<br />Gdybym wiedzia³ co to "skaplikowane" tobym mo¿e podj±³ polemikê.a do tego nie skaplikowane.
<br /> <br />Picture a setting where every interesting idea you considered but ultimately turned down was now reality. This includes ideas that you thought were cool when you were twelve – you now have Eberron. Trains powered by lightning, terminators-er Warforged as PC, portable floating castles, and entire cities of demons. As a collective, the setting feels like a patchwork quilt vainly sewn together a mishmash of ‘kewl’ ideas that cater towards the 12-16 demographic.
<br /> <br />A world of magic, a world of cinema action, and a world where tone and attitude is everything.
<br /> <br />The Warforged Feats are rather high-end since they grant silly bonuses to Armor Class, Damage Reduction and immunity to sneak attacks and critical hits. Note that the Warforged are already granted construct immunities and the drawbacks are negligible. Adamantine Body grants +8 AC, DR 2. This stacks with some other feats and class abilities to create yourself a 1st level terminator PC.
<br /> <br /> <br />a number of the Feats are quite good and would enhance role-playing quite a bit. Bind Elemental to create items, Child of Winter for evil Druids, and a host of music and barbarian feats that all look like fun. The Feats are followed by a section on Dragon Marks. Dragon marks are essentially tattoos that have some powers and authority within the world. It is similar the Blood Marks from the Birthright campaign as they indicate a social station to a point. Dragon Marks are connection to the various houses in the game, which is probably the most interesting part of Eberron
<br /> <br />As for a D&D setting Eberron lacks the cohesiveness of Dragonlance, the moody atmosphere of Darksun, the strangely personable NPCs of Forgotten Realms and the feeling of home that Greyhawk offers. I’m not sure what exactly the world of Eberron is other than a collection of ideas made into a world
<br /> <br />The world is self-proclaimed as a gray setting with no hard black and white, good and evil. They generally did a poor job at this since you know right off the bat who the villains are and who are generally the good guys
I was pleasantly disappointed with Eberron. It was sadly better than what I had expected which does not say much for my expectations. Eberron is far too bad of a setting for me to punish my players with. A large problem has to do with taking an intelligent group and putting them into this world.
<br />Choæ mo¿e ciê to zdziwi, uwa¿am Eberron za interesuj±cy produkt, na pewno zainspiruje we mnie parê pomys³ów. Tym niemniej nie jest on tak ciekawy i oryginalny jak Dark Sun czy Planescape. <br />A je¶li chodzi o polityczne intrygi i szlachetne rody o boskich mocach, no có¿ mieli¶my ca³kiem fajny Birthright i Bloodlines...Staram siê tylko zrównowa¿yæ ci±g³± negacjê prezentowan± przez Molobo. On generalnie neguje wszystko.
shemov pisze:<br /> <br /> <br />:) <br /> <br />Je¶li mo¿esz to napisz o Ko¶ciele Srebrnego P³omienia, jak± ma strukturê, tradycje, dogmaty, jak s± postrzegani bracia zakonni w ¶wiecie, jak± rolê ten Ko¶ció³ pe³ni w ¶wiecie o misjach i jak s± postrzegani nowicjusze wstêpuj±cy do Zakonu... itp. <br /> <br />Ciekawi mnie to poniewa¿ w nied³ugim czasie zamierzam stan±æ przeciwko herezji i ¶wiêtym ogniem i stal± rozprawiaæ siê z heretykami w ¶wiecie Eberron <br /> <br /> <br /> <br />Burn burn the witch ! Exorcist of the Silver Flame !<!--QuoteEBegin--> <br />je¶li kto¶ ma jednak pytania co do zawarto¶ci eberron cs zapraszam. <br />w miarê mo¿liwo¶ci postaram siê przekazaæ jej jak najwiêcej
Xeratus pisze:<br /> <br />w piątek<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-shemov+-->shemov pisze:<br /> <br /> <br />:) <br /> <br />Jeśli możesz to napisz o Kościele Srebrnego Płomienia, jaką ma strukturę, tradycje, dogmaty, jak są postrzegani bracia zakonni w świecie, jaką rolę ten Kościół pełni w świecie o misjach i jak są postrzegani nowicjusze wstępujący do Zakonu... itp. <br /> <br />Ciekawi mnie to ponieważ w niedługim czasie zamierzam stanąć przeciwko herezji i świętym ogniem i stalą rozprawiać się z heretykami w świecie Eberron <br /> <br /> <br /> <br />Burn burn the witch ! Exorcist of the Silver Flame !<!--QuoteEBegin--> <br />jeśli ktoś ma jednak pytania co do zawartości eberron cs zapraszam. <br />w miarę możliwości postaram się przekazać jej jak najwięcej
Pani Katarzyna Czostek z ISA pisze:<br /> <br />Mam nadzieje, ze Eberron jak zostanie wydany w naszy ojczystym jezyku to bedzie <br />z 1000 razy lepszy niz np. Dungeon Master Guide, bo osoby ktore mia³y w reku <br />wersje PL i Ang. pewnie przyznaja mi racje, ze wersja PL to poprostu syf w porownaniu <br />z anglojezycznym podrecznikiem, nie tylko wizualnie, ale takze tekstowo t³umaczenia <br />niektorych rzeczy poprostu powali³y mnie na przys³owiowe cycki. <br /> <br />Wracajac do tematu Eberronu che info o Drow'ach, Half-Drow'ach i Elfach. Jestem <br />fanatykiem tego tematu, albo raczej tematu Elfow dlatego nie nazywam sie Herbata, <br />Kawa, Lipton itp. tylko Night Elf wiec, nakarm nas swiezym miechem.<!--QuoteEBegin--> Witam, <br />nie bedziemy sprowadzac angielskiej wersji tego podrecznika. <br />Mamy w planach wydanie go w jezyku polskim w przyszlym roku. <br />Bedziemy sie starali aby podrecznik spelnil oczekiwania klientow, <br />pozdrawiam, <br />Katarzyna Czostek <br />
<br /> <br />i tak trzeba by³o od razu zrobiæ zg³osiæ siê z problemem do ¼ród³a.<br /> <br />Main problem was qualification Eberron to existing standarts. Can You give me straight answer...Is The Eberron dark fantasy? <br /> <br /> <br />It's a difficult question. <br /> <br />Eberron has elements of "noir". Things don't always end well for the heroes. Good and evil aren't always black and white. You have the Last War and the Mournland, which are both serious elements that bring a certain element of darkness to the world. However, there's also a focus on pulp action and swashbuckling, which is all about excitement and fun. <br /> <br />To sum it up: There is darkness in Eberron, and it is darker in tone than, say, the Forgotten Realms. But it's not as dark as Iron Kingdoms or the World of Darkness. Darkness is there, but it's not the predominant aspect of the world. <br /> <br />-Keith Baker <br />
<br />Jest Transmuter na 18 poziomie w podrêczniku(by³y cz³onek the Twelve-potê¿nej organizacji magów pracuj±cych na rzecz rozpowszechnienia magii).Ale owszem odnios³em wra¿enie, ¿e masz racjê, opisano tylko przywódców pañstw i parê wa¿nych osób. <br />Natomiast wyra¿nie jest wzmianka ¿e elfy w swym pañstwie stosuj± masowo Raise Dead <br />Nie chce od razu waliæ pe³nej recenzji-ale Eberron jest ¶redni. Baardzo ¶redni. Jak na rewelacyjny produkt którym mia³ byæ. Rzucaj±ca siê w oczy wada-brak miejsc na eksploracjê-ca³y ¶wiat jest dok³adnie rozpisany. G³upota w postaci rozci±gniêcia na ca³y kontynent imperium demonów, na drugi imperium smoków-owszem tu mog± byæ ciekawe pomys³y same w sobie ale oczekiwa³bym wiêkszej ró¿norodno¶ci, takiej jak ...w FR. <br />Teraz zaczê³em dostrzegaæ jak wiele zalet ma FR i jak bardzo jest wszechstronne. <br />Powiem szczerze-w moim odczuciu Eberron ma kilka ciekawych elementów(ale nie dragonshards) jednak umywaæ siê do FR nie mo¿e. Za ciekawe uwa¿am plemiona barbarzyñców czcz±cych smoki, z którymi maj± rzadko kontakt. Natomiast halflingi s± zupe³nie s³abe(choæ jedna ilustracja ma bardzo DarkSun'owy charakter) je¶li chodzi o opracowanie. <br />Przy okazji-przejrza³em( w sensie przeczyta³em wiêkszo¶æ) opis krain. Nie s± zbyt porywaj±ce, s± solidnie opisane, ale nie powiem by zapar³o mi dech w piersi je¶li chodzi o oryginalno¶æ. <br /> <br />PS: ¦wiat sam w sobie ma jeszcze jedn± wadê.Demografia jest schrzaniona. Na kontynencie wielko¶ci Australii(który w wiêkszo¶ci jest ¿yzny i nadaje siê do ¿ycia) bodaj¿e ¿yje w rozproszeniu oko³o 16 mln ludzi. I jak tu ma dochodziæ do wojen <br /> <br />Percy co uwa¿asz za ciekawsze -bloodlines z Birthright czy ich kalkê dragonmarks z Eberronu ?To, ¿e w opisie Aundairy najwy¿sze wymienione istoty maj± ¶rednie poziomy, nie oznacza, ¿e nie ma tu spellcasters z np. 9-tym krêgiem. S±. Wed³ug tabelek z DMG. Po prostu ich nie wymieniono.
Elsenrail pisze:<br />Na razie jedynie do¶æ pobierznie przegl±da³em podrêcznik (muszê wpierw nadrobiæ zaleg³o¶ci, ale powoli siê zbli¿am do Eberron CS), ale przyuwa¿y³em jedn± epick± postaæ: <br />Vol - elf, pó³smok, licz i mag 15 poziomu w jednym, zatem mamy ECL = +0 za elfa + 4 za licza +3 za pó³smoka i +15 za maga = 22 - jako "¿ywo" epicka postaæ<!--QuoteEBegin--><br /> <br />Co do Eberrornu, s± tam jakie¶ postacie epickie, czy tylko do 20 poziomu?wymienione istoty maj± ¶rednie poziomy, nie oznacza, ¿e nie ma tu spellcasters z np. 9-tym krêgiem. S±. Wed³ug tabelek z DMG. Po prostu ich nie wymieniono.
<br /> <br />No tak, choæ mi bardziej chodzi³o o same > 20 poziomów w klasach. <br /> <br />Jak ju¿ przeczytasz podrêcznik (oby to nast±pi³o jak najszybciej! ), to daj daj znaæ, czy s± tam postacie maj±ce wiêcej ni¿ 20 poz. w klasach. <br /> <br />Jeszcze mi trochê $ brakuje. Potem zamawiam w amazonie.Vol - elf, pó³smok, licz i mag 15 poziomu w jednym, zatem mamy ECL = +0 za elfa + 4 za licza +3 za pó³smoka i +15 za maga = 22 - jako "¿ywo" :wink: epicka postaæ
Molobo pisze:<br />Wciąż nie znalazłem w Eberronie wyjaśnienia - skąd Smocze Znamiona się wzięły i czym właściwie są. <br /> <br />Rzeczywiście, coś takiego istniało w Birthright. <br />Jak wiadomo, w żyłach potomków herosów płynie tam krew boża. <br />Wzięło się to stąd, że w pradawnej bitwie zginęli bogowie, a ich krew zaabsorbowali nie tylko nowi bogowie, ale i ww. herosi. <br />Jednym z przejawów posiadania krwi bożej w żyłach jest w Birthright: <br />bloodmark, <br />czyli znamię krwi, znak krwi. <br />Najpopularniejszym bloodmarkiej jest właśnie smoczy znak rodu Avanów: <br />http://img.photobucket.com/albums/v226/Anu.../DarienAvan.jpg <br />Bloodmarks same z siebia dawały w AD&D tylko premie do reputacji. <br />Zdolności spell-like pochodziły z innych mocy krwi. <br /> <br />W Eberron jest to połączone w jedno. <br />Na pewno ładnie to przedstawiono graficznie: <br />http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/80184.jpg <br />http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82096.jpg <br />Ale historii i sensu wciąż w tym nie widzę. <br /> <br /> <br />Bardziej martwi mnie inna rzecz. <br />Magiczne pociągi i magiczne sterowce, których funkcjonowanie opiera się na działaniu odpychających się nawzajem pól magnetycznych wytwarzanych przez żywiołaki. <br />Wszystko pięknie, ale... cena takiego sterowca to ok. 100.000gp! Sama konstrukcja, a gdzie utrzymanie? <br />Tymczasem Permanent Teleportation Circle = 4500XP i 1000gp. <br />Uwzględnianjąc 1000 lat istnienia świata nasyconego magią, to przecież powinni się znaleźć magowie, którzy pozakładali Teleportery choćby w stolicach? <br />Jeśli autorzy piszą, że proponują nam świat uwzględniający wszystkie zasady 3,5 - to czemu zamiast teleporterów są jakieś pociągi? <br /> <br />Czyżby linia najmniejszego oporu i najmniejszej kreatywności? <br />Damy zdobycze techniki, bajeranckie rysunki i wszystko wytłumaczymy magią? <br />http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82112.jpg <br />http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82108.jpg <br />Obym się mylił.<!--QuoteEBegin-->Percy co uważasz za ciekawsze -bloodlines z Birthright czy ich kalkę dragonmarks z Eberronu ?