Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 2:35 pm

W sumie nic wielkiego - kilka alternatywnych chowańców, z niekoniecznie typowymi umiejętnościami.
Załączniki
Cztery nowe chowańce.doc
(2.4 KiB) Pobrany 101 razy
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2012 6:53 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 8 razy.
Powód:
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 4:46 pm

Jak należy interpretować fragmenty w stylu "dokonaj zmian w KW, PW, atakach, rzutach obronnych i umiejętnościach chowańca"? Czy można przyjąć, że statystyki zwierzęcia są takie same jak kruka/jaszczurki, a zmieniają się tylko szczególne właściwości chowańca (zamiast mówienia i premii do szacowania jest mniejsza premia do szacowania i mówienie z naśladowaniem od 5. poziomu albo zbieranie błyskotek; zamiast premii do wspinaczki jest odporność na ogień)?

Poza tym mam pewne wątpliwości co do zdolności szukania błyskotek, ale nie będę się czepiał. Rozumiem, że to jest element gry, w którym MP ma sporą dowolność. Tylko wytłumacz, jak interpretować fragmenty "chowaniec może także zostać ranny (szansa - 5 na 100 przypadków), choć naprawdę rzadko zdarza się, że uśmiercony (szansa - 1 na 100 przypadków). Jeżeli chowaniec nie powrócił w przeciągu 5 godzin, najprawdopodobniej zginął lub został schwytany i trzeba będzie go szukać na danym terenie." Jak się mają do siebie wspomniane w jednym miejscu 5% szansy, że chowaniec zostanie ranny i wspomniana w drugim miejscu możliwość, że chowaniec zostanie schwytany.
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

Re: Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 4:50 pm

Co do mechaniki :

1.
Pan zyskuje odporność na ogień równą 3/-
dość mocne jak na zdolność pasywną

2.
Szukanie błyskotek (zw)
Łączna szansa 21% na tymczasowe pozbycie się chowańca to dość dużo, zmniejszyłbym ją znacznie.
Samo odnajdowanie skarbów... równa szansa na sm, ss, sz, sp wydaję mi się dziwna, rzuty 17-20 to jakaś pomyłka.
Według mnie powinno być coś jak 1-10 sm, 11-15 ss, 15-17 sz, 18-19 sp, 20 "świecidełko" wartości 4d4 x 10sz ( lub coś w tym stylu )
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 4:50 pm przez Obliv, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 5:27 pm

Dostosuję pracę do uwag. Tymczasem odpowiem po kolei.

BartekChom pisze:
Czy można przyjąć, że statystyki zwierzęcia są takie same jak kruka/jaszczurki, a zmieniają się tylko szczególne właściwości chowańca (zamiast mówienia i premii do szacowania jest mniejsza premia do szacowania i mówienie z naśladowaniem od 5. poziomu albo zbieranie błyskotek; zamiast premii do wspinaczki jest odporność na ogień)?


Tak, o to właśnie chodzi. Doprecyzuję to.

Obliv pisze:
dość mocne jak na zdolność pasywną


Czy 2/- mogłoby być? W sumie ropucha dodaje premię +3 do PW, która może czasem życie uratować. To bardziej uniwersalne chyba od niewielkiej odporności na ogień. Ale mogę się mylić.

Obliv pisze:
Łączna szansa 21% na tymczasowe pozbycie się chowańca to dość dużo, zmniejszyłbym ją znacznie.
Samo odnajdowanie skarbów... równa szansa na sm, ss, sz, sp wydaję mi się dziwna, rzuty 17-20 to jakaś pomyłka.
Według mnie powinno być coś jak 1-10 sm, 11-15 ss, 15-17 sz, 18-19 sp, 20 "świecidełko" wartości 4d4 x 10sz ( lub coś w tym stylu )


W zasadzie spora szansa na "tymczasowe pozbycie się chowańca" miała rekompensować to, że można się trochę obłowić, zwłaszcza na niższym poziomie. A tabelka odnosiła się do sporych miast, czyli miejsc, w których najłatwiej o niezamknięte błyskotki. Ale postaram się to bardziej zrównoważyć.

Zabieram się do korekty.

Edit: Póki co, w większych miastach sprawa przedstawia się tak:

Ruffle pisze:
Wynik rzutu k20------------------Wynik poszukiwań
1------------------------------------nic, chowaniec zabity
2------------------------------------nic, chowaniec schywtany
3------------------------------------nic, chowaniec ranny (1k6 obrażeń)
4------------------------------------szkiełko kalejdoskopowe/kolorowe szkło
5------------------------------------1 sm
6------------------------------------1 sm
7------------------------------------1 sm
8------------------------------------1 sm
9------------------------------------1 sm
10-----------------------------------1 ss
11-----------------------------------1 ss
12-----------------------------------1 ss
13-----------------------------------1 ss
14-----------------------------------1 sz
15-----------------------------------1 sz
16-----------------------------------1 sz
17-----------------------------------1 sp
18-----------------------------------klejnot lub biżuteria warta 1k4 x 10 sz
19-----------------------------------klejnot lub biżuteria warta do 1k8 x 15 sz
20-----------------------------------klejnot lub biżuteria warta 1k12 x 20 sz
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 5:48 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 5:52 pm

Ruffle pisze:
Czy 2/- mogłoby być? W sumie ropucha dodaje premię +3 do PW, która może czasem życie uratować. To bardziej uniwersalne chyba od niewielkiej odporności na ogień. Ale mogę się mylić.

3 PW to 3 PW. A odporność 3 to o 3 dmg mniej od każdego ognistego efektu. To IMO dużo więcej warte (tak jak i redukcja obrażeń) od +3 hp.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 6:04 pm

Gwjazdor pisze:
3 PW to 3 PW. A odporność 3 to o 3 dmg mniej od każdego ognistego efektu. To IMO dużo więcej warte (tak jak i redukcja obrażeń) od +3 hp.


:( Na niższym poziomie to 3 PW daje duże efekty, zawsze opóźnia "rozłożenie na łopatki" o 3 obrażenia z każdego typu. Natomiast redukcja na ogniste obrażenia to ochronna tylko na jeden rodzaj, która co prawda zahamuje jakiś drobny efekt ognisty, ale rzuconej przez wysokopoziomowego maga kuli ognistej zbytnio nie przeszkodzi. No ale ok, zostaje 2/-, ewentualnie 1/-, choć to by była już chyba słabizna. Prawdę mówiąc borsuk mnie o wiele bardziej niepokoił, z tą premią do RO na Wytr.

Poza tym, teraz wydaje mi się, że wypuszczanie sroki nie jest grą wartą świeczki. (myśli)
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 6:51 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

Re: Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 6:27 pm

Osobiście zmniejszyłbym odporność na ogień do 1/- i dodał +1-2 RO na efekty ognia, a co do sroki zmniejszyłbym po prostu czas z 1h do 15-20 minut, poprawiłoby to skuteczność chowańca na niższych poziomach.

Edit : Ewentualnie jeszcze jedna opcja ( raczej niespotykana jako bonus u chowańca ) - mianowicie chwilowa odporność aktywowana telepatycznie. Odporność na ogień 3/- na czas "KW chowańca / 3" rund dostępna kilka razy dziennie.
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 6:30 pm przez Obliv, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Cztery nowe chowańce

ndz sie 12, 2012 7:00 pm

Obliv pisze:
Osobiście zmniejszyłbym odporność na ogień do 1/- i dodał +1-2 RO na efekty ognia, a co do sroki zmniejszyłbym po prostu czas z 1h do 15-20 minut, poprawiłoby to skuteczność chowańca na niższych poziomach.

Edit : Ewentualnie jeszcze jedna opcja ( raczej niespotykana jako bonus u chowańca ) - mianowicie chwilowa odporność aktywowana telepatycznie. Odporność na ogień 3/- na czas "KW chowańca / 3" rund dostępna kilka razy dziennie.


W sumie odpowiadają mi takie modyfikacje. Ostatnia propozycja jest trochę skomplikowana, może później ją rozważę.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Cztery nowe chowańce

pn sie 13, 2012 1:32 pm

Odporność na ogień 3 (żadne /-, to odporność na energię nie redukcja obrażeń) jest zupełnie w porządku, bo i tak jest praktycznie niezauważalna. Przynajmniej +3 do umiejętności to +3 do umiejętności, na każdym poziomie natomiast 3hp czy 3 punktowa sytuacyjna odporność na dłuższą metę nic nie zmienia.

Zdolność sroki jest niepotrzebnie skomplikowana i niepotrzebnie ryzykowna. Prostsze rozwiązanie: sroka może przynosić dochód na zasadach umiejętności Zawód, ale wykorzystując Spostrzegawczość.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Cztery nowe chowańce

pn sie 13, 2012 6:52 pm

Schpeelah#144 pisze:
Zdolność sroki jest niepotrzebnie skomplikowana i niepotrzebnie ryzykowna. Prostsze rozwiązanie: sroka może przynosić dochód na zasadach umiejętności Zawód, ale wykorzystując Spostrzegawczość.


Zmieniłem zatem opis na taki:

Ruffle pisze:
* Chowaniec tego gatunku może wykorzystać swoją wrodzoną zdolność polegającą na wypatrywaniu i przywłaszczaniu sobie monet, klejnotów itp.
Przynosi to taki sam dochód jak przy wykorzystywaniu umiejętności Zawód (pewna ilość sz na tydzień), choć tyczy się testu na Spostrzegawczość.


Też mi się wydawało, że ta odporność na ogień nie jest przegięta - jestem chyba trochę zbyt podatny na sugestie. :(

Pozdrawiam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość