Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

Druid/Mnich

śr kwie 28, 2010 1:25 pm

Zastanawiam się nad takim połączeniem.
Czy istnieje jakiś ciekawy prestiż do owego tematu? Bóstwo? Ciekawe atuty? Motywy z gier?
 
Awatar użytkownika
Tanebris
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:30 am

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 7:41 am

No więc zacznijmy od początku.

Jeśli chodzi o mnie to prestiż pod mnicha jest bezsensowną sprawą. Otóż dlatego, że postać ta posiada ogrom atutów, swój atak zwiększa wraz z awansem. Czyli ujmując krótko jest to jedyna postać która nie potrzebuje "rozszerzeń".( ewentualnie czepić się można woja, ale on nie otrzymuje zdolności nadnaturalnych)

Druid to już całkiem inna sprawa. Polecam Ci przeczytanie podręcznika "Władcy dziczy". Jest tam multum klas prestiżowych, jedne potężne inne mniej ale fakt faktem - masz z czego wybierać.

Ciekawe atuty, bóstwo : co do atutów to w wspomnianym wyżej podręczniku znajdziesz interesujące atuty wybierając druida jako podstawową postać. Dla przykładu "Po konarach". Poruszając temat bóstwa to już nie jestem w stanie Ci doradzić, każdy ma swoje upodobania.

Przejdźmy do sedna twojego pytania. Takie połączenie jest mechanicznie całkiem ciekawą opcją. Znacznie rozszerza możliwości postaci i sprawi, że będziesz samowystarczalny. Jednakże fabularnie, a (według mojej skromnej osoby) w tej grze na 1 miejscu powinna znajdować się fabuła, taka postać nie ma racji bytu. Mnich ceni sobie przede wszystkim dyscyplinę, jest to osoba postępująca niczym paladyn - według ciasno wyznaczonych reguł( z tym, że nie koniecznie charakter dobry). Druid zaś jest jak natura, wolny. Jego celem w życiu jest np. Ochrona przyrody.

Podsumowując. Jeśli twój MP nie jest szczegółowy to nie ma się co zastanawiać. Opcja jest jak najbardziej korzystna. Lecz jeśli masz wymagającego prowadzącego to mógłbyś napotkać na lekki opór.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 8:40 am

Tanebris pisze:
Jeśli chodzi o mnie to prestiż pod mnicha jest bezsensowną sprawą. Otóż dlatego, że postać ta posiada ogrom atutów, swój atak zwiększa wraz z awansem. Czyli ujmując krótko jest to jedyna postać która nie potrzebuje "rozszerzeń".( ewentualnie czepić się można woja, ale on nie otrzymuje zdolności nadnaturalnych)


To wierutna bzdura.

Nieoptymalizowany mnich na wyższych poziomach słabo sobie poradzi. Owszem ma tą szybkość i grad ciosów, ale niewiele zada obrażeń. Praktycznie rzecz biorąc, "jest dobry we wszystkim, ale naprawdę dobry - w niczym".

Z "Miecza i Pięści" mamy Mistrza Oręża i Szkarłatny Mściciel. To ciekawe klasy prestiżowe dla mnicha. To pierwsze pozwoli podkręcić efektywność samej walki mnicha (większy zakres trafienia krytycznego, Wirujący Atak w akcji standardowej, potencjalnie więcej ataków okazyjnych możliwych do wykonania w rundzie, podobno wspiera także dodatkowe ataki bez broni). To drugie nie jest może dobrym wyborem pod ostrą optymalizację, lecz kilka interesujących zdolności posiada. Inną prestiżówką z tego suplementu jest Ninja Półksiężyca.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2011 10:17 am przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 9:11 am

Laveris de Navarro pisze:
To wierutna bzdura.


Moim zdaniem lepiej jest napisać "Nie zgadzam się z Twoim poglądem na tę sprawę", "Uważam że nie masz racji", lub coś bardziej w tym stylu, ale przecież jestem tylko głupim erpegowcem i na etykiecie się nie znam :wink:

Jest taki prestiż "Sacred fist", co prawda bardziej przeznaczony dla kapłana i mnicha, ale po kilku modyfikacjach powninien pasować, jeśli teraz nie pasuje.

Pozdrawiam
Shillelagh wileder
 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 10:25 am

Oj popolemizuję.

Jeśli chodzi o mnie to prestiż pod mnicha jest bezsensowną sprawą. Otóż dlatego, że postać ta posiada ogrom atutów, swój atak zwiększa wraz z awansem. Czyli ujmując krótko jest to jedyna postać która nie potrzebuje "rozszerzeń".( ewentualnie czepić się można woja, ale on nie otrzymuje zdolności nadnaturalnych)

mnich jest tak samo potężny skupiony na sobie jak i rozwijany prestiżem

Druid to już całkiem inna sprawa. Polecam Ci przeczytanie podręcznika "Władcy dziczy". Jest tam multum klas prestiżowych, jedne potężne inne mniej ale fakt faktem - masz z czego wybierać.

Znam ogrom podręczników i rzuciłem pytanie, czy jest coś więcej prócz Bożej Pięści z Complete Divine.

Ciekawe atuty, bóstwo : co do atutów to w wspomnianym wyżej podręczniku znajdziesz interesujące atuty wybierając druida jako podstawową postać. Dla przykładu "Po konarach". Poruszając temat bóstwa to już nie jestem w stanie Ci doradzić, każdy ma swoje upodobania.

A co do bóstwa wybrać już jest ciężej. Zwłaszcza w kontekście jakiegoś settingu jest to jeszcze trudniejsze.

Przejdźmy do sedna twojego pytania. Takie połączenie jest mechanicznie całkiem ciekawą opcją. Znacznie rozszerza możliwości postaci i sprawi, że będziesz samowystarczalny. Jednakże fabularnie, a (według mojej skromnej osoby) w tej grze na 1 miejscu powinna znajdować się fabuła, taka postać nie ma racji bytu. Mnich ceni sobie przede wszystkim dyscyplinę, jest to osoba postępująca niczym paladyn - według ciasno wyznaczonych reguł( z tym, że nie koniecznie charakter dobry). Druid zaś jest jak natura, wolny. Jego celem w życiu jest np. Ochrona przyrody.


Charakter mnicha musi być praworządny.
Zaś co do druidów, nie są wolni, anarchistyczni - nie wszyscy. Oni mają stać na straży harmonii, stąd też są neutralni badź o jeden krok w bok. Takoż mamy neutralnych złych brutalnych morderczych druidów jak i altruistycznych neutralnych dobrych, wędrownych indywidualistów jak chaotyczni neutralni oraz znajdujący w przyrodzie ład i uporządkowanie (nie bez powodu mówi się "Królestwo zwierząt") jako praworządni neutralni.

Taki mnich/druid byłby praworządny neutralny i ideologicznie, by się wszystko pokrywało.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 10:27 am

Połączenie druida i mnicha jest bez sensu bo to różne kręgi kulturowe i filozofie. Druidzi są oparci na Celtach a mnisi - na buddyjskich klasztorach w stylu Szaolin. To zupełnie niekompatybilne systemy wartości.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 11:29 am

Mnich tylko do 6 poziomu. Potem jest beznadziejny.

Druid jest jedną z najpotężniejszych klas. Mieszanie go z czymkolwiek jest pozbawione sensu. Ewentualnie... zamiast 20 poziomu Druida 1 poziom Barbarzyńcy by odpalać szał w postaci zwierzęcej. I tyle.
W teorii, tylko w teorii, 1 poziom mnicha zdobyć po posiadaniu 6 poziomu Druida ładnie by zwiększyło zdolności zwierzęcych kształtów. ( większe obrażenia naturalne, no i większe kp z tytułu wysokiej mądrości.) Jednakże według mnie za dużo by to kosztowało, wolniejsze zdobywanie nowych czarów, wolniejsze zdobywanie ulepszeń zwierzęcego kształtu i wolniejsze zdobywanie mocy dla zwierzęcego towarzysza.

Co do fabuły. Idzie wszytko połączyć. Skoro Druid może być Praworządny Neutralny to może być mnichem jeśli będzie miał kto go wyszkolić w tych dwóch dyscyplinach.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 11:40 am

Albiorix pisze:
Połączenie druida i mnicha jest bez sensu bo to różne kręgi kulturowe i filozofie. Druidzi są oparci na Celtach a mnisi - na buddyjskich klasztorach w stylu Szaolin. To zupełnie niekompatybilne systemy wartości.


To gra fabularna, jakie systemy wartości są kompatybilne, a jakie nie, ustala drużyna.

@Lunar190
Polecam klasę Master of the North Wind z Dragona #314. Rozwija zarówno zdolności mnicha jak i druida (choć te ostatnie wolniej niż mnisie). Nie jest mocna w porównaniu ze zwykłym druidem, ale nie traci CL, więc postać wciąż będzie bardzo grywalna.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 3:57 pm

Pewnie ze wszystko ostatecznie zalezy od graczy, ale to truizm i na tej zasadzie nie da sie rozmawiac o RPG. Dlatego tez nie biore udzialu w tych wszystkich dyskusjach o optymalizacji podtaci bo przeciez i tak MG moze sobie wymyslic ze w jego kampanii sa inne klasy postaci z innymi mocami, czarami, bonusami itd.

A ja tu o pierwotnych zalozeniach klas. O ile wojownik czy lotrzyk to dosc elastyczne koncepcje, ale druid to celtycki kaplan fantasy a mnich to buddyjski mnich cwiczacy sztuki walki - bardzo konkretne archetypy.
 
Awatar użytkownika
AleksanderTheGreat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 1:39 am

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 4:42 pm

Albiorix pisze:
Pewnie ze wszystko ostatecznie zalezy od graczy, ale to truizm i na tej zasadzie nie da sie rozmawiac o RPG. Dlatego tez nie biore udzialu w tych wszystkich dyskusjach o optymalizacji podtaci bo przeciez i tak MG moze sobie wymyslic ze w jego kampanii sa inne klasy postaci z innymi mocami, czarami, bonusami itd.

To co robisz w tej dyskusji?

Albiorix pisze:
A ja tu o pierwotnych zalozeniach klas. O ile wojownik czy lotrzyk to dosc elastyczne koncepcje, ale druid to celtycki kaplan fantasy a mnich to buddyjski mnich cwiczacy sztuki walki - bardzo konkretne archetypy.

"Mnich" i "Druid" to tylko nazwy. Klasy te mają pewien podstawowy fluff, bo jakiś muszą mieć (podręczniki to nie SRD, gdzie są tylko suche zasady mechaniczne, muszą mieć coś więcej). Można go jednak zmienić, tak samo jak zasady.
Zabawne jest to, że piszesz tu jakim konkretnym archetypem mnicha jest Mnich, podczas gdy lepszym mnichem od Mnicha jest... Unarmed Swordsage. :P
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2011 4:43 pm przez AleksanderTheGreat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 5:16 pm

Albiorix pisze:
A ja tu o pierwotnych zalozeniach klas. O ile wojownik czy lotrzyk to dosc elastyczne koncepcje, ale druid to celtycki kaplan fantasy a mnich to buddyjski mnich cwiczacy sztuki walki - bardzo konkretne archetypy.


Sądzę, że masz na myśli "pierwotne założenia klas w moim mniemaniu". W żadnym podręczniku nie jest napisane, że druid to celtycki kapłan fantasy, a mnich to buddyjski mnich ćwiczący sztuki walki. To Twoja interpretacja. To nic złego, ale w tym temacie odgrywasz rolę mentora, która wypowiada się z wyżyn swojego autorytetu: "Moja interpretacja jest najlepsza, ponieważ jest najmojsza".

Ktoś ma pomysł na druida/mnicha, to pomóż mu jakoś rozwinąć ten pomysł, a nie trać czasu na wypowiedzi w rodzaju "Ja ci mówię, stary, nie rób tego. Ja obmyślałem to DnD i taka kombinacja nie ma sensu, bo to jest sprzeczne z logiką świata w moim mniemaniu". Ja wiem, że wolność słowa i każdy kłapie dziobem jak lubi - ale po co w ten sposób? ;)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 6:05 pm

PPPPP i aleksander mają rację... Jeśli w świecie fantasy klasztor mnichów znajduje się w kompletnej dziczy uznawanej przez Druidów za świętą... Co za problem?
jeden musi być Praworządny drugi Neutralny... to wszystkie wymogi z punktu widzenia mechaniki Ergo takie połączenie jest możliwe.... Wszystko to odpowiednie Fabularne Uzasadnienie istnienia takiego cudaka.... i uzasadnienie będzie Stricte Fabularne jako że mechanicznie

Mechanicznie... To ja tego nie widzę... Lunar wiesz jak chcesz to zrobisz jasne... ale według mnie to ma marny pomysł z punktu widzenia potęgi postaci... jak ci na tym nie zależy... to tak:
Mnich poziom 1 lub 2... więcej nie. Z atutów Natural Bond pomoże utrzymać ci twego zwierzęcego towarzysza w pełni sił. (Atutu z Complete Warrior jak dobrze pamiętam) Po za tym nie wiem jakie atuty mogłyby ci tu pomóc. Jeśli zaczynacie na poziomie 7 to jak pisałem jeden poziom mnicha i 6 druida i będzie ładnie.

co do prestiżówek dla mnicha. to prawie każda będzie lepsza jeśli weźmiesz ją zamiast 7 poziomu mnicha.
 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 7:02 pm

Akurat fabularnie, fluffowo, mnisia i druidzka filozofia stoicyzmu, holizmu, harmonii, zespolenia ze światem - doskonale się pokrywają.
Mało tego. Przed oczyma staje mi obrazek tybetańskiego mnicha, który medytuje z modlitewną modliszką na skale, w jakimś gaju, czy nad górskim potokiem.
W tym klimacie zdecydowanie byłaby ta postać. Sztuki walki oraz siły natury. "Styl smoka" czy "łapa tygrysa" nabiorą zupełnie innego wyrazu, gdy dłonie mnicha zamienią się w szpony ;)

Dziękuję za namiary na prestiżówki. Przejrzę.

Zastanawia mnie jeszcze bożek takiego druida/mnicha - gdyby go umieścić w Zapomnianych Krainach.
 
Awatar użytkownika
AleksanderTheGreat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 1:39 am

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 7:40 pm

Silvanus, Kossuth, Akadi, Auril, Grumbar, Istishia, itd. Zależy który ci się spodoba, bo poziomy Mnicha raczej nie ograniczają wyboru.
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 7:47 pm

Hmm - Jergal - bóstwo śmierci, do tego najstarsze bóstwo śmierci.

Główna zasada/zasady postaci: "Wszyscy kiedyś umrą,- nawet bogowie." "Życie i śmierć to dwie strony tej samej monety, tworzące wydawałoby się sprzeczną lecz przy tym nierozerwalną całość" oraz (jako powód dlaczego wyruszyłeś w poszukiwaniu przygód) "Ci którzy niszczą naturalny porządek rzeczy muszą sami zostać zniszczeni" .

Wrogowie - nieumarli, ci którzy przedłużają sobie życie ponad miarę (zwłaszcza kosztem innych którzy powinni żyć), ci którzy niszczą i zabijają na wielką skalę (ich działania zakłócają naturalny cykl życia i śmierci) zwłaszcza jeśli dotyczy to natury itp.

Charakter bóstwa jest neutralny ale z naciskiem dla kapłanów na PN więc akurat jak znalazł.

Mam nadzieję że pomogłem :P
 
Awatar użytkownika
AleksanderTheGreat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 1:39 am

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 8:14 pm

Zirnitra pisze:
Hmm - Jergal - bóstwo śmierci, do tego najstarsze bóstwo śmierci.

:/ No nie wiem. MG może mieć zastrzeżenia czy to bóstwo przyjmuje druidów.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 8:17 pm

Aleksander ale dlaczego nie? Znasz coś bardziej naturalnego jak śmierci? Sprzeciwianie się nieumarłym i nadużywanie zaklęć z cyklu ognista kula w mieście lub lesie podczas suszy? Natura jak najbardziej. Jedynie skupiona na "memento mori"
 
Awatar użytkownika
AleksanderTheGreat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 1:39 am

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 9:07 pm

Ależ ja to wiem. Tylko jego MG może mieć inne zdanie na ten temat.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Druid/Mnich

ndz kwie 24, 2011 9:44 pm

No dobra, jak jest koncepcja filozoficzna postaci to odwołuję zastrzeżenia :)
 
Awatar użytkownika
Coyotl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 02, 2010 10:42 pm

Re: Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 12:04 am

Jedno z moich ulubionych połączeń.
Fist of the Forest z Complete Champion nie jest najgorszym rozwiązaniem. Sama w sobie ma 3 poziomy, rozwija walkę gołą ręką do 1k10, pełny atak i bonus z Budowy do KP. Nada się dla czystego druida, jak i takiego łączonego z mnichem.
Osobiście bym mnicha za bardzo nie rozwijał (albo w ogóle, unarmed Swordsage był już wspominany), choć premia z Rzt do KP z pewnością się przyda. Ewentualne braki w obrażeniach bez broni można nadrobić atutem Superior unarmed strike z Tome of Battle.
Co do połączenia naturalnego ataku i unarmed jest atut pozwalający dorzucać dodatkowo kostkę obrażeń z pazurów lub slam do normalnych obrażeń bez broni. Ale skąd jest, to sobie teraz nie przypomnę.
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 1:46 pm

Coyotl pisze:
Osobiście bym mnicha za bardzo nie rozwijał (albo w ogóle, unarmed Swordsage był już wspominany), choć premia z Rzt do KP z pewnością się przyda.

Na ile pamiętam Swordsage też to ma - nawet ten bez wariantu unarmed strike więc.. :P

Edit: Dokładniej od 2 poziomu.
Ostatnio zmieniony pn kwie 25, 2011 1:49 pm przez Zirnitra, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Coyotl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 02, 2010 10:42 pm

Re: Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 2:22 pm

Dlatego go dodałem w nawiasie. Jakby co, to ninja z Complete Adventurer też ją ma ;)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 8:00 pm

Za to premia do KP swordsage działa tylko, kiedy ma on na sobie lekki pancerz... więc druidowi w formie zwierzęcej na wiele się to nie zda.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 8:23 pm

Ja znam przynajmniej dwa umagicznienia i jeden przedmiot które po złączeniu z dowolną zbroją sprawią że zbroja będzie aktywna pod postacią zwierzęcą.
W dodatku po raz pierwszy słyszę by ta premia działała tylko nosząc lekką zbroję. Że działa także gdy ją nosi to tak, ale nie że tylko/
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 10:37 pm

AC Bonus: Starting at 2nd level, you can add your Wisdom modifier as a bonus to Armor Class, so long as you wear light armor, are unencumbered, and do not use a shield.

Proste z Tome of Battle. Umagicznienia zwykle sprawiają, że dalej liczymy premię z usprawnienia do KP, ale nie jest się traktowanym, jakby ta zbroja była dalej noszona. Ot co.
 
Awatar użytkownika
Coyotl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 02, 2010 10:42 pm

Re: Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 11:29 pm

Druid w zmienionej formie nie mógłby korzystać z manewrów, które są też atutem Swordsage. Ale premię z Rzt można stosować jak u mnicha kiedy bierze się wariant unarmed Swordsage - za rozwijanie unarmed damage traci biegłość w pancerzu, a premię z Rzt stosuje bez niego.
A nawet jeśli druid walczyłby w pancerzu bez tego wariantu, zamiast się zmieniać mógłby korzystać z wild shape featsów, manewrów i zaklęć, nie taka zła sytuacja.
 
Awatar użytkownika
AleksanderTheGreat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 1:39 am

Re: Druid/Mnich

pn kwie 25, 2011 11:39 pm

Lord Xan pisze:
AC Bonus: Starting at 2nd level, you can add your Wisdom modifier as a bonus to Armor Class, so long as you wear light armor, are unencumbered, and do not use a shield.

Proste z Tome of Battle. Umagicznienia zwykle sprawiają, że dalej liczymy premię z usprawnienia do KP, ale nie jest się traktowanym, jakby ta zbroja była dalej noszona. Ot co.

Błąd w druku. Oczywistym jest, że chodzi o noszenie najwyżej lekkiej zbroi. Inaczej ta zdolność nie ma sensu. Niestety erraty nie ma.

Coyotl pisze:
Druid w zmienionej formie nie mógłby korzystać z manewrów, które są też atutem Swordsage.

Co go powstrzymuje?

Coyotl pisze:
Ale premię z Rzt można stosować jak u mnicha kiedy bierze się wariant unarmed Swordsage - za rozwijanie unarmed damage traci biegłość w pancerzu, a premię z Rzt stosuje bez niego.

To nie jest zasada per se, tylko sugestia zasady opcjonalnej. Nie jest dokładnie opisana, więc nie możesz powoływać się na nią. Ale pomysł dobry.
Ostatnio zmieniony pn kwie 25, 2011 11:45 pm przez AleksanderTheGreat, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Coyotl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 02, 2010 10:42 pm

Re: Druid/Mnich

wt kwie 26, 2011 12:33 am

AleksanderTheGreat pisze:
Coyotl pisze:
Druid w zmienionej formie nie mógłby korzystać z manewrów, które są też atutem Swordsage.

Co go powstrzymuje?

Rzeczywiście, przyjrzałem się bliżej. Teoretycznie nie ma ku temu zastrzeżeń (a zasugerowałem się tym, że manewry to niby cała ta muscle memory i tak dalej, która raczej byłaby odmienna w postaci zwierzaka), o ile oczywiście nie bierzemy pod uwagę manewrów wymagających użycia broni której jako zwierzak nie potrzyma.

AleksanderTheGreat pisze:
Coyotl pisze:
Ale premię z Rzt można stosować jak u mnicha kiedy bierze się wariant unarmed Swordsage - za rozwijanie unarmed damage traci biegłość w pancerzu, a premię z Rzt stosuje bez niego.

To nie jest zasada per se, tylko sugestia zasady opcjonalnej. Nie jest dokładnie opisana, więc nie możesz powoływać się na nią. Ale pomysł dobry.

Zdaje sobie z tego sprawę. Ale często widziałem jak w buildach ludzie się na ten wariant powołują, więc chyba można go spokojnie uznać za sprawę możliwą do przepchnięcia u przeciętnego MG.
 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

Druid/Mnich

wt kwie 26, 2011 4:07 pm

No dobra. Zagalopowaliście się z tymi bożkami.

Otóż druidzi w Zapomnianych Krainach na logikę otrzymują moce od bóstw natury, sił przyrody.
Podręcznik dla uściślenia podaje następujących
Chauntea, Eldath ,Gwaeron Wichura, Lurue, Malar, Mielikki, Nobanion, Shiallia, Silvanus, Talos, Ubtao, Ulutiu, Umberlee, Anhur, Izyda, Ozyrys, Sobek, Set, Thard Harr, Aerdrie Faenya, Angharradh, Sashelas z Głębin, Rilifane Rallathil, Baervan Dziki Wędrowiec, Segojan Herold Ziemi i Sheela Peryroyl

Dopuszczane są również bóstwa żywiołów jako pierwotnych sił natury. I na tym w sumie koniec.

Odrzucając z tej listy wszystkie bóstwa, które odbiegają za daleko od praworządnego neutralnego charakteru (jedyny jaki może mieć druid/mnich), zawęża to nam krąg poszukiwań do następujących bóstw:

faeruńskie: Nobanion (PD), Silvanus (N), Ubtao (N), Ulutiu (PN)
mulhorandzkie: Ozyrys (PD), Set (PZ)
niziołków: Sheela Peryroyl (N)

O ile pomysł z Jergalem nie pasuje, to podobny mu bardzo Ozyrys ma śród swoich wyznawców druidów ;)
Niziołki odpadają. Reszta jest bardzo tematyczna. Trza być Mulhorandczykiem, by wyznawać Seta, czy Ozyrysa, pochodzić z dżungli Chult by czcić Ubtao, bądź z arktycznych lodowców za Ulutiu.
Pozostają klasyczny Silvanus no i Król Lew Nobanion.
No i oczywiście książęta żywiołów Akadi, Kossuth, Istishia i Grumbar.


Ciekawa dyskusja z zaadaptowaniem gradu ciosów i innych bajerów mnicha, gdy byłby on w postaci zwierzęta. jeśli formy kolidowałyby z jego wyszkoleniem, wtedy może warto byłoby wziąć jakiś alternatywny bajer dla druida z Players Handbook II, który wyklucza możliwość zmiany kształtu, dając w zamian cuś innego, hm? ;)
Ostatnio zmieniony wt kwie 26, 2011 4:11 pm przez Lunar190, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Druid/Mnich

wt kwie 26, 2011 4:09 pm

Hmmm jak masz Races of the Wild to Druidzi niziołki mają naprawdę dobre substitution lvls...
Silvanus jako strażnik neutralności też może pasować...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość