człowiek, wariant bez czarów z Complete warrior -z wariantu szybkość zwiększona o 3m
Sił 14, Zr 18, Bud 14, Int 10, Mdr 10, Cha 8 - został jeden wolny punkt atrybutu z 4 poziomu
atuty- szczęście bohaterów, bezpośredni strzał, szybki strzał, tropienie, krzepa, precyzyjny strzał, wielostrzał, potężny atak
ważne przedmioty - buty Zr+4 - jeszcze ciepłe po poprzednim właścicielu,
Ostatnio zmieniony wt lut 01, 2011 10:15 am przez Kretus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Co dalej z Tropicielem (3.5)

wt lut 01, 2011 10:53 am

Kretus pisze:
Tylko co dalej ? Barbarzyńca, wojownik czy jakaś przestiżówka. Proszę o radę w przedmiocie. Koniecznie klasa walcząca.
Za barberm przemawia większa kostka PŻ, punkty umiejętności, zdolności - ale wtedy przestanę inwestować w łuk, wzmocnię walkę wręcz i siłę, nie będę one trick pony. Wojownik to dalsze inwestycje w łuk i zręczność. Wśród prestiżówek z wymienionych niżej podręczników nic ciekawego nie widziałem.


Barbarzyńca w zasadzie da ci tylko 3 metry dodatkowego bazowego ruchu i trochę punktów umiejętności, gdyż reszta dla łucznika jest bezwartościowa ze zdolności Barbarzyńcy. Czyli opłaca ci się najwyżej jeden poziom Barbarzyńcy.

Wojownik z kolei ma atuty premiowe, ale tylko to. Pod względem punktów umiejętności (a sądzę, że twoja postać potrzebuje trochę, gdyż służy za skauta) jest to bardzo kiepski wybór (2+Int na poziom, mniej niż 10 klasowych). Jeśli się opłaca, to 1-2 poziomy, choć w tym przypadku także polemizował.

Klas prestiżowych (w źródłach które podałeś) stricte pod Tropiciela i łucznictwo nie ma. Obieżyświat teoretycznie pasuje do Tropiciela, lecz w ogóle nie rozpatruje kwestii łucznictwa (daje natomiast wszelkie premie związane z terenem). Z Przewodnika Gracza po Faerunie mamy Shaarskiego Łowcę, lecz: wymaga, by postać pochodziła z Shaar, jeździła i strzelała konno, poza premiami do ataku podczas strzelania z siodła praktycznie nie wspiera łucznictwa.

Poza źródłami które wymieniłeś, mamy w Complete Adventurer klasę Scout, która co prawda daje mniejszy BaB, lecz pozwala wykonać skirmish (coś jak ukradkowy atak, tylko można wykonać go zawsze gdy postać w rundzie przebędzie minimum 3 metry oraz celuje do celów niewrażliwych na obrażenia z precyzji na odległość do 9 m), daje parę atutów premiowych oraz wziętych żywcem z klasy Druida czy Łotrzyka. 8+Int pkt umiejętności na poziom to sporo... Z klas prestiżowych, mamy w CA Highland Stalkera, będącego właściwie przedłużeniem Scouta. W Complete Warrior jest Order of the Bow Initiate, ale on polega na staniu w miejscu i oddawaniu raz na rundę (nie wiem czy Wielostrzał/Szybki Strzał da się zastosować jak należy) precyzyjnego strzału zadającego +Xk8 obrażeń do celu nie dalszego niż na 9 m.

Możliwości więc w D&D 3.5 nie jest zbyt wiele.

Kretus pisze:
Tropiciel 6 poziom (500 pkt do 7 poz) - Człowiek, wariant bez czarów z Complete warrior -z wariantu szybkość zwiększona o 3m
Sił 14, Zr 18, Bud 14, Int 10, Mdr 10, Cha 8 - został jeden wolny punkt atrybutu z 4 poziomu
atuty- szczęście bohaterów, bezpośredni strzał, szybki strzał, tropienie, krzepa, precyzyjny strzał, wielostrzał, potężny atak
ważne przedmioty - buty Zr+4 - jeszcze ciepłe po poprzednim właścicielu,


Wolny punkt z atrybutu daj w Zręczność.

Nie jestem pewien czy Potężny Atak tak bardzo przyda się postaci. Z czego co widzę to i tak dużo w walce wręcz nie zrobi, a zbyt spora kara do ataku w ramach Potężnego Ataku może skutecznie uniemożliwić próbę skutecznego zadania obrażeń. Już bardziej przydałoby się Skupienie na broni (wstaw tu dowolny łuk), ale to także jedynie +1 do ataku konkretną bronią, czyli niewiele. IMHO jedyny sens stosowania Potężnego Ataku jest w tym przypadku wtedy, kiedy dodasz Favoured Power Attack (możliwość zastosowania o 1 mnożnik wyższy premii do obrażeń przeciw ulubionemu wrogowi) z Complete Warrior. Opcją jest "Shot on the Run" z angielskiego SRD, atut pozwalający ci się ruszyć przed i po pojedynczym ataku, nie więcej niż wynosi bazowa szybkość. Wadą tego rozwiązania jest to, wymaga aż dwóch średnio przydatnych twojemu BG atutów (Unik, Ruchliwość).

W Complete Warrior znajdziesz parę atutów od rozbrajania czy przewracania na dystans (z broni dystansowej strzeleckiej).
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Co dalej z Tropicielem (3.5)

wt lut 01, 2011 11:43 am

W Silver Marches jest prestiżówka Peerles Archer, która może Cię zainteresować. Wymaga BAB +7, więc musisz poczekać jeszcze jeden poziom jednak:
1. masz pełen BAB/BPA
2. dostajesz ranged sneak attack (ukradkowy atak na odległość)
3. Redukujesz/Ignorujesz osłony jakie ma przeciwnik (cover i concealment)
4. Możliwość tworzenia magicznych strzał bez konieczności posiadania odpowiednich atutów i czarów
5. Power shot, czyli Power Attack dla ataków dystansowych. MG nie powinien sprzeciwiać się używaniu atutów zwiększających siłę power attack'a do tej zdolności.
6. Zyskujesz threat range jakbyś walczył bronią do walki wręcz (melee weapon).

Całkiem przyjemna prestiżówka. Jeśli jesteś w stanie dostać jakimś cudem przedmiot dający true strike'a odpalanego jako move action, to w połączeniu z Manyshotem oraz Power shotem możesz całkiem nieźle sobie radzić.

Nie jest to nic co by naruszało w jakiś sposób równowagę i czyniło z Twojej postaci niewiadomo jakiego mancza, ale może wyrównać szanse w porównaniu do innych graczy.
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

Re: Co dalej z Tropicielem (3.5)

czw lut 10, 2011 8:31 am

Chyba znalazłem rozwiązanie, zamiast potężnego ataku wybiorę doskonalszy wielostrzał, złapię 3 poziomy zwiadowcy (scout z complete adventurer) i na 9 wybiorę atucik swift hunter z complete scoundrell (czekam jeszcze na zgodę MG).

Dzięki za wskazanie skauta. :spoko:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości