Witam,
Bardzo jestem zainteresowany DL. Czytałem o różnicach w universum, rasach, wierzeniach itd. oraz o mechanicznych sztuczkach jak PDeki za odgrywanie. Jednak w wielu miejscach jest nadmienione, że to setting mocno stawiający na odgrywanie. (mocno ergo inne stettingi mniej(FR?))
Na czym ma polegać (oprócz wspomnianej mechaniki)ta różnica dla MG/ gracza?
Rozumiem, że różnice to np. świat w którym jest więcej polityki, knucia itd. niż łupania toporem, że np. mechanika jest tak ustawiona, że łupanie zaczyna się od ktoregoś tam levelu więc sesje oparte sa na stronie fabularnej mocniej akcenotowane niż w innych settingach, mechanika jest tak skonstruowana, że byle sztylecik może zaciukać wilopoziomowego bohatera, zatem nie warto trzaskać się ze wszystkim naokoło ? Czy poprostu świat jest mocno mityczno legendarny zatem ten heroic należało by przelewać na febułę/odrywanie postaci niż słupki, kostki i punkciki, bo poprostu szkoda z tak bogatego świata zrezygnować ?
Napiszcie, czym w kotekście prowadzenia . odgrywania DL jest lepszy niż FR ?
(nie jestem orthodoxem kostek) marzy mi się system z pięknymi sceneriami, z heroicznymi bohaterami, z niesamowitymi akcjami zwieczonymi trudnymi walkami lub konforntacjami magicznymi. Nie interesuje mnie Diablo1. Czy DL to system dla mnie , czy bardziej DL niż FR ?
thx
ps. wszędzie gdzie widzę grafiki przeróżne przedstawiające pana na smoku, zastanawiam się czy istnieje możliwość "dowodzenia" smokiem dla gracza ? czy to potrafią tylko super mega bohaterowie z legend ?
czy to jest do zrealizowania dla śmiertelnika który doszedł do jakiegoś tam levelu i ma odpowiednie konotacje historyczno / fabularno - przeznaczeniowe ? Czyli cyz można tam poprowadzić
super high heroic ? (nie chodzi mi o punkty i kostki a o spójność świata. )