Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

Dragon Shaman - tłumaczenie

czw cze 05, 2008 6:47 pm

Witam!
Mam pewne problemy z przetłumaczeniem paru zdolności Dragon Shamana. Czy znajdzie się forumowicz, który mi pomoże? A dokładnie to problem największy jest przy Dranonic Aurze...

Pytanie mam też odnoście Totemu - to tylko zawęża mi wybór charakteru (zależny od smoka) i daje atak oddechowy i umiejętności klasowe?

A Draconic Adaptation - np przy złotym smoku pozwala oddychać pod wodą i używać pod nią czarów i innych zdolności? I na trzynastym poziomie to działa na moich towarzyszy w promieniu 9 m? Bo nie wiem czy dobrze sobie tłumaczę...

Nie mogę też sobie poradzić ze zwrotem "frightful presence of dragons."

Jeszcze Energy Immunity - całkowitą odporność? Mogę sobie np chodzić w ogniu i nic mi się nie stanie jeżeli jestem Gold Draon Shamanem?

Kompeltnie nie rozumiem też "Commune with Dragon Spirit"...

I co to są melee weapon?

I jakby ktoś mógł mi w skrócie przetłumaczyć kiedy Dragon Shamana staje się byłym Dragon Shamanem...

Wiem, że tego jest okropnie dużo, ale mam z tym problemy a bardzo podoba mi się ta klasa... Dlatego proszę o pomoc i liczę na wasze dobre serca :)
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 05, 2008 7:27 pm

Nie jestem specem, ale ja przetłumaczyłbym to tak:
Energy Immunity - odporność na energię
Commune with Dragon Spirit- porozumiewanie/obcowanie z duchem smoka (coś jak duchy przodków)
melee weapon - wręcz
frightful presence of dragons- smocze oblicze (straszne smocze oblicze), albo straszna smocza obecność? Nie jestem pewien, wynikłoby pewnie z kontekstu.
Dranonic Aurze -tłumaczyć? :P powiedziałbym, że smocza aura. Albo jakieś inne Drararara(gon) :)
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

czw cze 05, 2008 7:38 pm

Chodziło mi bardziej o pomoc w tłumaczeniu opisu tych zdolności, ich działania, bo nazwy typu Dranonic Aura, Energy Immunity są raczej oczywiste :) Ale dzięki za dobre chęci i mimo wszystko próbę pomocy :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw cze 05, 2008 7:41 pm

Dread Necromancer pisze:
Pytanie mam też odnoście Totemu - to tylko zawęża mi wybór charakteru (zależny od smoka) i daje atak oddechowy i umiejętności klasowe?

Tak.

Froger pisze:
Energy Immunity - odporność na energię

Niepodatność na energię.

Dread Necromancer pisze:
frightful presence of dragons


Froger pisze:

smocze oblicze (straszne smocze oblicze), albo straszna smocza obecność? Nie jestem pewien, wynikłoby pewnie z kontekstu.

Tu chodzi o zdolność smoków czyli Grozę. Poprawnie powinno być Groza smoków.

Dread Necromancer pisze:
"Commune with Dragon Spirit"...

Rozmowa z smoczym duchem/ duchem smoka.

Co do utraty klasy to z tego co pamiętam, jego charakter nie może różnić się od tego, który wymaga dany Totem (może się róznić tylko o jeden stopień). A Dragon Adaptation działa tylko na ciebie.
Ostatnio zmieniony czw cze 05, 2008 7:50 pm przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw cze 05, 2008 7:48 pm

Tu chodzi o zdolność smoków czyli Grozę. Poprawnie powinno być Groza smoków.

Aha, myślałem, że chodzi o zdolność szamana, a wtedy wzbudzanie smoczej grozy przez niego byłoby dziwne. Choć smocze oblicze też nieźle brzmi :)

tłumaczeniu opisu tych zdolności

To będzie trudne, bo nie mam tych podręczników (?) :) Ale wiesz... słownik nie gryzie. Pamiętam jak parę lat temu grając w WoWa musiałem sie z tym draniem męczyć. :P
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

czw cze 05, 2008 7:57 pm

Działa tylko na mnie? a co w takim razie to znaczy
At 13th level, you can choose as a swift action (see page 4)
to share the effect of your draconic adaptation with any or
all allies within 30 feet.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw cze 05, 2008 8:18 pm

Dread Necromancer pisze:
to share the effect of your draconic adaptation with any or
all allies within 30 feet.

Rzeczywiście, także działa na towarzyszy. Dziwne, nigdy nie zwróciłem na ten fragment uwagi. Podaj także dokładnie Commune with Dragon Spirit.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

czw cze 05, 2008 9:03 pm

Czy ktoś zatem mi pomoże w moim problemie? Czy ktoś pomoże mi przetłumaczyć te zdolności? Potrzebuję tego jak najprędzej. Proszę.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 05, 2008 9:24 pm

Dread Necromancer pisze:
Draconic Adaptation
Smocza adaptacje, smocze przystosowanie.
Dread Necromancer pisze:
melee weapon?

Broń biała, czyli wszystko co nie jest bronią strzelecką.
I jakby ktoś mógł mi w skrócie przetłumaczyć kiedy Dragon Shamana staje się byłym Dragon Shamanem...

Jeśli zmienisz charakter i nie będzie on pasować do charakterów dopuszczalnych przez Twój totem, tracisz wszystkie zdolności specjalne klasy.
Możesz sobie wybrać nowy totem w sposób następujący:
znajdujesz dragon shamana owego totemu, który ma wyższy poziom od Twojego (minimum o 2) i on musi przez tydzień, dobrowolnie zużywać wszystkie swoje "touch of vitality". Pod koniec tygodnia odzyskujesz zdolności, ale już nowego totemu.
Większość szamanów każe sobie w jakiś sposób płacić za taką przysługę (zwykle jakiś quest).
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 4:43 pm

Może to nie jest legalne zamieszczanie tego tutaj, więc z góry przepraszam i prosże o usuniecie jeśli nie powinno się to tutaj znaleźc, ale chodzi mi o pomoc w przetłumaczeniu tego:
PH II pisze:
Draconic Aura (Su): You can channel the mighty powers
of dragonkind to project an aura that grants you and nearby
allies a special benefi t.
Projecting an aura is a swift action (see page 4), and you can
only project one draconic aura at a time. An aura remains in
effect until you use a free action to dismiss it or you activate
another aura in its place. You can have a draconic aura active
continually; thus, an aura can be in effect at the start of an
encounter even before you take your fi rst turn.
Unless otherwise noted, your draconic aura affects all
allies within 30 feet (including yourself) with line of effect
to you. Your aura is dismissed if you become unconscious or
are slain, but otherwise it remains in effect even if you are
incapable of acting.
The bonus granted by your aura begins at +1 and increases
to +2 at 5th level, +3 at 10th level, +4 at 15th level, and +5 at
20th level. As a 1st-level dragon shaman, you know how to
project three auras chosen from the list below. At every oddnumbered
level after that, you learn one additional draconic
aura of your choice, until all seven auras are known at 9th
level. Each time you activate a draconic aura, you can choose
from any of the auras that you know.
Energy Shield: Any creature striking you or your ally with
a natural attack or a nonreach melee weapon is dealt 2 points
of energy damage for each point of your aura bonus. The
energy type is that of your totem dragon’s damage-dealing
breath weapon (see below).
Power: Bonus on melee damage rolls equal to your aura bonus.
Presence: Bonus on Bluff, Diplomacy, and Intimidate checks
equal to your aura bonus.
Resistance: Resistance to your totem dragon’s energy type
equal to 5 × your aura bonus.
Senses: Bonus on Listen and Spot checks, as well as on
initiative checks, equal to your aura bonus.
Toughness: DR 1/magic for each point of your aura bonus
(up to 5/magic at 20th level).
Vigor: Fast healing 1 for each point of your aura bonus, but
only affects characters at or below one-half their full normal
hit points.
Totem Dragon: You must choose a totem dragon from
among the true dragons appearing in the Monster Manual (black,
blue, brass, bronze, copper, gold, green, red, silver, or white).
You must choose a dragon whose alignment is within one
step of yours, as described in the following table. You gain
additional class skills and a particular sort of breath weapon
based on the dragon you select as your totem.


PH II pisze:
Commune with Dragon Spirit (Sp): At 14th level, you
gain the ability to contact your dragon totem directly to ask
questions of it. This is the equivalent of casting a commune
spell, except that it has no material component, focus, or XP
cost and allows only one question per three class levels. After
using this ability, you cannot use it again for seven days.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 5:13 pm

Dread Necromancer pisze:
Commune with Dragon Spirit (Sp): At 14th level, you
gain the ability to contact your dragon totem directly to ask
questions of it. This is the equivalent of casting a commune
spell, except that it has no material component, focus, or XP
cost and allows only one question per three class levels. After
using this ability, you cannot use it again for seven days.

Sprawa jest prosta. Działa analogicznie do czaru Obcowanie, tylko bez kosztów, jedno pytanie na trzy poziomy. Raz na tydzień.

Ps. Chyba to niezbyt legalne (chodzi o twój post), ale widziałem rozpiskę tej klasy z plusami i wadami na Wizardsach. Dział Articles.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 5:24 pm

A Draconic Aura? Bo z tamtym tak się własnie domyślałem, ale nie byłem do końca pewien. A to pozostaje dla mnie dalej czarną magią i na tym głównie mi zależy...
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 5:45 pm

Mniej więcej wygląda to tak, że możesz używać jednej aury na raz.
Działa także na towarzyszy w promieniu 30 stóp. Aura znika, gdy coś złego się z tobą dzieje. Maksymalnie możesz dostać premie +5 do aur, które zwiększają Ci np. KP, umiejętności czy redukcję obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 6:09 pm

Coś złego tzn? Np jak jestem atakowayn? To wtedy chyba całkowicie nieprzydatne?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 6:16 pm

Dread Necromancer pisze:
Coś złego tzn? Np jak jestem atakowayn? To wtedy chyba całkowicie nieprzydatne?

Coś czułem, że tak zareagujesz. Chodziło mi bardziej o niekorzystnych stanach Shamana np. gdy jest nieprzytomny. Wtedy aury nie działają.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 6:30 pm

A jak się ma "włączanie" i "wyłączanie" tej aury?
Ona jest dostępna cały czas? I mogę sobie dowolnie przełączać te aury? I jak jest z tymi znanymi? Wybieram sobie na pioczątku jakie znam i im znam wiecej tym sobie kolejne wybieram?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 7:01 pm

Dread Necromancer pisze:
A jak się ma "włączanie" i "wyłączanie" tej aury?
Ona jest dostępna cały czas? I mogę sobie dowolnie przełączać te aury? I jak jest z tymi znanymi? Wybieram sobie na pioczątku jakie znam i im znam wiecej tym sobie kolejne wybieram?

Tak jest dostępne cały czas, dopóki nie zechcesz jej wyłączyć/zmienić. Wyłączanie to akcja darmowa. Na 1 poziomie znasz 3 aury. Dopiero na 9 znasz wszystkie.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 7:24 pm

Ale sam wybieram które znam? Czy poznaje je w jakiejś kolejności ustalonej? I czy ta aura jakoś się objawia? Jakieś widoczne znaki znaczy się... I jeśli mam aure włączoną, to otrzymuje te korzysci i one wraz z poziomami wzrastają? Ale nie mogę mieć dóch naraz?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 7:34 pm

Dread Necromancer pisze:
Ale sam wybieram które znam?

Sam wybierasz jakie chcesz na początek.

Dread Necromancer pisze:
I mogę sobie dowolnie przełączać te aury?

Tak.

Dread Necromancer pisze:
I czy ta aura jakoś się objawia? Jakieś widoczne znaki

Tego dokładnie nieokreślono. To już wola Mg czy widoczne są efekty czy nie.

Dread Necromancer pisze:
I jeśli mam aure włączoną, to otrzymuje te korzysci i one wraz z poziomami wzrastają?

Tak.

Dread Necromancer pisze:
Ale nie mogę mieć dóch naraz?

Tylko jedna aura może być aktywowana.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

sob cze 07, 2008 7:39 pm

A czy możesz mi tylko wyjasnić
Energy Shield: Any creature striking you or your ally with
a natural attack or a nonreach melee weapon is dealt 2 points
of energy damage for each point of your aura bonus. The
energy type is that of your totem dragon’s damage-dealing
breath weapon (see below).
Bo tylko tego już chyba nie rozumiem...
I tego
Vigor: Fast healing 1 for each point of your aura bonus, but
only affects characters at or below one-half their full normal
hit points.
A reszta dla mnie juz zrozumiała.. W tym drugim nie rozumiem ile to leczy... połowe maksymalnych? Ale jak ile? nie rozumiem... I to też działa też na moich towarzyszy?
No i co polecasz na 1. poziomie? Ja bym wybrał chyba Vigor, Toughess i Power.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob cze 07, 2008 7:56 pm

Dread Necromancer pisze:
Bo tylko tego już chyba nie rozumiem...
I tego

Gdy ktoś zrani Ciebie lub twoich sprzymierzeńców (z broni naturalnej lub wręcz) otrzymuje obrażenia z energii (np. wybrałeś totem niebieskiego smoka czyli wrogowie otrzymują obrażenia od elektryczności ). Ilość obrażeń zależy od bonusów twoich aur x 2.

Dread Necromancer pisze:
A reszta dla mnie juz zrozumiała.. W tym drugim nie rozumiem ile to leczy... połowe maksymalnych? Ale jak ile? nie rozumiem... I to też działa też na moich towarzyszy?

Leczy tylko gdy macie połowe lub mniej swoich pw np. normalnie masz 80 pw a leczenie zadziała gdy będziesz miał 40 lub mniej.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

pn cze 09, 2008 8:30 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Leczy tylko gdy macie połowe lub mniej swoich pw np. normalnie masz 80 pw a leczenie zadziała gdy będziesz miał 40 lub mniej.



I przestaje leczyć gdy znowu będziemy mieli wiecej niz połowę? Czy leczy juz do końca, co mi się wydaje mniej prawdopodobne... Hmmm nie wiem na które sie zdecydować...

EDIT: Szukałem na forum, ale nie znalazłem... Czy ktoś mi może powiedzieć coś o stożku? Czy jeżeli jest stożek 4,5 m to znaczy, że ma wysokość, długość i szerokość 4,5 m ale co z kątem rozwarcia początkowym? Bo chyba nie wydycham takiego wielkiego kwadratu od razu...

EDIT2: może ktoś mi pomóc w przetłumaczeniu:
PH II pisze:

For every 5 points of your healing ability you expend,
you can cure 1 point of ability damage or remove the dazed,
fatigued, or sickened condition from one individual.
For every 10 points of your healing ability you expend, you
can remove the exhausted, nauseated, poisoned, or stunned
condition from one individual.
For every 20 points of your healing ability you expend,
you can remove a negative level or the blinded, deafened, or
diseased condition from one individual.

Bo potrafię przetłumaczyć tylko tyle że za każde 5 pkt poświeconych tego Touch of Vitality mogę wyleczyć z oszołomienia, zmęczenia, mdłości. Ale nie potrafię przetłumaczyć "point of ability damage".
Potem, mi wychodzi, że za 10 pkt mozna to samo co za 5, z wyjątkiem, że jeszcze otrucie, ale już stunned nie mam pojęcia co znaczy. Czy to chodzi o stłuczenia?
A ostatnie... Za 20 moge przywrócić negatywny poziom, wyleczyć ślepotę, chorobę, albo ogłuszenie.
Ale czy ktoś może to trochę bardziej dokładnie zrobić? Zwłaszcza czym się różnie pierwszy od drugiego punkt...
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 09, 2008 8:51 pm

Dread Necromancer pisze:
Ale nie potrafię przetłumaczyć "point of ability damage".

Ability damage to "obrażenia" jakie otrzymujesz do cech (siła, zręczność, ... itd). Np. trucizny zadają ability damage. Jest jeszcze wysączenie cech i nazywa się ability drain.
Dread Necromancer pisze:
ale już stunned nie mam pojęcia co znaczy

Stun to coś w stylu oszołomienia. Np. mnich może swoim atakiem wprowadzić ten stan.
Dread Necromancer pisze:
albo ogłuszenie.

Głuchotę, a nie ogłuszenie ;)
Dread Necromancer pisze:
EDIT: Szukałem na forum, ale nie znalazłem... Czy ktoś mi może powiedzieć coś o stożku? Czy jeżeli jest stożek 4,5 m to znaczy, że ma wysokość, długość i szerokość 4,5 m ale co z kątem rozwarcia początkowym? Bo chyba nie wydycham takiego wielkiego kwadratu od razu...

A cone-shaped spell shoots away from you in a quarter-circle in the direction you designate. It starts from any corner of your square and widens out as it goes. Most cones are either bursts or emanations (see above), and thus won’t go around corners.
Czyli to ćwierćokrąg wychodzący z dowolnego pola wokół Ciebie i mający długość podaną w opisie.
 
Awatar użytkownika
Dread Necromancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 02, 2008 3:43 pm

wt cze 10, 2008 4:47 pm

Czym zatem będą się różnić stunned od dazed, nauseated od sickened i fatigued od exhausted?
I jak to jest z tym Commune with Dragon Spirit? Jedno pytanie na 3 poziomy? tzn? Do 20 poziomu mogę użyć tej zdolności tylko 6 razy, czy jak?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości