Kretus pisze:Tylko co dalej ? Barbarzyńca, wojownik czy jakaś przestiżówka. Proszę o radę w przedmiocie. Koniecznie klasa walcząca.
Za barberm przemawia większa kostka PŻ, punkty umiejętności, zdolności - ale wtedy przestanę inwestować w łuk, wzmocnię walkę wręcz i siłę, nie będę one trick pony. Wojownik to dalsze inwestycje w łuk i zręczność. Wśród prestiżówek z wymienionych niżej podręczników nic ciekawego nie widziałem.
Barbarzyńca w zasadzie da ci tylko 3 metry dodatkowego bazowego ruchu i trochę punktów umiejętności, gdyż reszta dla łucznika jest bezwartościowa ze zdolności Barbarzyńcy. Czyli opłaca ci się najwyżej jeden poziom Barbarzyńcy.
Wojownik z kolei ma atuty premiowe, ale tylko to. Pod względem punktów umiejętności (a sądzę, że twoja postać potrzebuje trochę, gdyż służy za skauta) jest to bardzo kiepski wybór (2+Int na poziom, mniej niż 10 klasowych). Jeśli się opłaca, to 1-2 poziomy, choć w tym przypadku także polemizował.
Klas prestiżowych (w źródłach które podałeś) stricte pod Tropiciela i łucznictwo nie ma. Obieżyświat teoretycznie pasuje do Tropiciela, lecz w ogóle nie rozpatruje kwestii łucznictwa (daje natomiast wszelkie premie związane z terenem). Z
Przewodnika Gracza po Faerunie mamy Shaarskiego Łowcę, lecz: wymaga, by postać pochodziła z Shaar, jeździła i strzelała konno, poza premiami do ataku podczas strzelania z siodła praktycznie nie wspiera łucznictwa.
Poza źródłami które wymieniłeś, mamy w Complete Adventurer klasę Scout, która co prawda daje mniejszy BaB, lecz pozwala wykonać skirmish (coś jak ukradkowy atak, tylko można wykonać go zawsze gdy postać w rundzie przebędzie minimum 3 metry oraz celuje do celów niewrażliwych na obrażenia z precyzji na odległość do 9 m), daje parę atutów premiowych oraz wziętych żywcem z klasy Druida czy Łotrzyka. 8+Int pkt umiejętności na poziom to sporo... Z klas prestiżowych, mamy w CA Highland Stalkera, będącego właściwie przedłużeniem Scouta. W Complete Warrior jest Order of the Bow Initiate, ale on polega na staniu w miejscu i oddawaniu raz na rundę (nie wiem czy Wielostrzał/Szybki Strzał da się zastosować jak należy) precyzyjnego strzału zadającego +Xk8 obrażeń do celu nie dalszego niż na 9 m.
Możliwości więc w D&D 3.5 nie jest zbyt wiele.
Kretus pisze:Tropiciel 6 poziom (500 pkt do 7 poz) - Człowiek, wariant bez czarów z Complete warrior -z wariantu szybkość zwiększona o 3m
Sił 14, Zr 18, Bud 14, Int 10, Mdr 10, Cha 8 - został jeden wolny punkt atrybutu z 4 poziomu
atuty- szczęście bohaterów, bezpośredni strzał, szybki strzał, tropienie, krzepa, precyzyjny strzał, wielostrzał, potężny atak
ważne przedmioty - buty Zr+4 - jeszcze ciepłe po poprzednim właścicielu,
Wolny punkt z atrybutu daj w Zręczność.
Nie jestem pewien czy Potężny Atak tak bardzo przyda się postaci. Z czego co widzę to i tak dużo w walce wręcz nie zrobi, a zbyt spora kara do ataku w ramach Potężnego Ataku może skutecznie uniemożliwić próbę skutecznego zadania obrażeń. Już bardziej przydałoby się Skupienie na broni (wstaw tu dowolny łuk), ale to także jedynie +1 do ataku konkretną bronią, czyli niewiele. IMHO jedyny sens stosowania Potężnego Ataku jest w tym przypadku wtedy, kiedy dodasz Favoured Power Attack (możliwość zastosowania o 1 mnożnik wyższy premii do obrażeń przeciw ulubionemu wrogowi) z Complete Warrior. Opcją jest "Shot on the Run" z angielskiego SRD, atut pozwalający ci się ruszyć przed i po pojedynczym ataku, nie więcej niż wynosi bazowa szybkość. Wadą tego rozwiązania jest to, wymaga aż dwóch średnio przydatnych twojemu BG atutów (Unik, Ruchliwość).
W Complete Warrior znajdziesz parę atutów od rozbrajania czy przewracania na dystans (z broni dystansowej strzeleckiej).