Szczegółowe zasady odnośnie warunków na pustyni. Nie są one dokładnie takie jak w podręczniku Sandstorm. Zostały one zmodyfikowane do tego stopnia, by były dla was odczuwalne ale nie śmiertelne (no chyba, że będziecie łazić kilka dni bez wody )
Rozróżnia się 4 poziomy zabezpieczenia przed upałem:
- 0 - postacie bez żadnej ochronny
- 1 - postacie z atutem Heat Endurance, zimnokrwiste owady i zwierzęta, potwory naturalne dla środowiska ciepłego (ale nie pustynnego)
- 2 - Zwierzęta, owady i potwory naturalne dla środowiska pustynnego
- 3 - Postacie z czarem lub efektami Endure Elements (Fire Restistance tu się zalicza)
Zakres temperatury:
- od -16 do 4 stopni C: zimno (taka temperatura panuje nocą)
- od 5 do 15 stopni C: średnio (taka temperatura panuje podczas pierwszej i ostatniej godziny nocy)
- od 16 do 32 stopni C: ciepło (taka temperatura panuje w ciągu pierwszych i ostatnich dwóch godzin dnia)
- od 33 do 43 stopni C gorąco (taka temperatura panuje przez prawie cały dzień)
- od 44 do 60 stopni C: bardzo gorąco (taka temperatura panuje do godziny 12 do 15)
Jeżeli postać musi coś robić, to zależnie od pory dnia istnieją odpowiednie zasady:
- gdy jest gorąco: co godzinę rzut na forta o DC 15 +1 za każdy poprzedni rzut (ciężkie ubranie lub pancerz daje dodatkową karę -4 do testu), oblany to 1k6 stłuczeń, postacie z poziomem odporności na ciepło co najmniej 1 nie muszą rzucać
- gdy jest bardzo gorąco: co 10 minut rzut na forta o DC 15 +1 za każdy poprzedni rzut (ciężkie ubranie lub pancerz daje dodatkową karę -4 do testu), oblany to 1k6 stłuczeń, postacie z odpornością na ciepło 1 rzucają co godzinę, z odpornością 2 lub więcej nie muszą rzucać
Zapotrzebowanie na wodę (podaje po przeliczeniu an godziny, zamiast na dzień jak w podręczniku)
- gdy jest zimno: 0,1 litra na godzinę
- gdy jest średnio i ciepło: 0,2 litra na godzinę
- gdy jest gorąco: 0,3 litra na godzinę
- gdy jest bardzo gorąco: 0,5 litra na godzinę
Postać może próbować iść bez wody. W zależności od temperatury po pewnym czasie musi rzut na Forta DC 15 +1 za każdy poprzedni rzut, za każdą godzinę po:
- gdy jest zimno: po 24 godzinach
- gdy jest średnio: po 12 godzinach
- gdy jest ciepło: po 6 godzinach
- gdy jest gorąco: po 3 godzinach
- gdy jest bardzo gorąco: po 1 godzinie
Każdy niezdany rzut na forta to stan fatigued, kumulatywny do stanu exhausted.