Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Elfi Dualista 3.5 *

pt lis 24, 2006 7:40 pm

Elfi Dualista
Dualiści to elfi poprzednicy magów specjalistów z obecnych Krain. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie, z wyłączeniem wszystkich innych odmian Sztuki. Badają i wykorzystują właściwości przeciwstawnych magicznych sił. Obecnie można ich znaleźć tylko w Cormanthyrze, Everesce i Evermeet.

Dualistami zostają magowie, którzy skupiają się tylko na jednej szkole i nie chcą porzucać jej przeciwności. Zarazem muszą być świadomi, że taki wybór oznacza dla nich rezygnację ze wszystkich pozostałych ścieżek. Bycie dualistą oznacza konieczność doskonałego opanowania zaklęć z wybranych szkół, co czyni z tych magów zabójczych przeciwników.

Magia to dla dualisty zbiór dynamicznych, przeciwnych sobie i cyklicznych sił, których opanowanie polega na odpowiednim manipulowaniu opozycyjnymi wobec siebie typami Sztuki. Co więcej pojmowanie to jest na tyle silne, że wielu stara się rozciągnąć je także na innych użytkowników czarów.

By pokazać podstawy magii dualistów należy przyjrzeć się bliżej poszczególnym specjalizacjom:

* Alurakar widzi świat jako mieszankę zmiennych i stałych (zwanych tarczami), a magia to po prostu dodanie ruchu do Osnowy lub wzmocnienie jej za pomocą formy.
* Dijakkar patrzy na Splot jako Wielki Tunel łączący Toril z innymi planami, który wykorzystuje wyciągając z niego efemeryczne myśli lub rzeczy.
* Encikkar postrzega Osnowę jako żywą moc lub zbiór mocy, które wykorzystuje poprzez przemieszczanie ich w przedmiocie lub przestrzeni.
* Nelluonkkar traktuje natomiast magię jako swego rodzaju welon. Dla niego granica między życiem i śmiercią nie różni się od zasłony iluzji; obie są równym stanem materii i energii, a nadanie im odpowiedniego kształtu umożliwia rzucenie zaklęcia.


Wybrane szkoły magii mają duży wpływ na osobowość dualistów. Nelluonkkar są przebiegli i agresywni, oszukują i czekają na moment słabości innych. Alurakar są wyniośli i twardzi, chętnie zmieniając otoczenie według swych zachcianek. Dijakkar są przebiegłymi mistrzami przewidywania i planowania, skupionymi przede wszystkim na wiedzy. Encikkar to natomiast urodzeni manipulatorzy, plotący sieci intryg i zmieniający zdanie zależnie od sytuacji oraz własnych korzyści.

Ale oczywiście, nikt nie mówi, że dualiści są źli! Większość z tych, którzy żyli w Myth Drannor miała charakter dobry lub neutralny. Dla przykładu, neutralny dobry encikkar używa swojej mocy, by niszczyć złe stworzenia zagrażające innym; praworządny neutralny dijakkar poświęca się gromadzeniu wiedzy o sojusznikach i wrogach; chaotyczny dobry alurakar używa zaklęć, by zmieniać świat na lepsze; a chaotyczny neutralny nelluonkkar dzięki zaklęciom zdobywa to, czego akurat pragnie, nie siejąc przy tym niekontrolowanego zniszczenia i zła.

Natomiast nelluonkkar o złym charakterze używa swych zaklęć, by łudzić, mamić i zabijać dla swych właśnych celów. Encikkar o takim nastawieniu jest żywą burzą zemsty, natomiast dijakkar nasyła przyzwanych zabójców na swoich wrogów zlokalizowanych wcześniej odpowiednimi zaklęciami. Zły alurakar manipuluje i niszczy by osiągnąć swoje cele.

Do takiego rozumienia magii potrzebna jest elfia bliskość ze Splotem, więc najlepiej w roli dualistów sprawdzają się przedstawiciele Pięknego Ludu. Jednak nie jest to klasa ograniczona tylko do nich. Gnomy mogą zostać nelluonkkarami ze względu na przyrodzoną im bliskość iluzji.

