Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Dotknięty magią

śr cze 10, 2009 8:58 pm

Magiotknięty
Magiotknięty to odziedziczony szablon, który można dodać do każdego żywego, cielesnego humanoida, lub potwornego humanoida, dalej nazywanym "stworzeniem bazowym".
Jeśli nie stwierdzono inaczej, magiotknięty wykorzystuje wszystkie statystyki i specjalne zdolności stworzenia bazowego.
Rozmiar i typ: nie podlega zmianom.
Specjalne Ataki: Dotknięty magią, oprócz specjalnych ataków stworzenia bazowego, nie posiada żadnych nowych ataków.
Specjalne Atrybuty: Dotknięty magią posiada wszelkie specjalne atrybuty stworzenia bazowego, oraz podane poniżej.
- +4 do rzutów obronnych przeciw zaklęciom;
- Odporność na czary 5 + KW;
- wybrana sztuczka raz na KW (zc);
- wrodzona dzika magia* (zn);
- tworzenie stref dzikiej magii (zn);
Atrybuty: Int +2, Cha +4;
Skala wyzwania: SW stworzenia bazowego + 1;
Charakter: jak stworzenie bazowe, choć większość wykazuje pociąg do chaosu;
Wyrównanie poziomu: +2;
Ulubiona klasa: zaklinacz;
* Wrodzona dzika magia - dotknięty magią, kiedy tylko zechce (akcja ruchu) jest traktowany, jakby znajdował się w polu dzikiej magii. Przerwanie tego stanu to też akcja ruchu. Przebywając w tym stanie nie działają inne zdolności związane z strefami dzikiej magii, takie jak kontrolowanie dzikiej magii, czy też premie do atrybutów.
* Tworzenie stref dzikiej magii - dotknięty magią o KW powyżej 6 może w ramach akcji całorundowej stworzyć strefę dzikiej magii w kształcie koła o promieniu 1,5 metra na każde 2 KW tworzącego. Istnieje ono przez godzinę na KW tworzącego. Dotknięty magią może je utrwalić, poświęcając 20 PD na każde 1,5
* Kontrolowanie dzikiej magii - czar rzucony przez dotkniętego magią w polu dzikiej magii może zadziałać normalnie, jeśli czarujący zda test siły woli o ST równym 10 + sumie poziomów czarów rzuconych przez niego w danym polu dzikiej magii.
Właściwości w polu dzikiej magii:
- premia kumulatywna +2 do inteligencji, roztropności i budowy;
- OC 12+ poziom postaci;
- szybkie leczenie równe jednej czwartej poziomu zaklinacza;
- premia +1 do poziomu czarującego dla zaklinacza;



Opis: Dotknięci magią to dziwne istoty - podobnie jak genasi rodzą się często z długiego przebywania matki podczas ciąży na którymś z planów żywiołów, tak dotknięci magią rodzą się w polach dzikiej magii. Z wyglądu są zwykle wysocy, oczy koloru głębokiego błękitu, czasem przechodzącego ku fioletowi. Jeśli dotknięty magią zdecydował się na ścieżkę zaklinacza, lub czarodzieja, bywa otoczony tańczącymi iskrami koloru fioletowego.
Charakter: dotknięci magią często wykazują zamiłowanie do wolności od norm społecznych, a także innych ludzi - zostają poszukiwaczami przygód,
Klasa: większość dotkniętych magią zostaje zaklinaczami, nieliczni inni barbarzyńcami, lub łotrzykami.

Możliwe pomysły na wykorzystanie dotkniętych magią na sesji:
* W mieście magia nie działa właściwie - czyja to wina?
* Prosty mag z gildii rzuca dziwnie działające czary.

Cudowna wrodzona dzika magia
Rodzaj atutu: rasowy;
Wymagania: dotknięty magią 12 poziomu;
Opis: użycie zdolności wrodzona dzika magia jest teraz akcją darmową, tak jak jej dezaktywacja.
Używanie: po wybraniu;
Tworzenie trwałych stref dzikiej magii
Rodzaj atutu: rasowy;
Wymagania: dotknięty magią 14 poziomu;
Opis: stworzona przez ciebie strefa dzikiej magii istnieje przez dzień/KW.
Używanie: po wybraniu;
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 11:34 am przez Ginden, łącznie zmieniany 9 razy.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

śr cze 10, 2009 9:07 pm

wybrana sztuczka raz na KW;


To znaczy??

- tworzenie stref dzikiej magii;


Czy nie zawiera się to w
wrodzona dzika magia
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

śr cze 10, 2009 9:16 pm

Dagome pisze:
wybrana sztuczka raz na KW;

To znaczy??

To znaczy - przy tworzeniu postaci gracz wybiera sztuczkę, którą chce posiadać jako zdolność czaropodobną, której może używać raz na poziom.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

śr cze 10, 2009 9:36 pm

Sztuczka w sensie czar 0. poziomu?

Całkiem spoko szablon, podoba mi się :wink: .
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

śr cze 10, 2009 9:43 pm

Może nie jestem najlepszą osobą do tego typu komentarzy, ale nie mogę się powstrzymać:
Popracuj trochę nad fabularną stroną swojej pracy, bo to jedno zdanie o podobieństwie do genasi nie jest zbyt zadowalające.

I jeszcze jedno, zamiast "specjalne atrybuty" powinieneś napisać "specjalne cechy".

Bardziej się nie zagłębiałem, reszta chyba w porządku.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

śr cze 10, 2009 10:21 pm

Szablon mam jednen mankament. Jak go będzie miał jakiś zaklinacz, to już po gdzieś 8 poziomie będzie zawsze miał dodatkowe bonusy, z praktycznie szansą niepowodzenia czarów 5%. Proste. Pięc poziomów zaklinacza +5 do woli, jakaś prestiżówka +3, + żelazna wola +2 + przedmiot. I wtedy już epp+2 jest zdecydowanie za małe.

No i jeszcze fabuła, a raczej jej brak.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

czw cze 11, 2009 9:46 am

Poprawki dla balansu zostały wprowadzone. Dziękuję za uwagi.
 
Awatar użytkownika
Tomeg
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 232
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:32 pm

pn cze 29, 2009 2:26 pm

Dla jakiej to edycji?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

pn cze 29, 2009 2:50 pm

Piszę raczej dla 3.25.
Po przejrzeniu uznaję, że jest do dla obu edycji i to bez konieczności poprawek.
Czasem najpierw należy przeczytać, a potem się pytać.
 
Awatar użytkownika
Laucian de Sacramento
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:28 pm

Magiotknięty

pn lip 06, 2009 9:13 pm

Ogólnie Szablon fajny, mechanicznie dobry, ale fabulara mi żal, gdyż Szablon ma potencjał i można mu wymyślić bardzo ciekawą opowieść i historię. Ogólnie praca wykonana dobrze, ze starannością. Wychwyciłem za to takiego śmierdziela w tym czyściusieńkim teście ;D. Ja tam dam 4+, a gdy fabular będzie lepszy, wtedy bez wahania dam tej pracy 5/6

Ginden pisze:
Magiotknięty to odziedziczony szablon, który można dodać do każdego żywego, cielesnego humanoida, lub potwornego humanoida, dalej nazywanym "stworzeniem bazowym".


Czyli Szablon do nałożenia na Humanoida i Humanoida-Potwora. Z kolei tu jest napisane, że...

Ginden pisze:
Jeśli istota była zwierzęciem, jej typ zmienia się na magiczną bestię.


Plusy
- Oryginalność
- Wykorzystanie Dzikiej Magii
- Ogólnie ciekawa koncepcja

Minusy
- Słaby opis fabularny
- Drobne błędy i wpadki
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: Magiotknięty

wt lip 07, 2009 11:20 am

Ogółem, jaką można wymyślić fabułę i historię takich? Ot, rodzą się w polach dzikiej magii. Choć troszeczkę się rozpiszę.
Laucian de Sacramento pisze:
Ginden pisze:
Magiotknięty to odziedziczony szablon, który można dodać do każdego żywego, cielesnego humanoida, lub potwornego humanoida, dalej nazywanym "stworzeniem bazowym".


Czyli Szablon do nałożenia na Humanoida i Humanoida-Potwora. Z kolei tu jest napisane, że...

Ginden pisze:
Jeśli istota była zwierzęciem, jej typ zmienia się na magiczną bestię.

OK, dzięki - to był błąd z poprzedniej wersji.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości