Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

wt lip 06, 2010 3:51 am

Są dodatkowe czary magii powszechnej w Księdze Spaczenia, jest też magia prosta dla czarnoksiężników Chaosu.

Niezdarność nie jest czarem bojowym, więc nie dziw się, że skuteczność jest tak mała. Właściwie to jeśli oponent posiada szybkie wyciągnięcie, to podniesienie miecza może być nawet akcją natychmiastową i gość zaszarżuje lub wypłaci atak wielokrotny. :wink: Zaklęcia magii prostej w ogóle w mojej opinii nie powinny być bojowe (to nieszczęsne Magiczne żądło jest wielką przesadą IMO), znacznie lepiej sprawują się w innych sytuacjach. Jeśli już gracz się uprze, to lepiej używa się tego czaru na strzelcach, bo utrata bełta, strzały lub kuli w kluczowym momencie opóźni oddanie strzału. Oczywiście pod warunkiem, że strzelec nie ma szybkiego wyciągnięcia i błyskawicznego przeładowania, wtedy Niezdarność jest prawie bezużyteczna. :wink:
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 207
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

wt lip 06, 2010 11:59 am

Vukodlak pisze:
Właściwie to jeśli oponent posiada szybkie wyciągnięcie, to podniesienie miecza może być nawet akcją natychmiastową


Jesteś pewien? Wydaje się to logiczne, ale w opisie szybkiego wyciągnięcia nie ma nic o przedmiotach leżących na ziemi. (w zasadzie jest pewna różnica między szybkim dobyciem broni zza pasa, a podniesieniem jej z podłogi)
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 11:59 am przez Olorin Rapidedge, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt lip 06, 2010 1:54 pm

Olorin Rapidedge pisze:
Jesteś pewien? Wydaje się to logiczne, ale w opisie szybkiego wyciągnięcia nie ma nic o przedmiotach leżących na ziemi. (w zasadzie jest pewna różnica między szybkim dobyciem broni zza pasa, a podniesieniem jej z podłogi)

Za to jest wyraźnie napisane że posiadacz tej zdolności może raz na rundę wykorzystać akcję "użycie przedmiotu" w akcji darmowej. Czyli przyjmując że podniesienie broni jest akcją "użycia przedmiotu" to owszem można podnieść w akcji darmowej.
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr lip 07, 2010 11:53 am

W zasadzie można by to pod to podpisać, bo przedmiot można wyjąć i użyć z dowolnego miejsca(na ciele).
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr lip 07, 2010 12:45 pm

Mi się też wydaje, że to naciągane z tym podnoszeniem z podłogi. Dla mnie "szybkie wyciągnięcie" liczy się tylko w przypadku użycia przedmiotu, który ma się przy sobie. Czyli na pasi, w kieszeni, plecaku, pochwie itd. Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że podnosząc broń, przeciwnik poświęci jedną akcję, ale druga mu pozostanie. Ale takie rozwiązanie daje jeszcze jedną możliwość. Przykład:

Uczeń Czarodzieja widzi przed sobą uśmiechniętego draba z toporem w ręku. Rzuca Niezdarność (sukces) i drabowi wypada z ręki żelastwo. Uczeń poświęca drugą akcję na oddalenie się od przeciwnika o 8 metrów. Zbir nie okazał się zaskoczony (sukces) więc dysponuje normalną rundą. Pierwszą akcję poświęca na podniesienie topora z ziemi, a drugą na ponowne zbliżenie się do czarodzieja, który oddalił się na bezpieczny dystans.

Przy takim rozwiązaniu Uczeń może trzymać przeciwnika na dystans do czasu pojawienia się pomocy itd. W wyniku potrzeby poświęcenia akcji na podniesienie broni, drab nie może wykonać szarży. Warunkiem takiej walki (prócz sukcesów w PM) jest dość duża przestrzeń, na które można się oddalić i sytuacja gdy przeciwnik nie posiada drugiej sztuki broni (plus Szybkie Wyciągnięcie to jeszcze gorzej). Myślę, że takie coś sprawiło by, że Niezdarność MOŻE przydać się w walce, aczkolwiek ma wąskie warunki sukcesu.
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 12:46 pm przez Voltron89, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

śr lip 07, 2010 3:10 pm

Voltron89 pisze:
Zbir nie okazał się zaskoczony (sukces) więc dysponuje normalną rundą.

Dlaczego miałby okazać się zaskoczony?
Voltron89 pisze:
Uczeń Czarodzieja widzi przed sobą uśmiechniętego draba z toporem w ręku. Rzuca Niezdarność (sukces) i drabowi wypada z ręki żelastwo. Uczeń poświęca drugą akcję na oddalenie się od przeciwnika o 8 metrów.

Drab otrzymuje okazyjny atak i odwija z piąchy temu niezbyt mądremu uczniowi. :razz:
Voltron89 pisze:
Przy takim rozwiązaniu Uczeń może trzymać przeciwnika na dystans do czasu pojawienia się pomocy itd. W wyniku potrzeby poświęcenia akcji na podniesienie broni, drab nie może wykonać szarży. Warunkiem takiej walki (prócz sukcesów w PM) jest dość duża przestrzeń, na które można się oddalić i sytuacja gdy przeciwnik nie posiada drugiej sztuki broni (plus Szybkie Wyciągnięcie to jeszcze gorzej). Myślę, że takie coś sprawiło by, że Niezdarność MOŻE przydać się w walce, aczkolwiek ma wąskie warunki sukcesu.

Tylko po co tak kombinować?
1. Uczeń dopuszcza tego draba na zasięg walki wręcz.
2. Przetrzymuje pierwszy atak/szarżę przeciwnika
3. Rzuca niezdarność, (zakładamy wypadnięcie broni)
4. W drugiej akcji podnosi broń przeciwnika
Efekt: Drab nagle orientuje się że nie ma broni i stoi oko w oko z uzbrojonym uczniem. :razz:
Enjoy :wink:
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 207
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr lip 07, 2010 4:26 pm

Bregor pisze:
Efekt: Drab nagle orientuje się że nie ma broni i stoi oko w oko z uzbrojonym uczniem.

Po czym uczeń zostaje schwytany w śmiertelnym uścisku, znokautowany, albo jeszcze śmieszniej rozbrojony, enjoy ; )
Bregor pisze:
Drab otrzymuje okazyjny atak i odwija z piąchy

Nie, jeżeli przeciwnik był oddalony, Niezdarność to czar dystansowy. Właśnie po to opłaca się "kombinować" bo czar byłby dużo bardziej przydatny (nikogo nim nie zabijesz, ale możesz dzięki niemu wytrzymać odrobinę dłużej, w tym jakże nieprzyjaznym świecie :] )
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 4:29 pm przez Olorin Rapidedge, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr lip 07, 2010 11:19 pm

Bo zwykły drab wie przecież, że w Kolegiach Magii nie uczą szermierki. Wie również, że uczeń czarodzieja jest tak powolnym głąbe, że bez problemu można zaatakować go będąc nieuzbrojonym - podczas gdy on dzierży ostrze. Wie również, że poza jakimś śmiesznym czarem nic innego zrobić nie może. Po prostu rozkosz.
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw lip 08, 2010 11:27 am

Hehe, taki mag to grupkę drabów mógłby nastraszyć oczywiście jeśli zamaskowałby emocje do tego stopnia że głos by mu nie drżał. Pamiętacie reakcję Sama w władcy pierścieni jak Gandalf przyłapał go na podsłuchiwaniu:-"Nie zamieniaj mnie w żabę albo coś jeszcze gorszego!". Czegoś podobnego spodziewałbym się po drabie(wnioski z lektur podręczników) i sam coś takiego w życie wcielałem na swoich sesjach.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

czw lip 08, 2010 11:50 am

Popieram Lothora. Ja i moi koledzy strach przed czarodziejami w oczach prostego ludu równamy ze strachem przed łowcami czarownic i zabójcami trolli. Potęga i brzemie jakie płynią z reputacji ich fachu. Sam pokaz praktykowania magii przez nawet ucznia czarodzieja wymusza na ludziach czy niziołkach test SW czy ich nie przestraszy. Oczywiści elfy są na to odporne a krasnoludy wręcz w drugą stronę - w padają w furię gdy gdy ktoś chce przeciw nim użyć magii. Oczywiście okazują szcunek ludzkim magom choć bardziej wynika on z z tego co może zrobić mag za zaniewagę, jednak jak mówiłem stosunek do maga zależy tylko od tego czy użyje on swej mocy przeciw krasnoludom. Ale elfi mag będzie traktowany jakby był zwykłym elfem.

Bo zwykły drab wie przecież, że w Kolegiach Magii nie uczą szermierki. Wie również, że uczeń czarodzieja jest tak powolnym głąbe, że bez problemu można zaatakować go będąc nieuzbrojonym - podczas gdy on dzierży ostrze. Wie również, że poza jakimś śmiesznym czarem nic innego zrobić nie może. Po prostu rozkosz

Rozumiem że to sarkazm Vukodlak.
Bo u nas zwykły drab by wiedzieć co potrafi uczeń a co mistrz i co ważniejsze jak odróżnić jednego od drugiego to osobnik musi mieć Naukę (magia).
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 207
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw lip 08, 2010 4:29 pm

Vukodlak pisze:
Bo zwykły drab wie przecież, że w Kolegiach Magii nie uczą szermierki. Wie również, że uczeń czarodzieja jest tak powolnym głąbe, że bez problemu można zaatakować go będąc nieuzbrojonym - podczas gdy on dzierży ostrze. Wie również, że poza jakimś śmiesznym czarem nic innego zrobić nie może. Po prostu rozkosz.


Owszem, rozumiem tok myślenia, jeżeli spojrzeć na zwykłego "draba". Jak wiadomo jednak w świecie występują różne istoty dzierżące broń.. Czy ork przestraszy się jakiegoś wypierdka w głupich szatach z zabranym siepaczem, którego nawet nie jest w stanie dobrze unieść? (swoją drogą, czy orkowie boją się ludzkich magów?) To samo zwierzoludzie, którzy pozbawieni ostrza (w dziwny sposób, ale co odważniejszy tym bardziej się nie zawaha) raczej zaatakuje ponownie - rogami.

Aczkolwiek, moje zdanie się zmieniło : ) rozmawiałem o sprawie z graczem, ukazał on mi przykład "szybkiego wyciągnięcia" odnośnie przedmiotów podnoszonych z ziemi. Rzeczywiście można to zrobić w sposób zły (czyli normalny, jako jedną prawowitą akcję) oraz dużo bardziej sprawny. :]
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt lip 09, 2010 3:46 pm

Olorin Rapidedge pisze:
Owszem, rozumiem tok myślenia, jeżeli spojrzeć na zwykłego "draba". Jak wiadomo jednak w świecie występują różne istoty dzierżące broń.. Czy ork przestraszy się jakiegoś wypierdka w głupich szatach z zabranym siepaczem, którego nawet nie jest w stanie dobrze unieść? (swoją drogą, czy orkowie boją się ludzkich magów?) To samo zwierzoludzie, którzy pozbawieni ostrza (w dziwny sposób, ale co odważniejszy tym bardziej się nie zawaha) raczej zaatakuje ponownie - rogami.


Wydaje mi się że szamani budzą respekt wobec innych orków- taki mag może pokazać kilka iskier i możliwe jest że będzie podobny efekt. Zwierzoludzie są inteligentniejsi więc w zasadzie nie wiem...
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt lip 09, 2010 5:42 pm

Nie myl Lothorze dzikości z inteligencją. Pod kątem inteligencji zwierzoludzie, orki i gobliny są podobni. Szamani zwierzoludzi jak i goblinoidów traktowani są z podobnym respektem i szacunkiem przez współplemieńców. I tak samo z respektem będą traktować magów innych ras. Nie chodzi mi o szacunek do elfów czy ludzi. Lecz do mocy, którą rozporządzają. Krasnoludzki wojownik nie będzie bał się goblinskiego szamana. Ale będzie miał szacunek do plugawej magii która może załatwić go na tysiąc sposobów.
Mówiąc krótko chodzi mi o szacunek dla siły.
 
Awatar użytkownika
pawlak07
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 5:02 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt lip 09, 2010 10:34 pm

Lothor Mordredsson pisze:
Wydaje mi się że szamani budzą respekt wobec innych orków- taki mag może pokazać kilka iskier i możliwe jest że będzie podobny efekt. Zwierzoludzie są inteligentniejsi więc w zasadzie nie wiem...

Ale zważ na to, że jeśli w stadzie(orków czy innego dziwactwa) pojawia się mag i zaczyna zbierać wokół siebie coraz większe tłumy herszt(stada) prawdopodobnie będzie chciał się go pozbyć. A początkujący mag nie będzie miał szans z napakowanym wodzem.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

ndz lip 11, 2010 2:44 pm

A początkujący mag nie będzie miał szans z napakowanym wodzem.

Początkujacy Zabójca troli czy błędny rycerz też za pewne. Mag plemienia orków czy innego dziwactwa (jak to nazwałeś) jeśli wie, że nie ma szans z hersztem będzie tamtemu lizał buty póki nie będzie mógł zagrozić hersztowi. Poza tym często czarownicy i szamami stoją zboku powalając rządzić napakowanym testosteronem przygłupom sami manipulując tymi przygłupami. Tak jest bezpieczniej i prościej.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw lip 29, 2010 7:51 pm

Mam pytanie dotyczące próby odprawienia własnego rytuału. W Królestwie Magii napisane jest, że w celu ustalenia czy próba się udała należy rzucić w tabeli Próba odprawienia rytuału , jednocześnie zaznaczając iż nie różni się to od zwykłego odprawienia rytuału. Czy zatem wykonuje się test na poziom mocy i jednocześnie rzut w tabeli jeżeli poziom mocy będzie odpowiedni, czy tylko rzut w tabeli?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw lip 29, 2010 9:29 pm

Fragment jest chyba dość jasny - czarodziej odprawia rytuał (normalnie) i w przypadku niepowodzenia spadają na niego konsekwencje nieudanego odprawienia. Jeśli zaś się uda (osiągnie wymagany przez rytuał PM) należy wykonać rzut sprawdzający czy fomuła została poprawnie spisana i zastosowana.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pt lip 30, 2010 4:03 am

Czyli rytuał może być nieopracowany pomimo kilkakrotnego udanego odprawienia i uzyskania żądanego efektu...? Zgrzyta tu logika moim zdaniem.

Niemniej dziękuję za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pt lip 30, 2010 9:15 pm

Oczywiście, że tak. Przecież to magia - obrzydliwie trudna i śmiertelnie niebezpieczna, do tego bardzo nieprzewidywalna. Logika w magii to w dużej części iluzja i pobożne życzenia czarodziejów, a nie rzeczywistość. Czego się spodziewać po esencji Chaosu?

Tak poza tym, jeśli zasada Cię nie zadowala to po prostu ją zignoruj. W kwestii rytuałów (i mikstur) zasady często przeginają z piętrzeniem przeciwności i negatywnych konsekwencji mimo sukcesu w odprawianiu rytuału lub sporządzaniu mikstury.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pn sie 02, 2010 12:09 pm

Mam inne dwa pytania.
Jak się mają PZ zapewniane przez Pancerz Eteru do przedmiotu ozdobionego mistrzowską runą Alaryka Szalonego, zdolności Strzał przebijający i cechy broni przebijanie zbroi? To energia a nie kawał metalu, który broń może łatwiej przedziurawić. Nie ma też w tym szczelin więc zdolność nie powinna działać.

Moje drugie pytanie dotyczy mistrzowskiej runy gromilu. Czy jedna runa zapewnia +2 do PZ na każdej lokacji czy tylko na tej która osłania przedmiot ozdobiony runą (czyli napierśnik tylko korpus, hełm tylko głowe itd.)?
Ostatnio zmieniony pn sie 02, 2010 12:12 pm przez Khemlish Val'Drach, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pn sie 02, 2010 3:27 pm

Khemlish Val'Drach pisze:
Jak się mają PZ zapewniane przez Pancerz Eteru do przedmiotu ozdobionego mistrzowską runą Alaryka Szalonego, zdolności Strzał przebijający i cechy broni przebijanie zbroi? To energia a nie kawał metalu, który broń może łatwiej przedziurawić. Nie ma też w tym szczelin więc zdolność nie powinna działać.


Czemu nie? Pancerz Eteru daje Punkty Zbroi - Strzał przebijający omija Punkty Zbroi. Nic więcej dodawać nie trzeba. Gdyby zaklęcie miało jakiś specjalny opis (a go nie ma) lub dawało jakieś "Magiczne Punkty Zbroi, Których Nie Da Się Zredukować", to możnaby wtedy dyskutować. Podobnie jak magiczne pociski - niektóre omijają PZ, ale jest to wyraźnie zaznaczone w ich opisie.


Khemlish Val'Drach pisze:
Czy jedna runa zapewnia +2 do PZ na każdej lokacji czy tylko na tej która osłania przedmiot ozdobiony runą (czyli napierśnik tylko korpus, hełm tylko głowe itd.)?


Zależy jakich zasad pancerza używasz. Jeśli są to zasady opancerzenia prostego, to jedna runa powinna raczej dawać bonus na wszystkich lokacjach. Jeżeli jednak używasz zasad opancerzenia złożonego, to musisz brać pod uwagę na jakim elemencie pancerza wykuto runę (czemuż wzmocniony lewy naramiennik ma mieć taką samą licbę PZ jak prawy nagolennik bez runy?).
 
Aronus Papas
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 04, 2010 1:21 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr sie 04, 2010 1:31 pm

Witam Forumowiczów

Mam nurtujące mnie pytanie. Mianowicie mam gracza, Arcymaga Niebios, który przeszedł na złą stronę mocy, ale NIE JEST wyznawcą żadnych bóstw. Tak więc wykupił umiejętność czarnoksięstwo i czy:

- otrzymuje automatycznie wszystkie czary z Tradycji Chaosu i Magii Prostej (Chaos), czy musi je po kolei wykupywać odpowiednio za 100PD i 50PD?

- czy może czary z wybranej ścieżki danego bóstwa otrzymuje automatycznie, jeśli jest wyznawcą tego bóstwa?

- jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie jest na tak, a na drugie na nie, to jest to jakiś błąd, ponieważ zostając wpierw czarodziejem Chaosu, ale nie wyznawcą dostaje się wszystkie czary z Tradycji Chaosu, a następnie będąc wyznawcą można wybrać np. ścieżkę główną i zdobyć wszystkie czary z tradycji chaosu danego bóstwa...
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

śr sie 04, 2010 1:52 pm

1- Tak(choć fabularnie bym to jakoś rozciągnął by nie wyszło sztucznie)
2- Jak wybierze bóstwo to wybiera tradycje danego boga i odpowiednia sciezke(bo niektóre ścieżki to mieszanina czarów z tradycji czarnoksiękiej(chaos) i danego boga)
3- :razz:
Ostatnio zmieniony śr sie 04, 2010 1:52 pm przez Lothor Mordredsson, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Adam Jansen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 04, 2010 1:41 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

śr sie 04, 2010 2:06 pm

Również witam wszystkich :)

Po pierwsze umiejętność czarnoksięstwo nie daje żadnego czaru, tylko umożliwia rzucanie dodatkową kością i pomijanie niższego wyniku przy określaniu poziomu mocy czaru (ale nie na przekleństwo). Fabularnie postać używająca czarnoksięstwa brutalnie wtłacza energię eteru w swoje czary.

Ad.1 Tak, chyba nie jest poprawną odpowiedzią na pytanie wyboru :)

Czary z tradycji chaosu otrzymuje się po wykupieniu odpowiedniej ścieżki, analogicznej do ścieżki kolegialnej dostępnej dla wędrownego czarodzieja. Mechanicznie otrzymuje wtedy wszystkie czary z tradycji chaosu rozpisane w podstawce w sumie kosztem 100pd, które wydała na wykup umiejętności.
Fabularnie jest to jednak okazja dla MG, aby pokazać powolne staczanie się postaci w stronę chaosu np. poprzez obcowanie z przeklętymi woluminami, wydobywanie skrawków zakazanej wiedzy od ściganych czarowników czy wizje od wybranego boga chaosu. Inspiracje można czerpać z książki "Wewnętrzny Wróg".
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

śr sie 04, 2010 4:51 pm

Stając się czarnym magistrem, ale nie wybierając żadnego boga wybiera tradycje chaosu oferowaną demonologowi. Jeśli to tradycja Chaosu z manifestacji to dostaje ją za 100 lub 200 PD (jak napisane w manifestacji).
Magię prostą (chaosu) dostanie jeśli wybierze profesje z podręcznika Księga spaczenia. Mówię o wyznawcach. Kupujesz je normalnie.

jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie jest na tak, a na drugie na nie, to jest to jakiś błąd, ponieważ zostając wpierw czarodziejem Chaosu, ale nie wyznawcą dostaje się wszystkie czary z Tradycji Chaosu, a następnie będąc wyznawcą można wybrać np. ścieżkę główną i zdobyć wszystkie czary z tradycji chaosu danego bóstwa...

Błędu nie ma.
Są dwa typy Wojowników i magów Chaosu. Są słudzy konkretnych bóstw Chaosu i Słudzy Chaosu Niepodzielnego.
Magowie z pierwszej grupy jak wykupują z tradycji danego boga jedną ze ścieżek (jak magowie kolorów). Czyli mag, który zwróci się ku Slanneshowi wybierze jedną ze ścieżek Slannesha.
Ale gdy idzie sprawa o niepodzielnego to (ja w każdym razie) wykupuje listę demonologa z podręcznika głównego.
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

czw sie 05, 2010 12:04 pm

Vukodlak pisze:
Czemu nie? Pancerz Eteru daje Punkty Zbroi - Strzał przebijający omija Punkty Zbroi. Nic więcej dodawać nie trzeba. Gdyby zaklęcie miało jakiś specjalny opis (a go nie ma) lub dawało jakieś "Magiczne Punkty Zbroi, Których Nie Da Się Zredukować", to możnaby wtedy dyskutować. Podobnie jak magiczne pociski - niektóre omijają PZ, ale jest to wyraźnie zaznaczone w ich opisie.

Imo mylisz się Vukodlaku. Jest napisane że zdolność strzał przebijający nie działa przeciwko przeciwnikom którzy nie noszą zbroi. A że aktywny pancerz eteru nie jest zbroją (a nawet automatycznie przestaje działać jeśli postać założy jakąkolwiek zbroję) więc wynikałoby że strzał przebijający nie działa.
Natomiast runa i oraz cecha broni "przebijający zbroję" działają normalnie.
Vukodlak pisze:
Zależy jakich zasad pancerza używasz. Jeśli są to zasady opancerzenia prostego, to jedna runa powinna raczej dawać bonus na wszystkich lokacjach. Jeżeli jednak używasz zasad opancerzenia złożonego, to musisz brać pod uwagę na jakim elemencie pancerza wykuto runę (czemuż wzmocniony lewy naramiennik ma mieć taką samą licbę PZ jak prawy nagolennik bez runy?).

Nie mam teraz podręcznika. Ale dałbym głowę że jest tam wyraźnie napisane: "postać otrzymuje +2 pz na wszystkich lokacjach.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw sie 05, 2010 2:59 pm

Bregor pisze:
Jest napisane że zdolność strzał przebijający nie działa przeciwko przeciwnikom którzy nie noszą zbroi. A że aktywny pancerz eteru nie jest zbroją (a nawet automatycznie przestaje działać jeśli postać założy jakąkolwiek zbroję) więc wynikałoby że strzał przebijający nie działa.


Maybe. Nigdy nie rozważałem zasad WFRP na podobieństwo reguł D&D - czyli z prawniczym zapałem. Ja teraz również nie mam dostępu do podręcznika, muszę czekać na zwrot. Wtedy też przyjrzę się bliżej.


Bregor pisze:
Nie mam teraz podręcznika. Ale dałbym głowę że jest tam wyraźnie napisane: "postać otrzymuje +2 pz na wszystkich lokacjach.


Na wszystkich chronionych lokacjach. Akurat ten podręcznik mam. :)
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw sie 05, 2010 3:00 pm

Bregor pisze:
Jest napisane że zdolność strzał przebijający nie działa przeciwko przeciwnikom którzy nie noszą zbroi. A że aktywny pancerz eteru nie jest zbroją (a nawet automatycznie przestaje działać jeśli postać założy jakąkolwiek zbroję) więc wynikałoby że strzał przebijający nie działa.
Natomiast runa i oraz cecha broni "przebijający zbroję" działają normalnie.


W takim razie cecha broni 'przebijający zbroję' również nie działa przeciwko Pancerzowi Eteru, bo w opisie tej cechy jest takie samo zastrzeżenie jak w opisie zdolności.
Czarodzieja z Pancerzem Eteru raczej nie można nazwać "opancerzonym przeciwnikiem", czar tworzy jedynie "niewidzialną barierę", dlatego też IMHO ani zdolność, ani cecha broni nie mają zastosowania do Pancerza.

Bregor pisze:
dałbym głowę że jest tam wyraźnie napisane: "postać otrzymuje +2 pz na wszystkich lokacjach.


Opis runy mówi na wszystkich chronionych lokacjach, czyli jeżeli postać nie ma nic na głowie to nie dostaje żadnych dodatkowych PZ.
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

czw sie 05, 2010 3:18 pm

>Theodorus< pisze:
W takim razie cecha broni 'przebijający zbroję' również nie działa przeciwko Pancerzowi Eteru, bo w opisie tej cechy jest takie samo zastrzeżenie jak w opisie zdolności.


Nigdzie nie jest napisane że na pancerz eteru działa zdolność z broni 'przebijający zbroję' jak i ta normalna zdolność. Nie jest też napisane że nie działa na ten pancerz ta zdolność. Więc narazie gdybacie sobie tylko na podstawie "że pancerz jest niewidzialny", że "nie jest to formalnie i wizualnie zbroja". Niewiem czemu jedna spekulacja miałaby podważać drugą spekulację. Ale wydaje mi się że skoro nie jest zaznaczone to jednak te umiejętności/zdolności działają na tą zbroję, tak samo jak z resztą podobnych przypadków(przy łuskowej też muszą napisać że działa na nią taka zdolność?? A może nie muszą bo to wiadome, a dlaczego?? Proste!! Bo to nie magia.- otóż nie. Pamiętajmy że zasady młota są proste jak cep i często gęsto nijak mają się do realizmu, dla mnie to jest kwestia prosta. Poza tym ta zbroja nie działa tak że rozróżnia dotyk od ciosu mieczem czy pocisk z muszkietu, to poprostu warstwa ochronna z wiatrów więc choć pewnie niewidzialna ma podobne właściwości fizycznie(choć nic nie waży bo się jej nie nosi, tylko otacza właściciela).
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

czw sie 05, 2010 3:47 pm

Lothor Mordredsson pisze:
Pamiętajmy że zasady młota są proste jak cep i często gęsto nijak mają się do realizmu, dla mnie to jest kwestia prosta.


Ale może czasem warto wprowadzić trochę logiki ;)?
Jeżeli jest to "niewidzialna bariera", to postaci raczej nie uda się "znaleźć odsłoniętej szczeliny w pancerzu przeciwnika".


EDIT: @Bregor: Chyba już wiem dlaczego uznałeś, że działa cecha broni a zdolność nie. Może faktycznie ma to sens.
Ostatnio zmieniony czw sie 05, 2010 3:50 pm przez >Theodorus<, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości