Cursed One
-You failed me and this is your curse...
... Denny, wysoki kapłan Lathandera, podczas jednych ze swoich podróży napotkał starszego człowieka który był chory. Wiedział że nie miał dużo do życia więc poprosił młodego aby przyniósł mu coś jego z wioski. Był to posążek który stał w krypcie jego rodziny. Chciał on ostatni raz spojrzeć na niego. Denny bez chwili namysłu pobiegł w stronę gdzie wskazał starzec. W wiosce popytał ludzi o dokładne miejsce posążka ale każdy który tylko usłyszał to pytanie milknął i uciekał do domu. Denny nie miał czasu żeby się martwić teraz. Starszy umierający człowiek potrzebował jego pomocy. To było jak ostatnie życzenie na łożu śmierci dla starca - pomyślał Denny. Kiedy wszedł do krypty poczuł ogromne zło. Zło przechodziło przez całe jego ciało. Kiedy się rozglądnął zobaczył jak z trumien wychodzą nieumarli, wstali jak poczuli aurę Denniego. Starzec nie zaglądał tu czesto i dlatego to miejsce zeszło aż śmierdzi złem - powiedział Denny. Zamachnał się i swoją poteżna wiekierą zmiażdżył głowę nieumarłemu. Chodźcie i poczujcie dobro - krzyknął i rzucił się w wir walki. Po walce z nie-umarłymi podszedł do pediestalu i po raz kolejny poczuł ogromne zło. Emanowało ono z posążka. W głowie słyszał głosy które mowiły mu żeby nie brał posążka bo inaczej Lathander się zezłości na niego, lecz on zignorował głosy myśląc że to zło próbuje go odwieść od dobra. Wybiegł z krypty, ale jak tylko wyszedł na dwór, poczuł w całym swoim ciele ogromne gorąco. Przejmujące ciepło paliło jego umysł.
'Nie postąpiłeś dobrze. Nie posłuchałeś wieśniaków. Nie posłuchałeś mnie. Przeszłeś na stronę zła. Zawiodłeś mnie i za to oto twoje przekleństwo!" - głos w głowie Denniego donośnym głosem krzyczał
Denniemu nagłe na czole pojawił się znak Lathandera ale przekreślony krwistą linią. Jego ciało nagle zwiększyło masę i stał się poteżniejszy że zbroja płytowa aż odpadła. Denny został przeklęty. Nie potrafił opanować swojego ciała po tym jak stracił całe dobro które chroniło go od zła. Jego ciało zaczeło reagować samo. Nagle przybiegła grupka dzieci. Nic się Panu nie stało? Słyszeliśmy krzyki - mowiły dzieci. Ale Denny ich nie słyszał. Ciało nagle samo się poruszyło. Wyciągneło wiekiere...
Przekleństwo: Gdy bóstwo cię przeklina musisz rzucić na Zdrowie Psychiczne k20 + modyfikator WIS z DC 15, jeśli ci się rzut nie powiedzie stajesz się nie zdolny do kontroli nad własnym ciałem. A twoje ciało kontroluje zła energia, która ma władzę nad twoim ciałem przez k8 - modyfikator WIS dni. Po tym czasie rzucasz jeszcze raz aby odzyskać ciało ale z -1 do rzutu, jeśli znowu ci się nie uda możesz znowu rzucić po odczekaniu dni braku kontroli nad ciałem, ale będzie kolejne -1 (max. -10 po tym twoim ciałem zawłada na wieczność zła siła a jedyna rzecz która może uratować twoją duszę jest śmierć)
Dodatkowo przekleństwo może odwrócić tylko ta samo bóstwo które na ciebie rzuciło Przekleństwo na pierwszym miejscu. Oraz Przekleństwa nie da się zdjąć z ciała nawet po śmierci, dusza jeśli wróci do ciała wraca razem z Przekleństwem.
Charakter: Pozostaje ten sam jeśli udał sie rzut na Zdrowie Psychiczne. Zła energia która zajmuje ciało jest zawsze Chaotycznie Zła.
Bóstwo:Bóstwo które rzuciło Przeklęństwo jest jedynym bogiem które może odwrócić to. Jeśli postać wierzyła w boga który był na tej samej lini charakteru co bóg który go Przeklął (Np. w Dobrym to linia jest PD, ND i CD), to on przestaje go chrzcić i może przejść chrzcić przeciwne bóstwo (ale wtedy następuje zmiana charakteru). Złe postacie które zostały Przeklęte mogą przejść na przeciwne bóstwo (też nastąpi zmiana charakteru) lub też mogą zostać i uznać Przeklęństwo jako dar od bogów. Neutralne istoty które chrzciły Złego/Dobrego boga mogą przy nim zostać, zmienić lub też wogolę zostać bezbożnym.
Rozmiar: Postać staje się o rozmiar większa (na przykład Średni zmienia się w Duży.) oraz staje się Humanoidem-Potworem. Przez to siła i wyrzymałość postaci zostaje zwiększona.
Kości wytrzymałości: Zwiększa się ilość kostek wytrzymałości o 2. Natomiast PC Przeklęty dostaje podczas awansu +4 do PW co poziom.
Atrybuty: +4 STR, +4 CON, -4 WIS, -4 INT.
Szybkość: Postać zwalnia spowodu zwiększonego rozmiaru i trudności jakie powoduje zwiększona masa ciała (za dużo mięśni). Np. z 9m robi się 6m, z 6m robi się 3m. Wolniej od 3m nie ma.
KP: Mięśnie robią się twarde jak skała. Naturalny pancerz zwiększa się o jeden.
Rzuty obronne: Postać otrzymuje +4 do testów Wytrzymałości i -2 do testów Woli
Specjalne:
-z powodu Przekleństwa postać nie potrafi rzucać czarów objawień oraz wtajemniczeń które muszą być przygotowane wcześniej.
-jeśli istota była zaklinaczem lub bardem jego rzucanie czarów się zmienia. Z powodu jego niestabilności umysłowej, postać musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 15 żeby czar się udał. Inaczej stutki mogą być fatalne (np.czar nie udany, rzucony tam gdzie nie trzeba lub kogo, nie ten czar rzucony). MG wybiera fatalne zakończenie czarowania.
-Nienawiść do Bóstwa otrzymuje jako atut. Jeśli Przeklęty spotka wyzawce lub kapłana bóstwa który zamienił go w Przeklętego, Przeklęty musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 12 (kapłan ma DC 15). Jeśli mu się nie uda rzut, atakuje daną osobę bez znaczenia czy miała dobre zamiary czy nie. Dodatkowo ma +2 do trafienia na wyzwacę i +4 na kapłana.
-Przekleństwo - jeśli danej istocie uda się rzut na Zdrowie Psychiczne kiedy został Przeklęty, co runde podczas walki z kim kolwiek musi rzucić kolejny raz ale z DC 10. Inaczej wpadnie w Niekontrolowany Szał* na k4 - modyfikator WIS minut.
Niekontrolowany Szał: Podczas walki postać zamienia się w bestię która atakuje najbliższe istoty bez patrzenia kim oni są. Ma wtedy +2 do testów ataku i -4 do KP. Oraz ma automatyczne niepowodzenie z rzutami na Wolę.
Wieczne Przekleństwo: Jeśli zostałeś przeklęty to już na zawsze. Ciało przeklętego się nie starzeje oraz jest odporne na czary typu sleep. W to też wchodzi stan nieprzytomności - Przeklęty zachowuje się jakby miał atut Diehard ale bez możliwości wyboru, musi walczyć do śmierci.
ECL: +2 (sądze lepiej że +3 ale chyba za mało jeszcze dałem mu zdolności)
Procentowe ograniczenia: Przecie nie każdy bóg by rzucił na swojego wyznawce Przekleństwo. Oto lista procentowa jeśli postać wyznaje boga (o danym charakterze):
PD - 0% ND - 10% CD - 20%
PN - 15% N - 20% CN - 40%
PZ - 40% NZ - 60% CE - 100%
A tera jeśli nie wyznaje:
PD - 0% (zdziwieni?) ND - 25% CD - 50%
PN - 25% N - 50% CN - 75%
PZ - 60% NZ - 80% CE - 100%
Oczywiście te procenty mogą się zmienić według charakteru BG, czynu jakiego popełnił oraz zachcianek MG.
====
To jest mój pierwszy (który mi się podoba) szablon więc musicie zrozumieć jeśli coś nie pasuje
Myśle żeby dodać mu coś jeszcze... ale nie wiem co.
Dodatkowo bym prosił jeśli ktoś ma lub widział rysunek który by pasował do tej rasy (szukam najbardziej istoty klęczącej z widoczym bólem na jej twarzy, rękoma w boki wysuniętymi do połowy, twarz skierowana w niebo oraz przekreślonego/krwawiącego znaku na czole).
Trochę poprawione.