Amdir pisze:Bregor ja tam dalej nie rozumiem dlaczego chcesz by nagromadzenie jakiegoś wiatru dawało bonus do poziomu mocy.
IMHO takie nagromadzenie może niewtulanie ułatwić splecenie magii ale nie będzie maiło wpływu na uzyskany parez maga poziom mocy. To tak jak z budową domu, jeśli masz na podorędziu duży zapas materiałów to łatwiej i szybciej jest taki dom zbudować niż w przypadku gdy co pół ściany trzeba lecieć kupować cement czy cały. Analogicznie jeśli mag ma na podorędziu skupisko danego wiatru to mniej musi się natrudzić nad skumulowanie/ściągnięciem tego watru w siebie, z drugiej strony to niekoniecznie musi mieć wpływ na końcowy efekt, ponieważ mag musi tę zgromadzoną moc ukształtować i/lub ukierunkować.
Powód pierwszy mechaniczny o którym już pisałem jest taki że splatanie magii to dla większości magów czysta formalność. Już wędrowny czarodziej ma spokojnie ~80-90 szans na splecenie magii. A u mistrza to przekracza 100. Więc taki bonus tylko do splotu jest zgoła nieatrakcyjny. (Dla porządku też go przyznaję ale jak pisze to czysta formalność.)
Powód drugi jest taki że wydaje mi się oczywistym przełożenie- sprzyjające warunki - większa szansa na sukces. A przypominam że celem jest rzucenie zaklęcia, splatania magii nawet nie trzeba wykonywać.
Wreszcie wracając do Twojej analogi Amdirze:
Skoro łatwiej i szybciej wybudować dom jak się ma sporo materiałów dookoła to analogicznie łatwiej i szybciej rzucić zaklęcie jak się ma sporo swojego wiatru magii w pobliżu. I nie rozumiem dlaczego piszesz że niekoniecznie ma to mieć wpływ na końcowy efekt. Przecież niekoniecznie ma? Premia już pomijając jej dokładny rozmiar (tak podałem to +3 orientacyjnie i teraz każdy się mnie czepia o wartość) niczego nie przesądza. Dalej decyduje rzut na poziom mocy. A jak wypadną Ci powiedzmy 2, 1, 1 to nawet z premią plus +3 nie poszalejesz.
Amdir pisze:z drugiej strony to niekoniecznie musi mieć wpływ na końcowy efekt, ponieważ mag musi tę zgromadzoną moc ukształtować i/lub ukierunkować.
Łatwiej gromadzić i kierunkować swój wicher jeśli ma się jego skupisko i niejako źródło w pobliżu niż pracowicie oddzielać go z wszystkich wichrów jakie wieją przez świat. I jak napisałem wyżej o niczym to ostatecznie nie przesądza.
Amdir pisze:To co napisałem nie wyklucza bonusa z żył magicznych bo w takiej żyle przepływ może jest bardziej uporządkowany i jak napisałeś trudniej przez przypadek złapać coś "niemiłego", w porównaniu z np. "chaotycznym" ogniskiem czy płytówką.
Pozdro
magiczne żyły zapewniają o wiele większe bonusy. Dla zwykłego pojedynczego obelisku jest to +1k10/2 na każdej kości użytej do określenia poziomu mocy. Kamienie Ogham zapewniają +5 na każdej kości. Przy takim czymś nawet +3 jest praktycznie zaniedbywalna zwłaszcza wcale nie sugeruję jej przydzielać na prawo i lewo. Zresztą czepiacie się mnie o to że proponuję bonusy do poziomu mocy porównywalne do tych za najsilniejsze składniki. Tymczasem wystarczy że taki Wędrowny czarodziej z chwańcem (Mag =3) zrobi splot i już ma premię jak za ząb smoka do dowolnego czaru w ramach akcji. Tymczasem zwykle w walce brakuje czasu a wyciągnięcie składnika wymaga akcji tak samo jak zrobienie splotu.