Zrodzony z fantastyki

 
bonzo89
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 09, 2014 9:31 am

Re: Cold City

czw sty 09, 2014 9:54 am

witam,
W rpg jestem newbie, z kolegami cisnelismy ostro w planszowki i chcemy spróbować rpgow. Padło na Cold City. Mam poprowdzic gre, podrecznik przeczytalem polski i angielski, angielski dodatek rownież internet przeszperałęm.Teoretycznie kumam wszystko, mam w glowie plan jak poprowdzic sesje,jest tylko jedno ale ... jak poprowadzic gre w momencie gdy jeden z graczy ma wykrasc tajne dokumenty, tajne technologie tak aby inni gracze sie nie dowiedzieli? zeby nie odkryli osobistej agendy postaci? prosze o rady :)
 
Awatar użytkownika
Mactator
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz lis 13, 2011 6:24 pm

Cold City

czw sty 09, 2014 8:47 pm

Hej, witaj w jaskini zła, zepsucia, rozpusty i narzekań ;)

Jak na początek to wybraliście sobie trudny system. Proponuję zacząć od czegoś prostszego w którym cała drużyna gra razem i nie ma rywalizacji między graczami. Bardzo polecam też znalezienie kogoś kto trochę grał i pomoże wejść w ten specyficzny rodzaj rozgrywki.


Odpowiedzi na twoje pytanie jest kilka i wybierz taką jaką uważasz za najlepszą dla twojej drużyny

- Można mówić otwarcie o każdej akcji rozdzielając wiedzę gracza od wiedzy postaci. Wymaga to jednak graczy którzy potrafią coś takiego zrobić, o moją ekipę bym się bał.

-Można rzeczy tajne obgadać poza forum wspólnym i wyjść z graczem do innego pokoju. Niestety zbyt wiele wyjść MG z jednym graczem doprowadza do wynudzenia pozostałych i po którymś powrocie spotkasz ich grających w planszówki.

- Można zapisywać sobie na kartkach swoje tajemne akcje. Pod warunkiem, że każdy rozczyta tego drugiego.

- Można założyć każdemu agentowi teczkę. Co 30 minut zbierasz teczki wszystkich i odpisujesz im. Nikt nie wie kto co załatwia i czy załatwia, ale poświęcasz pewien czas teczkom. Do teczki można też zebrać dokumenty ze stołu jak nikt nie patrzy. Pomysł zaczerpnięty i szerzej opisany w jednym z gwiezdnych piratów (nie pamiętam który, trzeba znaleźć datę wydania CC i szukać po numerach).

- Można grać na dwóch MG, jeden współpracuje z główną grupą a drugi rozwija wątki pojedynczych bohaterów.


Jak się zdecydujecie i będziesz miał pytania to pytaj.
 
bonzo89
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 09, 2014 9:31 am

Re: Cold City

pt sty 10, 2014 1:49 pm

hej, dzieki za odpowiedz:)

Ja osobiscie kiedyś dawno temu grałem w shadowruna i bardzo mi się podobało i na pewno kiedyś do niego powroce:) Wybraliśmy CC bo dość dużo realizmu w nim jest a na tym nam zależało:) Odnalazłem owy numer GP jest to 46 numer tzw"nagroda" bardzo ciekawe dzięki za wskazówke:) Zdecyduję się chyba na karteczki. Reszta graczy nie będzie wiedziała z jakiego powodu gracz rzuca kośćmi co wprowadzi dodatkowe zachwiania zaufania. Granie na dwóch mg wydaje sie interesujące ale niestety nie w naszych warunkach:p dzięki za wskazówki i w razie pytań będę pytał;) Po sesji zdam relację:)
 
Awatar użytkownika
Mactator
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz lis 13, 2011 6:24 pm

Cold City

pt sty 10, 2014 2:55 pm

Jak zdecydowaliście się całkiem świadomie na grę w CC to super ;)
Polecam też przeszukać inne GP w poszukiwaniu inspiracji, przygód i gotowych materiałów jak mapy itp.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości