Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Xenomorph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:44 pm

Dobra to z innej beczki POBUDKA!!!!!!!!

ndz mar 07, 2004 11:30 pm

Ok ludzie to moze poweidzcie czy wy wogule gracie w gurpsa?? fantasy, sf jakies konwersje??? zobaczymy moze jak tak zaczniem to jakies zycie bedzie na tym forum. POBUDKA!!!!!
 
Awatar użytkownika
ghoulas
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: wt paź 28, 2003 12:42 pm

pn mar 08, 2004 10:55 am

Oczywiście ze gram.

Tylko że nie prowadzę i niewiem czy mam coś do powiedzenia w kwestii GURPS'a bo gra się fajnie ale to ze względu na świat fantasy który do GURPS'a stworzył mój mistrz gry.
 
Awatar użytkownika
Zergrush
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 23, 2004 9:39 pm

pn mar 08, 2004 12:47 pm

Kiedyś prowadziłem, nadal właściwie czasami grywam. System jak system, bardzo dobry i rewelacyjny, jak na swe czasy. Jednak wyrósł bezpośrednio z wargamingu, znaczy z książki Man to Man, czyli systemu walki małych grupek ludzi na hexach. Można powiedzieć, że był to bitewniak taktyczny a nie strategiczny. To odbiło sie na GURPSie: jest systemem bardzo mechanicznym, sztywnym (tak samo, zresztą, jak jego współtwórca i wydawca Steve Jackson :wink: ) ale i prostym w obsłudze i nie posiadającym setek odrębnych zasad i wielu wyjątków od reguły (patrz d20). Ma wady: tylko 4 współczynniki, niektóre umiejętności są absurdalnie "wąskie" (no, ale w tym króluje Rolemaster :D ), sekundowa runda walki, mały zakres czynnika losowego (3-18), no i sposób wykupywania umiejętności - większość umiejętności fizyczynych wykupuje się z DX, wszystkie mentalne z IQ; im wyższe masz współczynniki tym mniejszą wagę przywiązujesz do umiejętności, wydając po pół punkta i mając je np. na 15. Ma też zalety: mozna w nim prowadzić dosłownie wszystko, wiele zasad łatwo się modyfikuje lub wyrzuca i system nadal działa (no, oprócz wprowadzania dodatkowego współczynnika lub przedłużania rundy :D ), przy zaufaniu do mistrza gry walki mogą być bardzo opisowe i nadal "poprawne" systemowo - ogólnie system jest w miarę sprawny w ustalaniu, czy postaci wyszło, czy też nie. Niestety, SJGames na razie nie ma zamiaru wydawać natępnej wersji podręcznika podstawowego (3 edycja jest chyba z 1988 roku) a szkoda, bo wiele mankamentów jest do poprawienia i bez nich ten system byłby super.
Ogólnie z tego okresu mojej przygody z RPG mam dobre wspomnienia. A może ktoś w to nadal grywa? Może są chętni do wspólnych sesji? Zaraz się przejdę na forum "poszukiwani frajerzy do łechtania ego mistrza gry", może kogos znajdę... :lol: Jakby na serio ktoś z WaWy chciał, to niech wali na priva.
 
Awatar użytkownika
Xenomorph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:44 pm

pn mar 08, 2004 6:06 pm

Wlasnie poniewaz dzial i tak lezy wiec swobodnie mozecie pisac luzne uwagi cotyczace tego co uwazacie dziwne w GURPSie a co nie, tak jak zergrush:D ozywmy to forum jakos komon:D
 
Awatar użytkownika
ghoulas
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: wt paź 28, 2003 12:42 pm

wt mar 09, 2004 10:49 am

IMO system ma tylko bardzo słabo rozwiazaną magię, brakuje mi wielu rzeczy w niej no ale taka jego zaleta że faktycznie jest do wszystkiego i można wiele w nim pozmieniać.
 
Awatar użytkownika
Xenomorph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:44 pm

wt mar 09, 2004 12:20 pm

no dobra a np czego brakuje wedlug ciebie taka rzecz co ci najbarzdziej przeszkadza wgurpsowej magii??? powiedz cos wiecej bo magaia wgurpsie tesz ma swoje wariancje i mozna ja ciut zmieniac
 
Awatar użytkownika
ghoulas
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: wt paź 28, 2003 12:42 pm

wt mar 09, 2004 12:59 pm

No fakt jest taki ze jest to magia bardzo ogólna, jestem bardziej z tym żeby albo zrobić magom całkowitą dobrowolność w tworzeniu zaklęć albo dać im je sztywno narzucone, no w GURPS'ie postanowili to zrobić pośrodku i to mi w głównej mierze przeszkadza.
 
Awatar użytkownika
Xenomorph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:44 pm

śr mar 10, 2004 5:48 pm

W magicu masz system magi pozwalajacy rzucac czary dowolnie mozecie jego sprubowac. Bo jakos okreslone czary to neiwiem musialy by byc mocniejsze mozna tez sprubowac wprowadzic spell pointy wdedy maszjaka pule punktów nadzien a naprzyklad obnizasz koszt zaklec sa mocniejsze ale ograniczone. Wiesz z GURPSem latwo sie ekperymentuje z wyjatkiem tych rzeczy co muwil zergrush. Prubowaliscie czegos takiego??
 
Awatar użytkownika
ghoulas
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: wt paź 28, 2003 12:42 pm

czw mar 11, 2004 9:14 am

No widzisz dostęp mamy jedynie do podręcznika podstawowego i dlatego tak to wygląda a nie inaczej.
A pozatym mój MG trzyma się sztywno zasad i nic niezmienia taki już jest sztywnoGURPS'iak.
 
Awatar użytkownika
Xenomorph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:44 pm

pt mar 12, 2004 7:17 pm

hmm szkoda ze nie macie innych podreczników, ale to problem z GURPSem niestety :( Dobra to mamy ghoulasa i zergrusha i dzięki im za opinie jeszcze ktos ?? :D
 
Awatar użytkownika
e_van
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 19, 2004 7:03 pm

sob kwie 24, 2004 3:04 pm

Jeszcze ja!
W sumie dopiero co zacząłem przygodę z Gurps'em,ale kilka rzeczy mogę powiedzieć...
Bardzo dobrym rozwiazaniem,według mnie,jest czasochłonny przy tworzeniu postaci(zwłaszcza,że niektórym graczom trzeba tłumaczyć z języka angielskiego)system opisu postaci za pomocą advantages-disadvantages.Kiedy moi gracze dopadli do nich powstały wspaniałe,rozbudowane i dostrojone do nich postaci.
Narazie,poprowadziłem dwie przygody w Steampunkowym settingu i muszę przyznać,ze zrezygnowałem z niektórych zasad,obawiajac się,że spowolni to rozgrywkę.To co pozostawiłem,czyni zabawę prostą,lekką i przyjemną.Żadnych zastrzeżeń do mechaniki.
Słowem bardzo mi się,rzecz podoba.
Szkoda tylko,że są tak marne widoki na polskie wydanie.Wielka szkoda...
 
Awatar użytkownika
TheM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: śr kwie 14, 2004 5:24 pm

czw lis 18, 2004 7:57 pm

A grał ktoś z was może w gurpsowskie Albedo? Świetny patent - taka space - opera ze zwierzątkami w rolach głównych, ale - wszystko jest tu śmiertelnie poważne! :razz: mimo to - baardzo uspokaja i genialnie odstresowuje - przynajmniej z moim MG :razz:
 
Awatar użytkownika
Demo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: sob lis 06, 2004 5:49 pm

i ja też gram

wt sty 02, 2007 9:21 am

U nas MG świetnie pozmieniał to i owo. Np DX i IQ jest dwukrotnie droższe, a ST i HT połowę tańsze (nie ma więc postaci z DX czy IQ 16, i wszystkimi skillami na 15-16). CO do magii, wprowadził dodatkowe zasady. Wszelkie modyfikacje czarów (mamy magica i grimoire) dodają - do poziomu. Są oczywiście modyfikatory na + (dłuższy czas rzucania, więcej many, składniki)...Generalnie z magią można zrobić co się chce.

Aha, dla graczy fantasy polecam dodatek dla fighterów...rewela.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości