Zrodzony z fantastyki

 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

czw gru 20, 2012 11:52 pm

Witam.
Sprawa jest prosta ale moim zdaniem godna uwagi. Chciałbym zapytać o to czy Czarnoksiężnik( zwany także Warlock w Complete Arcana) może zostać liczem?

Zasadniczo w opisie przemiany w nieumarłego maga potrzebny jest poziom czarujacego. A zdolności Czarnoksiężnika to zdolności czaropodobne. Więc czy tym sposobem spełni to wymaganie?
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 12:42 am

Interpretując Rules as Written, nie, nie może zostać. Weźmy jednak poprawkę na to, że szablon licza powstał na długo zanim pojawiły się takie dziwne klasy, jak warlock, który nie rzuca czarów wymaganych do zostania liczem zgodnie z opisem tego szablonu. Ergo jako MG nie widziałbym przeciwwskazań, aby wprowadzić zasadę domową, że warlock może zostać liczem, oczywiście pod warunkiem posiadania wymaganego atutu.

Jeśli natomiast MG będzie chciał traktować zasady gry bardzo dosłownie, to zawsze można próbować obejść wymóg rzucania czarów biorąc np. atut Magical Training, który dosłownie pozwala spełnić wymóg zdolności postaci do rzucania czarów (bo caster level warlock już z definicji swojej klasy ma) albo biorąc poziom w klasie czarującej.
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2012 12:43 am przez Agnostos, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 6:35 am

Niestety mój MG jest zbyt toporny na zasady domowe. Czy ten atut to nie atut regionalny? Bo z tego co widzę to chyba tak. A to może dodatkowo skomplikować sprawę...
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 8:46 am

Tak, regionalny: elf (Evereska or Evermeet) or human (Halruaa or Nimbral).
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 9:19 am

A skoro już jesteśmy przy temacie "liczostwa" to skoro według strony fabularnej czarnoksiężnik ma powiązania z Czartami, to chyba w teorii może on zostać Czarcim Liczem(Lichfiend- Libris Mortis)?

EDIT: Bo ten regionalny nie przejdzie gdyż mam 21 poziom i inne pochodzenie. No chyba że zasady mówią inaczej?
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2012 9:21 am przez Raziel.Devils, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 11:35 am

Napewno gdzieś kiedyś powstał dodatek na podstawie którego lichem może zostać każdy :)
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

pt gru 21, 2012 12:01 pm

Nie no każdy nie. Chociaż zgodnie z teorią tyczaca się atutu to w tamtych rejonach nawet plebejusz z tym atutem jest liczem i uprawia trupia marchewke :P

A co podręczników to jest ich masa zapewne tyle, że jeden wyklucza się z drugim lub kilka przedstawia szczatkowe i niepewne informacje.

Libris Mortis to po prostu podręcznik dla nieumarłych.

It's D&D...
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2012 12:07 pm przez Raziel.Devils, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

sob gru 22, 2012 10:46 pm

Spróbuj przekonać MG, że zdolność Warlocka z 12 levelu, tj. Imbue Item, powinna pozwolić stworzyć mu filakterium, tak jak pozwala stworzyć każdy inny przedmiot magiczny.
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

ndz gru 23, 2012 8:31 am

Akurat to nie problem bo owa zdolność pozwala stworzyć relikwiarz.

Jak już mówiłem wcześniej tu rozchodzi się o poziomy czarujacego, których czarnoksiężnik z racji "unikatowych zdolności" nie posiada.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

ndz gru 23, 2012 10:55 am

Raziel.Devils pisze:
Jak już mówiłem wcześniej tu rozchodzi się o poziomy czarujacego, których czarnoksiężnik z racji "unikatowych zdolności" nie posiada.

IMO to przeoczenie i blokada na siłę.

Complete Arcane p.72 pisze:
In the context of a feat or a prestige class requirement, a caster level prerequisite (such as “caster level 5th”) measures the character’s ability to channel a minimum amount of magical power. For feats or prestige classes requiring a minimum caster level, creatures that use spell-like abilities or invocations instead of spells use either their fixed caster level or their class level to determine qualification.

Niby "licz" to ani atut ani prestiżówka. Jednakże warto sprawdzić dokładniej szablon licza z Monster Manual:
Monster Manual p.167 pisze:
“Lich” is an acquired template that can be added to any humanoid creature (referred to hereafter as the base creature), provided it can create the required phylactery;

To właśnie TO jest wymaganie. Zdolność stworzenia filakterium. Jeśli MG powiedział że możesz zrobić filakterium - to możesz i zostać liczem. Jeśli już, to mógłby oporować odnośnie tworzenia filakterium ze względu na:
The character must be able to cast spells
Atut (może jakiś jest), ewentualnie jeden poziom klasy czarującej, i jesteś już "able". Chociaż ja bym to chyba podpiął pod wykorzystanie Imbue Item.

Chociaż nie... Po chwili zastanowienia nie zgadzam się z samym sobą :razz: Jeśli chodzi po prostu o zdolność rzucania zaklęć, i 11 caster level (obojętnie w czym), to wystarczy 1 lvl czarodzieja (zdolność rzucania zaklęć), 10 poziomów >czegokolwiek innego< oraz rasa która ma jakąś jedną choćby najbardziej badziewną spell-like ability. Powiedzmy Lesser Tiefling Wizard 1/Rogue 10. Jest zdolny do rzucania zaklęć? Jest. Caster Level 11 jest? Jest, ma spell-like ability Darkness (Sp): A tiefling can use darkness once per day (caster level equal to class levels).. Craft Wondrous Item też da radę wziąć bo wymaga tylko caster levela. I nic nie stoi na przeszkodzie takiej postaci zostać liczem. IMO właśnie po to są tutaj takie a nie inne wymagania.
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2012 11:29 am przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amon
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: śr sie 25, 2004 9:19 pm

Czarnoksiężnik czy może zostać liczem?

ndz gru 23, 2012 12:33 pm

w czwartej edycji jest jasno napisane ze warlock moze byc liczem - zawsze jakiś argument na tak :p

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości