Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Doctor Who na jakiej mechanice?

śr cze 08, 2011 11:25 pm

Jak w temacie jaka mechanika waszym zadaniem byłaby najlepsza do poprowadzenia Doctor Who.

Cechy, które taka mechanika musi spełnić to:

- Pozwalać na tworzenie dowolnych, przeczących fizyce wynalazkom.
- Cechować się tym, że raczej łatwo zginąć.
- Posiadać milion sposób na przywrócenie do życia
- Posiadać dość dużą ilość różnych umiejętności, których używania bohater uczy się w czasie gry + dużo umiejętności pokrewnych, potrafisz prowadzić samochód, masz spore szanse, że uda ci się bardzo kiepsko ale jednak polecieć nowoczesnym myśliwcem nadprzestrzennym.
- Duża swoboda w tworzeniu BNów, w tym uniwersum można mieć do czynienia z niemal ze wszystkim o czym sobie pomyślimy.
- Posiadać element promujący improwizację i zaskakujące zachowania.
- Raczej nie posiadać punktów doświadczenia, w świecie doktora jego towarzysze nie stają się silniejsi z każdym nowym odcinkiem, ani nie rozwijają swoich talentów nagle stając się specjalistami, raczej zdobywają dziesiątki nowych umiejętności, dość łatwo na niskim poziomie. Strzelasz kilka razy z łuku i skacze ci strzelanie z łuku na 1 itp


Jakieś pomysły czy jest jeden system, który może to ogarnąć czy raczej trzeba by było połączyć kilka?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Doctor Who na jakiej mechanice?

śr cze 08, 2011 11:34 pm

Przychodzi mi jedynie do głowy WoDowy Mag (stary lub nowy). Mechanika nowego jest nieco bardziej jasna i uporządkowana. Magia potrafi robić niesamowite cuda wianki, są też opisane zasady dla magów którzy robią te cudawianki metodami pseudotechnologicznymi. Wywalasz paradox i nie pasujące sfery, bierzesz inspiracje z przykładowych zabawek Synów Eteru i Inżynierów Próżni i jazda.

Ale w sumie to istnieją 2 systemy

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Doctor ... aying_Game

http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Lord_ ... aying_game)
Ostatnio zmieniony śr cze 08, 2011 11:37 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Doctor Who na jakiej mechanice?

czw cze 09, 2011 1:28 am

Znam maga dość dobrze też myślałem nad nim ale za dużo trzeba by przerabiać mechanika nWoDu nie promuje improwizacji i szalonych zachwiań rodem z Wolsunga. Ma punkty doświadczenia i ma bardzo mało umiejętności.
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

Re: Doctor Who na jakiej mechanice?

czw cze 09, 2011 12:56 pm

FATE 2.0 pewnie by się dobrze sprawdziło. Wspiera improwizację, jest szybkie, walkę można przyspieszyć do poziomu bardzo śmiertelnego (np. wywalić mechanikę walki i po prostu robić testy sporne), wynalazkami można się bawić jak aspektami (ewentualnie podebrać zasady aspektów z FATE 3).
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Doctor Who na jakiej mechanice?

czw cze 09, 2011 11:18 pm

Kompletnie nie znam fate ale zapoznam się i zobaczę jak się sprawuje.
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

Doctor Who na jakiej mechanice?

ndz cze 26, 2011 12:06 am

Potwierdzam: wszelkie nakładki na FUDGE'a (w tym zwł. FATE2) nadają się znakomicie. :-)

Jeżeli jesteś zainteresowany, opracowałem prostą nakłądkę na FUDGE'a, w której zdolności/umiejętności zostały całkowicie zastąpione przez "cechy", i w którym punkty doświadczenia nie występują. Cały system zawarty na 1+1 stronie A4, niestety in English. [ edytowane: Nakładkę znaleźć możesz tutaj: fits-czyli-moja-wlasna-nakladka-na-fudge-vt63854.html ]

Jeżeli wolisz systemy (znacznie) bardziej skomplikowane, to powinny uradzić lekko zmodyfikowane systemy takie jak GURPS (gdzieś nawet widziałem sieciowy setting Dr Who oparty na GURPSie), czy Savage Worlds.
Ostatnio zmieniony ndz cze 26, 2011 10:32 am przez Rukasu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sethariel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:02 pm

Re: Doctor Who na jakiej mechanice?

ndz lip 03, 2011 3:28 pm

Jest przecież nagradzany Doctor Who: Adventures in Time and Space z 2010 roku.
http://shop.cubicle7store.com/epages/es ... ts/CB71100

W tym roku latem ma wyjść nowa edycja.
http://shop.cubicle7store.com/epages/es ... ts/CB71109

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości