Ja bym się jednak wstrzymał ze zwiększaniem tej specjalnej zdolności.
Favor z założenia ma być rzadko używana (głównie dlatego by gracze jej nie nadużywali
) Jeśli grcze będą mieli za duże szanse na powodzenie testu
favor, mogą szybko uznać tę zdolność za cudowne i łatwe zarazem wyjście z każdej sytuacji. Pamiętajmy, że zgodnie z zasadami można kumulować
favor zyskiwany z innych klas. W podręczniku
Hero's Guide są prestiźówki 5-cio poziomowe mające
favor +2 lub nawet +3. Pozatym jest feat
Political Pull dający między innymi bonus +2 do rzutów na
favor jeśli prowdzi się rozmowy z politykami (a oni często mogą bardzo wiele
) Dodatkowo, jeśli chce się skorzystać z
favor w przypadku niektórych frakcji (np. syndykat przestępczy Huttów) wówczas, jeśli posiada się odpowiedni
feat dla danej frakcji, można dodać do testu dodać posiadane punkty sympatii max.+5(oczywiście danej frakcji). Jednak po takim użyciu traci się jeden punkt sympatii, który potem można oczywiście odzyskać, wykonując jakieś zadanie dla danej frakcji. Jak widać jest możliwe uzyskanie dość przyzwoitych bonusów do testu. Pamiętajmy, że zawsze MG może dodać
circumstance bonus, jeśli gracz odegra przekonująco swą prośbę o przysługę lub wyjątkowo zasłużył się dla postaci/organizacji, od której chce takową przysługę uzyskać.
<br /><!--QuoteBegin-Erpegis+-->
Erpegis pisze:<!--QuoteEBegin-->Za skandal uważam fakt, że noble w pierwszej edycji nie miał Gather Information i Bluff. Zdałoby się też Treat Injury.
<br />A ja nie stosuję u siebie
class oraz
cross class skills, bo limtuje to tworzenie urozmaiconych postaci. Gracze punkty wydają wedle własnego uznania sensownie uzasadniając czemu ich postacie mają dane umiejętności.
Soldier wykonujący zadania w małych grupach, na jakiś odległych planetach (dzungle, bagna itp.), polegający na uderzeniu z zaskoczenia i... bez normalnego dostępu do
move silently?
Raczej nie. To jedna z małych zasad, którą przeniosłem z d6.
To było małe off-topic.