Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 14, 2013 7:12 pm

Nie uciekniecie przed szarańczą, bo ta nie ma kar za ruch po piasku, a wy tak. Musicie coś obmyślić.

Nie wiadomo czy to jest jeden, czy ma kolegów i co zrobi. Ryzykujesz albo giniesz. :razz:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 14, 2013 7:14 pm

Klebern pisze:
Nie uciekniecie przed szarańczą, bo ta nie ma kar za ruch po piasku, a wy tak. Musicie coś obmyślić.
Pex też nie ma kar :)


slann, co robimy?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 14, 2013 7:17 pm

Fakt ty nie masz i za to jako jedyny masz szansę na ucieczkę. Testy forta powiedzą, czy zdołasz uciec w forsownym marszu.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

ndz paź 20, 2013 12:44 pm

Suld jakieś inne działania podejmujesz czy chcesz się chować pod płachtą?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

ndz paź 20, 2013 1:01 pm

Nie, robię tak jak deklarowałem - uciekam, a jeśli widzę, że to się nie uda, to zbiegam jakąś wydmą i gdy stracą mnie z linii wzroku, chowam się tak jak deklarowałem.

Liczę, że wiatr i to, że zbiegam z wydmy przykryje mnie trochę piachem, dla lepszego kamuflażu.
Ostatnio zmieniony ndz paź 20, 2013 1:02 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 10:34 am

Sulld twojej postaci zostało 2 litry wody, bo zapewne dla wygody macie jeden bukłak, który napełnialiście systematycznie wodą z beczki targanej przez crodlu. Ta ilość wody starczy na raptem 2 godziny, bo upał jest coraz większy. Jeśli Pex nie będzie robił nic forsownego, to wody starczy na 4 godziny. Tylko czy jest sens siedzieć bezczynnie na pustyni?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 10:39 am

Nie, oczywiście,że nie. Dlatego napisałem że się rozglądam po okolicy.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 10:45 am

Ślady uciekających znalazłeś bez problemu (wziąłem zasadę 10). Mimo, że nie masz atutu Track i zastosowałem karę -5 do testu, to dopóki Pex będzie się poruszał z połową prędkości, żaden rzut nie będzie potrzebny. Oczywiście o ich dogonieniu nie ma mowy i Pex musi zakładać, że reszta zatrzyma się z powodu zmęczenia albo dopadnie ich szarańcza.

EDIT.
Jeśli półgigant nic nie zrobi, to nastęną ofiarą plagi będzie on sam. Problem w tym , że na zagrzebanie się w piasku tak by być bezpiecznym od plagi nie ma już czasu. Choć może ryzykować, ale na pewno w jakimś stopniu zostanie pokąsany.
Ostatnio zmieniony pn paź 21, 2013 11:05 am przez Klebern, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:05 am

W okolicy nie ma miejsca, gdzie można byłoby się schować?
Inni niewolnicy chyba rozstawiali namioty w jakimś w miarę bezpiecznym miejscu?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:17 am

Namioty zostały już zwinięte. Ich konstrukcja jest badzo prosta. To 4 kościane paliki wbijane mocno w piasek pod kąteem w parach tak by wzajemnie się zapierały. Mają specjalnie wyszlifowane zadziory dla ułatwienie. 5 palik jest zwyczajnie kładziony poziomo na tych dwóch podporach. Na to zwyczajnie się kładzie płachtę z lekkiej skóry i obsypuje się ją piaskiem po bokach, by wiatr jej nie podrywał. Zaletą takiej konstrukcji jest to, że szybko to się stawia (np. w razie burzy piaskowej) jak i szybko zwija.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:38 am

Bardziej chodziło mi o miejsce.
Jeśli nie widzę reszty mojej ekipy, to bym wyznaczył azymut obecnych śladów i w miejscu, w którym oni rozbili namiot, spróbował przeczekać upał.

Czy odporność na ogień daje jakąś odporność na te warunki?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:53 am

Jest jeszcze jedno wyjście z sytuacji. Zamiast ich szukać, skierować się w prost do Oazy. Oni biegnąc wcale nie musieli uciekać we właściwym kierunku. Wody starczy na 2 godziny, zostaje Pexowi teoretycznie 6 godzin marszu. Ale każda godzina marszu bez wody będzie traktowana jak forsowny marsz (wymagany rzut na Kondycję ST 10+2 za każdą godzinę forsownego marszu). Bez wielkich kar można oblać test raz, postać jest wtedy zmęczona (stan fatigued). Jeśli obleje jeszcze raz będzie wyczerpana (stan exhausted). Prędkość spadnie o połowę i by zredukować stan do fatigued będzie potrzebna 1 godzina odpoczynku. Dodatkowo każdy niezdany test to 1k6 stłuczeń.

Tak, daje. Odpadają wtedy ci dodatkowe zasady z podręcznika Sandstorm, które są o wiele bardziej dotkliwe dla postaci. Azymut bez problemu wyznaczysz (zasada 10 na teście Survival). Co do zasad co się dzieje z postacią bez wody nie wykonywującą nic forsownego, to będziesz musiał poczekać jak wrócę do domu i się dorwę do podręczników.
Ostatnio zmieniony pn paź 21, 2013 11:55 am przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:55 am

SPoko, nie śpieszy się.
Sprawdzę, co zrobi póki co slann.
Pex uda się pewnie do oazy. Jeśli to 6 godzin marszu, to pokonam ją chyba w 3 (zakładam, że 6 ma w sobie kary za poruszanie się).
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 11:56 am

Tak. Dla Pexa to tylko 3 godziny. Tylko, że nie powinien też zbytnio gonić plagi.
Ostatnio zmieniony pn paź 21, 2013 12:01 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 12:05 pm

Ok, czyli szarańcza udaje się w kierunku Oazy. Czy to oaza, z której wyruszaliśmy?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 12:30 pm

Tak, szarańcza się udaje w kierunku oazy i jest to ta sama oaza z której wyruszyliście. W promieniu kilku dni nie ma żadnej innej.

Aha dorwałem się do podręcznika Sandstorm. W pierwszym poście w komentarzach umieszczę szczegółowe zasady odnośnie warunków na pustyni.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pn paź 21, 2013 1:26 pm

Zatem w myśl tych zasad z pierwszego postu w komentach, to:

- do Oazy jest mniej więcej 10 godzin drogi dla normalnych postaci, 5 godzin dla Pexa
- Pex ma wody na 2 godziny, 3 godziny bez wody, ostatnia godzina przypadnie na największy upał. Będą dwa rzuty: szansa na oberwanie 2k6 stłuczeń, zmęczenia i wyczerpania (akurat będąc wyczerpanym będzie u kresu podróży, na jego szczeście). ST 15 i ST 16 na forta.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pt paź 25, 2013 8:14 pm

slann na drugi raz prosiłbym o uwzględnienie kary z power attack przy rzucie:P
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

śr paź 30, 2013 11:42 am

Kilka informacji.

1. Pex rozpoznał w zabitym wrogu znaki elfickiego plemienia Jascal.
2. Za dosłownie parę chwil nadejdą tu dwaj koledzy tego zabitego elfa, których wcześniej Pex widział na wydmach
3. Co do ostrzeżenia oazy. Na samym szczycie oazy jest specjalna konstrukcja obserwacyjna, na której w dzień zawsze ktoś pełni wartę (w nocy oaza zawsze jest zamknięta). Służy ona do wypatrywania wszelkich zagrożeń, typu duże zwierzęta, mogące zniszczyć wielki namiot lub burze piaskowe. Tak duża szarańcza prawie na pewno zostanie dostrzeżona i na czas wejścia do Oazy zostaną zamknięte.

Pytania:
1. Po co w takim razie elfom ta szarańcza, skoro nie dostanie się do środka Oazy?
2. Jak oni ją kontrolują?

Po proszę o jakieś deklaracje co do dalszych działań postaci :)
Ostatnio zmieniony śr paź 30, 2013 11:43 am przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

sob lis 02, 2013 3:27 pm

Slann, Gorug odpowiada coś Pexowi czy mam pisać posta?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 05, 2013 9:55 am

Nie zaglądałem na forum prawie. Przepraszam.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 05, 2013 10:21 am

Elfy są dwa, więc dlaczego mielibyśmy sobie nie poradzić?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

pt lis 08, 2013 8:40 pm

Tylko dwa? W takim razie chargé.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

sob lis 09, 2013 5:55 pm

I jak suld?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

ndz lis 10, 2013 6:06 pm

Jutro
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 12, 2013 12:58 pm

Da radę fire riposte na to kopnięcie, czy nie?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 12, 2013 1:29 pm

Raczej nie, bo to była na chwilę przed wejściem w walkę kontaktową. Mechanicznie to był atak dystansowy dotykowy na odległość max 10ft.
Ostatnio zmieniony wt lis 12, 2013 1:30 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 12, 2013 1:35 pm

Ok. Wykonuję Mighty Throw -> 1d20+10=23
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 12, 2013 2:50 pm

Na bank się uda.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[D&D 3.5 Dark Sun]Dom Zakara

wt lis 12, 2013 4:20 pm

Za wstawanie przysługuje mi AoO:
1d20+11=18
1d3=1
Damage jakoś nie powala.

Fire Riposte:
1d20+7=18
Damage (Fire):
4d6=11

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości