Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

Cursed One (szablon)

sob sie 19, 2006 12:38 am

Cursed One
-You failed me and this is your curse...


... Denny, wysoki kapłan Lathandera, podczas jednych ze swoich podróży napotkał starszego człowieka który był chory. Wiedział że nie miał dużo do życia więc poprosił młodego aby przyniósł mu coś jego z wioski. Był to posążek który stał w krypcie jego rodziny. Chciał on ostatni raz spojrzeć na niego. Denny bez chwili namysłu pobiegł w stronę gdzie wskazał starzec. W wiosce popytał ludzi o dokładne miejsce posążka ale każdy który tylko usłyszał to pytanie milknął i uciekał do domu. Denny nie miał czasu żeby się martwić teraz. Starszy umierający człowiek potrzebował jego pomocy. To było jak ostatnie życzenie na łożu śmierci dla starca - pomyślał Denny. Kiedy wszedł do krypty poczuł ogromne zło. Zło przechodziło przez całe jego ciało. Kiedy się rozglądnął zobaczył jak z trumien wychodzą nieumarli, wstali jak poczuli aurę Denniego. Starzec nie zaglądał tu czesto i dlatego to miejsce zeszło aż śmierdzi złem - powiedział Denny. Zamachnał się i swoją poteżna wiekierą zmiażdżył głowę nieumarłemu. Chodźcie i poczujcie dobro - krzyknął i rzucił się w wir walki. Po walce z nie-umarłymi podszedł do pediestalu i po raz kolejny poczuł ogromne zło. Emanowało ono z posążka. W głowie słyszał głosy które mowiły mu żeby nie brał posążka bo inaczej Lathander się zezłości na niego, lecz on zignorował głosy myśląc że to zło próbuje go odwieść od dobra. Wybiegł z krypty, ale jak tylko wyszedł na dwór, poczuł w całym swoim ciele ogromne gorąco. Przejmujące ciepło paliło jego umysł.

'Nie postąpiłeś dobrze. Nie posłuchałeś wieśniaków. Nie posłuchałeś mnie. Przeszłeś na stronę zła. Zawiodłeś mnie i za to oto twoje przekleństwo!" - głos w głowie Denniego donośnym głosem krzyczał

Denniemu nagłe na czole pojawił się znak Lathandera ale przekreślony krwistą linią. Jego ciało nagle zwiększyło masę i stał się poteżniejszy że zbroja płytowa aż odpadła. Denny został przeklęty. Nie potrafił opanować swojego ciała po tym jak stracił całe dobro które chroniło go od zła. Jego ciało zaczeło reagować samo. Nagle przybiegła grupka dzieci. Nic się Panu nie stało? Słyszeliśmy krzyki - mowiły dzieci. Ale Denny ich nie słyszał. Ciało nagle samo się poruszyło. Wyciągneło wiekiere...



Przekleństwo: Gdy bóstwo cię przeklina musisz rzucić na Zdrowie Psychiczne k20 + modyfikator WIS z DC 15, jeśli ci się rzut nie powiedzie stajesz się nie zdolny do kontroli nad własnym ciałem. A twoje ciało kontroluje zła energia, która ma władzę nad twoim ciałem przez k8 - modyfikator WIS dni. Po tym czasie rzucasz jeszcze raz aby odzyskać ciało ale z -1 do rzutu, jeśli znowu ci się nie uda możesz znowu rzucić po odczekaniu dni braku kontroli nad ciałem, ale będzie kolejne -1 (max. -10 po tym twoim ciałem zawłada na wieczność zła siła a jedyna rzecz która może uratować twoją duszę jest śmierć)
Dodatkowo przekleństwo może odwrócić tylko ta samo bóstwo które na ciebie rzuciło Przekleństwo na pierwszym miejscu. Oraz Przekleństwa nie da się zdjąć z ciała nawet po śmierci, dusza jeśli wróci do ciała wraca razem z Przekleństwem.

Charakter: Pozostaje ten sam jeśli udał sie rzut na Zdrowie Psychiczne. Zła energia która zajmuje ciało jest zawsze Chaotycznie Zła.

Bóstwo:Bóstwo które rzuciło Przeklęństwo jest jedynym bogiem które może odwrócić to. Jeśli postać wierzyła w boga który był na tej samej lini charakteru co bóg który go Przeklął (Np. w Dobrym to linia jest PD, ND i CD), to on przestaje go chrzcić i może przejść chrzcić przeciwne bóstwo (ale wtedy następuje zmiana charakteru). Złe postacie które zostały Przeklęte mogą przejść na przeciwne bóstwo (też nastąpi zmiana charakteru) lub też mogą zostać i uznać Przeklęństwo jako dar od bogów. Neutralne istoty które chrzciły Złego/Dobrego boga mogą przy nim zostać, zmienić lub też wogolę zostać bezbożnym.

Rozmiar: Postać staje się o rozmiar większa (na przykład Średni zmienia się w Duży.) oraz staje się Humanoidem-Potworem. Przez to siła i wyrzymałość postaci zostaje zwiększona.

Kości wytrzymałości: Zwiększa się ilość kostek wytrzymałości o 2. Natomiast PC Przeklęty dostaje podczas awansu +4 do PW co poziom.

Atrybuty: +4 STR, +4 CON, -4 WIS, -4 INT.

Szybkość: Postać zwalnia spowodu zwiększonego rozmiaru i trudności jakie powoduje zwiększona masa ciała (za dużo mięśni). Np. z 9m robi się 6m, z 6m robi się 3m. Wolniej od 3m nie ma.

KP: Mięśnie robią się twarde jak skała. Naturalny pancerz zwiększa się o jeden.

Rzuty obronne: Postać otrzymuje +4 do testów Wytrzymałości i -2 do testów Woli

Specjalne:
-z powodu Przekleństwa postać nie potrafi rzucać czarów objawień oraz wtajemniczeń które muszą być przygotowane wcześniej.

-jeśli istota była zaklinaczem lub bardem jego rzucanie czarów się zmienia. Z powodu jego niestabilności umysłowej, postać musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 15 żeby czar się udał. Inaczej stutki mogą być fatalne (np.czar nie udany, rzucony tam gdzie nie trzeba lub kogo, nie ten czar rzucony). MG wybiera fatalne zakończenie czarowania.

-Nienawiść do Bóstwa otrzymuje jako atut. Jeśli Przeklęty spotka wyzawce lub kapłana bóstwa który zamienił go w Przeklętego, Przeklęty musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 12 (kapłan ma DC 15). Jeśli mu się nie uda rzut, atakuje daną osobę bez znaczenia czy miała dobre zamiary czy nie. Dodatkowo ma +2 do trafienia na wyzwacę i +4 na kapłana.

-Przekleństwo - jeśli danej istocie uda się rzut na Zdrowie Psychiczne kiedy został Przeklęty, co runde podczas walki z kim kolwiek musi rzucić kolejny raz ale z DC 10. Inaczej wpadnie w Niekontrolowany Szał* na k4 - modyfikator WIS minut.


Niekontrolowany Szał: Podczas walki postać zamienia się w bestię która atakuje najbliższe istoty bez patrzenia kim oni są. Ma wtedy +2 do testów ataku i -4 do KP. Oraz ma automatyczne niepowodzenie z rzutami na Wolę.

Wieczne Przekleństwo: Jeśli zostałeś przeklęty to już na zawsze. Ciało przeklętego się nie starzeje oraz jest odporne na czary typu sleep. W to też wchodzi stan nieprzytomności - Przeklęty zachowuje się jakby miał atut Diehard ale bez możliwości wyboru, musi walczyć do śmierci.

ECL: +2 (sądze lepiej że +3 ale chyba za mało jeszcze dałem mu zdolności)

Procentowe ograniczenia: Przecie nie każdy bóg by rzucił na swojego wyznawce Przekleństwo. Oto lista procentowa jeśli postać wyznaje boga (o danym charakterze):
PD - 0% ND - 10% CD - 20%
PN - 15% N - 20% CN - 40%
PZ - 40% NZ - 60% CE - 100%

A tera jeśli nie wyznaje:
PD - 0% (zdziwieni?) ND - 25% CD - 50%
PN - 25% N - 50% CN - 75%
PZ - 60% NZ - 80% CE - 100%

Oczywiście te procenty mogą się zmienić według charakteru BG, czynu jakiego popełnił oraz zachcianek MG.


====
To jest mój pierwszy (który mi się podoba) szablon więc musicie zrozumieć jeśli coś nie pasuje ;)
Myśle żeby dodać mu coś jeszcze... ale nie wiem co.
Dodatkowo bym prosił jeśli ktoś ma lub widział rysunek który by pasował do tej rasy (szukam najbardziej istoty klęczącej z widoczym bólem na jej twarzy, rękoma w boki wysuniętymi do połowy, twarz skierowana w niebo oraz przekreślonego/krwawiącego znaku na czole).
Trochę poprawione.
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 2:12 am przez havoclivekiller, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

sob sie 19, 2006 10:37 am

havoclivekiller pisze:
Cursed One

Nie mogłeś napisać po Polsku Przeklęty?
Istnieje szablon Potępieniec ale odnosi się do czegoś innego, a zobaczyć go możesz w Potworach Faerunu

Ok, a teraz co do samego szablonu:
havoclivekiller pisze:
[ps. Trochę pomieszałem ]

No tylko troszkę :wink:
- historia może być chociaż przydałoby się poprawienie błędów stylistycznych.
- Przekleństwo jest trochę pomieszane, a i ilość niopanowania w dnaich jest chyba trochę przesadzona. Myśle, że lepsze byłoby tracenie kontroli w traumatycznych chwilach (ala Hulk :razz: ) na parę rund. I przy okazji zobacz Sanity Points mogą Ci sie przydac
- Bóstwo jak napiszesz to bardziej sensownie to powinno być dobrze.
- Kości wytrzymałości, wywaliłbym dodawanie kości i dodatkowe punkty życia, mógłbyś za to zmienać kostkę o jedną wyżej do maksymalnie k12

havoclivekiller pisze:
Jeśli rasa bazowa ma minusy do INT i WIS, to ich średnia się (liczy się tak samo z plusami) zaokrąglając niżej.


daj spokój z wyliczaniem średnij lepiej niech zstaną takie kary.

- O ile zwalnia postać
- Lepij napisz, że naturalny pancerz się zwiększa o jeden.
- Co do czarów Barda i Zaklinacza,sądze, że lepszy byłby efekt dzikiej magii
- Przekleństwo, a to jednak jest takie coś... Jak w Hulku musze uważniej czytać.
- Niekontrolowany szał, nie lepszy byłby zmodyfikowany szał barbarzyńcy(niekontrolowany, oczywiście.)
- Wieczne przekleństwo, świetne ale czy naprawdę nie ma szans na zdjęcie prekleństwa?

Całkiem niezły szablon który niewiedzieć czemu kojarzy mi się z Hulkiem. Ocenię go po później bo rodzina mnie z kompa wywala :(
 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

sob sie 19, 2006 1:17 pm

Nie sądzisz że Cursed One lepiej brzmi? :P

-Ja słabo pisze po stylistycznemu :P
-Kiepsko tłumacze :P
-Na samym początku miałem zwiększenie kości wytrzymałości... ale co jeśli potwór już ma k12. Zostawie to narazie.
-Chciałem żeby nie było za dużo minusów... i gracz nie płakał jak mu MG wsadzi Przeklęństwo :P ale chyba skasuje tą linijke
-Nie napisałem o zwalnianiu?... hmm... dobra dopisałem.
-Napisałem tera o tym naturalnym pancerzu.
-Wolę narazie zostawić niestabilność umysłu.... a chodzi ci że zawsze by wyskakiwała mu dzika magia czy kiedy nie uda mu się rzut?
-Za bardzo dopakować go nie chce :P
-Napisałem że jest jedynie możliwość zdjecia Przeklęństwa jeśli bóg który rzucił Przeklęństwo go zdejmie (tam gdzie nagmatwałem o Bóstwach ;)). Oraz Ao... ale nie sądze żeby kiwnał palcem.
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

sob sie 19, 2006 1:53 pm

havoclivekiller pisze:
Nie sądzisz że Cursed One lepiej brzmi?

Lubie jak wszystko jest w jednym języku :razz:

havoclivekiller pisze:
-Na samym początku miałem zwiększenie kości wytrzymałości... ale co jeśli potwór już ma k12. Zostawie to narazie.


Wtedy będzie miał dalej k12, lub jak w Midnightcie przy Ironbornie będzie wtedy dostawała 1 punkt życia na poziom.

havoclivekiller pisze:
-Wolę narazie zostawić niestabilność umysłu.... a chodzi ci że zawsze by wyskakiwała mu dzika magia czy kiedy nie uda mu się rzut?


Kiedy nie uda mu się rzut.

Niekontrolowany szał to niedobrodziejstwo, szczególnie jak masz złośliwego MG bo to on wtedy powinien kontrolować postać.

Tyle, jak coś wymyśle to jeszcze napisze.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt sie 22, 2006 12:27 am

Przeczytałem dokładnie cały szablon i po przemyśleniach dochodzę do wniosku, że mam bardzo mieszane uczucia co do niego. Z jednej strony na pewno jest to całkiem niezłe rozwinięcie dość klasycznego motywu ale z drugiej nielogiczności oraz pewne dziwne założenia psują obraz całości. Zacznijmy jednak od początku.
Fabuła.
Opowiadanie samo w sobie nie jest złe (choć wyrażnie wymaga dobrego przeredagowania i poprawienia błędów) i na pewno ma pewien klimat. Krótka historyjka całkiem nieźle nastraja do czytania. Pojawia się tu jednak pierwszy zgrzyt - skoro to bóstwo przeklina swojego wyznawcę (w tym wypadku Lathander) to czemu ów kapłan staje się maszyną do zabijania? Ani to nie pasuje do dogmatów bóstwa ani logiki świata.
Opisu praktycznie brakuje ale wydaje mi się, że niepotrzebna jest rubryka charakter w tak rozbudowanej formie (nie lepiej napisać, że zmienia się na CZ jeśli nie wyjdzie rzut obronny?) a także bardzo chaotyczny akapit bóstwo, który nic nie wyjaśnia i praca spokojnie mogłaby się bez niego obejść (ewentualnie zostawić jedynie adnotacje, że tylko bóstwo, które rzuciło przekleństwo może je zdjąć). Reszta nie jest zła.
Największy zarzut mam jednak do samego założenia, że każde bóstwo ma takich przeklętych wyznawców. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić aby ND lub CD bóg był w stanie stworzyć złą istotę, której jedynym celem byłoby niszczenie (taki paradoks widzimy we wstępie), po prostu kłóci się to z ideą dobra. Podobnie neutralni bogowie raczej nie szafowali by takimi wyrokami. Szablon pasuje de facto tylko do złych (i to głównie CZ) bóstw oraz ich wyznawców. Tam takie przeklęństwo jest możliwe i nawet prawdopodobne.
Mechanika.
Od razu powiem, że zamiast tych wszystkich rzutów na Roztropność dałbym po prostu RO na Wole (w końcu po to jest). Podobnie czas trwania wygląda nieco głupio, nie lepiej napisać po prostu k8-mod z Rzt dni (minimun 1 lub 0)? Zapis czytelniejszy a zarazem krótszy. Wywaliłbym też ograniczenia rzucania czarów a zamiast tego wprowadził efekty dzikiej magii dla każdego czarującego (tak objawień jak i wtajemniczeń). Reszta premii oraz ograniczeń jest w porządku i nie mam się do czego przyczepić.

Podsumowując szablon jest bardzo nierówny tak fabularnie jak mechanicznie. Z jednej strony ma jakiś klimat ale słabe wykonanie oraz dziwne założenia dość skutecznie go niwelują. Ocena końcowa 2+/6 w tutejszej skali ocen - dość słaba robota, przykro mi.
 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

wt sie 22, 2006 12:59 am

No wreszcie czekałem na krytyke ;)

Wiem że mam trudności z pisaniem po polsku oraz wyjaśnianiem spraw to już mój problem który muszę się zajać.
Bóstwo przeklina swojego kapłana jako kare. Czy dobry kapłan który kocha pomagać nagle zaczyna wybijać wioske, zabijać dzieci oraz nie może nic zrobić tylko przypatruje się tym na siłe. Wie że to on ale nie może nic zrobić.
Jeśli rzut obronny się nie powiedzie to gracz traci panowanie nad postacią, przejmuje ją zła energia.
Z akapitem Bóstwo chodzi o wiare. Przecie Dobry kapłan nie będzie dalej chrzcił dobrego bóstwa (oczywiście to zależy od gracza jak woli rozwijać postać, nie chce niczego ograniczać).
Dałem niżej tabelkę że np Illmater (Praworządny Dobry) nie posiada Przeklętych (nie nazwałbym to posiadaniem - po stronie dobra).
Te Przeklęństwo może też być jako Próba Wiary danej postaci, ponieważ bóg ma wątpliwości co do wierzącego. Oczywiście dobrzy bogowie nie muszą ale mogą zesłać Przeklęństwo... % dałem w tabelce. To jest ich ostateczność.
Neutralni bogowie robią co uważają za słuszne.
Zli bogowie, mający pod "władzą" złą energie, bardziej używają Przeklętych jako ich "narzędzie" na planie materialnym. Oni im dają ich własną moc (jeśli postać jest zła, jeśli nie to już inna sprawa ;)).
Z tymi czarami nie sądze. Jak już mówiłem postać nie może wykorzystywać czarów wtajemniczeń i objawień (co do objawień bym się zastanowił) ponieważ żeby wykorzystać czar musi ona "sięgnąć pamięcią" a jak wiemy... coś z główką postaci nie jest zbytnio dobrze ;) Dlatego też zostawiłem w spokoju bardów i zaklinaczy którzy mają to we krwi ale ich umysł nie pozwala czasem na rzucenie czaru tego którego chcą.
Druga osoba która woli Dziką Magie.

Wiesz... mam nierówno pod sufitem więc dlatego jest nierówny ten szablon :razz:
Daj przynajmniej -3 :razz:

Dzięki wielkie za krytyke.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt sie 22, 2006 1:25 am

havoclivekiller pisze:
Bóstwo przeklina swojego kapłana jako kare.

Argh. 1. Polski to twoj pierzy jezyk? Jesli nie, to napisz - nie bedziemy sie czepiac.
2. Czyli np. Sune CD bogini piekna i milosci w 50% wypadkow rzuci taka klatwe na swietokradce? Juz to widze.

Caly pomysl takiego "Karania" postaci jest z lekka poroniony. Dobre bostwa nie stosowalyby go z kilu powodow - Dobro daje szanse odkupienia, nie ma sensu dodawac zla na swiecie, dobro nie morduje psychiki itp. Neutralne nie maja zadnego celu w takim przeklinaniu - strasznego grzesznika mozna pokarac na wiele prostszych sposobow. Pozostaja zle, ktore albo miotalyby tym we wszystkie strony (Chaos) albo wykorzystywaly do zapewnienia armii - bezmyslnej i silnej. Ale w tym wypadku to przestaje byc kara.


havoclivekiller pisze:
-Nienawiść do Bóstwa otrzymuje jako atut. Jeśli Przeklęty spotka wyzawce lub kapłana bóstwa który zamienił go w Przeklętego, Przeklęty musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 12 (kapłan ma DC 15). Jeśli mu się nie uda rzut, atakuje daną osobę bez znaczenia czy miała dobre zamiary czy nie. Dodatkowo ma +2 do trafienia na wyzwacę i +4 na kapłana.

Wyczuwa to nadnaturalnie?
havoclivekiller pisze:

Niekontrolowany Szał: Podczas walki postać zamienia się w bestię która atakuje najbliższe istoty bez patrzenia kim oni są. Ma wtedy +2 do testów ataku i -4 do KP. Oraz ma automatyczne niepowodzenie z rzutami na Wolę.

Taaak. Czyli uspienie i charm ?


havoclivekiller pisze:
-z powodu Przekleństwa postać nie potrafi rzucać czarów objawień oraz wtajemniczeń które muszą być przygotowane wcześniej.

-jeśli istota była zaklinaczem lub bardem jego rzucanie czarów się zmienia. Z powodu jego niestabilności umysłowej, postać musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 15 żeby czar się udał. Inaczej stutki mogą być fatalne (np.czar nie udany, rzucony tam gdzie nie trzeba lub kogo, nie ten czar rzucony). MG wybiera fatalne zakończenie czarowania.

A jesli nie przygotowywala i nie jest ani Zak ani Br to co?
havoclivekiller pisze:
k8 +/- modyfikator WIS (jeśli masz dodatni modyfikator - odejmij, a jeśli ujemny - dodaj).

Czyi poprostu minus. No i czego? Rund? Minut? Dziesiecioleci?


havoclivekiller pisze:
Daj przynajmniej -3 Razz

Nie przesadzajmy, na ujemne oceny to to nie schodzi. Dostajesz ladne (i dodatnie) 2-/6
 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

wt sie 22, 2006 2:10 am

Hezor pisze:
havoclivekiller pisze:
Bóstwo przeklina swojego kapłana jako kare.

Argh. 1. Polski to twoj pierzy jezyk? Jesli nie, to napisz - nie bedziemy sie czepiac.
2. Czyli np. Sune CD bogini piekna i milosci w 50% wypadkow rzuci taka klatwe na swietokradce? Juz to widze.

Caly pomysl takiego "Karania" postaci jest z lekka poroniony. Dobre bostwa nie stosowalyby go z kilu powodow - Dobro daje szanse odkupienia, nie ma sensu dodawac zla na swiecie, dobro nie morduje psychiki itp. Neutralne nie maja zadnego celu w takim przeklinaniu - strasznego grzesznika mozna pokarac na wiele prostszych sposobow. Pozostaja zle, ktore albo miotalyby tym we wszystkie strony (Chaos) albo wykorzystywaly do zapewnienia armii - bezmyslnej i silnej. Ale w tym wypadku to przestaje byc kara.


havoclivekiller pisze:
-Nienawiść do Bóstwa otrzymuje jako atut. Jeśli Przeklęty spotka wyzawce lub kapłana bóstwa który zamienił go w Przeklętego, Przeklęty musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 12 (kapłan ma DC 15). Jeśli mu się nie uda rzut, atakuje daną osobę bez znaczenia czy miała dobre zamiary czy nie. Dodatkowo ma +2 do trafienia na wyzwacę i +4 na kapłana.

Wyczuwa to nadnaturalnie?
havoclivekiller pisze:

Niekontrolowany Szał: Podczas walki postać zamienia się w bestię która atakuje najbliższe istoty bez patrzenia kim oni są. Ma wtedy +2 do testów ataku i -4 do KP. Oraz ma automatyczne niepowodzenie z rzutami na Wolę.

Taaak. Czyli uspienie i charm ?


havoclivekiller pisze:
-z powodu Przekleństwa postać nie potrafi rzucać czarów objawień oraz wtajemniczeń które muszą być przygotowane wcześniej.

-jeśli istota była zaklinaczem lub bardem jego rzucanie czarów się zmienia. Z powodu jego niestabilności umysłowej, postać musi rzucić k20 + modyfikator WIS z DC 15 żeby czar się udał. Inaczej stutki mogą być fatalne (np.czar nie udany, rzucony tam gdzie nie trzeba lub kogo, nie ten czar rzucony). MG wybiera fatalne zakończenie czarowania.

A jesli nie przygotowywala i nie jest ani Zak ani Br to co?
havoclivekiller pisze:
k8 +/- modyfikator WIS (jeśli masz dodatni modyfikator - odejmij, a jeśli ujemny - dodaj).

Czyi poprostu minus. No i czego? Rund? Minut? Dziesiecioleci?


havoclivekiller pisze:
Daj przynajmniej -3 Razz

Nie przesadzajmy, na ujemne oceny to to nie schodzi. Dostajesz ladne (i dodatnie) 2-/6


Tak polski to mój pierzy język...
Po prostu mam trudności... tak cieżko to widać?

Każdy ma inną interpretacje co bóg chce a co nie chce. Może CD bóg zesłał Przeklęństwo jako kare? Kto wie. Ja tylko dałem pomysł. Skoro był kiepski... no cóż warto było spróbować ;)

Tak... czuje on to w spodniach ;)

Taaaak... taka mała wioska pewno będzie miała kapłana/druida/czy kogoś tam który rzuci ten czar....

Hmm... chyba nie zrozumiałeś. Postać nie potrafi rzucać czarów które nie są częścią jego "mocy" jak u zaklinacza i barda. Jakoś inni zrozumieli o co mi chodziło... no cóż...

No też fakt.... Ups... zjadłem minut. Zmieniłem też na k4... wiecej szans dla drużyny.

Uuu 2-... lepsze to niż nic.

Dzieki za krytyke.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt sie 22, 2006 10:11 am

havoclivekiller pisze:
Tak polski to mój pierzy język...
Tfu, pierwszy. Literowki kiedys dopadna kazdego.
havoclivekiller pisze:
Tak... czuje on to w spodniach Wink

To jest taki zarcik na wysokim poziomie czy odpowiedz?
havoclivekiller pisze:
Taaaak... taka mała wioska pewno będzie miała kapłana/druida/czy kogoś tam który rzuci ten czar....

Hmmm. Owszem. Zreszta to obejmuje tez efekty strachu, dyplomacji i inne, ktore powinny zdecydowanie nie byc dopuszczone.
havoclivekiller pisze:
Hmm... chyba nie zrozumiałeś. Postać nie potrafi rzucać czarów które nie są częścią jego "mocy" jak u zaklinacza i barda. Jakoś inni zrozumieli o co mi chodziło... no cóż...

Rozumiem zamiar, ale w tym wypadku np. Psion czy Favored Soul nie ma zadnych zmian z rzucaniem czarow.
havoclivekiller pisze:
Kości wytrzymałości: Zwiększa się ilość kostek wytrzymałości o 2.

A jakie?
havoclivekiller pisze:
wiecej szans dla drużyny.

WTF?

Mozesz cytowac jak inni? Tak troche niewygodnie sie to czyta.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt sie 22, 2006 11:59 am

Po zmianach praca powoli nabiera czytelności i powoli wychodzi na ludzi. Ma potencjał i przy odrobinie pracy może okazać się całkiem ciekawym materiałem na BN.
Nie mniej posmęcę jeszcze troche na temat bogów. Widziałem tabelkę i na pierwszy rzut oka wydaje ona nam się ładna i logiczna ale kiedy dokładniej ją przeanalizujemy zaczynają wychodzić pewne absurdy. Weźmy np. wspomnianą Sune albo Melikki czy dowolne bóstwo natury. Jest praktycznie oczywiste, że żaden z takich bogów nie nałoży takiej klątwy na swojego wyznawcę choćby niewiadomo jak złego i podłego. Podobnie ma się z bóstwami neutralnymi i choć jestem sobie w stanie wyobrazić np. Przeklętego rycerza Helma czy wojownika Tempusa czy wyznawcę Hoara to już taka klątwa rzucona przez np. Silvanusa nie mieści mi się w głowie (przecież jest to jawnie sprzeczne z naturą). Właściwie wymieniać można to jeszcze długo i jest niewiele neutralnych (o dobrych nawet nie wspominając) bóstw, które mogły by posunąć się do czegoś takiego.
Dlatego uważam, że tabelka jest średnio przydatna i lepiej ograniczyć ten szablon tylko do złych bogów + ewentualnie inne bóstwa wybrane przez MG. Dzięki temu praca zyska sporo na spójności.

havoclivekiller pisze:
Daj przynajmniej -3 :razz:

:) Praca ma na to spore szanse a może i na lepszą notę.
 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

wt sie 22, 2006 12:14 pm

To jest taki zarcik na wysokim poziomie czy odpowiedz?


A co ty byś wolał tam dać? Możesz dać jakaś konstruktywną krytykę?
To jest coś podobnego do Favored Enemy przez Ranger'a. Tylko z Ranger'em to jest trening (zrozumienie jak walczy i myśli dany przeciwnik). Masz jakiś pomysł?

Hmmm. Owszem. Zreszta to obejmuje tez efekty strachu, dyplomacji i inne, ktore powinny zdecydowanie nie byc dopuszczone.


Przeczytaj dokładnie. Automatyczna porażka rzutów na wolę następuje wtedy kiedy postać wchodzi w Niekontrolowany Szał. Nie na podczas gdy jest w kontroli swojego ciała i umysłu.

Rozumiem zamiar, ale w tym wypadku np. Psion czy Favored Soul nie ma zadnych zmian z rzucaniem czarow.


Ajj... zapomniałem o klasach innych niż z PG. Te rzeczy to już bardziej inną do dyskusji czy dane klasy będą miały swoje moce czy nie. Z Psionem będzie ciężko... można powiedzieć że traci całkowitą kontrolę nad umysłem... i posyła kumpla drużyny na ściane... ;)

A jakie?


Wcześniej było zwiększenie kostek wytrzymałości. Co wolisz? Bo już mam mieszane uczucia co do tych KW. Jedni chcą tak, drudzy tak.

WTF?

Mozesz cytowac jak inni? Tak troche niewygodnie sie to czyta.


Wybacz ale było dość póżno i chciałem już zasnąć ;)

Chodziło mi jeśli drużyna podróżuje z Przeklętym a on wpadnie w ten Niekontrolowany Szał to mieli by większy kłopot jeśli byłoby k8 - mod WIS minut niż k4 - mod WIS minut... nie sądzisz?

Randon:
Wiem. Dlatego to które bóstwo i z jakiego świata by rzuciło Przeklęństwo podchodzi pod wymienianie ... i dość duża dyskusje. Dlatego dałem tą tabelkę... jak widać minełem się z celem.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt sie 22, 2006 12:21 pm

havoclivekiller pisze:
Niekontrolowany Szał. Nie na podczas gdy jest w kontroli swojego ciała i umysłu.

O to mi chodzi. Wpada w niekontrolowany szal, wiec jest bardziej podatna na mediacje (dyplomacja) i np. uspokajanie.


havoclivekiller pisze:
Z Psionem będzie ciężko... można powiedzieć że traci całkowitą kontrolę nad umysłem... i posyła kumpla drużyny na ściane...

O to chodzi. Klas jest wiele - nie rozpisuj kazdej osobno, a stworz zbior zasad.

havoclivekiller pisze:
Wcześniej było zwiększenie kostek wytrzymałości. Co wolisz? Bo już mam mieszane uczucia co do tych KW. Jedni chcą tak, drudzy tak.

Ale JAKIE kw ma dostawac? Kazda KW poza samymi pw niesie za soba jeszcze rzeczy typu skill pointsy itp.


havoclivekiller pisze:

Chodziło mi jeśli drużyna podróżuje z Przeklętym a on wpadnie w ten Niekontrolowany Szał to mieli by większy kłopot jeśli byłoby k8 - mod WIS minut niż k4 - mod WIS minut... nie sądzisz?

Nie sadze, ze to by zawitalo w jakiejkolwiek druzynie. O, wszystko.
 
Awatar użytkownika
havoclivekiller
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn sie 07, 2006 6:10 pm

wt sie 22, 2006 12:36 pm

O to mi chodzi. Wpada w niekontrolowany szal, wiec jest bardziej podatna na mediacje (dyplomacja) i np. uspokajanie.


Trochę pasuje. Jak przejmuje zła energia kontrolę nad ciałem jest dalej szansa aby postać spróbowała siła odzyskać kontrolę nad ciałem tu też zatrzymać Niekontrolowany Szał przed końcem czasu.

O to chodzi. Klas jest wiele - nie rozpisuj kazdej osobno, a stworz zbior zasad.


Więc mam zrobić uogólnienie zasad dotyczących magii, modłów i psioniki?

Ale JAKIE kw ma dostawac? Kazda KW poza samymi pw niesie za soba jeszcze rzeczy typu skill pointsy itp.


Zwiększenie KW (z k6 na k8 max k12) bazowego stworzenia lub zwiększenie ilości KW (z 1k8 na 3k8) bazowego stworzenia. Naprawdę już nie wiem co mam zrobić z tym. Dlatego dałem to na forum czy ktoś ma jakiś pomysł co zrobić z tym zonkiem.

Nie sadze, ze to by zawitalo w jakiejkolwiek druzynie. O, wszystko.


Znajdą się fanatycy. Bliscy przyjaciele którzy chcą pomóc swojemu przyjacielowi aby nie zrobił szkód.
 
Awatar użytkownika
Zigtahell
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 7:05 pm

wt wrz 05, 2006 6:47 pm

havoclivekiller pisze:
Kości wytrzymałości: Zwiększa się ilość kostek wytrzymałości o 2. Natomiast PC Przeklęty dostaje podczas awansu +4 do PW co poziom.


Wybacz ale to przesada. Z kontekstu wychodzi, że np.niziołek łotrzyk bedzie miał 3k6 KW na poziom! Zwiększenia atrybutów, umiejętności, max. rangi skilli itp. nie liczą się z lvl postaci, tylko z jej KW. Oznacza to, że jeśli przykładowy nizioł został przeklęty na 7 poziomie, to na 12 poziomie ma 22 KW, co uprawnia go do max rangi na umiejętnościach= 25 i (o zgrozo!) możliwości brania epickich atutów!
Jest oczywiście możliwość, że źle zrozumiałem i chodziło Ci o zwiększenie ilości KW z 1 do 2, ale sytuacja nawet w tym przypadku jest nie do przyjęcia. On jest po prostu nieco przepakowany. EPP +4 załatwia problem ilości KW.
+4 PW na poziom to niestety też jakieś z kosmosu wzięte. Lubię zasady opcjonalne, czy domowe, ale to nie ma żadnego uzasadnienia. Jestem za rozwiazaniem z Midnighta: +1 PW na poziom. Wierz mi, niby to nic, ale cokolwiek, stałe, +1 na poziom po niedługim czasie premiuje :)

Ale tak ogólnie to pomysł całkiem, całkiem, choć takie rzeczy jak przekleństwo zesłane w gniewie przez bóstwo powinno być sprawą indywidualną. Przecież bogowie nie robią takich na kopy. Ogólnie jednak szablon mi sie podoba -3/6

P.S. Też robiłem takie przepaki! Kto nie robił!

:razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości