Drow’ri
Te istoty wyglądają jak mroczne elfy – z jednym wyjątkiem. Wszystkie posiadają skórzaste skrzydła, znak ich demonicznego dziedzictwa. Mają ostre rysy, a także czerwone, złote lub ciemnobrązowe oczy. Ubierają się bardzo skąpo, nawet jak na standardy mrocznych elfów, by nie ograniczać sobie ruchów.
Drow’ri żyją w społeczeństwie mrocznych elfów na równych prawach – nie stoją ani wyżej, ani niżej od drowów, w których żyłach nie płynie tak wyraźnie demoniczna krew. Jeśli któryś jest na wysokiej pozycji, znaczy, że zapracował sobie nań tak jak każdy inny mroczny elf.
Drow’ri żyją tak samo długo, jak ich krewniacy. Oddają cześć niemal wszystkim bóstwom drowów, a czasem lordom demonów – Orcusowi lub Graz’ztowi. Ze względu na skazę, która istnieje w żyłach każdego drow’ri, żaden z nich nie może być wyznawcą Eilistraee.
Drow’ri zaczęli się pojawiać wśród drowów dopiero w kilka pokoleń po Zejściu Drowów, a najczęściej znacznie później. Ich istnienie jest znane w Podmroku od pierwszych wieków Kalendarza Dolin. Powierzchnia do dziś ich nie dostrzegła.
Powstanie drow’ri nie ma nic wspólnego jednak z elfią wysoką magią. Początek tym istotom dał Wendonai, który w –11500 DR podjął się zdeprawowania ówczesnych Ilythiiri na rozkaz Lloth. Balor dokonał tego m.in. obdarzając niektóre elfki – nie tylko z kiełkującej wówczas rasy starszych drowów, ale i zwykłych Ssri’Tel’Quessir – swoimi „łaskami”. Ze związków tych przyszły na świat półczarcie dzieci, skrzętnie ukrywane przed innymi podrasami elfów. Te pół-balory z kolei rozmnażały się wśród swoich elfich krewniaków – m.in. dając półczarcie cechy starszym drowom. Ich związki z zwykłymi mrocznymi elfami z kolei dały początek tzw. skazie Wendonai [Wendonai’s taint], która jest obecna w 90% mrocznych elfów w czasach obecnych. U większości drowów skaza ta nie daje żadnych zewnętrznych oznak, ale u niektórych nagle się ujawnia – pięć, dziesięć czy piętnaście pokoleń po czasach Wendonai. Te planokrwiste drowy zwane są drow’ri.
Przykładowy drow’ri
Alauniira: Drow’ri kobieta Łtr3, SW 6, średni przybysz (rodowity), KW 3k6+3, pw 12, Init +5, Szyb 9 m, latanie 12 m (dobra); KP 21 dotyk 17 nieprzygotowany 21); atak +7 wręcz (rapier, 1k8+1/18-20/x2) lub +7 dystansowy (kusza lekka, 1k6/19-20/x2); SA ukradkowy atak +1k6, uchylanie, nieświadomy unik (premia ze Zr do KP); SC cechy drow’ri, cechy drowa, OC 14; Char CZ, MRO Wytrw +2 Ref +8 Wola +2; S 14 Zr 20 Kon 12 Int 18 Rzt 12 Cha 14.
Umiejętności i atuty: Blefowanie +9, Nasłuchiwanie +8, Przeszukiwanie +11, Zauważanie +8, Ukrywanie +12, Ciche poruszanie +10, Dyplomacja +7, Otwieranie zamków +10, Stosowanie magicznych urządzeń +7, Upadanie +10, Równowaga +10, Zastraszanie +7, Zbieranie informacji +7, Wyczucie pobudek +6, Wyzwalanie +7; Uniki, Finezja w broni
Zdolności czaropodobne 1/dzień ciemność, ogień faerie, tańczące światła; drzwi poprzez wymiary, sugestia, wykrycie myśli, zauroczenie osoby
Ekwipunek: mithrilowa koszulka kolcza, pierścień ochrony +1, amulet naturalnego pancerza +1, piwafwi, rapier, kusza lekka + bełty, 45 sz.
Drow’ri jako rasa postaci
Siła +4 Zręczność +2 Kondycja –2 Intelekt +4 Charyzma +2
Średni rozmiar
Typ przybysz (rodowity)
Szybkość 9 m, latanie 12 m (dobra)
Cechy drowa, OC 11 + poziom postaci
Premia rasowa +2 do Blefowania, Nasłuchiwania, Przeszukiwania, Zauważania, Ukrywania
Demoniczne zdolności: Każdy drow’ri posiada 4 zdolności z listy. Może wybrać tylko jedną zdolność oznaczoną *.
Lista: głębsza ciemność 1/dzień, jasnosłyszenie/jasnowidzenie 1/dzień, wykrycie myśli 1/dzień, wykrycie dobra 1/dzień, pirotechnika 1/dzień, płonące dłonie 1/dzień, profanacja 1/dzień, ściana ognia 1/dzień, strach 1/dzień, odporność na ogień 10, premia rasowa +2 do rzutów obronnych na ogień, premia rasowa +2 do rzutów obronnych na trucizny, drzwi poprzez wymiary* 1/dzień, pozbawienie sił* 1/dzień, ognista burza 1/dzień*, RO 10/dobro*.
Zdolności czaropodobne 1/dzień: - ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Ulubiona klasa: kapłanka (kobieta) lub czarodziej (mężczyzna)
Dostosowanie poziomu: +3 lub +4 (jeśli wybrał zdolność oznaczoną *)
Drowicorn
Istota ta wygląda podobnie do centaura – od pasa w górę ma ciało drowa, w dół zaś – czarnego jednorożca. Niehumanoidalna połowa pokryta jest lśniącym czarnym futrem, a włosy stworzenia przypominają srebrzystą grzywę. Wbrew popularnym opowieściom, drowicornom brakuje rogów. Kopyta istoty są twarde i świetnie się nadają do uderzania we wrogów.
Drowicorny są jeszcze bardziej spaczone i okrutne, niż normalne drowy. Żyją w niewielkich stadach w dziczy Podmroku, zabawiając się wbijaniem sobie nawzajem sztyletów w plecy. Większość tych istot to kobiety, mężczyźni bowiem są zabijani zaraz po narodzeniu, poza pierwszym synem. Kwestia religii jest im raczej obojętna, najczęściej czczą Lloth lub Selvetarma (albo Keptolo z GH).
Drowicorny żyją tak samo długo, jak zwykłe mroczne elfy, bardzo niewiele jednak dożywa starości.
Pierwsze drowicorny powstały w Undrek’Thoz, segmentowym mieście położonym pod Thay. Jeden z najazdów drowów napotkał opór w postaci elitarnego regimentu – kobiet dosiadających czarnych jednorożców – oddział ten był pierwowzorem niesławnych Sióstr Cyrica). Thayanki i ich wierzchowce zostały pokonane, zadały jednak duże straty najeźdźcom. Jeden z czarnych jednorożców przeżył bitwę, mroczne elfy zabrały go więc do swojej ojczyzny.
Najpotężniejsi czarodzieje w Undrek’Thoz następnie zajęli się krzyżowaniem drowich mężczyzn z schwytaną samicą jednorożca i jej klonami. Zarówno mężczyźni, jak i jednorożce ginęły podczas tych plugawych eksperymentów, w końcu jednakże udało się stworzyć pierwszego drowicorna. Ku radości stwórców okazało się też, że istoty te mogą się rozmnażać.
Pierwsze stada drowicornów opuściły Undrek’Thoz dekadę później. Większość tych istot można więc spotkać w tamtym rejonie. Nie słyszano o nich w Północnym Mroku. Jeden czy dwa drowicorny trafiły w ręce łowców niewolników z Eltabbar i tak Thayczycy dowiedzieli się o ich istnieniu.
Drowicorn
Duża istota baśniowa, KW 2k6+4, pw 12, Init +3, Szyb 18 m, KP 17 dotyk 12 nieprzygotowany 14, atak +4 wręcz (miecz krótki, 1k6+2/19-20/x2) lub +4 wręcz (kopyto, 1k4+2); SA zadawanie lekkich ran, SC cechy drowa, OC 11; MRO Wytrw +2 Ref +6 Wola +6; S 14 Zr 16 Kon 14 Int 16 Rzt 16 Cha 20.
Umiejętności i atuty: Zastraszanie +11, Ciche poruszanie +9, Przetrwanie +7, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +6, Przeszukiwanie +4; Finezja w broni, Czujność
Zdolności czaropodobne 1/dzień: ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Klimat/Teren: Podziemia
Występowanie: pojedynczo lub para
Skarb: standardowy
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +3
Drowicorn jako rasa postaci:
Siła +4, Zręczność +6, Kondycja +4, Inteligencja +6, Roztropność +6, Charyzma +10
Rozmiar duży, typ istota baśniowa.
Szybkość: 18 m.
Naturalny pancerz +5.
Kości Wytrzymałości: Drowicorn zaczyna z dwoma poziomami istoty baśniowej, które zapewniają 2k6 pw, bazową premię do ataku +1, bazową premię do rzutów obronnych Wytrw +0 Ref +3 Wola +3.
Rasowe umiejętności: Poziomy istoty baśniowej dają mu 5 x (6 + Int) punktów umiejętności. Umiejętnościami klasowymi są Blefowanie, Dyplomacja, Zastraszanie, Ciche poruszanie, Przetrwanie, Nasłuchiwanie, Zauważanie, Przeszukiwanie.
Rasowe Atuty: Poziomy istoty baśniowej dają 1 atut. Drowicorn otrzymuje ponadto Czujność jako atut premiowy.
Atak: kopyto (1k4)
Specjalne ataki: zadawanie lekkich ran (3/dzień)
Specjalne cechy: jak drow
Zdolności czaropodobne 1/dzień – ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Dostosowanie poziomu: +3
Ulubiona klasa: kapłan (kobieta), zaklinacz (mężczyzna)
Czekam na komentarze. Co zmienić, co poprawić, co o tym myślicie.