Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

Dusze graczy

wt maja 15, 2007 1:41 pm

Jakie macie sposoby na zdobywanie duszy graczy? Wydaje mi się swoistym problemem biorąc pod uwagę świadomość że to gra. Czy wykorzystując magię deviria bez uprzedniej informacji że tym samym tracą duszę jest działaniem poprawnym?
Czy deviria biorąc kogoś na tortury mogąc tym samym wymóc od nich oddanie duszy?
W jaki sposób gracze dowiadują się o utracie duszy? Czy jest to jawne czy zapisujecie to sobie gdzieś na boku?
W podręczniku od strony mechanicznej niewiele w tym względzie pisze. Nie ma tutaj problemu stosowania tego wobec BN'ów, lecz problematyczne wydaje się stosowanie wobec graczy.
 
stopaplpl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 09, 2007 8:53 am

pt maja 18, 2007 8:58 pm

Gdy moij gracze tracą dusze o opisuje to tak jak jest opisane w podręczniku czyli czują pustke w środku (szukaj dodatki rytułały nekromancja i ten drugi rytułał)


P.S.
więcej czytaj podręcznik jeżeli chcesz być dobrym MG

EDIT:
A i jeszcze jedno od kiedy to deviria biorą ludzi na tortury?!

ONE DZIAŁAJĄ PSYCHOLOGICZNIE!
uwzględnij to w swoich scenariuszach

Nie pisz dwóch postów pod rząd. Korzystaj z funkcji edytuj. Nie nadużywaj formatowania w postach. Dziękuję,

moderator Joseppe
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

pt maja 18, 2007 10:07 pm

Deviria sa różnej maści, nie każdy oddziaływuje psychologicznie.
Druga rzecz, że gracza który ma 10 latek grania za sobą i to głównie symulucjonistycznego, cięzko podejść psychologicznie, zwłaszcza jeśli ten skończył studia gdzie jednym w głownych przedmiotów miał psychologie :P.
Jak ich znam to spraw magicznych będą instyktownie trzymali się z dala.
W podręczniku pisze że duszę tracą powoli, czyli jak? Jak gracze będą oficjalnie o tym wiedzieli to pozbędą się problemu.
Co do tortur to nawet jeśli oddziaływuje psychologicznie, to czy nie mógł by przy pomocy wcześniej opętanych, akzać graczy torturować by wyrzekli się Jedynego oraz swych dusz. To co, stracą duszę w taki sposób czy nie?
Czy jak w bólu będą błagali deviria by zabrał ich dusze i zakończył te katusze. Jeśli zamknięci w podziemiach, po codniowych torturach, z lęku przed kolejnymi zaczną studiować tajniki czarnej magii, tym samym z wolna oddając swą duszę deviria?
Z technicznego punktu widzenia, sposobów na stratę duszy jest sporo i to takich przy których najbardziej wierzący by wymiękli. Tylko czy takie coś wchodzi w ogóle w grę?
 
stopaplpl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 09, 2007 8:53 am

sob maja 19, 2007 10:08 am

Moim zdaniem deviria nawet na doświadczonych graczach działaja tak samo ale z tymi torturami to dobry pomysł!
:)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

sob maja 19, 2007 8:27 pm

Wchodzi w grę pewnie ale po co skoro jest niegrywalne?
Jeżeli weźmiesz graczy na tortury to oni tego nie odczuwają co każesz im robić testy wytrwałości i jak obleją to powiesz "ok pękłeś padasz na kolana i krzyczysz "ZABIERZ MOJA DUSZE"" ? Dla mnie to gdybanie bo gracze raczej w takiej sytuacji nie będą.
Ale teraz pomyśl przecież gracze mogą tracić dusze nieświadomie, mogą wykonywać jakieś zadnia wyglądające na pozór normalnie ale będące częścią rytuału nawet o tym nie wiedząc. Jest mnóstwo na to sposobów przecież deviria nie działają tylko na zasadzie głosu w głowie" pokłoń mi się a oddam ci bogactwo i władze". Gracze mogą zatrzymać się w "kaplicy" w jakimś pomniejszym kraju zostać zaproszonymi na modlitwę do Jedynego oczywiście tam wygląda trochę inaczej może ciekawej "tańce śpiewy itp." a tak naprawdę oddają hołd jakiemuś demonowi. Co więcej można graczy złapać nawet na taki patent, że człowiek wysoko u władzy zostaje opętany przez demona więc gdy gracze przyjdą ze słowami "uszanowanie miłościwie na tych ziemiach panującemu" tak na prawdę właśnie oddali pokłon demonowi.
Ja nie mówię graczom kiedy tracą duszę. Daje im subtelne sygnały. Subtelne znaczy nie mówię "Czujesz pustkę wewnątrz" bo każdy debil się domyśli, że traci duszę. Subtelne to znaczy można graczy na chwile rozdzielić 10 minut gry i niby jakaś sytuacja, że racz ma wybór powie reszcie drużyny co widział czy nie. Tak naprawdę nie istotna dla fabuły ale on myśli, że to o to chodziło. A my w tym czasie opisujemy
"Jest chłodno pogoda po raz kolejny okazała swoje kapryśne oblicze i nie pozwala cieszyć się słońcem, raz może jakiś promyk przebił się przez chmury ale zaraz potem zniknął. Ogólnie nie chce się człowiekowi ruszać z domu." potem sytuacja zmyłka.
Reszcie drużyny bez gracza opisujemy.
"Słońce niemrawo wychodzi zza chmur zaczyna się powoli przejaśniać zapowiada się całkiem udany dzień kolejny już zresztą odkąd przebywacie na dworze hrabiny ... bla bla bla"
Może gracz powie do reszty, że pogoda mu się nie podoba i lepiej porobić coś na dworze niż jechać na polowanie.
Później można graczowi opisywać posiłki np. " Wspaniale zastawiony stół wręcz ugina się od różnego rodzaju smakołyków, serniki, cista i sałatki wszystko przygotowane przez najlepszych kucharzy, widać Diuk wie jak docenić gości. Zasiadacie do stołu wygłodniali po podróży. Lecz cóż z tego skoro IMIę GRACZA twój pięknie wyglądający stek pozbawiony jest jakichkolwiek przypraw, diuk powinien złoić kucharza na czym świat stoi, myślisz pacząc z zazdrością na delektującego sie posiłkiem IMIę GRACZA nr 2"
Po jakimś czasie gracz się kapnie, że tylko z nim coś jest nie tak ale będzie jeszcze musiał wykombinować gdzie tkwi błąd, jeżeli jest magiem to pół biedy i szybko do tego dojdzie. Ale co jeżeli dostał 2 sesje temu od ukochanej piękny naszyjnik z jej mini portretem i często na niego spogląda w wolnych chwilach. (amulet jakiś dany niechcący np?)
Jak na taką wizję zakusów na dusze BG się zapatrujecie?
 
Awatar użytkownika
negral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 11, 2005 1:08 pm

ndz lip 08, 2007 5:06 pm

na ostatniej sesji jeden z moich graczy egzorcysta poświęcił 90
punktów duszy na to, aby dokończyć egzorcyzmy i wypędzić demona
 
Awatar użytkownika
Farindel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:58 pm

ndz lip 08, 2007 7:07 pm

Negral:
?!
Jak na mój gust to mógłbym takim heroicznym czynem nawet przywrócić punkty duszy (oczywiście jeśli MG bierze opcje przywracania w ogóle pod uwage)... To co opisujejsz to nie byłby egzorcyzm a raczej pakt, w którym za dusze demon zobowiązuje sie odejść z ciała opętanego...

Feniks:
Bardzo fajny sposób z tymi subtelnymi zmianami w opisie. Najbardziej podobał mi się patent z amuletem od ukochanej :Twisted Evil: . W taki sposób gracz nie zorientuje się za szybko a potem będzie już tylko za późno i wtedy przyjdzie czas na opisy w stylu: "czujesz pustkę w sercu" :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości