Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

ndz kwie 14, 2013 7:21 pm

Upór osła
Przemiany
Poziom: Cza/Zak 2, Drd 2, Kap 2
Komponenty: W, S, M/KO
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Jedna istota
Czas działania: 2 rundy/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak

To zaklęcie działa nieco paradoksalnie, a to dlatego, że podnosi Rzut Obronny na Wolę podmiotu aż o 4 punkty, zarazem obniżając jego Roztropność o 2 punkty na czas trwania zaklęcia. Na potrzebę obliczania ogólnej wartości Rzutu Obronnego nie bierze się pod uwagę ujemnych modyfikatorów wynikających z obniżenia wartości Atrybutu.

Komponent materialny: Ucho osła.

Pazerność hieny
Przemiany
Poziom: Cza/Zak 2, Drd 2, Kap 2
Komponenty: W, S, M/KO
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Jedna istota
Czas działania: 2 rundy/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak

Podmiot otrzymuje premię z usprawnienia +8 do umiejętności Szacowanie, obniża jednak charyzmę celu o 2 punkty na czas trwania zaklęcia.

Komponent materialny: Oko hieny.

Instynkt roju
Przemiany
Poziom: Cza/Zak 3, Brd 2, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Trzy istoty/poziom, z których żadne dwie nie mogą być oddalone o więcej, niż 3m od siebie
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak (Nieszkodliwy)

To zaklęcie sprawia, że istoty, na które czar wpływa zyskują unikalny zmysł, jaki cechuje zwierzęce stada. Czar działa jeśli żadna z istot, na które wpływa nie jest oddalona od drugiej o więcej niż 3m, oraz jest ich łącznie co najmniej 5. Mechanicznie - otrzymują premię +1 do Roztropności i premię unikową do pancerza +3. Czar działa zarówno na istoty znajdujące się na twardym gruncie, pływające, jak i latające (nawet jeśli jedna np. pływa, a druga lata), lecz nie takie, które zajmują się ryciem.
Ostatnio zmieniony czw kwie 18, 2013 4:05 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

pn kwie 15, 2013 12:18 am

Pazerność hieny dużo bardziej niż druidom przyda się kapłanom, zwłaszcza bóstw "handlowych", jak Waukeen czy Vergadain.

Poza tym ciekawe czary. Niekoniecznie dla każdego, ale z pomysłem i do wykorzystania.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

pn kwie 15, 2013 6:56 am

Racja, przyda się kapłanom. Nie pomyślałem o tym, dodam do listy.

Dzięki i cześć.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

pn kwie 15, 2013 5:29 pm

Upór osła będzie stosowany zawsze, gdy zajdzie potrzeba zdać jednorazowy test na wolę np. przy aktywacji jakiegoś artefaktu. W innych sytuacjach nieprzydatne. Moim zdaniem to nie jest dobre.

Pazerność hieny po pierwsze nic nie robi (daje premie i karę na zero rund). Zaklęcie ewidentnie nie pasuje do druida. Czar może nazywać się dowolnie, ale ani hiena, ani druid nie jest specjalistą od szacowania.

Instynkt roju to potworek mechaniczny. Zupełnie nie wiadomo, co autor miał na myśli pisząc o cechach roju.
Ostatnio zmieniony pn kwie 15, 2013 5:30 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

pn kwie 15, 2013 9:15 pm

Ruffle pisze:
Pazerność hieny
Czas działania: 1 runda/poziom


Ruffle pisze:
Jako rój są traktowane jak jeden przeciwnik z łączną ilością PW i średnią (liczbową) KP, chociaż ich ataki wykonywane i rozliczane są osobno.
Ostatnio zmieniony pn kwie 15, 2013 9:16 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

wt kwie 16, 2013 12:16 am

By kara do Charyzmy miała sens, czas działania powinien być dłuższy.

Instynkt roju (w kontekście współdzielenia pw i KP) jest fabularnie bez sensu, a mechanicznie pozwala na straszne przegięcia.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

wt kwie 16, 2013 11:59 am

Ruffle pisze:
Komponenty: W, S, M/KO
Czas działania: 2 rundy/poziom


Ruffle pisze:
Instynkt roju
Przemiany
Poziom: Cza/Zak 3, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Trzy istoty/poziom, z których żadne dwie nie mogą być oddalone o więcej, niż 3m od siebie
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak (Nieszkodliwy)

To zaklęcie sprawia, że istoty, na które czar wpływa zyskują cechy roju, o ile żadna z nich nie jest od siebie oddalona o 3m, oraz jest ich co najmniej 5. Jako rój są traktowane jak wiele istot obdarzonych zmysłem stadnym - otrzymują premię +1 do Roztropności i premię z naturalnego pancerza +3. Czar działa zarówno na istoty znajdujące się na twardym gruncie, pływające, jak i latające (nawet jeśli jedna np. pływa, a druga lata), lecz nie takie, które zajmują się ryciem.


Cz teraz dobrze?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

wt kwie 16, 2013 1:33 pm

Dwa problemy istota wieksza niz "Tiny" nie moze miec cech roju mechanicznie z tego co wynika z SDR. Nawet jakby miala, to bylby to najpotezniejszy 2 poziomowy czar mozliwy. Niewrazliwosc na obrazenia broni praktycznie udupia kazdego niewalczacego magia, 90% przeciwnikow BG na tak niskich poziomach. Teraz dalej mechanicznie bedzie to koszmar. dasz cechy roju 5 maga jak rzucaja czary z czyjej puli to idzie itp.
Nie przemyslales tego czaru zupelnie.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

wt kwie 16, 2013 2:21 pm

Miała to być odpowiedź na kulę ognistą, która potrafi zadać duże obrażenia, zarazem łatwo niszcząc słabszych. Np. taki szaman goblinów rzuca na swoją małą armię "Instynkt roju" i nie jest tak łatwo wysokopoziomowym śmiałkom zniszczyć biednych goblinów.

Teraz dodaje "tylko" +1 do Roztropności i premię z naturalnego pancerza +3 na czas trwania zaklęcia.

Dodam go również bardowi.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

wt kwie 16, 2013 3:15 pm

Zmień opis tak, by fraza "cechy roju" nie padała.

Nie rozumiem, co ma zmysł stadny do naturalnego pancerza.

ile żadna z nich nie jest od siebie oddalona o 3m, oraz jest ich co najmniej 5

To oznacza, że jeżeli z tych istot jedna się odsunie, to czar przestaje działać na wszystkich. O to chodziło?
Ostatnio zmieniony wt kwie 16, 2013 3:15 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

wt kwie 16, 2013 9:19 pm

Ruffle pisze:
To zaklęcie sprawia, że istoty, na które czar wpływa zyskują unikalny zmysł, jaki cechuje zwierzęce stada. Czar działa jeśli żadna z istot, na które wpływa nie jest oddalona od drugiej o więcej niż 3m, oraz jest ich łącznie co najmniej 5. Mechanicznie - otrzymują premię +1 do Roztropności i premię z naturalnego pancerza +3. Czar działa zarówno na istoty znajdujące się na twardym gruncie, pływające, jak i latające (nawet jeśli jedna np. pływa, a druga lata), lecz nie takie, które zajmują się ryciem.


Teraz chyba nie powinno być wątpliwości.
 
Awatar użytkownika
sir_xeno
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 24, 2004 12:43 am

Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt roju).

czw kwie 18, 2013 12:23 am

Nadal premia unikowa byłaby chyba lepsza. Naturalny pancerz to chyba zawsze fizyczna wytrzymałość na skutki trafienia (gruba warstwa tłuszczu, kamienna skóra, wytrzymałe łuski)

Za to zamiast premii do roztropności, pasowałaby np. niemożność zaskoczenia gdy choć jeden z członków roju jest świadomy zagrożenia.
Brzmi już bardziej "rojowo", a mniej jak zaklęcie specjalnie na potrzeby swojego aktualnego druida ;)
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary zwierzęce (Upór osła, Pazerność hieny, Instynkt ro

czw kwie 18, 2013 4:04 pm

sir_xeno pisze:
Nadal premia unikowa byłaby chyba lepsza. Naturalny pancerz to chyba zawsze fizyczna wytrzymałość na skutki trafienia (gruba warstwa tłuszczu, kamienna skóra, wytrzymałe łuski)

Za to zamiast premii do roztropności, pasowałaby np. niemożność zaskoczenia gdy choć jeden z członków roju jest świadomy zagrożenia.
Brzmi już bardziej "rojowo", a mniej jak zaklęcie specjalnie na potrzeby swojego aktualnego druida ;)


Dobry pomysł. Wyszedłem z wprawy w tworzeniu zaklęć do D&D. Chociaż niemożliwość zaskoczenia daje już jeden z moich czarów, a mianowicie Symbioza, potężniejsza.

Zostanie premia unikowa i +1 do Rzt.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość