Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

Diuna Rpg

pt wrz 05, 2008 10:29 am

Witam
Powieści Franka Herberta tak mnie urzekły, że zapragnąłem zagrać w świecie diuny.
Jest właśnie w początku tworzenia systemu, pod roboczą nazwą "Diuna RPG"
Mechanika będzie oparta na warhammerze fantasy jak i Dark Heresy.
Ludzi zainteresowanych tematem, lub chcących pomóc w tworzeniu systemu gorąco zapraszam.
Będę umieszczał postępy prac w temacie, zaczynając od dzisiaj.

Wiec zaczynając to co narazie wymyśliłem, wszytko jest w wersji 0.1 czyli bardzo wstępnie.

Tworzenie postaci, będzie bardziej skomplikowane niż w warhammerze.
Będzie się składać z czterech etapów, oto one kolejno.


-Wybór pochodzenia

-Wybór organizacji

-Wybór szkolenia

-Wybór profesji
 
Hajdamaka

pt wrz 05, 2008 12:34 pm

Zawsze mozesz posilkowac sie juz istniejacym RPG "Diuna". Czasami nie warto wywazac otwatych drzwi :)
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

pt wrz 05, 2008 3:28 pm

Tutaj znajdziesz kilka słów o nim. Plus zawsze możesz spróbować Jihadu.
 
Awatar użytkownika
WH
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: śr sie 13, 2008 7:51 pm

pt wrz 05, 2008 3:38 pm

Cóż, Diunę ostatnio czytam, jest świetna, a właściwie co stronę nasuwa mi skojarzenia z Burning Empires. Jakoś tak, mam to odkąd czytałem raporty z sesji.

A Jihad ewidentnie jest na Diunie wzorowany, bo nawet przyprawa jest ; ) Fajny setting swoją drogą.
 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

pt wrz 05, 2008 9:38 pm

Co do wzorowania się na istniejącym systemie, to zdobycie go jest dużym problemem, dlatego stwarzam swój.
Czytałem temat o autorskiej Diunie na D20, ale szczerze nie lubię, D20 wiec po prostu, dobre pomysły z tego projektu, zaczerpnąłem dla swojego systemu.

Jihad wydaje się ciekawy, ja jednak chce żeby akcja rozgrywała się jakieś 20-30 lat przed wydarzeniami z diuny, czyli żadnego jihadu nie będzie.
A fabuła będzie głównie obracać się dookoła spisków, mało walki.

Tu daje link do tego co już zrobiłem
http://rapidshare.com/files/143041218/Diuna_Rpg.zip
 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

pn wrz 22, 2008 6:41 pm

Najnowsza wersja trochę zmieniona http://rapidshare.com/fil...9/Diuna_Rpg.zip

I teraz gorąca prośba do zainteresowanych osób, ma ogromny dylemat czy wywalić szkolenia ?
Dałem je po aby można bardziej odzwierciedlić różne profesje z książek, np Piter De Vries, mentat i mistrz assasinów w jednym, chociaż z drugiej strony był on ważna postacią a gracze takim nie będą.
Druga to np żołnierz z szkolenie technicznym będzie technikiem wojskowym lub szlachcic którego ród wyłożył kasę na wyszkolenie go w umiejętnościach mentata.
To są dobre przykłady które ułatwiają grę ale z drugiej strony jakie szkolenie dla np oprawcy lub urzędnika ?
Żeby to miało sens.
I najważniejsze to strasznie komplikuje stworzenie wyważonych profesji i szkoleń żeby jeden człowiek na starcie nie miał umiejętności walki półową broni lub nie miał jakiejś umiejętności na od razu na +10 lub +20

Uprościłem też organizacje, będą dodawały bardziej fabularną różnice niż w zdolnościach/umiejętnościach
 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

ndz lis 30, 2008 12:42 pm

Po długiej przerwie, stworzeniu własnego systemy luźno opartego na warhmerowskiej mechanice.

Skończone dzieło
http://rapidshare.com/files/168824721/G__322__wny.doc
 
Awatar użytkownika
sir Marcel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: sob lut 24, 2007 10:10 pm

ndz sty 25, 2009 4:26 pm

Peruniec pisze:
Skończone dzieło

Gdy wchodziłem na stronę twojego dzieła, przeglądarka poinformowała mnie, że takowa strona nie istnieje.
 
Hajdamaka

ndz sty 25, 2009 7:07 pm

Mam to samo, a chetnie przejrzalbym Twoja autorke.
 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

ndz sty 25, 2009 8:21 pm

 
Awatar użytkownika
sir Marcel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: sob lut 24, 2007 10:10 pm

pn sty 26, 2009 5:15 pm

To co napisałeś nie jest szczególnie wysokich lotów. Sama machanika. Jeżeli ktoś nie czytał Diuny, nie będzie miał nawet szansy w to zagrać. Zero opisów, porad dla MG, tylko cyferki. A cyferki prawie każdy byłby w stanie opracować. Twój tekst jest dla tych, którym tego nie będzie się chciało. Proponuję żebyś to rozwinął. Dodał swoje pomysły, opisał świat, podzielił się przemyśleniami ze znajomymi, którzy czytali Diunę (jeżeli takich nie ma, spróbuj ich do powieści Franka Herberta namówić). Liczę, że rozwiniesz swój projekt i stworzysz coś naprawdę fajnego. I nie bój się eksperymentować. Większość rzeczy już została stworzona, a jeżeli trochę zmodyfikowałbyś konwencję, na pewno wyjdzie coś ciekawego. Powodzenia :wink: .
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

pn sty 26, 2009 5:52 pm

Akurat sensową mechanikę trudno zrobić. W diunę rpg i tak będą grać fani książki
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pn sty 26, 2009 6:24 pm

Akurat sensową mechanikę trudno zrobić. W diunę rpg i tak będą grać fani książki
Takie założenie przy tworzeniu RPGa to strzał w stopę. Gdyby twórcy wychodzili z takiego założenia, to np. w podręczniku do DH nie pojawiłaby się wzmianka o świecie, bo "i tak będą grać fani".
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

pn sty 26, 2009 7:54 pm

W autorce? Jak ktoś będzie w to chciał grać, to i tak będzie fanem książek. Dla tego jednego gracza, który nie zna diuny nie opłaca się przepisywać informacji powszechniw dostępnych w necie. W komercyjnym systemie, opartym zresztą na systemie byitewnym, to inna sprawa...
Z wyrazami szacunku
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pn sty 26, 2009 8:00 pm

W autorce? Jak ktoś będzie w to chciał grać, to i tak będzie fanem książek. Dla tego jednego gracza, który nie zna diuny nie opłaca się przepisywać informacji powszechniw dostępnych w necie. W komercyjnym systemie, opartym zresztą na systemie byitewnym, to inna sprawa...
Zauważ, że to autorka umiejscowiona w necie. Co zwiększa zakres potencjalnych graczy.
Pominę, że sam znam graczy, którzy nie są pasjonatami jakiegoś świata i nie znają go generalnie, ale grają w mojej ekipie w systemy z akcją w danym świecie.
Więc z tego punktu widzenia krótkie uwagi o świecie przydałyby się w drużynach, gdzie MG jest fanem Diuny, ale reszta juz nie, a chce pograć mimo to.
 
Awatar użytkownika
Peruniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:57 am

śr sty 28, 2009 12:36 am

Witam

Ogólnie, mam zamiar się zabrać za spisanie opisów świata, uniwersum itp, ale na to potrzebuje czasu, dużo łatwiej jest to opisywać komuś na żywo, jak ja opisywałem mojemu znajomemu diunę przez 2-3 godziny :wink:
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 486
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: Diuna Rpg

wt mar 16, 2010 8:10 am

Hej,

Jak tam sukcesy z podręcznikiem? Właśnie zachwycam się kolejnymi częściami powieści Herberta (aktualnie Bitwa pod Corrinem) i chętnie przyciąłbym w Diunę.

Tak przy okazji, jeśli okaże się (mam nadzieję, że nie...) że projekt nie wypalił. Czy ktoś testował kiedyś GURPSa? Słyszałem, że to system uniwersalny. Jeśli tak, to jakie podręczniki byłby potrzebne do rozpoczęcia gry w świecie Herberta? Najlepiej dostępne w na polskim rynku.


Pozdrowienia,
Exar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości