Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Dziecko Prób 3.5

pt sty 11, 2008 2:48 am

Kaer Morhen... Tam produkowało się takich jak ja. Już się tego nie robi, a w Kaer Morhen już nikt nie mieszka.
Andrzej Sapkowski Ostatnie życzenie


- Dasz mi, to - wyrecytował nagle szybko jeździec w czarnym płaszczu - co w domu po powrocie zastaniesz, a czego się nie spodziewasz. Przyrzekasz?
Andrzej Sapkowski Miecz przeznaczenia



[c]Dziecko Prób[/c]


Dziecko Prób nie rodzi się, jest ono wynikiem Przemian i mutacji, którym poddawane są zwykłe ludzkie dzieci, zabierane przez Wiedźminów - dorosłe Dzieci Prób które przeżyły proces zmian i które teraz walczą z potworami zagrażającymi ludziom jako członkowie klasy Wiedźmin.
Dzieci zabierane są na podstawie tzw. Prawa Niespodzianki i obietnicy, której Wiedźmin może zażądać za np. uratowanie życia.
Najczęściej ma ona postać obietnicy oddania tego, o czym zgadzający się nie wie, np. dziecko urodzone, przygarnięte gdy go nie było w domu:
"Oddasz mi to masz, a o czym nie wiesz."
Nowo stworzone Dzieci prób nie pamiętają swojego przeszłego życia, a charakter i osobowość zmienia się w neutralną postać, której jedynym celem jest zabijanie potworów.

Osobowość: Dzieci Prób są skryte, nieufne i najczęściej nieczułe. Nie przejmują się wojnami i sprawami ludźmi w żadnym innym zakresie niż zapewnienie im bezpieczeństwa przed różnymi potworami.

Opis fizyczny: Dzieci Prób mierzą od 1,60m, do 1,80m, ważą od 60 do 80 kg.
Są muskularniej zbudowani niż ludzie, kolor skóry zależy od rodzaju ludzi, z których Dziecko się wywodziło, kolor oczu i włosów też, ale niekiedy Przemiany mają na ich wygląd znaczący wpływ.
Podobnie jak ludzie, z których się wywodzą mężczyźni mają zarost na twarzy.
Dziecko Prób osiąga dojrzałość w wieku 18 lat i może dożyć do 200 lat, ale ze względu na swój zawód, żadne tego wieku nie osiąga.
Przemiany i mutacje czynią Dzieci Prób bezpłodnymi.
Proces Przemiany w Dziecko Prób jest ściśle strzeżonym sekretem, znanym tylko kilku zaufanym Kapłanom i Czarodziejom.

Relacje: Dzieci Prób są samotnikami, ich zawód tego wymaga, a mutacje i proces Przemian w Dziecko Prób powoduje, że uczucia i emocje najczęściej są im obce. Ale jeśli nawiązują przyjaźnie, to są one najczęściej bardzo trwałe i rasa, klasa, pochodzenie nie ma dla nich znaczenia.

Charakter: Dzieci Prób mają skłonność ku neutralności, często też są praworządne, najczęściej wierne jakiemuś własnemu kodeksowi, czy też ogólnie swemu powołaniu walczenia z potworami i nie wdawania się w inne sprawy.

Krainy Dzieci Prób: Ponieważ Dzieci prób to normalne ludzkie dzieci poddane różnym zmianom, nie mają swoich krain w dosłownym tego słowa znaczeniu. Są tworzone i początkowo żyją w warowniach znajdujących się w odludnych miejscach.
Gdy przejdą Próby, mutacje i staną się Wiedźminami podróżują tam gdzie potwory zagrażają ludziom, więc można spotkać ich prawie wszędzie.

Religia: Dzieci Prób najczęściej nie wyznają żadnych bóstw, ale potrafią uszanować wiarę innych.

Język: Dzieci Prób mówią Wspólnym. Uczą się też języków istot, pośród których najczęściej przebywają.

Imiona: Imiona używane przez Dzieci Prób są najczęściej ludzkimi imionami, ale mogą też być zaczerpnięte od innych ras.

Poszukiwacze przygód: Dzieci Prób nie poszukują przygód w ogólnie pojmowanym znaczeniu tego słowa. Są stworzone do walki z potworami i robią to nie tyle z własnej woli, co z powodu bycia właśnie osobami specjalnie do tego stworzonymi.


[c]Cechy rasowe Dzieci Prób[/c]


- +2 Zręczność, -2 Charyzma: Dzieci Prób są bardzo zwinne, ale Przemiany najczęściej zostawiają blizny, lub inne dziwne zmiany (np. żółte tęczówki, białe włosy, itp.)

- Średni rozmiar: Jako istoty średniego rozmiaru, Dzieci Prób nie zyskuje specjalnych premii i nie podlegają karom wynikającym z rozmiaru.

- Bazowa szybkość naziemna Dzieci Prób wynosi 9 metrów

- Widzenie w słabym świetle: Dzieci Prób widzą na dwa razy większy dystans niż ludzie w świetle gwiazd, księżyca, pochodni i w podobnych warunkach słabego oświetlenia, normalnie rozróżniając kolory i szczegóły.

- Widzenie w ciemnościach: Dzieci Prób widzą w mroku na odległość do 21 metrów. Zdolność ta umożliwia widzenie jedynie w czerni i bieli, ale w pozostałych aspektach działa jak normalny wzrok, dzięki czemu przedstawiciele tej rasy bez problemu dają sobie radę bez źródła światła.

- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych na Wytrwałość: Podczas Przemian Dzieci Prób poddawane są rygorystycznemu treningowi, który wzmacnia ich ciało.

- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciwko truciznom i chorobom: Podczas Przemian Dzieci Prób są poddawane działaniu różnych chorób i toksyn, więc są na nie bardziej oporne niż zwykli ludzie.
Premia ta kumuluje się z ogólną premią do RO na Wytrwałość.

- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych na Wolę: Dzieci Prób mają jeden tylko cel: stać się Wiedźminami, a następnie walczyć z potworami. Nie mają się zastanawiać: „dlaczego?”, „po co ?”.
Wpajaniu takiego podejścia towarzyszą specjalne treningi, które skutkują mocniejszą niż u zwykłego człowieka siłą woli.

- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciwko strachowi i zaklęciom oraz efektom szkoły oczarowań: Przemiany i przyszły trening Wiedźmiński stwarzają istną maszynę do zabijania. Żeby ta maszyna nie była łatwa do zmanipulowania i sprawnie pracowała, specjalny trening i Przemiany sprawiają że Dziecko Prób jest bardziej oporne na manipulację i strach niż zwykły człowiek.
Premia ta kumuluje się z ogólną premią do RO na Wolę.

- Premia rasowa +1 do testów Nasłuchiwania i Spostrzegawczości: zmysły Dzieci Prób są bardziej wyostrzone niż zwykłych ludzi.

- Premia rasowa +1 do testów Cichego poruszania się i Ukrywania się: Treningi i mutacje sprawiły, że Dzieci Prób są zwinne i słabo zauważalne.

- Twarda sztuka (zw): Dziecko Prób może działać normalnie nawet gdy ma 0 PW, a umiera dopiero gdy jego PW osiągną ujemną wartość równą wartości BD, lub 13 w zależności co jest większe.

- Kontrolowanie metabolizmu (zn): zmiany, którym Dziecko Prób jest poddawane powoduje, że zyskuje ono większą kontrolę nad swoim ciałem, metabolizmem:

Przyspieszenie metabolizmu:
- musi spać tylko 4 godzin, aby uzyskać efekt 8 godzinnego snu.
- dziennie leczy dwa razy tyle PW co normalnie
- dziennie musi wykonać dwa RO podczas bycia zarażonym jakaś chorobą. Jeśli dwa kolejne będą udane, postać pokonała chorobę.
- trucizny działają natychmiast, tzn. RO wykonywany po 1 minucie wykonuje się zaraz po pierwszym.
- zużywa dwa razy tyle tlenu co normalnie
- może obejść się bez wody przez 0,5 dnia, a bez jedzenia przez 1,5 dnia

Spowolnienie metabolizmu:
- musi spać 12 godzin aby uzyskać efekt 8 godzinnego snu.
- dziennie leczy połowę normalnej liczby PW
- RO przeciwko chorobie wykonuje, co drugi dzień
- drugi RO przeciwko truciźnie wykonywany jest po 2 minutach
- zużywa o połowę mniej tlenu
- może obejść się bez wody przez 1,5 dnia, a bez jedzenia przez 4,5 dnia

Może też obudzić się o porze, którą sobie wybierze.

Zdolności tej, postać może użyć tylko gdy odpoczywa, ale może zdecydować się odpocząć zaraz gdy zostanie zatruta, zarażona chorobą, itd. Zdolność ta jest aktywna przez co najmniej tyle, ile wymaga powód dla którego została ona użyta (4 godziny jeśli użyta dla „przyspieszonego” snu, 1 dzień jeśli do opóźnienia choroby itd.).

- Automatycznie zyskiwane języki : wspólny. Premiowe języki: Elfi, Gnomi, Krasnoludzki, Leśny, Niziołczy. Przyszli Wiedźmini znają języki tych ras, wśród których najczęściej się poruszają wykonując, lub poszukując pracy.

- Ograniczenie klasy postaci: Dziecko Prób może zostać tylko i wyłącznie Wiedźminem, jeśli tak się nie stanie, oznacza to że, nie przeżyło Prób, mutacji.

Obrazek

EPP: +1



Tutaj jest klasa dla Dziecka Prób.
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 4:21 am przez Nevin, łącznie zmieniany 13 razy.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt sty 11, 2008 10:34 am

Szkoda ze sama mechanika praktycznie bez fabuły. Co to jest to dziecko? W próbówkach je robią czy z kapusty biorą? To jest humanoid czy coś innego ?

Matebolizm to kiedy mozą zmienic? Kiedy sobie tylko chce? Ile to zajmuje ?

To narazie tyle.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

pt sty 11, 2008 12:10 pm

Namrasit pisze:
Co to jest to dziecko? W próbówkach je robią czy z kapusty biorą? To jest humanoid czy coś innego ?

Nie wiem za bardzo o co chodzi ale wydaje mi się że powinieneś poczytać Sapkowskiego żeby się dowiedzieć. :)

Mnie podoba się tak jak wiedźmin. Tylko brakuje fabuły. :D
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt sty 11, 2008 12:21 pm

Pavel93 pisze:
Nie wiem za bardzo o co chodzi ale wydaje mi się że powinieneś poczytać Sapkowskiego żeby się dowiedzieć. :)


A to nikt mi nie powie?... Ja tam jego książek nie czytałem, wiec skąd mam niby to wiedzieć :P.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

pt sty 11, 2008 12:44 pm

Namrasit pisze:
A to nikt mi nie powie?... Ja tam jego książek nie czytałem, wiec skąd mam niby to wiedzieć Razz.



Ok więc wiedźmini zwylke kradli dzieci lub rodzice sami oddawali je na wiedźmina. W czasie prób dzieci to były poddawane tak zwanej próbie traw gdzie faszerowano je różnymi ziołami żeby lepiej spisywały się w przyszłym fachu. Niewiele było takich które to wytrzymywały ale najsilniejsi zostawali wiedźminami. Polecam książki Sapkowskiego. :D
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

pt sty 11, 2008 1:24 pm

Premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko truciznom i chorobom

Wiedźmin ma całkowitą odporność.

Wiedźmin nie może mieć EPP0 bo zawsze będzie lepszy od normalnych ludzi.

Wiedźmini są przeważnie "ludźmi". Załóżmy, że wszyscy są "ludźmi". Inne rasy się nie nadają i tyle.

Ja ci powiem.
Dzieci porzucone, znalezione w rynsztokach, zagłodzone siroty. Ich wszystkich przyjmowali wiedźmini. Taki człowiek po przejściu wszystkich prób (przyjmując mutageny, a później testy sprawności fizycznej) i zmian genetycznych przestaje być człowiekiem i staje się mutantem.
Wygląd zewnętrzny zleży od ilości prób jakie sie przeszło. Np. nie wszyscy mieli białe włosy. 1/10 dzieci przechodzi wszystkie Próby (te które musi).

Metabolizm zmienia kiedy mu się podoba. Trwa to kilka sekund. A tak poza tym to wiedźmin CIĄGLE ma wolniejszy metabolizm.

Nevin czytałeś książkę?
 
Awatar użytkownika
Cubuk
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 844
Rejestracja: pt maja 25, 2007 2:31 pm

pt sty 11, 2008 2:22 pm

Hmm... pomysł ciekawy, ale dziwne rozwiązanie mechaniczne.
- Twarda sztuka (zn): Dziecko Prób może działać normalnie nawet gdy ma 0 PW, a umiera dopiero gdy jego PW osiągną ujemną wartość równą wartości BD, lub 12 zależy co jest większe.

Znaczy się, jeśli ma 14Bd to, żeby zginąć musi mieć -14PW? Wybacz, ale jest to mocno przepakowane. Ja bym dał najwyżej -5, może -10 w porywach.

W ogóle ta rasa jest mocno przeholowana. Premie spore, wręcz przesadzone. Tak jak Nasłuchiwanie podczas snu i
- Przełamanie umysłowej kontroli (zn): Dziecko Prób które dostanie się pod wpływ Zauroczenia osoby, Dominacji lub podobnego
czaru, efektu może spróbować jeszcze raz wykonać RO. Wykonuje się go po 1 (w przypadku Zauroczenia), lub po 10 minutach (w przypadku Dominacji) od zadziałania czaru. Jeśli ten dodatkowy rzut uda się, czar kończy się, jeśli nie można je powtarzać dopóki się nie uda lub czas trwania czaru się nie skończy.

Dlaczego tak się dzieje? Jak to uzasadnisz fabularnie?

Dalej - dlaczego musza zostać Wiedźminami?

I EPP zdecydowanie zaniżone. :)

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pt sty 11, 2008 2:34 pm

Nevin pisze:
EPP: +1
Czekam na konstruktywną krytykę i pomysły jak zrobić z tego EPP:0 a w międzyczasie może flav zrobię.

Kolego, ja bym zwiększył EPP a nie obniżał. Ale pomysł jest taki:
Wywalić:
1) Twarda sztuka (zn)
2) Czujny sen (zw) albo zamienić na atut "Czujność"
3) Przełamanie umysłowej kontroli (zn) bo to kolejny przepak
4) Obniżyć lub całkowicie zlikwidować Kontrolę metabolizmu.

Ogólnie praca jest ciekawa, umiejętności dość dobre ale tylko na EPP 3+. Właściwie to na LA 3+.
Podpisuję się pod tym co powiedział Cubuk.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pt sty 11, 2008 3:20 pm

Widzę, że kolejna osoba postanowiła przenieść coś z Wiedźmina na RPG. Niestety w moim odczuciu wyszło to bardzo słabo. Praktyczny brak nawet najmniejszego wstępu fabularnego znacznie utrudnia wprowadzenie postaci przynależnej do tej rasy do gry. To, że autor miał jakiś tam zamysł, nie znaczy, że każdy odbiorca musi mu umieć czytać w myślach i przewidzieć co ten chciał przekazać.

Temat do zalinkowanej klasy nie istnieje. Błędny link?

Nie ma takiej klasy jak Wiedźmin, przynajmniej oficjalnie. Widziałem gdzies tutaj fanowską pracę, ale nie wspomniano o tym w pracy.

Rasę czyta się bardzo źle, ze względu na to, że nie zadbałeś drogi autorze o formatowanie tekstu, poza tym tekst ma niepotrzebne entery.

Mechanika także prezentuje się przeciętne. Przełamanie umysłowej kontroli jest niedokładnie opisane i ma kilka dziwnych rozwiązań, dodatkowo spisano je w mało przystępny sposób.
Ciekawą zdolnością jest możliwość kontrolowania metabolizmu, ale znowu, robione jakby w pośpiechu, na kolanie.

Podsumowując, rasa słaba, niedopracowana, autor może chciał coś przekazać, ale nie bardzo mu to wyszło.
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

pt sty 11, 2008 4:37 pm

Dalej - dlaczego musza zostać Wiedźminami?


Nie mają wyboru. Jeśli przeszli mutacje, to starsi wiedźmini zaczynają szkolenie. Szkolenie w broni, nauka rodzajów potworów, a także wyrobie mikstur.
Jeśli taki przykładowy koleś przejdzie szkolenie i nie zostanie wiedźminem (ma już tak sprany mózg, że na 99% nim zostanie), a potem zacznie szkolić innych ludzi fechtunku wiedźmińskiego, zacznie zabijać ludzi (dla pieniędzy/frajdy), albo nie daj boże sprzeda receptury na mikstury (:)) i wiedzę wiedźmińską (mutageny, zioła, położenie zakonu itp.), to inni wiedźmini zaczną na niego polować. Wiec raczej nie możesz nie zostać wiedźminem.
Ludzie wiedźmin to mutant, on musi być przepakowany.

PS. mindark poczytaj opowiadania wiedźmińskie na stronie oficjalnej Sapka. To może trochę Ci przejdzie niesmak po filmie :P
PS. O, a ja widzę, że nie ma tutaj wieku. Skoro to rasa jest, to powinno być. (ale będzie ubaw :))
 
Awatar użytkownika
Cubuk
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 844
Rejestracja: pt maja 25, 2007 2:31 pm

pt sty 11, 2008 8:10 pm

Basior pisze:
Ludzie wiedźmin to mutant, on musi być przepakowany.

Dla przepaków trzeba odpowiednio wyważyć EPP. Po to w końcu jest. :P Inaczej zakłóći to równowagę gry. No, chyba że ktoś chce tak zrobić.

Dlaczego nie ma opisu fabularnego? Brak czegoś takiego razi. Rasa nie jest zlepkiem cyferek!
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

pt sty 11, 2008 10:05 pm

Namrasit pisze:
Matebolizm to kiedy mozą zmienic? Kiedy sobie tylko chce? Ile to zajmuje ?

Na początku miało być tylko podczas odpoczynku, sny, ale wtedy część z truciznami, byłaby bezcelowa.
Może zrobić tak żeby można było użytego tylko podczas snu, lub gdy jest się zatrutym, chorym, uruchamiane jako akcja standardowa, do wyleczenia.

Basior pisze:
Wiedźmin ma całkowitą odporność.

Tak, a żaden mężczyzna nie mógł mu się równać walce wręcz (pomijając epickiego Vilgefortza i może Bonharta).
Czy to znaczy że ma mieć +5 do ataku od pierwszego poziomu ?

Basior pisze:
Wiedźmin nie może mieć EPP0 bo zawsze będzie lepszy od normalnych ludzi.

Krasnoludy też są „lepsze" od zwykłych ludzi.

Basior pisze:
Wiedźmini są przeważnie "ludźmi". Załóżmy, że wszyscy są "ludźmi". Inne rasy się nie nadają i tyle.

?
To o to czy humanoidem jest chodziło ?

Basior pisze:
Nevin czytałeś książkę?

Tak, drugi raz skończyłem kilka tygodni temu, a ostatnio jeszcze wertowałem w poszukiwaniu potrzebnych rzeczy.

Cubuk pisze:
Znaczy się, jeśli ma 14Bd to, żeby zginąć musi mieć -14PW? Wybacz, ale jest to mocno przepakowane. Ja bym dał najwyżej -5, może -10 w porywach.

:|
Zwykli ludzie mają -10=zgon, więc dlaczego miałby mieć jeszcze mniej ?
A że jest niezwykły i wytrzymały to ma więcej. Ale lekkie obostrzenia można wprowadzić:
"...co jest większe, ale nie więcej niż 1x"

Cubuk pisze:
W ogóle ta rasa jest mocno przeholowana. Premie spore, wręcz przesadzone. Tak jak Nasłuchiwanie podczas snu

Wymaga dopracowania, to prawda, dlatego napisałem:
Nevin pisze:
Czekam na konstruktywną krytykę.


Kolega wyżej chciał dać pełna niewrażliwość na choroby, więc myślę że przesadzone nie są, lepsze niż u innych ras. Ale to nie jest wersja finalna i napisałem czekam na pomysły, sugestie co i jak poprawić.

A nasłuchiwanie podczas snu w postaci atutu widziałem, więc najwyżej można wywalić i dać jako jeden z dodatkowych atutów dla Wiedźmina.

Cubuk pisze:
Dlaczego tak się dzieje? Jak to uzasadnisz fabularnie?

Zmiany spowodowane Próbami traw, mutacją, magią, trening, itd., itp.

Cubuk pisze:
Dalej - dlaczego musza zostać Wiedźminami?

Bo do tego celu są tworzeni, zmieniani.

Cubuk pisze:
I EPP zdecydowanie zaniżone

O ile ?

Corrick pisze:
Ogólnie praca jest ciekawa, umiejętności dość dobre ale tylko na EPP 3+

To co zmienić żeby miał +1, max +2 ?

iron_master pisze:
Widzę, że kolejna osoba postanowiła przenieść coś z Wiedźmina na RPG. Niestety w moim odczuciu wyszło to bardzo słabo

To pomóż mi je poprawić.

iron_master pisze:
Praktyczny brak nawet najmniejszego wstępu fabularnego...

Nevin pisze:
...a w międzyczasie może flav zrobię.

Tzn.: "...może cześć fabularną zrobię"
Przepraszam że nie wyraziłem się dostatecznie jasno.

iron_master pisze:
...mu umieć czytać w myślach i przewidzieć co ten chciał przekazać.

Informacje fabularne nie są raczej potrzebne żeby pomóc mi w dopracowaniu mechaniki.

iron_master pisze:
Temat do zalinkowanej klasy nie istnieje. Błędny link?

Nocą gdy wysyłałem forma do pisania postów coś się wieszała, nie chciało mi zaznaczać tekstu, nie mogłem scrollować i wysłało dwa razy, najwidoczniej skasowałem ten właściwy.

iron_master pisze:
Nie ma takiej klasy jak Wiedźmin, przynajmniej oficjalnie. Widziałem gdzies tutaj fanowską pracę, ale nie wspomniano o tym w pracy.

I co z tego ? W końcu to dział "Twórczość własna", a Wiedźmin jako klasa pasujący do tej rasy jest zrobiony tylko link nie działał.

iron_master pisze:
Rasę czyta się bardzo źle, ze względu na to, że nie zadbałeś drogi autorze o formatowanie tekstu, poza tym tekst ma niepotrzebne entery.

Drogi autor zadbał, ale droga forma, mu spieprzyła wszystko i miał już dość kilkukrotnego wysyłania tego samego.
I to była wina formy na tym forum, nie autora, bo autor miał otwarte w tym czasie inne fora które działały poprawnie.

Właśnie dlatego zastanawiałem się nad zrobieniem tego jako obrazka, ale doszedłem do wniosku że chociażby cytowanie w takim przypadku będzie niemożliwe, więc zrezygnowałem.

iron_master pisze:
Mechanika także prezentuje się przeciętne. Przełamanie umysłowej kontroli jest niedokładnie opisane i ma kilka dziwnych rozwiązań, dodatkowo spisano je w mało przystępny sposób.
Ciekawą zdolnością jest możliwość kontrolowania metabolizmu, ale znowu, robione jakby w pośpiechu, na kolanie.

Podsumowując, rasa słaba, niedopracowana, autor może chciał coś przekazać, ale nie bardzo mu to wyszło.

To pomóż mi je poprawić.

mindark pisze:
Kontrolowanie metabolizmu jest ciekawe i sama myśl mi się podoba, ale trzeba by to też odpowiednio skorygować.

Jak ?

Basior pisze:
Ludzie wiedźmin to mutant, on musi być przepakowany.

Lepszy, ta klasa nie ma być dla munchkinów. chociaż może tak narazie wygląda.

Basior pisze:
PS. O, a ja widzę, że nie ma tutaj wieku.

Jeśli Ci chodzi o tą z wiekiem początkowym, średnim, itd. to jest, jak i również wzrost i waga.
 
Awatar użytkownika
Cubuk
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 844
Rejestracja: pt maja 25, 2007 2:31 pm

ndz sty 13, 2008 8:58 am

Nevin pisze:
Cubuk pisze:
Znaczy się, jeśli ma 14Bd to, żeby zginąć musi mieć -14PW? Wybacz, ale jest to mocno przepakowane. Ja bym dał najwyżej -5, może -10 w porywach.

:|
Zwykli ludzie mają -10=zgon, więc dlaczego miałby mieć jeszcze mniej ?


LOL, geez, ale ja głupi jestem. :P Wybacz, pomyliło mi się. :lol:
Jest w porządku, ujemna wartośc budowy dla zgonu może być. Chodziło mi o dodanie wartości. Może do -10 dodać (odjąć) modyfikator z budowy?
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

ndz sty 13, 2008 8:25 pm

Update.
 
Awatar użytkownika
Czarny Ivan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:23 pm

pn sty 14, 2008 7:53 pm

- Twarda sztuka (zn): Dziecko Prób może działać normalnie nawet gdy ma 0 PW, a umiera dopiero gdy jego PW osiągną ujemną wartość równą wartości BD, lub 12 zależy co jest większe, ale nie więcej niż 13.



Czyli ablo ginie przy - 12 albo -13? Trochę za mała ta różnica. Może -10 - mod z BD. I daj jakiś limit wiekszy trochę, -15 może?
 
Awatar użytkownika
Tomeg
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 232
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:32 pm

pn sty 14, 2008 8:14 pm

Opis fizyczny:Dzieci prób mierzą od 1,60m, do 1,80m, ważą od 60 do 80 kg.


Czyli jeśli dziecko, które ma 150 cm wzrostu nagle rośnie? Czy to znaczy, że dziecko ważące 40 kilogramów nagle waży minimum o 20 więcej?

Krasnoludy też są „lepsze" od zwykłych ludzi.


Czyli to oznacza, że krasnoludy to niezwykli ludzie?

Ta klasa nie ma charakteru. Musisz opisać to fabularnie. Sam bym tego rasa nie nazwał. Ogólnie to tez mi wiedźmin do dungeons and dragons nie pasuje, brak eliksirów takich jak Wilga, Jaskółka czy Zamieć.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

pt sty 18, 2008 1:19 am

Czarny Ivan pisze:
... -10 - mod z BD. I daj jakiś limit wiekszy trochę, -15 może?

Jeśli to za mało, to branie modyfikatora z BD zamiast BD na pewno nie pomoże. Wątpię żeby nawet rasy z + do BD miały po 16, a co dopiero więcej. Wartość BD zostaje, limit, raczej też, nawet te 13 to dużo, zwłaszcza że może normalnie działać przy 0 PW, a z klasy Wiedźmin, dostaje eliksir umożliwiający działanie na - PW.

Tomeg pisze:
Czyli jeśli dziecko, które ma 150 cm wzrostu nagle rośnie?

Nie wiem co rozumiesz przez nagle, ale tak rośnie do 18, czy 21 roku życia jeśli wartość dorosłości i zakończenia dojrzewania nie musi być równa.
Rośnie tak jak każde dziecko, nic w tym dziwnego nie widzę.

Tomeg pisze:
Czyli to oznacza, że krasnoludy to niezwykli ludzie?

Tak, to niezwykli "ludzie" z niezwykłymi zdolnościami, ale mimo tego nie mają żadnego LA.

Tomeg pisze:
...nie ma charakteru.

Tomeg pisze:
Musisz opisać to fabularnie.

Ma wszystko co potrzeba.
Nowych opowiadań o Wiedźminie nie mam zamiaru wymyślać, bo ani nie jestem w tym dobry, ani nie chce mieć na głowie jakiś ludzi od praw autorskich.

Tomeg pisze:
Ogólnie to tez mi wiedźmin do dungeons and dragons nie pasuje,...

Pisanie że coś do DnD nie pasuje jest śmieszne. Coś do DnD nie pasuje tylko do czasu, aż ktoś w siedzibie WotC nie dojdzie do wniosku że pasuje (vide kolejka w Eberronie).
W przypadku, ras, potworów jest to jeszcze bardziej śmieszne, bo DnD w tym przypadku to jest wielki "wór" z rzeczami z całego świata:
zombie z Voodoo; Wampiry, chyba wszystkie kultury; Hobbit zwany Niziołkiem z powodu praw autorskich Tolkiena (Drzewiec pewnie też od Niego); Couatl, bóstwo Azteków, itd., itp.

Tomeg pisze:
...brak eliksirów takich jak Wilga, Jaskółka czy Zamieć.

Po 1:

Gra The Witcher pisze:
Wilga Uodparnia na truciznę. Neutralizuje już działające

Nevin w klasie Wiedźmin pisze:
Eliksiry 2 poziomowe
...
Wilga: Neutralizuje trucizny jak czar Neutralizacja trucizny.


Gra The Witcher pisze:
Jaskółka Przyspiesza regenerację żywotności


Nevin w klasie Wiedźmin pisze:
Eliksiry 3 poziomowe
...
Jaszczurka: Szybkie leczenie 2. Czas działania: 1 min/poz.


Gra The Witcher pisze:
Zamieć Przyspiesza refleks i ruchy. Ponadto zwalnia ilość FPS;)

Nevin w klasie Wiedźmin pisze:
Wiedźmińska szybkość (zc): Wiedźmin może przyspieszyć swoje ruchy zyskuje wtedy premię unikową +1 do KP, +1 do RO na Refleks, premię +1 do ataków wręcz, zwiększa też swoją szybkość o 3m.

Więc nie wiem o co Ci chodzi.

Po 2: to nie jest gra komputerowa The Witcher.


Coś słabo to widzę, ale jeszcze raz poproszę o odniesienie się do mojego drugiego posta w temacie.
 
Tikej
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pn sty 23, 2006 7:27 pm

pt sty 18, 2008 4:35 pm

- Premia rasowa +1 do testów Nasłuchiwania i Przeszukiwania: zmysły Dzieci Prób są bardziej wyostrzone niż zwykłych ludzi.

Proponowałbym zauważanie i nasłuchiwanie.

Acha, dodaj jeszcze widzenie w słabym świetle. IMO Pasuje.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

ndz sty 20, 2008 4:27 pm

Tikej pisze:
Proponowałbym zauważanie i nasłuchiwanie.

Miało tak być, mój błąd, poprawiłem. v3.5 nazw dałem, ale to to samo.

Tikej pisze:
Acha, dodaj jeszcze widzenie w słabym świetle. IMO Pasuje.

W sumie tak, ale ma widzenie w ciemnościach więc wystarczy.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Dziecko Prób 3.5

ndz sty 20, 2008 5:35 pm

Nevin pisze:

Dziecko Prób nie rodzi się, jest ono wynikiem przemian i mutacji której poddawane są zwykłe dzieci, zabierane przez Wiedźminów - dorosłe Dzieci Prób które przeżyły proces zmian i które teraz walczą z potworami zagrażającymi ludziom jako członkowie klasy Wiedźmin.
Dzieci zabierane są na podstawie tzw. Prawa Niespodzianki i obietnicy której Wiedźmin żąda za np. uratowanie życia.


Jaki jest mniej więcej zakres wieku takich dzieci ?

Nevin pisze:
"Oddasz mi to masz, a o czym nie wiesz."


Ke...

Nevin pisze:
Nowo stworzone Dzieci prób nie pamiętają swojego przeszłego życia, a charakter i osobowość zmienia się w neutralną postać której jedynym celem jest zabijanie potworów.


Chyba prawożądne neutralną (bo ma mocne zasady postępowania)

Nevin pisze:
Opis fizyczny:Dzieci prób mierzą od 1,60m, do 1,80m, ważą od 60 do 80 kg.
Są muskularniej zbudowani niż ludzie, kolor skóry zależy od rodzaju ludzi z których dziecko się wywodziło, kolor oczu i włosów też, ale niekiedy przemiany mają na ich wygląd znaczący wpływ.
Podobnie jak ludzie z których się wywodzą mężczyźni mają zarost na twarzy.
Dziecko Prób osiąga dojrzałość w wieku 18 lat i może dożyć do 200 lat, ale ze względu na swój zawód, żadne tego wieku nie osiąga.
Przemiany i mutacje czynią Dzieci Prób bezpłodnymi.
Proces przemiany w Dziecko Prób jest ściśle strzeżonym sekretem, znanym tylko kilku zaufanym Kapłanom i Czarodziejom.


Czy muskularna budowa nie powinna im dawać premii do siły ? np. +2. Na epp raczej to nie wpłynie.

Nevin pisze:
- +2 Zręczność, -2 Charyzma: Dzieci Prób są bardzo zwinne, ale przemiany najczęściej zostawiają blizny, lub inne dziwne zmiany (np. żółte tęczówki, białe włosy, itp.)


Mogła by być też ta premia do siły +2, bo do budowy raczej nie.

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do testów Cichego poruszania się i Ukrywania się: Przyszły zawód będzie często wymagał podkradania się aby zabić danego potwora.


A także częstego wspinania się, przeskakiwania przepaści w trudno dostępnych miejscach itp :P

Nevin pisze:
- Twarda sztuka (zn): Dziecko Prób może działać normalnie nawet gdy ma 0 PW, a umiera dopiero gdy jego PW osiągną ujemną wartość równą wartości BD, lub 12 zależy co jest większe, ale nie więcej niż 13.
Wartość Budowy może być tymczasowa, ale jeśli Dziecko Prób będzie miało po zakończeniu danego efektu więcej ujemnych PW niż jego stała wartość Budowy umiera (było 14 BD i -13PW, zwiększono na 16 BD i - 15 PW, gdy BD wróci do stałej wartości, trup).
Podobnie jest w przypadku gdy Budowa zostanie zmniejszona (było 14 BD i -13 PW zmniejszono na 12, trup).


To w końcu jak ?

Nevin pisze:
- może obejść się bez wody przez 1/2 dnia godziny, a bez jedzenia przez 1,5 dnia


Ke...

Trzeba jeszcze trochę po poprawiać jak sam widzisz. A i nastawienie ze musi zostać wiedzminem jest dziwne, co jak ktoś wykradnie takie dziecko po przejściu prób (wszak możliwe), umrze jak zacznie go uczyć czarować ?
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

ndz sty 20, 2008 7:34 pm

Nevin napisał:

"Oddasz mi to masz, a o czym nie wiesz."


Ke...

Nie ke, tylko wyjaśnij.
Kiedy wiedźmin ratował człowieka ten z reguły za życie chciał mu dać wszystko co miał. I tak nie dawał, ale mniejsza z tym. Wtedy wiedźmin mówił "Dasz mi to co już masz, ale o czym jeszcze nie wiesz." To mogło być cokolwiek, ale jeśli był to berbeć... Wiedźmini wierzyli w Przeznaczenie. Jeśli jakimś cudem było to nowo narodzone dziecko, to mogło się stać wiedźminem który nie wymagał mutacji. Przeznaczenie go stworzyło potężniejszym. No i takie bzdety, ale rozumiesz chyba. Tak poza tym to patrz: Cirilla Fiona z Cintry, córka Pavetty (córki Calanthe) i Emhyra van coś tam bynajmniej Duny. (Tak, tak Duny to Emhyr cesarz Nilfgaardu :) właśnie zepsułem niespodziankę wszystkim tym co Wiedźmina nie czytali)

Nevin napisał:

Nowo stworzone Dzieci prób nie pamiętają swojego przeszłego życia, a charakter i osobowość zmienia się w neutralną postać której jedynym celem jest zabijanie potworów.


Chyba prawożądne neutralną (bo ma mocne zasady postępowania)

Z tym, że praworządne neutralne zgadzam się, tym, że tylko do zabijania nie.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

ndz sty 20, 2008 8:20 pm

Namrasit pisze:
Jaki jest mniej więcej zakres wieku takich dzieci ?

Jak edytowałem to się zastanawiałem czy nie dodać, ale pomyślałem że skoro mamy napisane dzieci i że wiek dorosły to 18 lat to sobie ludzie poradzą i nie muszą mieć odgórnie narzuconego wieku, które zaraz będzie krytykowany.
Nadal tak myślę, ale jak ktoś potrzebuje to sądzę że poniżej 10 lat to dobry wiek.

Namrasit pisze:
Ke...

Też dobry komiks, szkoda że już nie wychodzi.

Namrasit pisze:
Chyba prawożądne neutralną (bo ma mocne zasady postępowania)

Nevin pisze:
Charakter: Dzieci prób mają skłonność ku neutralności, często też są praworządne, najczęściej wierne jakiemuś własnemu kodeksowi, czy też ogólnie swemu powołaniu walczenia z potworami i nie wdawania się w inne sprawy.


Namrasit pisze:
Czy muskularna budowa nie powinna im dawać premii do siły ? np. +2. Na epp raczej to nie wpłynie.

Chodziło mi o to że są porządniej zbudowani niż zwykły człowiek, nie mają "mięśni" piwnych, itp. Wszystko ładnie wyrzeźbione przez trening (nawet w przypadku Ciri tak było).

Namrasit pisze:
Mogła by być też ta premia do siły +2, bo do budowy raczej nie.

Właśnie nie. Wiedźmini byli twardzi i zwinni, nie silni, chociaż pewnie byli silniejsi niż zwykły "ludź".

Namrasit pisze:
A także częstego wspinania się...

Nie ma co się rozdrabniać, zresztą, Wiedźmin ma coś co pomoże w tej kwesti :]

Namrasit pisze:
To w końcu jak ?

Details, details :wink:

Namrasit pisze:
Ke...

j.w.

Namrasit pisze:
A i nastawienie ze musi zostać wiedzminem jest dziwne,...

Jest takie jakie powinno być.

Namrasit pisze:
...co jak ktoś wykradnie takie dziecko po przejściu prób (wszak możliwe)...

To już sprawa między MP a graczem.

Basior pisze:
Wiedźmini wierzyli w Przeznaczenie.

Geralt niezbyt, ale później zmienił zdanie a reszta raczej jako wymówkę to traktowała.
I trochę to wyjaśniłem, na początku a całego, nowego Wiedźmina nie mam zamiaru pisać, Andrzej Sapkowski zrobił to bardzo dobrze.

Basior pisze:
Z tym, że praworządne neutralne zgadzam się, tym, że tylko do zabijania nie.

A do czego ? Skłonności do czarodziejek ? :wink:
 
KS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:16 am

czw kwie 10, 2008 10:57 am

Moim zdaniem, zbyt ograniczasz się do książki - to raz. Po drugie, kiepsko to wszystko wygląda mechanicznie. Fabuły nie oceniam. NIe wspominam już nawet, że wiedźmina można wprowadzić do gry, w ogóle nie tworząc nowych (kiepskich?) klas, czy ras. Mogę to rozwinąć.

Nevin pisze:
- +2 Zręczność, -2 Charyzma:

By bardziej zrównoważyć rasę i dać jej ciekawe zdolności i jednocześnie niskie LA, zostawiłbym samą karę do Charyzmy.

Nevin pisze:
-Średni rozmiar: Jako istoty średniego rozmiaru, Dzieci Prób nie zyskuje specjalnych premii i nie podlegają karom wynikającym z rozmiaru.

- Bazowa szybkość naziemna Dzieci Prób wynosi 9 metrów

[...]

- Przełamanie umysłowej kontroli (zn): Dziecko Prób które dostanie się pod wpływ Zauroczenia osoby, Dominacji lub podobnego czaru, efektu może spróbować jeszcze raz wykonać RO. Wykonuje się go po 1 (w przypadku Zauroczenia), lub po 10 minutach (w przypadku Dominacji) od zadziałania czaru. Jeśli ten dodatkowy rzut uda się, czar kończy się, jeśli nie można je powtarzać dopóki się nie uda lub czas trwania czaru się nie skończy.
W przypadku bycia pod wpływem dominacji jeśli RO nie uda się o 1, czar się kończy, ale Dziecko Prób traci przytomność na 1 godzinę.

Typ Wynaturzenie (Średni rozmiar, 9m szybkości) da efekt lepszy, niż Przełamanie umysłowej kontroli i będzie prostszy mechanicznie, niż owa dość udziwniona zdolność.


Nevin pisze:
- Premia rasowa +3 do rzutów obronnych przeciwko truciznom i chorobom: Podczas przemian Dzieci Prób są poddawani działaniu różnych chorób i toksyn, więc są na nie bardzo odporne.

- Premia rasowa +3 do rzutów obronnych przeciwko strachowi (i innym emocjom jeśli są używane): Przyszły zawód Dziecka Prób wymaga dystansu i oziębłości emocjonalnej aby móc go dobrze wykonywać.

- Premia rasowa +1 do testów Nasłuchiwania i Spostrzegawczości: zmysły Dzieci Prób są bardziej wyostrzone niż zwykłych ludzi.

Z +4 i +2 wygląda dużo ładniej. ;P

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do testów Cichego poruszania się i Ukrywania się: Przyszły zawód będzie często wymagał podkradania się aby zabić danego potwora.

Jesli zawód będzie wymagał Skradania się, to sobie postać rangi w Ukrywaniu i Cichym Poruszaniu weźmie. Jeśli jakaś postać wychowała się, kradnąc i uciekając przed strażą, to nei dostanie gratis +3 do Zręcznej Dłoni, ani atutu Bieg - po prostu weźmie odpowiednie rangi i właściwy atut.

Nevin pisze:
Twarda sztuka

Przeżywalność postaci jest już uzależniona od Budowy. Jeśli chcesz, żeby wyglądało to w takiej formie, w jakiej jest - jeśli chcesz zwiększyć maksymalne ujemne pw - daj po prostu, że umiera na -20, czy na -10 -2xpoziom. Uprość to.

Nevin pisze:
Kontrolowanie metabolizmu (zn)

Bardzo ciekawa zdolność, choć trochę przekombinowana. Metabolizm wybierasz zaraz po tym jak się obudzisz lub zaraz przed zaśnięciem - IMO najlepsza opcja. Zmieniłbym też tu kilka rzeczy, ale już nie mam ochoty nic pisać, bo nie ma sensu tworzyć nowej rasy -wystarczy wykorzystać to, co zostało już stworzone (w odpowiedni sposób).

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw kwie 10, 2008 1:25 pm

KS pisze:
By bardziej zrównoważyć rasę i dać jej ciekawe zdolności i jednocześnie niskie LA, zostawiłbym samą karę do Charyzmy.


Gdyby odjąć mu premię do Charyzmy to nie był by to już Wiedźmin. W innym temacie o podobnej klasie była możliwość dodania takiemu dziecku prób S +6, Zr +8, Bd +6. Ale to trochę za dużo Ja dałbym S+4 Zr+6, Bd +4 Cha -4. Wtedy oddawałoby to chociaż troszkę wiedźmina. No cóż ale LA będzie wysokie. W końcu Gearalt był potężniejszy... ;)
 
KS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:16 am

czw kwie 10, 2008 3:08 pm

Pavel pisze:
Gdyby odjąć mu premię do Charyzmy to nie był by to już Wiedźmin.

Miałeś na myśli Zręcznośc? Wiedźmin? Mylisz rasę z klasą. :x

Pavel pisze:
Ja dałbym S+4 Zr+6, Bd +4 Cha -4. Wtedy oddawałoby to chociaż troszkę wiedźmina.

Premia do atrybutów nie odda klasy. +4/+6/+4 mówisz? W porównaniu do zwykłego człowieka? S 14 Zr 16 Bd 14 nie jest ciężkie do osiągnięcia... Nawet na pierwszym poziomie.

Pavel pisze:
No cóż ale LA będzie wysokie. W końcu Gearalt był potężniejszy...

Nie potraficie sobie uświadomić, że w większości książek, anime, filmów itp. bohater właściwie od początku jest na wyższym poziomie niż pierwszy?
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw kwie 10, 2008 5:06 pm

KS pisze:
Nie potraficie sobie uświadomić, że w większości książek, anime, filmów itp. bohater właściwie od początku jest na wyższym poziomie niż pierwszy?


Namrasit głupi nie jestem oczywiście że o tym wiem. Chodzi mi za to o coś innego. nawet jeśli Gearalt był na poziomie wyższym niż 1 to miał atrybuty, zmysły itp zdecydowanie większe niż zwykły człowiek.


KS pisze:
Pavel napisał:
Ja dałbym S+4 Zr+6, Bd +4 Cha -4. Wtedy oddawałoby to chociaż troszkę wiedźmina.

Premia do atrybutów nie odda klasy. +4/+6/+4 mówisz? W porównaniu do zwykłego człowieka? S 14 Zr 16 Bd 14 nie jest ciężkie do osiągnięcia... Nawet na pierwszym poziomie.


O co Ci teraz chodzi ?
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw kwie 10, 2008 5:26 pm

Myślę, że chodziło mu o to, że woj na pierwszym może kupić sobie takie atrybuty. I tu zaczyna się jego błąd.
Jeśli wiedźmin by sobie kupił S14 Zr16 Bd14 to by miał S18 Zr22 Bd18. Ponieważ podstawowe człowieka to 10 (wszystko), a mutanta już 14, 16, 14...

Pavel tylko nie wiem dlaczego -4 do charyzmy? Przecież laski wyrywał jak chciał :P

Nie potraficie sobie uświadomić, że w większości książek, anime, filmów itp. bohater właściwie od początku jest na wyższym poziomie niż pierwszy?

No co ty nie powiesz? A z resztą nie pisz w liczbie mnogiej po przypadkiem kogoś obrazisz.

Moim zdaniem, zbyt ograniczasz się do książki - to raz.

A na czym byś chciał się opierać? Na filmie?

że wiedźmina można wprowadzić do gry, w ogóle nie tworząc nowych (kiepskich?) klas, czy ras. Mogę to rozwinąć.

Więc proszę rozwiń.

By bardziej zrównoważyć rasę i dać jej ciekawe zdolności i jednocześnie niskie LA, zostawiłbym samą karę do Charyzmy.

Chyba nie wiesz o czym mówisz. Wiedźmin musi być potężniejszy niż normalne postacie. Przecież wiedźmin na 1.poz. jedną ręką pokonałby woja na 1.poz.

Namrasit napisał:
Czy muskularna budowa nie powinna im dawać premii do siły ? np. +2. Na epp raczej to nie wpłynie.

A magowie? Większość ma dużo budowy i niską siłę.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw kwie 10, 2008 7:06 pm

Froger pisze:
Pavel tylko nie wiem dlaczego -4 do charyzmy? Przecież laski wyrywał jak chciał Razz


No fakt ;) Ale wiesz... Wiedźmini byli odcięci od świata a szkolenie bardzo mocno działało na ich psychikę. Można powiedzieć że wyzbywali się uczuć kosztem szkolenia.

EDIT: To mój 200 post. [oklaski]... ;)
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

czw kwie 10, 2008 7:49 pm

Tak, istotnie masz rację. Geralt był wyjątkiem. Ale uczuć wyzbywali się kosztem mutacji. I właśnie dzięki mutacji szkolenie nie działało na ich psychikę. Mieli być maszynami do eksterminacji potworów, mieli wejść w największe bagno i nie przejmując się niczym zarobić na chleb. Mimo tego masz rację. :P

PS. Ten wcześniejszy to był mój 50 :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw kwie 10, 2008 9:22 pm

Pavel pisze:
KS pisze:
Nie potraficie sobie uświadomić, że w większości książek, anime, filmów itp. bohater właściwie od początku jest na wyższym poziomie niż pierwszy?


Namrasit głupi nie jestem oczywiście że o tym wiem. Chodzi mi za to o coś innego. nawet jeśli Gearalt był na poziomie wyższym niż 1 to miał atrybuty, zmysły itp zdecydowanie większe niż zwykły człowiek.


Że co ja :P. Co to twojego przykładu to porównaj po prostu Geralda z Legolasem, wszak drugi jest tylko zwykłym elfem, co nie przeszkadza mu sztrzelać (oczywiście celnie) na kilometr, czy miotać z łuku jak z karabinu. I takich przykładów jest od groma, po prostu za mało książek czytasz :P

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość