Zrodzony z fantastyki

 
Pit-r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:44 pm

Doswiadczenie a fabula, pytanie mechaniczne

śr mar 26, 2008 1:26 pm

Mam pewien problem dotyczacy mechaniki. Chodzi o to, czy jakies wydarzenie w fabule moze drastycznie (bardziej niz przewiduja to zasady) podniesc poziom doswiadczenia postaci. Juz wyjasniam: mam w druzynie postac, ktora niedlugo odkryje pewna rodzinna tajemnice i dowie sie o swoim czarnoksieskim dziedzictwie. Postac ta jest religijna obiekcjonistka i magie uwaza za grzech, ale rodziny sie nie wybiera, nawet jesli sama nie zamierza sie tym zjawiskiem parac. Czy po pojawieniu sie tego watku powinienem przydzielic dodatkowe Punkty Bohatera zeby mechanika odzwierciedlala rozwoj wydarzen?
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

pn mar 31, 2008 10:47 am

Hmm dobre pytanie ale ja chyba bym nie przydzielił. Od tego są punkty doświadczenia i je dostaje każdy z graczy po przygodzie i za nie rozwija postać. Danie dodatkowych punktów bo coś się stało szczególnego w scenariuszu dla jednej z postaci będzie nie fear w stosunku do reszty drużyny.
Poza tym jak postać ma magie we krwi i może jej nie dostrzegać. A jak pozna prawde o rodzinie nagle dostanie dodatkowe umiejętności? Nie bardzo to kumam.
 
Pit-r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:44 pm

pn mar 31, 2008 4:00 pm

WieszKto pisze:
Poza tym jak postać ma magie we krwi i może jej nie dostrzegać. A jak pozna prawde o rodzinie nagle dostanie dodatkowe umiejętności? Nie bardzo to kumam.


Wlasnie dar ma zaczac stopniowo sie ujawniac, bardzo powoli. Umiejetnosci chcialbym wprowadzic tylko jako podstawowe na pierwszym poziomie, z mozliwoscia rozwiniecia jesli taka bedzie wola postaci. Zastanawiam sie tylko jak i czy w ogole mozna takim bonusem sprawiedliwie obdzielic tylko jedna postac.
 
Awatar użytkownika
Faviela
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 962
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:22 am

pn mar 31, 2008 4:43 pm

Ja bym z doświadczeniem zrobiła odwrotnie. Nie żadne abstrakcyjne bonusy, tylko cześć magicznych zdolności na pierwszym poziomie, a potem dłuższa posucha z doświadczeniem. No ale zostaje kwestia rozwijania umiejętności a tu PD jest potrzebne. Kwestia gracza, jak długo postać będzie sie oswajać ze swoim dziedzictwem. Jestem za tym, by postać była półkrwi w takim wypadku. Ale domyślam, sie, ze zdecydowałeś sie na "kompletne" dziedzictwo?
 
Pit-r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:44 pm

pn mar 31, 2008 10:40 pm

Faviela pisze:
Ja bym z doświadczeniem zrobiła odwrotnie. Nie żadne abstrakcyjne bonusy, tylko cześć magicznych zdolności na pierwszym poziomie, a potem dłuższa posucha z doświadczeniem. No ale zostaje kwestia rozwijania umiejętności a tu PD jest potrzebne. Kwestia gracza, jak długo postać będzie sie oswajać ze swoim dziedzictwem. Jestem za tym, by postać była półkrwi w takim wypadku. Ale domyślam, sie, ze zdecydowałeś sie na "kompletne" dziedzictwo?

Półkrwi. Dziewczyna jest corka eisenskiego szlachcica i stregi z Vodacce.
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

wt kwie 01, 2008 10:42 am

Hmm mnie się wydaje że to wyjdzie ostry przepak w stosunku do pozostałych postaci przecież gdyby to robić przy tworzeniu postaci połowe z punktów musianoby wydać na magie a tak wykorzystano na coś innego i teraz się dopakowywuje za friko.
 
ERVILL
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: wt maja 18, 2004 2:53 pm

wt kwie 01, 2008 4:40 pm

W sumie to należało ten fakt przewidziec podczas tworzenia postaci, urywając jej kilkadziesiąt PB.
Teraz to w sumie możesz jej PD opodatkować nie wiem 50%, 60%. Nie pamiętam juz ile kosztowało pół krwi za PD, ale w ten sposob uzbierasz dla niej pkt na dziedzictwo, a i nie stworzysz przepaka za szybko. IMO ocztwiście...
 
Awatar użytkownika
Faviela
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 962
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:22 am

wt kwie 01, 2008 6:28 pm

Jak strega, to chyba problem z głowy. Niech zbiera PDki, a na razie dawaj jej tylko fabularne bonusy. Niech widzi jakieś związki, ale nie umie dobrze oceniać itp.
 
Awatar użytkownika
piotikus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 12:31 pm

pt kwie 25, 2008 5:36 pm

I znów zaczynam się udzielać na tym forum :P

IMO pomysł Erva jest dobry. Ogranicz o połowę przydzielane punkty za przygody, do momentu aż się +/- zbilansują z wymaganymi na maga pół krwi.

drugą opcją może być dodanie za kilka sesji jakiś "bajerów" dla innych członków drużyny, choć ta opcja może skutkować jeszcze większym wyróżnieniem drużyny z tłumu.
 
Seditm
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 9:38 pm

sob kwie 26, 2008 10:31 am

Pytanie brzmi: Czy umagicznienie postaci jest niezbędne do prowadzenia dalszej części przygody?

Jak dla mnie sprawa jest jasna. Dajesz (sugerujesz) graczowi inną drogę rozwoju postaci. To ze odkrywa w swojej rodzinie czarnoksięskie dziedzictwo nie powinno wpłynąć fizycznie (mechanicznie) na samego bohatera. Jeżeli zechce rozwijać sie w tym kierunku, niech uzbiera te PDki i niech włoży dużo pracy w naukę.

Ale nic na siłę. To, że w mojej rodzinie zdarzają sie ludzie uzdolnieni plastycznie nie oznacza, ze ja potrafię narysować linię prostą bez linijki.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości