Flynn szedł niespiesznie polną dróżką. Pola wokoło złociły się pszenicą i żytem. Żar dosłownie lał się z nieba, a po karku pot spływał strużkami. Zza pagórka słychać było dziecięce swawole i zabawy. Idąc dalej czarodziej próbował zobaczyć źródło tego hałasu. Nie musiał długo czekać bo dzieci wybiegły z krzykiem z górki. Jedno, na oko pięcioletnie, potknęło się niefortunnie o jakiś pęd i runęło na ziemię, po czym zaczęło ryczeć do wtóru śmiechu pobratymców. Jedna dzieweczka się nie śmiała. Podeszła, czule objęła poszkodowanego i zaczęła go pocieszać. Flynn spojrzał jeszcze raz i zdębiał. Dziewczynkę otaczała niby-aureola we wszystkich barwach tęczy. Dwudusznica! To pewnie z jej powodu go tu wezwali. Przeklęte dziecko mające w przyszłości stać się strzygą. Dobrze, że o niej nie wiedzą. Nie miała by życia. Nie, nie może im powiedzieć. Powie, że jest po prostu magicznie uzdolniona, co pewnie nie mija się z prawdą zanadto. Jeśli będzie możliwe weźmie ją na uczennicę. Z uśmiechem na ustach czarodziej wkroczył do wioski.
Dwudusznica
Niekiedy na skutek klątwy lub wielkiej niegodziwości i zła rodziców rodzi się wyjątkowe dziecko. Dziecko z dwoma duszami. Dorasta ono niezauważone wśród ludzi i czasami dożywa naturalnej śmierci w miękkim łożu otoczone gromadką wnuków. Lecz w większości przypadków jego pochodzenie zostaje wykryte. Wtedy dwudusznica (m. dwudusznik, lecz kobiety są częściej spotykane) bywa dręczona i przepędzana z siedzib ludzkich, a w niektórych przypadkach nawet brutalnie zamordowana.
Osobowość
Dwudusznice są przyjacielsko nastawione do całego świata. Ujmują wszystkich swym ciepłem, pogodą ducha i zdolnością do współodczuwania. Często nawet mimo złego wychowania dążą ku dobru. Występuje u nich mnóstwo postaw odnośnie prawa. Od lekceważącej do obsesyjnie praworządnej. Rzadko zdarza się jednak u nich charakter odmienny od dobrego, a złe dwudusznice to marginalny wyjątek.
Opis fizyczny
W zasadzie brak różnic w wyglądzie zewn. między dwudusznicami, a ludźmi. Mają zazwyczaj wątłą posturę i są wyjątkowo chorowici. Sporadycznie występuje podwójne uzębienie. Lecz gdyby zajrzeć wewnątrz klatki piersiowej łatwo dojrzeć dwa serca, z których jedno (zazwyczaj prawe) jest bezczynne i uaktywnia się dopiero po śmierci. Poza tym mogą występować też inne zdublowane organy.
Relacje
Dwudusznice nie mają żadnych problemów z nawiązywanie relacji z innymi rasami. Są uznawane za ludzi i nikt, nawet oni nie wiedzą o swej klątwie. Lecz jeśli wyjdzie ona na jaw stają się one pariasami i wyrzutkami społecznymi.
Religia
Jak ludzie, lecz zazwyczaj czczą dobrych bogów (najczęściej Pelor).
Imiona
Z listy imion ludzkich.
Poszukiwacze przygód
Istoty te rzadko stawiają niepewny los awanturnika nad spokojne, osiadłe życie. Nie posiadają ciągot do podróży, lecz nie odmówią pomocy potrzebującym. Jednak zdemaskowanej dwudusznicy nie zostaje nic innego jak opuścić swe dawne miejsce pobytu, gdyż po prostu nie będzie tam mogła normalnie żyć.
Społeczeństwo
Rasa ta jest częścią ludzkiego społeczeństwa. Rodzą się w nim, wychowują i jeśli szczęście dopisze umierają jako szanowni obywatele. Nie istnieje coś takiego jak społeczeństwo dwudusznic. Dwoje przedstawicieli tej rasy urodzonych w jednym miejscu to ewenement, a więcej oznacza, że obszar ten jest przeklęty.
Cechy rasowe
- Modyfikacje atrybutów: Inteligencja +2, Charyzma +2, Roztropność +2, Budowa -4 - Dwudusznice są wyjątkowo inteligentne i z łatwością zjednują sobie innych, niemniej jednak klątwa odbija na nich swe piętno ich organizm jest wyjątkowo wątły.
-Średni humanoid: Żadnych kar i premii za rozmiar.
-Bazowa prędkość: 9 metrów
- Kara -2 do rzutów przeciw chorobom i truciznom: Przez szkody jakie w ich ciele wyrządziła klątwa, ich układ immunologiczny jest osłabiony.
- Kara -5 do Dyplomacji (w wypadku dwudusznicy odkrytej)
- Niepewny charakter: Przez obecność drugiej duszy o odmiennym usposobieniu istnieje 50% szans na wykrycie przeciwnego charakteru przy próbie jego ujawnienia.
- Osobliwa aura: Wokół dwudusznicy unosi się przejrzysta mgiełka, załamująca promienie słoneczne. Przy słabym świetle jest zupełnie niewidoczna, lecz w słoneczny dzień można ją dość łatwo dostrzec. Test na Wiedzę (tajemna) pozwala rozpoznać tę istotę. Aura ta zakrzywia nie tylko światło ale i magię co daje dwudusznicy OC w wysokości 10 + poziom postaci + modyfikator z Int.
- Piętno śmierci: Pozbawieni umysłu nieumarli postrzegają postać jako nieumarłego.
- Nagła śmierć: W przypadku zgonu z przyczyn nienaturalnych (np. morderstwo, choroba) dobra dwudusznica zmienia się w strzygę.
- Automatyczne języki: Wspólny. Premiowe języki: Dowolne prócz sekretnych.
- Ulubiona klasa: Czarodziej, Zaklinacz
- Charakter: Dowolny Dobry (rzadko Zły)
- Modyfikacja poziomu: +2 – Dwudusznice rozwijają się powoli.
Strzyga
Strzygi (i strzygonie) to jedne z najbardziej zajadłych i niebezpiecznych nieumarłych. Niewielu może poszczycić się tym, że je widziało. Często myli je się z wampirami lub innymi upiorami. Najczęściej jest to jednak ostatnia pomyłka...
Osobowość
Przez całe życie dwudusznicy jej druga dusza gromadzi w sobie całą wściekłość, nienawiść i złość z pierwszego życia, by po śmierci wrócić do życia i dać im upust. Strzygi są uosobieniem zemsty, lecz zemsty inteligentnej. Przekładają subtelne rozwiązania nad zwyczajne rozerwanie na strzępy, choć i to się zdarza. Swe istnienie przeznaczają na branie odwetu za krzywdy dokonane pierwszej duszy. Nawet najmniejsze krzywdy, gdyż strzygi są dość małostkowe. Wszelkie emocje poza gniewem ulegają osłabieniu, choć niektóre silne uczucia dwudusznicy (jak miłość) mogą przetrwać śmierć. Czasami dążą też do władzy.
Opis fizyczny
Strzygi wbrew obiegowym opiniom nie są wielkimi monstrami z paszczą pełną zębisk.Jej ciało trochę przypomina to jakim było za życia. Na jej wyjątkowo bladej cerze odznaczają się czarne żyły. Oczy robią się całe czarne i puste (łącznie z białkówką), niczym dwie otchłanie. Po śmierci pierwszego drugie serce ożywa i pompuje krew, która zmienia się w kwas. Ciało jest zimne jak zwłoki za wyjątkiem lewego boku, w którym zalęgła się druga dusza. Jej organizm źle znosi światło słoneczne i jest podatny na srebro
Relacje
Strzygi rzadko nawiązują kontakty z innymi rasami, najczęściej po to by wspomogły ją w jej dążeniach. Potrafi także pomóc komuś w zamian za jego pomoc. Potrafią dobrze dogadać się z czartami i drowami, a wampirami gardzą(z wzajemnością).
Religia
Strzygi zazwyczaj nie czczą żadnego bóstwa, choć zdarzają się takie wyznające Nerulla lub Vecnę.
Imiona
Najczęściej jest to anagram imienia dwudusznicy. Czasami jednak zdarza się, że strzyga bierze sobie imię z innego języka.
Poszukiwacze przygód
Strzygi są raczej samotnicami i stronią od innych, choć niekiedy przyłączają się do drużyn. Najczęściej po to by spełnić własne cele. Mają jednak duże poczucie sprawiedliwości i niejednokrotnie wspomagają innych zemście.
Społeczeństwo
Strzygi nie tworzą własnego społeczeństwa i nie są raczej akceptowani w innych społeczeństwach (z paroma wyjątkami np. drowy) choć potrafią się maskować i żyć wśród ludzi. Lecz przez skłonność do samotności żyją zwykle na cmentarzach i nekropoliach.
Cechy rasowe
- Modyfikacje atrybutów: Jak dwudusznica (z wyjątkiem Budowy), Siła +4,Zręczność +2 - Strzygi zachowują inteligencję i mądrość dwudusznicy, lecz ich siła i zwinność wydatnie wzrasta.
- Średni nieumarły: Żadnych kar i premii za rozmiar, wszelkie kary i premie nieumarłego (za wyjątkiem odporności na trafienia krytyczne o czy niżej).
- Bazowa prędkość: 12 metrów – Strzygi są wyjątkowo szybkie.
- Kara -5 do Dyplomacji i premia +5 do Zastraszania: Przez swój przerażający wizerunek strzydze trudno politycznie z kimś porozmawiać.
- Premia +10 do Przebierania przy przebieraniu za człowieka.
- Premia +1 do KP z naturalnego pancerza.
- Osobliwa aura
- Plugawa żywotność: Strzyga natychmiast regeneruje obrażenia zadane nie-srebrną bronią, co skutkuje RO 15/srebro.
- Czułe punkty: Strzyga czerpie swą moc z serca, a jej dusza znajduje się w ciepłym lewym boku. Jest ona podatna na trafienia krytyczne, wykonane bronią ze srebra.
- Nocna istota: Odpoczynek nie jest u strzygi wymagany do normalnego funkcjonowania, lecz może ona podczas niego zregenerować stracone PW (jak człowiek). Wraz z nadejściem nocy leczy ona wszystkie nie zadane srebrem rany. Lecz światło słońca odbiera jej siły, przez co za dnia posiada karę -10 do wszystkich testów (poza Przebieraniem) i nie działają: Plugawa żywotność i Szpony strzygi, a także premia do KP. Strzyga jest wtedy podatna na trafienia krytyczne każdą bronią. Dodatkowo bazowa prędkość spada do 9 metrów.
- Szpony strzygi: Jako akcję darmową strzyga może zmienić swe dłonie w szpony. Może ona wtedy zadać 1k6 obrażeń atakiem bez broni (pazurami). Jest uważana w tym momencie za uzbrojoną, nawet jeśli nie posiada zwykłej broni. Postać nie prowokuje okazyjnych ataków podczas ataku bez broni i zagraża sąsiednim polom nawet nieuzbrojona.
- Drapieżca: Strzyga nie odżywia się normalnym jedzeniem. Musi ona zabierać energię życiową innym istotom by przedłużać swą egzystencję. Lecz w przeciwieństwie do wampira nie żywi się ona jedynie krwią, ale również mięsem i wnętrznościami istot inteligentnych. A szczególnie sercem, po spożyciu którego zyskuje ona na godzinę premię +2 do wszystkich testów i wzrost RO do 20/srebro. Po tygodniu bez pożarcia jakiejś rozumnej istoty strzyga musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 20) - nieudany oznacza obłęd, który objawia się atakowaniem każdej żywej istoty dopóki się nie nasyci. Udany oznacza odsunięcie testu na dzień następny, tym razem z ST większym o 5.
- Nikczemna krew: Gdy strzyga podczas jednego ataku bronią konwencjonalną otrzyma obrażenia powyżej 10, wszyscy wokół niej muszą wykonać test na Refleks - nieudany oznacza otrzymanie 2k4 obrażeń od kwasu.
- Czar rasowy: Dominacja nad osobą
- Automatyczne języki: Wspólny i Czarna Mowa (vide Księga Plugawego Mroku). Premiowe języki: Dowolne prócz sekretnych.
- Ulubiona klasa: Czarodziej lub Zaklinacz
- Charakter: Z-Ch lub Z-N
- Modyfikacja poziomu: +4 – Strzygi muszą poświęcić trochę czasu na ogarnięcie swoich zdolności.
Uwaga! Strzyga nie jest przedłużeniem świadomości dwudusznicy. To odrębna osobowość.
Czekam na krytykę (najlepiej konstruktywną).