Zrodzony z fantastyki

 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

Eberron Campaign Setting - opinie

czw sty 15, 2004 6:25 pm

Ahoj, <br /> <br /> <br />Co s±dzicie o powstaj±cym nowym ¶wiecie? Mi,z marnych informacji, wydaje siê zapowiadaæ do¶æ ciekawie:)
 
Silimarilion__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 7:14 pm

czw sty 15, 2004 7:18 pm

Móg³by¶ podaæ jakiego¶ linka ,l±cz±cego z stron± na której mo¿na znale¼æ infomacje na temat tego settingu ?
 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

czw sty 15, 2004 7:29 pm

<!--QuoteBegin-Silimarilion+-->
Silimarilion pisze:
<!--QuoteEBegin-->Móg³by¶ podaæ jakiego¶ linka ,l±cz±cego z stron± na której mo¿na znale¼æ infomacje na temat tego settingu ?
<br /> <br /> <br />http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eb/20040113a <br /> <br /> <br />burn burn the witch ! Exorcist of the Silver Flame <br /> <br /> <br /> <br />moge tez cos podeslac na priv<br />[/list]
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw sty 15, 2004 8:04 pm

Trochê informacji znajdziecie te¿ w Ca³kiem nowy setting WotC!!!!
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

ndz sty 18, 2004 10:52 pm

http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eb/20031216b <br />- link do broszury informacyjnej pokazanej w zeszlym roku <br />http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eb/20031216a <br />- wstepne informacje czesc 1 na stronie WotC <br />http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eb/20040113a <br />- wstepne informacje czesc 2 <br /> <br />informacje podawane sa tez cyklicznie w pismie Dragon (zaczynajac od numery 315 <br /> <br />troche info mozna znalezc na forum oryginalnym D&D w WotC .http://boards1.wizards.com/forumdisplay ... orumid=386 tam tez czasami mozna wyciagnac cos od autora tego nowego swiata ktory wystepuje pod pseudonimem Hellcow <br /> <br />jakbyscie nie wiedzieli to jest ten swiat ktory wygral z 13000 propozycji w konkursie WotC <br /> <br />Eberron wychodzi na rynek w czerwcu 2004 a w lipcu pierwsza kampania <br /> <br />tak wogle to amerykance stopniowo zaczynaja sie tym swiatem zachwycac i nawet pojawiaja sie glosy ZE BEDZIE TO SWIERZY WIATR W ZAGLACH OKRETU D&D, ODNOWA, OKRET FLAGOWY itp <br /> <br />to ciekawe ale nim wiecej informacj sie pojawia tym wiecej ludzi zaczyna piac z zachwytu <br /> <br />DO MODERATOROW - moglibyscie szanowni moderatorzy zrobic oddzielna kolumne na forum obok FR i DL.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

wt sty 20, 2004 10:23 am

Jak dla mnie zapowied¼ brzmi zachêcaj±co. Zobaczymy produkt. <br /> <br />Klimaty: NOIR + industrializm magiczny. Specyficzny i obiecuj±cy nowe doznania. <br /> <br />W³a¶ciwie od razu jak pojawi³ siê pierwszy opis za³apa³em klimat na elfa archeologa (Elf: ³otr + mag + arcane trickestar + spellsword), za¶ po ukazaniu siê opisu Silver Flame, na Egzorcystê Srebrnego P³omienia (Aasimar: Paladin + Cleric + Exorcist)... <br /> <br />Krzy¿ówki kóre nigdy by mi nie przysz³y do g³owy... <br /> <br />Czekam i wypatrujê kolejnych k±sków,... jak i samego ¶wiata. <br /> <br />Czy kto¶ zapozna³ siê z presti¿ówk± z Dragona opisuj±c± postaæ jakiego¶ tam "budowniczego"? Mo¿e by udzieli³ trochê bli¿szych informacji (wystarczy sama charakterystyka). <br /> <br />Do³±czam siê do pro¶by SHEMOVA: Fani klimatów Noir bez w±tpienia ucieszyliby siê z nowego dzia³u EBERRON.
 
Vox Mortis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob lis 01, 2003 3:47 pm

wt sty 20, 2004 2:36 pm

Eberron zapowiada siê bardzo interesuj±co. Jak podejrzewam bêdzie to jeden z najciekawszych CS jakie do DnD zosta³y kiedykolwiek wydane i na pewno zyska du¿± popularno¶æ (bo wydadz± go WotC). <br /> <br />W zwi±zku z tym do³±czam do pro¶by o oddzielne subforum dla tego ¶wiata.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt sty 20, 2004 3:35 pm

Myślę, że gdy Eberron zaistnieje już na rynku, przedyskutujemy w naszym gronie wydzielenie subforum. W chwili obecnej nie ma to raczej większego sensu. Poczekajmy na setting, na dodatki... Pozwólmy się mu rozwinąć i zapoznać się z nim większej ilości osób. <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

wt sty 20, 2004 7:29 pm

pamietajcie ze zarowno na oficjalnej stronie eberron, w Dragon-ach i na forum WotC gdzie pojawia sie sam autor jest wyraznie podkreslane ze <br /> <br />- swiat ma charakter mrocznego sredniowiecza <br />- prawdziwa magia (czyli czarodzieje i magowie) jest bardzo zadka, tajemnicza i ...... <br />- magia lecznicza jest bardzo zadka (jeden z najwyzszych kaplanow to 16 poziom - mowca kosciola srebrnego plomienia) <br />- wysoko poziomowe postacie niezalezne sa rowniez rzadkoscia (uklon w strone graczy ktorzy chca miec wplyw na losy swiata i byc prawdziwymi bohaterami) <br />- magiczne przedmioty sa zadkie (nawet sie zastanawiaja by podniesc ich "ceny" albo ograniczyc standardowe mozliwosci ich nabycia) <br />- magia na tym swiecie zawsze byla wiec jej rozwoj zastapil nauki techniczne co doprowadzilo do wykorzystywania jej w takich celach jak oswietlenie miast, napedzanie statkow czy "pociagow" - ale to jest magia uzytkowa a nie ta zadka znana nam z czarow) <br /> <br />to takie male podkreslenie pewnych faktow <br /> <br />aha mowa rowniez o tym ze <br />- swiat jest bardzo spojny i przemyslany <br />- smoki beda odgrywac chyba bardzo wazna role "przepowiedziane przez smoki" "smocz krew" (u magow) itp <br />- techmagia to za duzo powiedziane to poprostu logiczny rozwoj cywilizacji gdzie magia zawsze istniala <br /> <br />moglbym tak pisac przez 100 lat <br /> <br />apropo tej nowej klasy postaci to <br />- laczy cechy zlodzieja i maga (taki tworca ktory potrafi tworzyc urzadzenia z dodatkiem magi) <br />- dragona bede mial za 2 tygodnie to cos napisze (tyle wiem z forum) <br /> <br />galvon podzielam twoj klimat <br /> <br />tez mam od razu faze na punkcie zagrania wlasnie <br />Egzorcysta Srebrnego Plomienia (ale nie sadze by aasimar byl standardowa rasa w Eberronie jak np jest w FR) <br /> <br />ale narazie to sie szykuje na poprowadzenia tego swiata <br /> <br /><!--QuoteBegin-Vox Mortis+-->
Vox Mortis pisze:
<!--QuoteEBegin-->Eberron zapowiada się bardzo interesująco. Jak podejrzewam będzie to jeden z najciekawszych CS jakie do DnD zostały kiedykolwiek wydane i na pewno zyska dużą popularność (bo wydadzą go WotC).  <br /> <br />W związku z tym dołączam do prośby o oddzielne subforum dla tego świata.
<br /> <br />troche to wyglada ze to taki "cholernie swiezy" DragonLance. Taki DragonLance po 30 latach doswiadczen z RPG przez TSR/WotC co zreszta bardzo dobrze temu nowemu swiatu wrozy <br /> <br />zauwazcie ile sie tam mowi o smokach <br />.......................................... smocze znamiona, smocze łuski (jakies artefakty), czarodzieje ze smocza krwia oraz same logo eberronu, pierwsze szkice w Dragon 315 ze statuami smokow, smokami itd <br /> <br />jeden z gosci na forum WotC sugeruje rowniez ze za tymi pociagami moga stac smoki - ale to moze byc totalna bzdura <br /> <br />tak w sumie to musimy caly czas pamietac ze WotC bedzie teraz co miesiac odkrywac nowe szczegoly dotyczace tego swiata i jak mowi sam autor Keith Baker to napewno beda one coraz ciekawsze. narazie nic nie wiemy ale nawet to nic wydaje sie bardzo spojne i zajebi.......
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

śr sty 21, 2004 8:21 am

Aasimar mo¿e nie jest "standardowy", lecz jego pochodzenie jest "naturaln±" konsekwencj± kontaktów celestiala i cz³owieka. <br /> <br />Ko¶ció³ Srebrengo P³omienia - kilka dat: <br />299 YK - rok powstania <br />995 YK - rok wybrania aktulanego "Keeper of the Flame", 9'letniej Jaela'i Daran (Clr 16) <br /> <br />Co daje nam 696 lat historii organizacji zrzeszaj±cej kap³anów, paladynów i egzorcystów (w "church militant"). <br /> <br />Sporo "okazji" do spotkania jakiego¶ celestiala. <br /> <br />Zauwa¿yli¶cie ¿e Paladyn/Kap³an/Egzocysta daje niez³ego kombosa? <br />My¶lê tutaj zw³aszcza o "Detect Evil - at will" (Paladyn), oraz "Detect Thoughts - at will" (Egzorcysta) - niezwykle praktyczne. <br />Za¶ magia boska z kap³ana, za¶ pu¼niej rozwijana jako egzorcysta. Du¿y potencja³. <br /> <br />Okre¶lenie "technomagia" te¿ ¶rednio mi odpowiada. Preferujê "industrializm magiczny" - co¶ jakby okres "o¶wiecenia" - jeszcze trochê ¶redniowiecza, oraz odkrycia i wynalazki zapowiadaj±ce wczesny industrializm (maszyna parowa - kolej, fabryki, statki morskie). W tym przypadku magiczny topór i "maszyna z ¿ywio³akiem b³yskawic". Ca³o¶æ okraszona NOIR... Spiski, brak zaufania, bezduszne gigantyczne budowle stworzone przez "magicznych budowniczych",... <br /> <br />Jako¶ kojarzy mi siê to z Final Fantasy VII. Technika oparta na "materiach" oraz poczucie magii i cudowno¶ci...
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 10:56 am

moze byc ciezko z tym oswieceniem <br /> <br />rok temu zakonczyla sie 102 letnia wojna niszczaca caly kontynent. raczej wiec jednak mroczne sredniowiecze ze swiatelkiem w tunelu (artefakty z okresu swietnosci tego swiata - z przed wojny) <br /> <br />co do aasimara to masz racje ale to na takiej zasadzie ze i orkiem mozna grac (osobiscie nic nie mam przeciw temu ale raczej wole prostsze a bardzo przemyslane rozwiazania)
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 12:04 pm

moze byc ciezko z tym oswieceniem  <br /> <br />rok temu zakonczyla sie 102 letnia wojna niszczaca caly kontynent. raczej wiec jednak mroczne sredniowiecze ze swiatelkiem w tunelu (artefakty z okresu swietnosci tego swiata - z przed wojny)
<br />Ale¿ nic takiego o Eberronie nie pisze. To ¶wiat, magii, pulp adventure nie mroczne ¶redniowiecze... <br />
The setting combines traditional medieval fantasy with pulp action and dark adventure
<br />nie dark medieval fantasy lecz dark adventure-czyli inntrygi, zdrada, konspiracje. <br />
<br />ciekawe ale nim wiecej informacj sie pojawia tym wiecej ludzi zaczyna piac z zachwytu
<br />Heh na forach Wizardów ka¿dy jedzie po nim ile mo¿e, ludziom raczej siê nie podoba... <br />
swiat ma charakter mrocznego sredniowiecza  <br />- prawdziwa magia (czyli czarodzieje i magowie) jest bardzo zadka, tajemnicza i ......  <br />- magia lecznicza jest bardzo zadka (jeden z najwyzszych kaplanow to 16 poziom - mowca kosciola srebrnego plomienia)
<br />Dziwne, nie doczyta³em tego w : <br />
Magic is built into the very fabric of the setting. It pervades and influences everyday life. It provides certain comforts and conveniences unknown either in the modern world or any other world of medieval fantasy. Great cities where castles scrape the sky can be found throughout the continent of Khorvaire, and a thriving aristocracy of merchant families controls much of the world's economy thanks to the edge given them by the mysterious and rare dragonmarks.
<br />i w : <br />
A world of magic. The setting supposes a world that has developed not through the advances of science, but by the mastery of arcane magic. This allows for certain conveniences that were never imagined in other medieval timeframes. Through the binding and harnessing of elemental creatures, airships and land rails become possible. By creating a working class of minor mages, spells provide energy and other necessities in towns and cities. And advances in magic item creation have led to everything from farming implements to sentient, free-willed constructs
. <br />Czyli mamy ¶wiat wrêcz przesycony magi±. <br />Gdzie tu mowa o mrocznym ¶redniowieczu ? Rzeczywi¶cie przypomina mi Final Fantasy-my¶lê ¿e celowo, by zdobyæ graczy Playstation :wink:
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 12:28 pm

Molobo, <br /> <br />proponuje ci jeszcze raz dokladnie poczytac wszystkie dostepne materialy lacznie z tymi w Dragon-ach i to co mowi Keith (autor) na forum. On tak przy okazji potwierdzil moja interpretacje na forum WotC (szczegolnie ta zwiazana z magia). <br /> <br />proponuje tez przesledzic jak systematycznie zmienia sie nastawienie do eberron na forum WotC i rosnie ich zainteresowania (tymczasem "slepi" i zatwrdziali przeciwnicy sie wycofuja) <br /> <br />Molobo sprawiasz wrazenie jakbys uwielbial byc na nie dla samej zasady. cytujesz fragmenty (wielu tak potrafi) a powinienes przeanalizowac calosc <br /> <br />tymczasem pozdrawiam i zachecam do dokladnej lektury bo naprawde warto. <br /> <br />Keith Baker zasluguje na uznanie. Wygral jako 1 z ponad 11000 konkurentow. Ja sam i moi przyjaciele zlozylismy swoje propozycje ale bez wstydu stwierdzam ze Keith zasluzyl na wygrana. A ta incjatywa WotC z konkursem daje bardzo duza szanse ze w koncu pojawi sie cos nadzwyczajnego.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 12:48 pm

Molobo,  <br /> <br />proponuje ci jeszcze raz dokladnie poczytac wszystkie dostepne materialy lacznie z tymi w Dragon-ach
<br />W³a¶nie to zrobi³em na tym forum. Z fragmentów jednoznacznie wynika, ¿e ¶wiat jest bogaty w magiê. <br />Proszê o cytat ze strony WotC ¿e ¶wiat z lataj±cymi statkami, magicznymi miastami jest "mrocznym ¶redniowieczem" czyli "dark medieval setting" <br />
mowi Keith (autor) na forum. On tak przy okazji potwierdzil moja interpretacje na forum WotC (szczegolnie ta zwiazana z magia).
<br />Keith nie jest wydawc± swego ¶wiata. Prawa do niego nale¿± do WotC, które zrobi to co chce ze swym ¶wiatem konsultuj±c siê z Keithem. A Final Fantasy jakim bêdzie Eberron na pewno sprzeda siê dobrze.
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 12:56 pm

Molobo, <br /> <br />szybko odpowiadasz - napewno nie miales czasu do dotarcia do źródeł (nic dziwnego. my juz sie poznalismy oko w oko czego na pewno nie wiesz. ten sposob odpowiedzi bardzo mi pasuje do mojego obrazu ciebie) <br /> <br />proponuje jeszcze raz wpierw poczytaj więcej. źródła podałem <br /> <br />pozdrawiam i bez urazy <br /> <br />jeszcze raz podkreslam ze tak naprawde nic jeszcze nie wiemy i nienalezy ostatecznie okreslac ze ten swiat bedzie taki czy inny. przed nami jeszcze 5 miesiecy przedstawiania coraz to bardziej intrygujacych szczegolow przez WotC
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 1:51 pm

Molobo, <br /> <br />szybko odpowiadasz - napewno nie miales czasu do dotarcia do ¼róde³ (nic dziwnego. my juz sie poznalismy oko w oko czego na pewno nie wiesz. ten sposob odpowiedzi bardzo mi pasuje do mojego obrazu
<br />Oh wow, tak jakbym przed t± dyskusj± nie czyta³ o Eberronie. Zabawny jeste¶, no ale atak osobisty nadal niczego nie rozwi±za³. <br />A wiêc : <br />Gdzie mój drogi ten cytat o "medieval dark fantasy" <br /> <br />Czekamy, czekamy.... <br />
jeszcze raz podkreslam ze tak naprawde nic jeszcze nie wiemy
<br />Ale¿ wiemy, wiemy ¿e Eberron to : <br />
A world of magic
<br />
Magic is built into the very fabric of the setting. It pervades and influences everyday life
<br />Niewiele tu z mrocznego ¶redniowiecza. Eberron to setting tzw. high adventure i pulp adventure. Pomy¶l o Indianie Jones z magiczn± ró¿d¿k± walcz±cego z nazistami na lewituj±cym poci±gu. <br />
Magic: The world of Eberron is all about magic. You probably can't find enough spells in all of your D&D books to adequately fill the libraries of magic your characters might discover in the nation of Zil'argo alone. Spellcasting is so ubiquitous in the Eberron Campaign Setting, there are even working-class arcane spellcasters known as magewrights -- the folks who enchant the continual flame lamps that light the streets of the cities and create other items of magical convenience. Magic is everywhere and in just about anything you can find in the Eberron Campaign Setting. (That's not to say that every rock you trip over has got a +1 bonus, though your characters will certainly stumble across the magically infused crystals known as dragonshards.)
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 3:36 pm

Molobo pisze:
A Final Fantasy jakim będzie Eberron na pewno sprzeda się dobrze.
<br /> <br />- gratuluje Molobo ty juz wiesz co to bedzie za swiat, jak sie sprzeda itd <br />gratuluje tym bardziej ze eberron pojawia sie w sprzedazy dopiero w czerwcu 2004 i jest typowym przedmiotem bardzo przemyslanej kampanii marketingowej. (moze masz jakies wejscia w WotC) <br /> <br />- koncze z toba polemike. jednak nie znikam z forum i jak tylko dostane nowego Dragon 316 to chetnie podziele sie nowymi informacjami (czytales Dragon 315) <br /> <br />- ciekawe jest to ze nawet jak tlumaczysz fragmenty z oficjalnej strony Eberron to tlumaczysz tylko to (z przytaczanych tekstow)co jest ci wygodne. Ale Molobo przeciez ty juz wszystko wiesz !!!!!!!!!!! GRATULUJE (szczególnie twoich kontaktów w WotC)
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 3:57 pm

gratuluje Molobo ty juz wiesz co to bedzie za swiat
<br />Ogólny zarys i charakter ¶wiata znajdziesz na stronie Wizards.
jest to ze nawet jak tlumaczysz fragmenty z oficjalnej strony Eberron to tlumaczysz tylko to (z przytaczanych tekstow)co jest ci wygodne
<br />Proszê bardzo, przytocz to, co jest dla mnie wed³ug ciebie "niewygodne". <br />Eberron to nie "mroczne ¶redniowiecze" to ¶wiat pulp adventures noir z szeroko rozpowszechnion± magi±. Owszem epicka magia ma byæ ograniczona i to wszystko. Jakie¶ kontrargumenty ? Mo¿e jakie¶ cytaty ?
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 4:12 pm

<!--QuoteBegin-Galvon+-->
Galvon pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Jakoś kojarzy mi się to z Final Fantasy VII. Technika oparta na "materiach" oraz poczucie magii i cudowności...
<br /> <br />Galvon, <br /> <br />wielu osobom na forum WotC tak sie eberron kojarzy. Keith twierdzi ze final fantasy nie znal ale to nie znaczy ze pewne elementy sie tak nie moga kojarzyc. zreszta w tym nie ma nic zlego <br /> <br />Podoba mi sie twoje okreslenie "industrializm magiczny" tym bardziej ze jest to polaczone z zadka prawdziwa magia (czary, magiczne przedmioty itp) co wciaz sprawia ze jest ona bardzo tajemnicza
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 4:17 pm

co wciaz sprawia ze jest ona bardzo tajemnicza
<br />Znów nieporozumienie. Magia w Eberron ma byæ powszechna bardziej ni¿ w FR. Pisze zreszt± o tym sam Keith, mówi±c ¿e dostêpno¶æ ró¿d¿ek jest wiêksza ni¿ w FR. Natomiast nie bêdzie du¿o czarów z górnej pó³ki. Nisko i ¶redniopoziomowe czary s± w olbrzymiej ilo¶ci. <br />Proszê :
You probably can't find enough spells in all of your D&D books to adequately fill the libraries of magic your characters might discover in the nation of Zil'argo alone. Spellcasting is so ubiquitous in the Eberron Campaign Setting, there are even working-class arcane spellcasters known as magewrights
<br />
Magic is everywhere and in just about anything you can find in the Eberron Campaign Setting
<br /> <br /> <br />
You won't have everyone blasting each other with wands of magic missile. First off, wands are spell trigger items, and second, they are fairly expensive. They may be slightly more common
<br /> <br /> <br />Mój drogi twoje rozumienie ¶wiata wynika z b³êdnego odczytania jêzyka angielskiego, Keith mówi o uwzglêdnieniu wysokiego kosztu magicznych przedmiotów, nie o zwiêkszaniu cen magicznych przedmiotów.
 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

śr sty 21, 2004 4:21 pm

Strzalka, <br /> <br />Z tego co wyczytalem, swiat ten jest po³±czeniem traditional medieval fantasy i pulp action and dark adventure. Wydaje mi siê, ¿e lepiej rozmawiaæ w bardziej przyjaznym tonie, wiele zyska na tym ka¿dy. <br />Chodzi mi bardziej o opinie i nowo¶ci o ¶wiecie Eberron, w tym w±tku, ni¿ o zatarczki miedzy forumowiczami:) Zgodzisz siê za mn±? Molobo ?
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr sty 21, 2004 4:31 pm

Zgodzisz siê za mn±? Molobo ?
<br />Ja tylko t³umaczê i wyja¶niam. <br />Przy okazji tego ¿e magia jest tajemnicza rzekomo: <br />
Low level arcane magic has been incorporated into society. [Magic is] more common in the larger cities while being relatively rare in the smaller communities; use of magic also varies by culture. Powerful magic items, such as airships, exist, but this does not mean that they are commonplace
<br /> <br />
In Eberron, high-level magic -- teleportation, disintegration, resurrection -- is rare and wondrous; lower-level, practical magic like continual flame has been put to the obvious, practical use.
<br /> <br />
I'll also note that the existence of "working class mages" does not detract from the uniqueness of the wizard or sorcerer. The details will emerge as time goes by, but one of the main points of the pulp mood is to highlight the role of the PCs as being special. Magic may be more common, but if anything, wizards -- people capable of casting a vast range of spells, and using the most powerful magics -- are less common than in most existing settings.
 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

śr sty 21, 2004 4:44 pm

Ahoj, <br /> <br />Wydaje mi siê, ¿e w Eberron chodzi o co¶ innego kiedy mówimy o magii. Magia jako zjawisko jest powszechna ale mo¿na i trzeba rozgraniczyæ magie, ¿e tak powiem u¿ytkow± od magii w formie Sztuki. Magia przesyca ¶wiat ale ta magia, która powoduje, ¿e lampy na ulicach siê pal±. Natomiast ta magia, która jest Sztuka i pewnego rodzaju objawieniem jest bardzo rzadka i tajemnicza w³a¶nie. <br />Mo¿na te¿ mniemaæ, ¿e magia u¿ytkowa jest tak powszechna, ¿e niektórzy uwa¿aj± j± za zjawisko naturalne w sensie rzemie¶lniczym nawet. <br /> <br />Oczywi¶cie to moja, li tylko, interpretacja, mo¿e mylna. Reszta jest wiêzieniem. <br /> <br /> :mad: <br /> <br />Burn burn the witch ! Exorcist of the Silver Flame :wink:
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

śr sty 21, 2004 7:00 pm

dokładnie Xeratus, <br />doskonale to przedstawiłeś. <br />--------------------------------- <br />mam nowego linka dla wszystkich zainteresowanych (strona uczestnika forum WotC). jest troche skanow z Dragon 315. Niestety Johnny nie ma jeszcze Dragona 316 <br />nie jednak skany sa głównym atutem tej strony ale uwaznie zebrane luzne forumowe wypowiedzi autora Eberron (Keith Baker) - tu dopiero sie duzo mozna dowiedziec <br /> <br />http://www.coveworld.net/eberron/ <br />-------------------------------- <br /><!--QuoteBegin-Galvon+-->
Galvon pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br /> <br />Czy ktoś zapoznał się z prestiżówką z Dragona opisującą postać jakiegoś tam "budowniczego"? Może by udzielił trochę bliższych informacji (wystarczy sama charakterystyka). <br /> <br />
<br /> <br />Galvon, <br /> <br />strzepki info dla ciebie ale plynnace z ust Keith <br />"it's a fine line. Stone Dog is right -- artificers don't actually cast spells. But they can spontaneously imbue items with magical powers or alter the abilities of items. An artificer can't simply cast bull's strength, but he can make your belt a belt of bull's strength for a short period of time. He could also transform his light crossbow into a flaming light crossbow. They actually have a fairly versatile set of abilities, but ultimately they are all item (or construct) based." <br /> <br />podobno ta klase postaci moze niesamowicie zgrywac sie z nowa rasa <br />"I haven't read Dragon 316 yet, but here's my understanding of warforged and artificers: <br /> <br />Warforged: A playable Construct race. Think of them as sentient, independent golems" <br /> <br />Artificer: A mage with a knack for creating magic items." <br /> <br />pozdrawiam <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->A regulamin czytałeś? Zamiast pisać kilka notek po koleji, używamy opcji "Zmień". Ty też zacznij, bo nikomu nie chce się sprzątać po bałaganiarzach. - Loethlin<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

czw sty 22, 2004 1:11 pm

Je¶li powy¿ej wymieniona strona zawiera autentyczne informacje, to zapoznanie siê z ni± mo¿e rozwiaæ wiele w±tpliwo¶ci. <br /> <br />Pojêcie "industrializm magiczny" oddaje klimat JAKIM JA GO CZUJE. Jak bym prowadzi³ ten ¶wiat, to w takim klimacie. Ka¿dy oczywi¶cie mo¿e to zrobiæ tak jak mu pasuje. <br /> <br />Za¶ sam± koncepcjê rozumiem w³a¶nie w takim klimacie: <br /> <br />"industrializm magiczny" - a'la o¶wiecenie, ju¿ nie wieki ¶rednie, jeszcze nie pe³na epoka industralna. <br /> <br />S±: szkolnictwo, s³u¿by magów pracuj±cych, transport, ³±czno¶æ, infrastruktura miasta, tzn. kanalizacja, o¶wietlenie, dostawy wody do domów - ALE W BOGATYCH DOBRZE ZORGANIZWOANYCH O?RODKACH. Wielko¶æ miasta nie jest tu jedynym wyznacznikiem. W du¿ych miastach bez w±tpienia s± dzielnice biedy. Gdzie bêd± typowe "wieki ¶rednie". <br /> <br />Stylizacja rysunków nasuwa mi trochê el¿bietañsk± angliê. Nowa dziwna moda (jakie¶ tam fraki i kapelusze), jednocze¶nie gentelmeni je¿dz± po mie¶cie konno. Oswietlone ulice, kanalizacja (otwarta). Nowa moda, jednocze¶nie królowa i dwór - stroje ¶redniowieczne. Architektura z rozmachem. <br /> <br />Nie jest typowy Final Fantasy VII. Nawet skrzy¿owany z indian± Jonesem. Po prostu nowy kimat. Który mo¿e siê jeszcze zmieniæ przed publikacj± Campaign Setting. <br /> <br />Choæ.... <br /> <br />"...Deszcz... <br />- Lubiê deszcz. Kanalizacja wtedy mniej pachnie. Czasami zastanawiam siê jak mój ojciec, Elf, o wyczulonym zmy¶le powonienia móg³ tutaj zamieszkaæ? <br />- I ciekawe kiedy On wyjdzie? Co¶ dzisiaj zmieni³ schemat zachowañ. Pewnie bêdzie to mia³o wp³yw na ca³± sprawê. Mo¿e powinienem by³ zarz±daæ wiêcej od Jego kochanki? <br />...Deszcz...Krzyk. <br />- A zapowiada³ siê kolejny nudny wieczór..."
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

czw sty 22, 2004 4:04 pm

<!--QuoteBegin-Galvon+-->
Galvon pisze:
<!--QuoteEBegin-->Stylizacja rysunków nasuwa mi trochę elżbietańską anglię. Nowa dziwna moda (jakieś tam fraki i kapelusze), jednocześnie gentelmeni jeżdzą po mieście konno. Oswietlone ulice, kanalizacja (otwarta). Nowa moda, jednocześnie królowa i dwór - stroje średniowieczne. Architektura z rozmachem. <br /> <br />
<br /> <br />Z tego co zapowiada WotC pierwsze "poważne" przedstawienie rysunków nastąpi w lutym na stronie WotC/Eberron. <br /> <br />Nie mogę się doczekać !!!
 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

sob sty 24, 2004 9:21 am

Wspólnie z moim przyjacielem, który jest równie¿ na tym forum, pozdrawiam Shemov :) , postanowili¶my co jaki¶ czas podaæ pare informacji o nowym ¶wiecie EBERRON. Informacje te bêd± pochodzi³y z ró¿nych ¼róde³ :) i bêd± w naszym jêzyku, ¿eby ka¿dy móg³ siê zaznajomiæ no i zainteresowaæ nowym settingiem. <br /> <br /> <br />Odrobinê wstêpu do ?wiata Eberron. <br /> <br />Historia w Eberron, w której przyjdzie nam uczestniczyæ, rozpoczyna siê w momencie gdy ten ¶wiat otrz±sa siê z wiekowej wojny domowej szalej±cej na ca³ym kontynencie Khorvaire. Opadaj± mg³y wojny i wszystko to co siê w niej wydarzy³o bêdzie mia³o znacz±cy wp³yw na kszta³t ¶wiata, mieszkañców i przysz³o¶ci Eberron. <br /> <br />Tak by szybko was wprowadziæ: Dawno temu królestwo Galifar rozci±ga³o siê na ca³y Khorvaire a by³o ono podzielone na piêæ narodów i ka¿dym rz±dzi³ jeden z piêciu dziedziców Króla Jarot’a. Kiedy Król umar³ piêcioro rodzeñstwa przeciwstawi³o siê tradycji, która nakazywa³a najstarszemu synowi przej±æ koronê. Wezwali swoich wasali chc±c przej±æ zbrojnie tron. <br /> <br />Przez nastêpne 102 lata piêæ narodów walczy³o ka¿de przeciwko ka¿demu ³±cz±c siê i zrywaj±c przymierza zale¿nie od indywidualnych korzy¶ci. Lata wojny, rozpoznawanej ju¿ jako Ostateczna, zaczê³y wywieraæ piêtno na Khorvaire wszyscy ludzie my¶leli, ¿e zakorzeniona ¿±dza krwi pozostanie w ich umys³ach ju¿ na ca³e pokolenia. W toku burzliwej wojny poprzez ró¿ne uk³ady i potrzeby nast±pi³ powolny podzia³ piêciu narodów na dwana¶cie uznanych. Przywódcy dwunastu narodów ostatecznie zakoñczyli wojnê w staro¿ytnej stolicy Galifaru, przypieczêtowuj±c pakt W³adców. <br /> <br />Dzisiaj, w rok po wojnie, narody Khorvaire zaczynaj± odradzaæ siê w dobrobycie i pokoju próbuj±c wzmocniæ siê politycznie i ekonomicznie. Pomniejsze potyczki wci±¿ pojawiaj± siê wzd³u¿ kwestionowanych granic i w bardziej odleg³ych regionach kontynentu. Jednak szpiegostwo, sabota¿ i bardziej wyrafinowane metody konfliktu i kontroli s± preferowanym sposobem osi±gniêcia dominacji nad Khorvaire. <br /> <br /> <br />¼ród³o: DRAGON nr 315 <br /> <br /> <br />xeratus & shemov
 
Awatar użytkownika
shemov
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 22, 2004 12:59 am

sob sty 24, 2004 1:34 pm

obecnie juz wiadomo ze narodow na Khorvaire jest wiecej <br /> <br />sa te ktore nie mieszaly sie w wewnetrzna wojne Galifar oraz te ktore nie zostaly uznane w Traktacie <br /> <br />Rozpad Galifar doprowadzil jednak do zasadniczego zachwiania rownowagi na Khorvaire (jednym z kontynentow)
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

wt sty 27, 2004 9:29 pm

Nadal czekam na cytaty mówi±ce o "mrocznym ¶redniowieczu" (plus powszechna magia, klimat Indiany Jonesa i lewituj±ce poci±gi ) <br />Obawiam siê jednak, ¿e siê nie doczekam.... :mrgreen:
 
Xeratus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 03, 2003 5:14 pm

wt lut 10, 2004 9:16 pm

Niby znane a jednak inne. <br /> <br />Eberron Campaning Setting nie tworzy D&D od nowa tylko nadaje nowy bardziej spójny wymiar. W Eberron znajdziesz ka¿d± standardowa klasa postaci z Podrêcznika Gracza jednak nabior± one nowego znaczenia i kolorytu dla gracza. Odkryjesz ró¿ne, nowe zasady, alternatywne zdolno¶ci i dodatkowe opcje dostêpne dla wielu z nich. Zwi±zane one s± z ró¿norodno¶ci± miejsc i kultur, z których wywodz± siê postacie. <br /> <br />Przedstawimy now± klasê, która bêdzie dostêpna w Eberron Campaning Setting. <br /> <br /> <br />Przepe³niony magia Ebeeron ukszta³towa³ zupe³nie now± klasê postaci – Twórcê. Postaæ ta, o wysokich umiejêtno¶ciach, ma talent do tworzenia, reperowania, zmieniania, pomna¿ania i wykorzystywania magicznych urz±dzeñ, przedmiotów i tworów, np. Golemów. Nadzwyczajny talent Twórcy sprawia, ¿e staj± siê oni, jako postacie, potê¿nymi sprzymierzeñcami, niebezpiecznymi przeciwnikami i niezast±pionymi cz³onkiami dru¿yny. <br /> <br />Twórca (Artificer) <br /> <br />W Eberrronie magia jest prawie technologi±. Twórca nie jest magiem i inaczej ni¿ on j± postrzega. On eksperymentuje z jej fundamentalnym sposobem dzia³ania. Twórcy z ich niesamowit± ³atwo¶ci± w tworzeniu magicznych przedmiotów i tworów (np. Golem) s± filarami magicznej cywilizacji Eberronu. <br /> <br />Przygody: Twórcy podró¿uj± z ró¿nych przyczyn. Poszukuj± z³ó¿ rzadkich minera³ów i „smoczych ³usek (skorup)”, których u¿ywaj± w swojej pracy. Szukaj± ukrytych sekretów magii zwi±zanej z tworzeniem magicznych przedmiotów i tworów. Stawiaj± czo³a niebezpieczeñstwu aby móc zdobyæ ¶rodki dla realizacji swojej pasji. Tak jak inni poszukiwacze przygód mo¿e ich motywowaæ pragnienie walki ze z³em, zdobycie potêgi w³adzy. <br />Charakterystyka: Twórcy s± najdoskonalszymi amatorami magii. Mog± u¿ywaæ ró¿d¿ki i zwoje, s± w stanie nasyciæ zwyk³e przedmioty czasowo magiczna moc±, naprawiaæ uszkodzone twory (w tym „Wykutych przez Wojnê” – Warforged – nowa rasa w Eberron), zmieniæ dzia³anie istniej±cych magicznych przedmiotów, tworów i przedmiotów ze smoczych ³usek (skorup). Maj± oni ograniczon± listê swoich w³asnych czaropodobnych umiejêtno¶ci, które mog± zastosowaæ do przedmiotów i mog± równie¿ wykorzystywaæ czary innych klas postaci. Magia Twórców nie jest ani magi± wtajemniczeñ ani objawieñ i nie s± oni ograniczeni tym podzia³em. Ich symbolem jest magia w swej najbardziej abstrakcyjnej, najczystszej postaci. <br />Charakter: Twórcy najczê¶ciej maja neutralny charakter. Bardziej interesuj± siê swoja prac± ni¿ jej moralnymi implikacjami. Oczywi¶cie niektórzy Twórcy tworz± magiczne przedmioty dla wspólnego dobra, podczas gdy inni tworz± straszliw±, destrukcyjn± potêgê. <br />Religia: Niektórzy Twórcy czcz± boga Onatara, pana ognia i ku¼ni. Wielu innych jest zbyt zajêtych poznawaniem magii – w tym magii wtajemniczeñ – aby przejmowaæ siê bogami, którzy mog± ale nie musz± byæ jej ¼ród³em. <br />Pochodzenie: Tak jak czarodzieje, Twórcy ucz± siê swego rzemios³a przez d³ugie lata ciê¿kich studiów. Miedzy Twórcami istnieje silne poczucie wiêzi, postrzegaj± innych Twórców jako swych kamratów lub rywali. Rywalizacja mo¿e przyj±æ przyjacielsk± formê, gdy próbuj± przechwalaæ siê swymi osi±gniêciami ale mo¿e równie¿ staæ siê ¶miertelna, gdy zaczynaj± wysy³aæ za sob± twory zabójców. <br />Rasy: Twórcami s± najczê¶ciej ludzie, którym brakuje naturalnego przywi±zania do estetyki magii, tak jak jest w przypadku elfów lub drygu do szczególnej ekspresji magii jak u gnomów. Analityczne umys³y ludzi sprawiaj±, ¿e s± oni lepiej przygotowani do zadañ Twórcy polegaj±cych na redukowaniu magii do jej podstawowych komponentów i ponownego ich sk³adania w zupe³nie nowej formie. <br />Twórcami bywaj± równie¿ „Wykuci przez Wojnê” – Warforged. Przyci±ga ich mo¿liwo¶æ tworzenia innych tworów (np. Golemów). <br />Krasnoludowie i gnomowie ze swymi umiejêtno¶ciami w zwyk³ym rzemio¶le sprawdzaj± siê równie¿ jako Twórcy w rzemio¶le magicznym. <br />Nizio³ki, elfy, pó³elfy, pó³orki, kalashtar (nowa rasa), shifers (nowa rasa), changelings (nowa rasa) nie maja tradycji w tej profesji i generalnie wybieraj± inne ¶cie¿ki magii. <br />Inne klasy: Twórcy najlepiej sprawdzaj± siê magicznie wspieraj±c inne klasy postaci, chocia¿ s± wszechstronni ich talent to g³ównie wzmacnianie przedmiotów – broni, zbroi, ró¿d¿ek i innego sprzêtu – u¿ywanych przez wszystkich cz³onków podró¿uj±cej dru¿yny. O ka¿dym z nich my¶l± jako o komponencie wiêkszej maszyny, dopinguj±c wspó³prace w dru¿ynie i czasem przedstawiaj±c strategie i taktykê dziêki swemu unikalnemu umys³owi. <br />Zadania: Twórcy spe³niaj± wiele zadañ w typowej dru¿ynie, s± one zwi±zane z magicznymi przedmiotami i elastyczno¶ci± w ich u¿ywaniu i tworzeniu. Choæ s± oni ca³kiem nie¼li w walce to niewielu z nich walczy w pierwszej linii. W dru¿ynie, w której np. nie ma druida Twórca mo¿e u¿ywaæ lub zapisywaæ zwoje z czarem korowa skóra lub nosiæ magiczny kij (staff of the woodlands). <br />Informacje o zasadach gry:........cdn...kiedy¶ <br /> :mad: <br /> <br /> <br />?ród³o: Dragon 316 <br /> <br /> <br />Shemov & Xeratus

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości