Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

Dodatkowe współczynniki

pn sie 25, 2008 12:13 am

Analizując mechanikę Mona, która mimo wszystko dąży do realizmu, zauważyłem pewne braki w niektórych umiejętnościach. Ponieważ system zakłada wpływ kilku współczynników na np. fechtunek (trzeba być silnym, by zabić, zręcznym, by wyprzedzić przeciwnika i sprytnym, by przewidzieć jego ruchy - logiczne) wpadłem na pomysł, by takich współczynników dodatkowych jak fechtunek, wo czy autorytet wprowadzić więcej. I tak:
1) skakanie. Wg obecnej mechaniki wystarczy być zręcznym, by pobić rekord w skoku w dal. Moim zdaniem to nieprawda, ponieważ oprócz zręcznego wybicia się trzeba również mieć siłę, by nadać sobie prędkość. Proponuję (Bud.+Zr.):2

2) Czytanie emocji. Wg podr. tylko spryt decyduje o powodzeniu akcji, a ważna jest tu również spostrzegawczość, by dojrzeć zmiany na twarzy kłamcy; proponuję (Spryt+Spostrzegawczość):2

3)Wspinaczka. Jak skakanie

4)Naprawa, opatrywanie ran, włamywanie się. Wg. podręcznika - tylko spryt. Tu nie jestem tak przekonany do swoich propozycji, lecz wydaje mi się, że niezręczny lekarz próbujący usunąć kulę z rany - aż strach... może więc (Spryt+Zr):2 ?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pn sie 25, 2008 11:03 am

Moim zdaniem im więcej komplikujemy mechanikę tym gorzej dla systemu. Od tego masz umiejętności. Jeżeli chcesz tylko skoczyc sobie w dal to testujesz umiejętność wysportowanie w oparciu o siłę. Jeżeli chcesz przeskoczyć z dachu na dach to wysportowanie w oparciu o zręczność, bo równie ważne jak siła skoku jest jego celność.
Nie wiem skąd twierdzenie jakby w Monastyrze umiejetności były przypisane do współczynników. Przecież chyba wyraźnie jest napisane, że to zależy od sytuacji.
Kiedy odmawiasz modlitwę testujesz teologie opartą o wiarę. Ale kiedy wygłaszasz jakieś ragmenty pisma teologie opartą o spryt. Jeżeli byś chciał spędzić całą noc na żarliwych modłach pewnie testowałbyś ją opartą o wytrwałość.
Moim zdaniem nie kombinujmy tam gdzie tego nie potrzeba.
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

pn sie 25, 2008 5:30 pm

ja wiem, czy to taka wielka komplikacja? Na razie jestem w fazie testów, a że sesje nie są częste, trochę to potrwa.
Jeżeli chcesz tylko skoczyc sobie w dal to testujesz umiejętność wysportowanie w oparciu o siłę. Jeżeli chcesz przeskoczyć z dachu na dach to wysportowanie w oparciu o zręczność, bo równie ważne jak siła skoku jest jego celność.

jeżeli iść za\ twoim tokiem rozumowania, to postać z 10 budowy i np. 20 zręczności (wysportowanie 4) skoczy w dal tak samo, jak postać z budową 16! Trochę to mało logiczne. (zasady mówią o obliczaniu średniego skoku w oparciu o zr+wysport. przez 4) wg. mojej propozycji nie dochodzi do absurdów, gdzie np. 2 postacie o tej samej Zr ale różnej Bd skaczą tak samo, a różnice w sile mogą być znaczne. To samo dotyczy testów manualnych. Podręcznik mówi o testowaniu ich w oparciu o Spryt, ale jak ma to robić drewniany geniusz?

Nie jest to wielkie utrudnienie, rozwiązuje to poprzez dopisanie na karcie postaci odpowiedniej liczby obok danej umiejętności i po prostu zamiast patrzeć na Cechę, patrze na tę liczbę. [b]
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pn sie 25, 2008 10:46 pm

porównaj wygląd mistrza skoków w dal z wyglądem pudziana jak myślisz kto ma więcej budowy a kto dalej skacze.
Nie ma sensu robic specjalnych współczynników dla każdej osoby.
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

wt sie 26, 2008 10:34 pm

wiesz, może po prostu chciałem na siłę udoskonalić system :) Pogadałem jeszcze z kilkoma osobami, w sumie mechanika to tylko pewna umowa; masz rację, że nie ma sensu próbować urealniać rpg. Argument o pudzianie bardzo trafny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość