Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

[EDH/Commander] Doran, The Siege Tower

wt kwie 19, 2011 10:42 pm

zacząłem bawić się w nowy format commander, w moim obszarze bardzo casual i głownie multiplayer, złożyłem więc sobie deck z tego co miałem w klaserze i jakiś resztek starych kart. Wybór generała padł na Dorana, bo ma faje kolory i efekt. Na razie nie mam kart ani doświadczenia więc liczę na konkretne porady i secret techy :D

Commander (1)
1 Doran, the Siege Tower jest 5/5 za 3 many z global efektem wkurzania i kręci kilka fajnych rzeczy.

Creatures: (32)
1 Birds of Paradise mamy deck w 3 kolorach więc jedno manowy akcelerator i fixer many jest dobry, zwłaszcza jeśli generał robi go 1/1 flyer.
1 Serra Ascendant jeden many za 6/6 flying lifelink, to chyba staple musi być w białym w tym formacie.
1 Dark Confidant Nie mamy za dużo drawu a on dobiera cały czas.
1 Fauna Shaman Dobry tutor nie może być zły.
1 Grizzled Leotau 5/5 za 2 many nie może być złe.
1 Phyrexian Revoker igła wyciągalna z fauna shamana i nic więcej.
1 Putrid Leech jego koszt jest znacznie mniejszy w tym formacie a w niczym nie jest gorszy niż był.
1 Qasali Pridemage jest 2/2 za 2, ma exalted i usuwa enche i artefakty, dobry typ.
1 Saffi Eriksdotter fajny tech z ziomkami którzy się poświęcają jak i sposób na ochronę generała czy innej ważnej krity.
1 Sakura-Tribe Elder da się grać z zielonym bez niego ?
1 Wall of Omens 4/4 ścianka z dociągiem, powinna siadać ładnie.
1 Watchwolf po prostu bo go miałem :D
1 Knight of the Reliquary śpiewa skacze recytuje, rośnie, robi sztuczki i w ogóle jest strasznie super mega porno.
1 Royal Assassin Jedno manowy siedzący w stole point Removal.
1 Chameleon Colossus Wydaje mi się wystarczająco syty by grać, nawet jeśli jakoś nie kombi się z generałem.
1 Emeria Angel robi toksy, dobrze działa z KotR i Juniper Order ranger no i robi latające toksy.
1 Forgotten Ancient Dobry jest, a Doran jeszcze daje mu o 3 więcej dmg, w multiplay rośnie nieprawdopodobnie.
1 Kami of Old Stone Tak drzewa 2/10 są lepsze, ale każdy orze czym może.
1 Tangle Angler Secret tech decku, 5/5 z infectem który zabija w dwa wjazdy robiąc za alt win condition i może robić za wcale wydajny removal.
1 Thrun, the Last Troll słyszałem że jest doby ziom to go włożyłem.
1 Acidic Slime WYdaje się bardzo dobrą opcją, bez której jakoś dziwnie by się grało.
1 Baneslayer Angel Acroma to on nie jest, ale i tak jest to high quality krita która sporo robi.
1 Juniper Order Ranger Podoba mi się koleś, działa z kazdym typem którego zagramy, jest fajny w połączeniu z emeria angel, Elspeth Tirel i po prostu chory jak zagramy white sun's zenith.
1 Duplicant Hello ! Ja usuwam twojego generała !!
1 Ink-Eyes, Servant of Oni mam jakoś słabość to wyskakującego z zaskoczenia ninja z regeneracją i wskrzeszaniem wrogich typów.
1 Oathsworn Giant technicznie biorąc jest +2/+2 i vigilance dla wsztkich moich ziomków, to chyba dobrze ?
1 Steel Hellkite Latający, bezkolorowy 5/5 z firebreathing i selektywnym niszczeniem, gdzie mogę podpisać ?
1 Sun Titan Dobry syt nie może być zły.
1 Sunblast Angel selektywny mass removal na lataczu.
1 Verdeloth the Ancient jest 7/7 robi toksy pakuje te toksy i pakuje drzewce, których chyba więcej by się przydało.
1 Avenger of Zendikar Powinien siadać ładnie w tym formacie.
1 Guardian of Vitu-Ghazi nawet z convoke jest za drogi jak na 7/7 z vigilance, ale chwilowo nie miałem nic lepszego.
Enchantment: (7)
1 Bloodchief Ascension z jednej strony ładuje się bardzo szybko i w multiplay daje ogrąmną przewagę z drugiej strony wyświetla wielki cel nad moją głową.
1 Genju of the Fields wracający z grobu, odporny na większość mass removal 5/5 z lifelink za 2 many.
1 Luminarch Ascension podobnie jak Bloodchief, ale ten jak się naładuje pozwala próbować walczyć 1 vs 4.
1 Glorious Anthem wiadomo, większe typki są lepsze niż mniejsze.
1 Oblivion Ring the universal removal.
1 Marshal's Anthem antena w late game dająca opcję masowego wykopywania kritek , bardzo dobra.
1 Asceticism to ja, tego shroud na stół i regeneracja na moich.
Instant: (5)
1 Path to Exile bo to dobre jest, wiecie
1 Mortify tani point removal z opcjami
1 Putrefy tani point removal z opcjami
1 Rend Flesh liczba spiritów granych w deckach jest tak znikoma, a jak już się pojawiają to i tak z divinity counter, więc w zasadzie siada we wszystko.
1 White Sun's Zenith robi dużo toksów szybko i wraca do decku, współpraca z antenami i Juniperem bezcenna.
Artifact: (7)
1 Lightning Greaves wiadomo
1 Armillary Sphere nie wiem czy niezbędne, ale wydawało mi się dobre.
1 Ratchet Bomb mass removal
1 Selesnya Signet akceleracja
1 Belbe's Armor to robi za sprytną i zabawną sztuczkę w talii.
1 Mimic Vat imprintuje dowolna kartą. Potencjał olbrzymi.
1 Nevinyrral's Disk jeszcze jeden mass removal.
Sorcery:(8)
1 Kodama's Reach dobra rampa nigdy nie jest zła
1 Maelstrom Pulse removal uniwersalny i karci dowolnie duży zastęp toksów.
1 Consuming Vapors dwukrotny, mocny removal.
1 Day of Judgment mass removal.
1 Diabolic Tutor tak, tutor.
1 Reap and Sow niszczy ląd, albo wykłada ląd, albo i jedno i drugie.
1 Brainspoil tutor z opcją point removal.
1 Phyrexian Rebirth kolejny mass removal, ten zostawia po sobie dużego toksa jeszcze.
Planeswalker: (2)
1 Elspeth Tirel właściwie jest całkiem dobra, robi toksy, daje dużo życia, może robić za dobry removal.
1 Liliana Vess robi za tutor, no i jak się kiedyś uda odpalić final, nie ma przebacz.
Lands: (38)
1 Elfhame Palace dual, bo taki miałem.
1 Evolving Wilds mana fixing
7 Forest
1 Gargoyle Castle bo KotR wyciąga latacza.
1 Golgari Rot Farm bounce land
1 Grasslands prawie jak fetch bo ja biedny jestem
1 Krosan Verge dobrze działa z kotr
1 Murmuring Bosk triland
1 Orzhov Basilica bounce land
8 Plains
1 Sejiri Steppe Pozwala się KotR zabawić w mother of runes
1 Selesnya Sanctuary bounce land
1 Stirring Wildwood man land i to poprawiany przez dorana do 4/4
1 Sunpetal Grove dual
1 Svogthos, the Restless Tomb czasem dizała świetnie, czasem nie.
6 Swamp
1 Terramorphic Expanse mana fixing
1 Tree of Tales just for the lulz
1 Treetop Village man land
1 Verdant Catacombs fetch
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [EDH/Commander] Doran, The Siege Tower

czw kwie 21, 2011 3:35 pm

Czarny kolor aż prosi się o jakąś rekursję, a część dobrej reanimacji zahacza również o grób przeciwnika. Aż żal z tego nie skorzystać, gdyż słabymi kreaturami raczej się nie gra.

Brakuje mi tutaj zarówno Yavimaya Elder jak i Solemn Simulacrum które siadają świetnie, dając landa, blok i draw.

Poza tym kluczowe: Regrowth oraz Eternal Witness - rekursja na rękę jest często nieodzowna, zwłaszcza że w late game masz zawsze dobry cel.

Nie widzę żadnego wygrywającego komba, a masz parę opcji:

Tooth and Nail po:

1) Klasyczne rozwiązanie: Mephidross Vampire + Triskelion - wystrzelanie wszystkiego co jest na stole.
2) Dwa dowolne kabany szybko kończące grę

Inne fajne komba:

Guilty Conscience + Stuffy Doll

False Cure + Beacon of Immortality - Na decki bez niebieskiego - piękny win :)

Task force + Lightning Greaves - z Doranem na stole kaban nieskończoność/nieskończoność

Mając czarny, biały oraz zielony można zrobić bardzo fajne systemy tutorowania, które świetnie pomagają w doborze odpowiedniego komba. Takie rozwiązanie jest o tyle śmieszne, że nie zaburzasz wewnetrznej spójności decku

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości