Dosc klasycznym tematem opowiesci w Magu powinien byc demon, ktory wyrwal sie na wolnosc dzieki niefrasobliwemu uzyciu magii przez Czyniacego. Zaczyna sie on panoszyc po naszym settingu, a postaci musza go sprzatnac. Ot, standart.
Sprobujmy sobie to wyobrazic od strony mechanicznej. Pominmy juz fakt, ze jakis Mag faktycznie sobie pozwolil na wypuszczenie tego demona - zalozmy, ze test na paradoks dal jakis oblednie wysoki wynik. Malo prawdopodobne, ale mozliwe. Demon jest. Niech dodatkowo zarznie maga, ktory go przyzwal i zaczyna hulac. Hula sobie godzinke, dwie, no moze dobe - a potem siup, do Otchlani z powrotem. Z opowiesci nici.
Tabelka czasu trwania paradoksu jest IMHO smieszna. Paradoksy trwaja krotko i wlasciwie nie maja czasu zrobic nic brzydkiego. Przed manifestacja najlepiej uciekac, bo i tak ja otchlan wciagnie. By uzyskac cos trwalego, co moze nabruzdzic graczom, ktos musi miec Madrosc rowna 1 albo najlepiej 0. Rzadko trafiaja sie az takie bydlaki, coby mogly generowac fajne efekty fabularne.
Najlatwiejszym sposobem jest zsuniecie tabelki w dol i zwiekszenie czasu trwania paradoksu. Ale to jest brutalne, malo eleganckie i generalnie ssie, bo to okrutny dryf. Zamiast tego chcialbym zaproponowac rozszerzenie zasad - WW moze, to i ja tez
Pokaze na przykladzie. Niech trwa sobie bitwa magiczna. W efekcie jednego z zaklec ktos szaleje - ot, nic zlego, za godzine przejdzie, bo mial Madrosc na 5. Jednak ktos inny rowniez lapie paradoksc i znowu pojawia sie szalenstwo. Tutaj nieco rozszerzamy dzialanie - oprocz tego, ze pojawia sie nowe, stare zwieksza swoj czas dzialania. Zmienia na taki, ktory bylby efektem Madrosci o jeden mniejszej. Innymi slowy pierwsze szalenstwo (wygenerowane przez Maga o madrosci 5) bedzie trwac teraz 2 godziny, zamiast jednej sceny. A jesli jeszcze ktos wygeneruje trzeci taki paradoks, to pierwsze bedzie trwac 12 godzin, a drugie ssunie sie tez o kropke madrosci w dol. W efekcie pojawia sie trwajace w nieskonczonosc manifestacje, anomalie i nawet pietna, ktore beda mogly w koncu uprzykrzyc nieco magom zycie i generowac calkiem fajne efekty fabularne.