Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
neishin
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1856
Rejestracja: pn mar 17, 2003 11:56 pm

Deadlands/Deadlands d20/SavageWorlds

pn cze 09, 2003 9:30 pm

Przenioslem dyskusje tutaj, zeby ludziska wiedzieli od razu o czym tu gadamy.

Moglbys opisac bardziej dokladnie jak to wyglada? Bo ciekaw jestem czy sie nie przerzucic. Ja jakos nie mam problemow z oryginala mechanika (tak, wiem, slimaczy sie, ale o tym bedzie nastepny felieton jak skoncze sesje:>). Sa karty, sztony i inne duperele?
 
Awatar użytkownika
Dhaerow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 495
Rejestracja: wt maja 20, 2003 1:51 pm

pn cze 09, 2003 10:03 pm

Przyłączam się do prośby. Skrótowe zasady są na stronie Pinnacle'a ale fajnie jakbyś napisał jak to działa w praktyce.
Tak btw, to fakt że klasyczne DeadLands potrafią niebezpiecznie zwalniać. Znacie może jakieś domowe sposoby na przyspieszenie rozgrywki ? Oprócz tych z Szeryfa oczywiście ;)
Skoro w temacie jest DL d20 to pytanie brzmi - czy ktoś w to grał ? Jakie są wrażenia ? I co ogólnie sądzicie o tej konwersji ?
Ja myślę, że na pewno napędza ona nowych ludzi do Deadlands, ale jeśli chodzi o jakość rozgrywki to się nie wypowiadam bo nie wiem jak d20 zmodyfikowali chłopaki z Pinnacle'a

P.S. Można by w sumie dodać do tematu GURPS DeadLands, w końcu też jest :)
 
Awatar użytkownika
Greid
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 25, 2003 3:40 pm

czw cze 26, 2003 11:46 pm

I po pierwszej sesji na Savage worldsach.

Naprawde fajne. Brak przestojów w stylu szukania 5 dwunastek czy losowaniu trzech kart. Było szybko: salwy z winchesterów, peacemakerów i dużo wybuchów.

Nie wiele mam tej mechanice do zarzucenia. W zasadzie to nic.
Polecam ludziom, którym przeskadza stopień skomplikowania orginalnych zasad.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn sty 05, 2004 2:30 pm

Dorwałem DL:) Przeczytam i zobacze jak to wyglądaja zasady. Ze strony PInnacle ściągłem też konwersje na D20 - jakby mi cos nie pasowało, będe na konwersji grał:)
 
Awatar użytkownika
JaQub
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 16, 2004 4:03 pm

pt kwie 30, 2004 11:46 am

Grałem w Savage Worlds i faktycznie są szybkie, ale IMHO gorsze od tradycyjnej mechaniki. Bohaterowie mająty teraz tylko jedną akcję na turę, wszystko zależy wtedy za bardzo od rodzaju karty, a nie od umiejętności. Nie ma tak wielu przerzutów, bo rzuca się teraz tylko 3ma kośćmi. Ogólnie zmiany te niszczą trochę klimat. Nie wiem po co Pinnacle sili się na stworzenie mechaniki uniwersalnej, z d20 i tak nie mają szans, lepiej aby skupili się na czymś innym.
 
t_pot
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 07, 2004 11:02 pm

pn sie 23, 2004 3:11 am

Silą się ponieważ mechanika d20 jest bardzo prosta i dobrze poprowadzona (z dobrym GM'em) naprawde gra sie szybko, do gry potrzeba w sumie najwyżej 7 kosci (d20 t owszelkich testow, d12, najpotężniejsze bronie, d10 troche słabsze, d8, d6, d4(pięsci)i moneta jako d2 ).
Faktem jest że system d20 jest zrobiony głównie dla tych co nie mają zamiaru operować na setkach tabel (patrz Kryształy czasu),
wszystko roisz jedna kostka i albo wychodzi albo nie(mogą byc jeszcze rożne stopnie sukcesu).
Pozatym d20 jest systemem otwartym (OGL) i trochę zmieniając zasadu otrzymuje się nowy system, a robiąc system autorski oparty na d20 trzeba tylko umiescic 2 strony konkretnego tekstu
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

Deadlands/Deadlands d20/SavageWorlds

pn sie 23, 2004 8:47 am

Mamy tu przykład klasyczny maniaka d20 :wink: .

Albo zaślepieniem, albo nieuwagą można wytłumaczyć fakt, że nie przeczytałeś posta nad Twoim zbyt uważnie. To co napisał jaQub należy raczej zrozumieć tak: "po co oni tworzą mechanikę uniwersalną, skoro d20 i tak zawsze będzie od niej bardziej popularne". A Ty zachowujesz się, jakby było napisane coś wręcz przeciwnego :lol: . Pada pytanie retoryczne, po co ktoś tworzy SW, a Ty zacietrzewiasz się "a bo d20 jest super!" :spoko: brawo.

A bardziej w kierunku tematu wątku: Osobiście, choć zdecydowanie wolę "klasyczną" mechanikę DL, bardzo się cieszę że powstała SW. W Polsce rzeczywiście nie ma ona szans, ale w szerokim świecie wcale nie ma się najgorzej. Podobnie jak np. GURPS - wbrew temu co może się wydawać, supremacja d20 nie jest tak oczywista. Podobnie będzie (IMHO) z SW. Już teraz są baaaardzo popularne.

Jeśli chodzi o same Deadlandsy, to nie pasuje do nich za bardzo (przynajmniej moim zdaniem) mecha SW, jest za bardzo "bitewniakowa" na mój gust. Natomiast Deadlands d20 to według mnie totalna pomyłka. Najlepszym dowodem jej (nie)popularność. Pomijając moją osobistą awersję do d20 (nie znoszę. Naprawdę.) jest to ostatni system, do jakiego ta mecha pasuje. Wygrzebaniec jako prestige class, jakby ktoś nie wiedział. Proszę o zmiłowanie. :help:
 
Awatar użytkownika
Comar z Syberii
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: sob sie 07, 2004 12:30 pm

pn sie 23, 2004 9:45 am

Ja mógłbym się pod powyższym postem podpisać obiema rękami i nogami. Rzeczywiście mechanika DL jest trochę powolna, ale to nie powinno w niczym przeszkadzać, o ile sesje nie są jedną ciągłą strzelaniną, a poza tym jest niesamowicie wręcz klimatyczna. Nie jestem sobie nawet w stanie wyobrazić grania w DL na jakiejś innej mechanice, zwłaszcza na D20.
 
Ramel

pn sie 23, 2004 10:40 am

Heh, co do mechaniki d20 i SW - jak sam powiedzial Shane oraz pokazali to milosnicy dajac SW Originsa od pubicznosci i graczy, jest ona bardziej popularna od d20 w niektorych kregach (glownie tych, co sie przejechali na d20) a w Stanach dodatki OGL wcale nie sprzedaja sie rewelacyjnie - zajrzyjcie czasem na strone Poltera, jest tam wywiad z Shane`m, w ktorym to wlasnie mozna przeczytac. Poza tym, DL d20 jest straszne, po prostu straszne... A DL na mechanice Savage Worlds na pewno sprobuje, jak dla mnie ta mechanika jest swietna.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

ndz kwie 10, 2005 3:02 pm

Odgrzewam staruszka, bo sam mam własnie Savage Worlds przed sobą i podoba mi sie, to co widzę. To znaczy - Deadlands na to nie przeniosę, ale mam zamiar robić Weird War II (też Pinnacle). Wogóle kapitalna mechanika dla szybkich kampanii w różnych settingach.

Tak z ciekawości. JAk rozstrzyga się rzut na obrażenia za broń palną? Np. taki Garand ma 2k8 obrażeń. Test przebiaga jak przy cesze (zatrzymujemy wyższą), czy sumujemy oba wyniki?
 
Ramel

ndz kwie 10, 2005 4:35 pm

Drachu pisze:
Odgrzewam staruszka, bo sam mam własnie Savage Worlds przed sobą i podoba mi sie, to co widzę. To znaczy - Deadlands na to nie przeniosę, ale mam zamiar robić Weird War II (też Pinnacle). Wogóle kapitalna mechanika dla szybkich kampanii w różnych settingach.


Racja, dobrze mowi, dac mu piffka ;) Szczegolnie, ze Weird Wars wychodzi na SW! (za jakis czas, mam nadzieje, ze krotki czas). Na razie jest Weird War w Wietnamie (Tour of Darkness).
A tak na marginesie, nie ma juz Pinnacle :P

Drachu pisze:
Tak z ciekawości. JAk rozstrzyga się rzut na obrażenia za broń palną? Np. taki Garand ma 2k8 obrażeń. Test przebiaga jak przy cesze (zatrzymujemy wyższą), czy sumujemy oba wyniki?


Sumujemy.
 
Balf Holters
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 22, 2006 2:54 pm

czw sie 17, 2006 4:47 pm

Miałem przyjemność grać w Deadlands normalny i w wersję SW.
W d20 nie grałem.Savage jest szybszy lepszy i milszy.Tworzenie postaci w wersji FFF(fast fun furious) też nie budzi moich zastrzeżeń.Kulanie w trakcie sesji odpowiednie(mniej i lepiej).Lubię mechanikę i ta z SW mi pasuje prawie tak bardzo jak zwykły Deadlands :P

Savage Worlds to rzecz dobra.

kropka.
 
Ramel

czw sie 17, 2006 5:30 pm

Balf Holters pisze:
Miałem przyjemność grać w Deadlands normalny i w wersję SW.
W d20 nie grałem.Savage jest szybszy lepszy i milszy.Tworzenie postaci w wersji FFF(fast fun furious) też nie budzi moich zastrzeżeń.Kulanie w trakcie sesji odpowiednie(mniej i lepiej).Lubię mechanikę i ta z SW mi pasuje prawie tak bardzo jak zwykły Deadlands :P

Savage Worlds to rzecz dobra.

kropka.


Jako jedna z osob, odpowiedzialnych za nowa edycje, chcialbym Ci bardzo podziekowac za mile slowa :)
A dla zainteresowanych - sa nowe (alternatywne) zasady tworzenia postaci - przypominajace te z DLC.
 
Awatar użytkownika
Kelem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn sie 14, 2006 6:39 pm

czw sie 17, 2006 10:03 pm

Mechanika SW jest szybka, ale grajac w DL na tej mechanice jakoś nie mogłem się przywyczaić. Wiem, że orginalna mechanika jest zbyt, jakby to nazawć "koścista", ale ma w sobie to coś, to coś co sprawia że Deadlandsy sa moim ulubionym systemem, że gram w nie i prowadzę juz ładny kawał czasu.
Nie mówię, że mechanika SW jest zła i wogóle do niczego, wręcz przeciwnie jest dobra i szybka. Mi jednak jakos do DL nie podeszła i na następnej sesji wrócilismy do starej mechaniki.
A co do d20 pozostwie to bez komentarza.
 
Ramel

czw sie 17, 2006 10:43 pm

A ja wrecz przeciwnie - kiedys mowilem, ze nie zagram na SW w Deadlands,a teraz nie chce wracac do Classica. Nie jest dla mnie - no ale ja jestem idealnym przedstawicielem target-u Savage Worlds, wiec moze dlatego mi tak pasuje. No i skonczylo sie tak, ze po 8 latach przeszedlem na Reloaded i chwale to sobie. No i fakt, ze Classic juz nie bedzie wspierany, tez mocno o tym zadecydowal.
Ale dla kazdego to, co ludzie lubia - zawsze Kelem mozesz uzywac tylko i wylacznie dodatkow z punktu widzenia mieska i przygod.
 
Awatar użytkownika
Kelem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn sie 14, 2006 6:39 pm

sob sie 19, 2006 2:05 pm

Jasne Ramel, dla każdego coś miłego i każdy znajdzie i w jednej i drugiej mechanice coś ciekawego co mu się będzie podobało, jak i coś co go zniesmaczy do tej mechaniki.
Ni mówię, że się nie przekonam do DL opartych na mechanice SW, może z czasem i ja zacznę prowadzić Martwe Ziemie na tej mechanice. Wszak wszystko jest możliwe i może w końcu bardziej mi się ona spodoba niż stara (ale zarazem dobra) mechanika Deadlandsów.
A co jeżeli chodzi o dodatki, to znów masz racje w końcu nie mechanika jest najważniejsza, ale to jak to nazwałeś "mięsko". To ono jest tym co powoduje, że dany dodatek się kupuje i czyta z zapartym tchem. Więc tak czy tak będę je kupował choćby dla właśnie tego samego mięska i przygód, by móc rozszerzać swą wiedzę na temat świata Martwych Ziem.

Pozdrawiam.
 
Ramel

sob sie 19, 2006 6:40 pm

A co jeżeli chodzi o dodatki, to znów masz racje w końcu nie mechanika jest najważniejsza, ale to jak to nazwałeś "mięsko". To ono jest tym co powoduje, że dany dodatek się kupuje i czyta z zapartym tchem.


Wiem, to troche offtopic, ale raz sie przekonalem,ze czasem miesko moze zabic - bylo to jak czytalem dodatek do Gurps DL, w ktorym opisywano potwory i dawano mozliwosc grania niektorymi. Po prostu wyobrazilem sobie druzyne skladajaca sie z Terrortuli (20 metrowy pajak), Istoty z Glebin, Patchwork Man-a i Kanciarza. I dlugo pozniej nie moglem sie z tego otrzasnac :)
A wracajac do tematu - mam nadzieje, ze to, co nam szykuje Shane i spolka, bedzie soczystym, dobrym starym Spaghetti na ostro :)
 
Awatar użytkownika
Darken
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 300
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 12:00 pm

czw wrz 07, 2006 10:33 pm

Cóż, przeczuciłem DL i HoE na SW i wszystko gra. Gracze są zadowoleni, bo są sztony i karty. A spróbowali by narzekać.
Narazie poszła jedna sesja w obu systemach, jedna duża walka, pare moich wpadek ale ogólnie miło było.
Classic bardzo mi się podobała, ale po prostu była przesadnie wolna. Syndrom szukania 5 k12 udzielił mi się.
O D20 nic nie wiem, i raczej wiedzieć nie chce.
 
Awatar użytkownika
piotr pielgrzym
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: wt kwie 20, 2004 9:03 pm

śr paź 18, 2006 6:11 pm

To ja powiem, ze skończyłem wreszcie recenzję nowej edycji DL. Do znalezienia tutaj: http://esensja.pl/gry/recenzje/tekst.html?id=3587

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości