Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis
****************************
Pozwolę sobie dorzucić reklamę niekomercyjnego systemu bitewnego...
Czyli Skirmishowy system - pozwalający na korzystanie z dowolnych, pasujących klimatem modeli fantasy.
- Kompletne zasady do wersji 1.6
- 10 Grywalnych Frakcji
- Excelowy Army Buldier
- Znaczniki
- Karty jednostek tak pojedyncze jak i przygotowane do druku.
Czemu warto się zainteresować ?
Wojnacja: Kroniki Imperium - jest przede wszystkim niekomercyjną figurkową grą strategiczną osadzoną w autorskim świecie fantasy i opartą na w pełni oryginalnych zasadach.
Główne założenia i zalety Wojnacji jako bitewniaka to:
- Łatwo przyswajalne zasady oparte w dużej części na kartach jednostek - żadnych złożonych tabel, nieodzownych podręczników, list umiejętności czy army booków, wszystko co jest potrzebne do gry znajduje się dostępnych do druku kartach. Sam podręcznik zamyka się w kilkunastu stronach.
- Duża różnorodność armii i taktyk – 10 frakcji o odrębnym klimacie, specyficznych jednostkach i odmiennych taktykach.
- Otwarty rozwój systemu - każda kolejna wersja oznacza nowości tak w postaci nowych frakcji, jednostek czy różnego typu urozmaiceń i udogodnień.
- Balans - każda kolejna wersja to nie tylko nowości ale i kosmetyczne zmiany statystyk jednostek, jeśli to okazały się zbyt silne lub nieużyteczne. Wojnacji nie grozi dominacja klonów jedynej i słusznej rozpiski.
- Wszystko w jednym miejscu - zasady oraz karty jednostek są dostępne na oficjalnym blogu. Uściślenia, poprawki zasad, erraty, zasady turniejowe oraz wszelkie inne pomoce trafiają bezpośrednio na swoje miejsca. Wersja, którą czytasz jest zawsze wersją aktualną.
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest w kolejnych wersjach minimalizowana do granic możliwości.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ciągle trzyma się dobrze.
- Olbrzymia różnorodność modeli - Wojnacja pozwala na wykorzystanie dowolnych modeli fantasy w skalach 28-30mm (jakkolwiek 25-35mm również nie stanowią problemu) które choć trochę przypominają jednostki które mają reprezentować. System jest więc dobrym uzupełnieniem dla każdego komercyjnego systemu jak i sposobem na wykorzystanie wszystkich tych modeli, które były wcześniej równie ładne co niegrywane.
- Minimalne wymagania modelowe i makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych elementach makiety.
- Otwartość świata - uniwersum Kronik Imperium nie posiada ścisłego kanonu oraz dogmatów precyzujących specyficzny wygląd czy styl armii. Jest oczywiście mapa, są wskazówki czy luźne sugestie ale nic nie jest w tej kwestii narzucone przymusem (no może z wyjątkiem tej mapy)
- Profesjonalny i darmowy – Jeśli uważasz, że te dwie cechy nie mogą się łączyć, to jesteś w błędzie. Wojnację stworzyła grupa ludzi z doświadczeniem za zysk stawiając sobie możliwość grania w naprawdę dobry system, wolny od wad większości komercyjnych produkcji.
Przykładowa rozgrywka.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
Mapa świata
http://elgalh.dlf.interia.pl/mapa%20v20.jpg