Tanebris pisze:Jeśli chodzi o mnie to prestiż pod mnicha jest bezsensowną sprawą. Otóż dlatego, że postać ta posiada ogrom atutów, swój atak zwiększa wraz z awansem. Czyli ujmując krótko jest to jedyna postać która nie potrzebuje "rozszerzeń".( ewentualnie czepić się można woja, ale on nie otrzymuje zdolności nadnaturalnych)
Laveris de Navarro pisze:To wierutna bzdura.
Jeśli chodzi o mnie to prestiż pod mnicha jest bezsensowną sprawą. Otóż dlatego, że postać ta posiada ogrom atutów, swój atak zwiększa wraz z awansem. Czyli ujmując krótko jest to jedyna postać która nie potrzebuje "rozszerzeń".( ewentualnie czepić się można woja, ale on nie otrzymuje zdolności nadnaturalnych)
Druid to już całkiem inna sprawa. Polecam Ci przeczytanie podręcznika "Władcy dziczy". Jest tam multum klas prestiżowych, jedne potężne inne mniej ale fakt faktem - masz z czego wybierać.
Ciekawe atuty, bóstwo : co do atutów to w wspomnianym wyżej podręczniku znajdziesz interesujące atuty wybierając druida jako podstawową postać. Dla przykładu "Po konarach". Poruszając temat bóstwa to już nie jestem w stanie Ci doradzić, każdy ma swoje upodobania.
Przejdźmy do sedna twojego pytania. Takie połączenie jest mechanicznie całkiem ciekawą opcją. Znacznie rozszerza możliwości postaci i sprawi, że będziesz samowystarczalny. Jednakże fabularnie, a (według mojej skromnej osoby) w tej grze na 1 miejscu powinna znajdować się fabuła, taka postać nie ma racji bytu. Mnich ceni sobie przede wszystkim dyscyplinę, jest to osoba postępująca niczym paladyn - według ciasno wyznaczonych reguł( z tym, że nie koniecznie charakter dobry). Druid zaś jest jak natura, wolny. Jego celem w życiu jest np. Ochrona przyrody.
Albiorix pisze:Połączenie druida i mnicha jest bez sensu bo to różne kręgi kulturowe i filozofie. Druidzi są oparci na Celtach a mnisi - na buddyjskich klasztorach w stylu Szaolin. To zupełnie niekompatybilne systemy wartości.
Albiorix pisze:Pewnie ze wszystko ostatecznie zalezy od graczy, ale to truizm i na tej zasadzie nie da sie rozmawiac o RPG. Dlatego tez nie biore udzialu w tych wszystkich dyskusjach o optymalizacji podtaci bo przeciez i tak MG moze sobie wymyslic ze w jego kampanii sa inne klasy postaci z innymi mocami, czarami, bonusami itd.
Albiorix pisze:A ja tu o pierwotnych zalozeniach klas. O ile wojownik czy lotrzyk to dosc elastyczne koncepcje, ale druid to celtycki kaplan fantasy a mnich to buddyjski mnich cwiczacy sztuki walki - bardzo konkretne archetypy.
Albiorix pisze:A ja tu o pierwotnych zalozeniach klas. O ile wojownik czy lotrzyk to dosc elastyczne koncepcje, ale druid to celtycki kaplan fantasy a mnich to buddyjski mnich cwiczacy sztuki walki - bardzo konkretne archetypy.
Zirnitra pisze:Hmm - Jergal - bóstwo śmierci, do tego najstarsze bóstwo śmierci.
Coyotl pisze:Osobiście bym mnicha za bardzo nie rozwijał (albo w ogóle, unarmed Swordsage był już wspominany), choć premia z Rzt do KP z pewnością się przyda.
AC Bonus: Starting at 2nd level, you can add your Wisdom modifier as a bonus to Armor Class, so long as you wear light armor, are unencumbered, and do not use a shield.
Lord Xan pisze:AC Bonus: Starting at 2nd level, you can add your Wisdom modifier as a bonus to Armor Class, so long as you wear light armor, are unencumbered, and do not use a shield.
Proste z Tome of Battle. Umagicznienia zwykle sprawiają, że dalej liczymy premię z usprawnienia do KP, ale nie jest się traktowanym, jakby ta zbroja była dalej noszona. Ot co.
Coyotl pisze:Druid w zmienionej formie nie mógłby korzystać z manewrów, które są też atutem Swordsage.
Coyotl pisze:Ale premię z Rzt można stosować jak u mnicha kiedy bierze się wariant unarmed Swordsage - za rozwijanie unarmed damage traci biegłość w pancerzu, a premię z Rzt stosuje bez niego.
AleksanderTheGreat pisze:Coyotl pisze:Druid w zmienionej formie nie mógłby korzystać z manewrów, które są też atutem Swordsage.
Co go powstrzymuje?
AleksanderTheGreat pisze:Coyotl pisze:Ale premię z Rzt można stosować jak u mnicha kiedy bierze się wariant unarmed Swordsage - za rozwijanie unarmed damage traci biegłość w pancerzu, a premię z Rzt stosuje bez niego.
To nie jest zasada per se, tylko sugestia zasady opcjonalnej. Nie jest dokładnie opisana, więc nie możesz powoływać się na nią. Ale pomysł dobry.
Chauntea, Eldath ,Gwaeron Wichura, Lurue, Malar, Mielikki, Nobanion, Shiallia, Silvanus, Talos, Ubtao, Ulutiu, Umberlee, Anhur, Izyda, Ozyrys, Sobek, Set, Thard Harr, Aerdrie Faenya, Angharradh, Sashelas z Głębin, Rilifane Rallathil, Baervan Dziki Wędrowiec, Segojan Herold Ziemi i Sheela Peryroyl