W starożytnym Myth Drannor najczęściej spotykanymi dualistami byli ci bardziej nastawieni na walkę – encikkarowie i alurakarowie, a w mniejszym stopniu dijakkarowie. Najmniej było natomiast nelluonkkarów.

Miasto Pieśni było zresztą ojczyzną wielu dualistów, choć sama ich sztuka i koncepcja połączenia dwóch szkół jest znacznie starsza i pochodzi być może z czasów starożytnego Aryvandaaru. Podczas upadku Myth Drannor w 714 RD zginęło wielu dualistów, a pamięć o nich i ich magii przechowali nieliczni, którzy ocaleli. Obecnie duali są bardzo rzadcy. Można ich znaleźć tylko w typowo elfich społecznościach, gdzie żyją potomkowie domów z Myth Drannor. Evereska, Evermeet i Cormanthyr to trzy rejony, w których najłatwiej jest spotkać przedstawicieli tej klasy. Tradycja nelluonkkar wśród gnomów wyginęła właściwie wraz z upadkiem miasta, w którym żyli i ćwiczyli.

Czarodzieje dualiści wśród elfów to w większości ci, którym brakuje poświęcenia, by podążyć drogą wysokiego maga. Inne spojrzenie na magię powoduje czasem starcia pomiędzy przedstawicielami jednej i drugiej klasy, choć nie są one zbyt ostre, jako że wszystkie elfy mają wrodzoną bliskość Splotu. Zdarzają się jednak tacy, którzy z przekonania poświęcają się całkowicie sztuce dualizmu.

Elfi dualiści pełnią podobną rolę, co zwykli magowie. Nie cieszą się jednak takim poważaniem, jak Selu’Taar, wysocy magowie Pięknego Ludu. Niektórzy trochę nimi pogardzają, z racji ich specjalizacji i "wąskiego myślenia", uważając, że upodabniają się w tym do ludzi i innych N’Tel’Quess, którzy nie potrafią docenić piękna całości.
Koncepcja dualizmu nie wymaga wielu lat nauki ani posiadania dobrze wyszkolonego mistrza. Niejeden zdolny przedstawiciel tej profesji z obecnych czasów jest samoukiem, ponieważ nauczyciele albo zginęli w Cormanthyrze przed stuleciami, albo są już zbyt blisko Arvandoru i nie pragną uczyć młodych. Inaczej było w dawnym Myth Drannor gdzie dualiści cieszyli się dużym poważaniem, posiadali wielu mistrzów, a niejeden młody był strażnikiem miasta.

Kości Wytrzymałości: k4
Wymagania: Rasa: elf, półelf (lub gnom – tylko nelluonkkar)
Czary: Może rzucać czary wtajemniczeń 3. Poziomu
Umiejętności: Czarostwo ranga 6, Koncentracja ranga 4
Atuty: Zogniskowanie czaru (dwie przeciwne szkoły), jeden atut metamagiczny

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe elfiego dualisty (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Rzemiosło (Int), Wiedza (każda umiejętność brana osobno) (Int), Zawód (Rzt)
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu
Zdolności klasowe
Biegłość w broni i zbroi: Elfi dualiści są biegli w lekkiej zbroi.
Dualizm: Dualista musi wybrać jedną z czterech dostępnych par szkół. Nie może używać czarów z innych szkół. Jedynymi wyjątkami od tego są wykrycie magii i czytanie magii. Dualista dostaje jeden dodatkowy czar na dzień (który musi być z jednej z dwóch wybranych szkół). Dostaje premię +2 do Czarostwa przy uczeniu się nowego czaru z wybranych szkół. Kiedy zdobywa nowy poziom, dostaje dwa czary (po 1 z każdej szkoły) do wpisania do księgi czarów. Dualista dostaje +1 do ST rzutów obronnych i testów poziomu rzucającego przy pokonywaniu odporności na czary.

  • Alurakar: Odpychanie, Transmutacja
  • Dijakkar: Przyzywanie, Wieszczenie
  • Encikkar: Zaklinanie, Wywoływanie
  • Nelluonkkar: Iluzja, Nekromancja

Obrona dualisty: Dodaj tę wartość do rzutów obronnych dualisty przeciw czarom z jego wybranych szkół.
Potęga czaru: Dodaj tę wartość do ST rzutów obronnych przeciw czarom i testów poziomu rzucającego przy pokonywaniu odporności na czary. Kumuluje się z innymi potęgami czaru z innych źródeł.
Premiowy atut: Dualista może wybrać atut tworzenia przedmiotów, metamagiczny, lub Mistrzostwo w czarach.
Wzmocnienie szkoły: Na 10tym poziomie, dualista zdobywa premie do cech podane poniżej:
  • Alurakar: Int, Rzt, Zr +2
  • Dijakkar: Int, Rzt, Cha +2
  • Encikkar: Int, Cha, Kon +2
  • Nelluonkkar: Int, Rzt, Zr +2

[table][td]Poziom[/td][td]Atak[/td][td]Wytrw[/td][td]Ref[/td][td]Wola[/td][td]Specjalne[/td][td]Czary[/td][tr][td]1[/td][td]0[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]Dualizm, obrona dualisty +1 [/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]3[/td][td]Potęga czaru +1[/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]3[/td][td]Obrona dualisty +2[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]4[/td][td]Potęga czaru +2 Poprawione zogniskowanie czaru (dwie wybrane szkoły) [/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]4[/td][td]Atut premiowy[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]5[/td][td]Potęga czaru +3[/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]5[/td][td]Obrona dualisty +3, Poprawione kontrczarowanie[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]6[/td][td]Potęga czaru +4 [/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]6[/td][td]Obrona dualisty +4[/td][td]Obecna klasa +1[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]7[/td][td]Potęga czaru +5, Wzmocnienie szkoły[/td][td]-[/td][/tr][/table]

Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Elfi dualista biegle posługuje się lekki pancerzem.
Czary na dzień/znane czary: Co każdy poziom (z wyjątkiem 10) w tej klasie prestiżowej dualista zyskuje zaklęcia (czary na dzień lub znane, zależnie od sytuacji), tak jakby awansował na kolejny poziom klasy pozwalającej rzucać czary wtajemniczeń, za sprawą której mógł rzucać zaklęcia 3. poziomu, zanim zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie, z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę, za sprawą której rzucał zaklęcia wtajemniczeń 3. poziomu zanim został dualistą, musi zadecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary na dzień (lub znane).
Dualizm: Dualista musi wybrać jedną z czterech dostępnych par szkół. Nie może używać czarów z innych szkół, poza już znanymi. Jedynymi wyjątkami od tego są wykrycie magii i czytanie magii. Dualista dostaje jeden dodatkowy czar na dzień (który musi być z jednej z dwóch wybranych szkół). Dostaje premię +2 do Czarostwa przy uczeniu się nowego czaru z wybranych szkół. Kiedy zdobywa nowy poziom, dostaje dwa czary (po 1 z każdej szkoły) do wpisania do księgi czarów. Dualista dostaje +1 do ST rzutów obronnych i testów poziomu rzucającego przy pokonywaniu odporności na czary.
Alurakar: Odrzucenie, Przemiany
Dijakkar: Przywołanie, Poznanie
Encikkar: Oczarowanie, Wywoływanie
Nelluonkkar: Iluzja, Nekromancja

Obrona dualisty: Dodaj tę wartość do rzutów obronnych dualisty przeciw czarom z jego wybranych szkół.
Potęga czaru: Zdolność ta zwiększa efektywny poziom czarującego o +1 (tylko na potrzeby określania zmiennych oraz testów poziomu czarującego), jej efekty się kumulują.
Ulepszone skupienie na czarze: Na 4 poziomie dualista otrzymuje ten atut jako premiowy w stosunku do szkół należących do jego ścieżki.
Premiowy atut: Dualista może wybrać dowolny aut metamagiczny, tworzenia przedmiotów lub mistrzostwa w czarach.
Ulepszone kontrczarowanie: Na 7 poziomie dualista otrzymuje ulepszone kontrczarowanie jako atut premiowy, nawet jeśli nie spełnia wymagań.
Wzmocnienie szkoły: Na 10tym poziomie, dualista zdobywa premie do cech podane poniżej:
Alurakar: Int, Rzt, Zr +2
Dijakkar: Int, Rzt, Cha +2
Encikkar: Int, Cha, Kon +2
Nelluonkkar: Int, Rzt, Zr +2


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Znani dualiści z Myth Drannor:
Bialaer Erkowe PD księżycowy elf mężczyzna Czar 5/dualista 2 (alurakar)
Martainn Aelasar PN księżycowy elf kobieta Czar 12/dualista 10 (alurakar)
Pywaln Miritar PD złoty elf mężczyzna Czar 5/dualista 6 (alurakar)
Sim Uilleam CD gnom mężczyzna Czar 7/dualista 10 (nelluonkkar)
Conall Maerdrym NZ księżycowy elf mężczyzna Czar 5/dualista 2 (nelluonkkar)
Lady Suonais Camusiil N złoty elf kobieta Czar 5/dualista 10 (dijakkar)
Talanashta Haevault PD złoty elf Czar 11/dualista 10 (dijakkar)
Braich „Ognisty Język” NZ pół-elf mężczyzna Czar 8/dualista 10 (encikkar)
Joylith „Hurlbolts” Dlanyr N pół-elf kobieta Czar 5/dualista 4 (encikkar)
Unae Audark PD księżycowy elf kobieta Czar 5/dualista 7 (encikkar)
Braern Haevault PD złoty elf m Czar 5/dualista 8 (encikkar)

Przykładowy BN:
Unae Audark: kobieta księżycowy elf Czar 5/dualista 7 (encikkar); SW 12; średni humanoid, KW 5k4+5 plus 7k4+7; pw 30; Szyb 9 m; Init +3, KP 19 (dotyk 12, nieprzygotowany 16); Atak +6 wręcz (cormanthyrskie elfie ostrze, 1k8+1/17-20/x2) lub +8 dystansowy (łuk krótki, 1k6/x3); SA potęga czaru +3, obrona dualisty +3, zdolności dualisty; SC cechy elfa; Char PD, MRO Wytrw +4 Ref +6 Wola +10; S 10 Zr 14 Kon 13 Int 15 Mąd 8 Cha 12.
Umiejętności i atuty: Czarostwo 15 rang, Koncentracja 15 rang, Wiedza (szlachta i władcy) 12 rang, Wiedza (tajemna) 15 rang, Blefowanie 7 rang, Zbieranie informacji 7 rang, Dyplomacja 5 rang; Zogniskowanie czaru (zaklinanie), Zogniskowanie czaru (wywoływanie), Unieruchomienie czaru, Żelazna wola, Stworzenie różdżki, Przenikanie czaru, Maksymalizacja czaru.
Czary na dzień: 4/5/5/5/3/3/2; ST 20 + poziom czaru, poziom rzucającego 12. 0 – czytanie magii, wykrycie magii, raca, oszołomienie; 1 – zauroczenie osoby, magiczny pocisk x2, uśpienie, fala mocy; 2 - zapłon x2, ohydny śmiech Tashy, Geedla elektryczna pętla, unieruchomiony magiczny pocisk; 3 – błyskwica, sugestia, wstrzymanie osoby, kula ognista x2; 4 – Tirumaela kule energii, zakłopotanie, zmaksymalizowany magiczny pocisk; 5 – stożek zimna, dominacja nad osobą, zmaksymalizowany zapłon; 6 – łańcuch błyskawic, masowa sugestia.
Księga czarów: 0 – wszystkie; 1 – dryfujący fysk Tensera, hipnoza, uśpienie, zauroczenie osoby, fala mocy [Mag], huk Horizikaula [Mag], magiczny pocisk; 2 – ciemność, ohydny śmiech Tashy, zapłon [Mag], Geedla elektryczna pętla [Mag]; 3 – błyskawica, sugestia, wstrzymanie osoby, kula ognista; 4 – burza lodowa, zakłopotanie, zauroczenie potwora, Tirumaela kule energii [Mag]; 5 – posłanie, dominacja nad osobą, stożek zimna, piorun kulisty [Mag]; 6 – ewentualność, geas/ poszukiwanie, masowa sugestia, łańcuch błyskawic.
Ekwipunek: koszulka kolcza z mithrilu, cormanthyrskie elfie ostrze [Mag], kiira [Mag], buty elfów, płaszcz elfów, pierścień ochrony +1, amulet naturalnego pancerza +1, różdżka magicznego pocisku (2. poziom), eliksir leczenia średnich ran, zwój zapłonu, 2 eliksiry leczenia lekkich ran, łuk krótki + strzały (100).
Ostatnio zmieniony śr gru 08, 2010 11:58 am przez Zireael, łącznie zmieniany 8 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

sob lis 25, 2006 5:09 pm

Kolejna trochę ciekawa, ale niebywale przegięta klasa. Specjalisya rzucający zaklęcia tylko z dwóch szkół, ale za to wymiatający nimi wszystko i wszystkich ? Raj dla powergamerów [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] <br /><br />Natomiast sam pomysł połączenia przeciwstawnych szkół bardzo mi się podoba. Historia i Fabula też by się jednak przydała. <br />A sama klasa wręcz POTWORNIE przegięta. Nawet czerwony czarodziej nie jest taki silny.<br />
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

ndz lis 26, 2006 1:47 am

A skoro już mowa o czerwonych magach to mam wrażenie, że Zireael trzymała ich opis pod ręką w czasie tworzenia tej prestiżówki.<br /><br />1)<br />
Skupia się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie
<br />
Alurakar: Odpychanie, Transmutacja<br />Dijakkar: Przyzywanie, Wieszczenie<br />Encikkar: Zaklinanie, Wywoływanie<br />Nelluonkkar: Iluzja, Nekromancja
<br />Jak dla mnie to powinno być<br />1)Przyzywanie, Odpychanie<br />2)Iluzje, Poznania<br />3)Zaklinania, wywołania<br />4)Transmutacja,Nekromancja<br /><br />2)<br />Czy premie ze wzmocnienia szkoły są nienazwane czy jakieś inne? Skąd pochodzi ta premia? Swoją drogą potwornie silne, a nazwa nie bardzo oddaje ideę tej zdolności. Dobrze by natomiast pasowało tu wzmocnione zogniskowanie czaru (dla szkół specjalizacji) które dualista otrzymuje na 4 poz.<br /><br />3)<br />
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu
<br />Normalnie klasy czarujące dostają 2+ mod z int. Myślę że należy to przyciąć.<br /><br />4)<br />
Biegłość w broni i zbroi: Elfi dualiści są biegli w lekkiej zbroi.
<br />Dlaczego. Skoro są 100% spellcasterami wtajemniczeń to nie powinni otrzymywać dodatkowych biegłości. <br /><br /><br />Sama klasa wydaje mi się wręcz stworzona pod zaklinacza skoncentrowanego na wywołaniach. <br />
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pn lis 27, 2006 12:51 pm

A na WOtC (przed dodaniem zdolności czaropodobnych) twierdzili że za słabe... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] <br />Szkoły pochodzą z Cormanthyr, jest to po prostu przełożenie tego co tam jest na 3 e.<br />Opierałam się trochę na czerwonym magu, to prawda. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] <br />Wzmocnienie szkoły wzięło się z przegiętych wymagań cech do klasy w 2 ed.<br />Proszę o konkretne rady, to moja pierwsza próba w kwestii tworzenia klas.<br />A biegłość w lekkich zbrojach jest tam po to, żeby mógł nosić np. elfią kolczugę czy koszulkę kolczą.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

pn lis 27, 2006 3:54 pm

Zgadzam się z ArOnem, że klasa jest zdecydowanie zbyt silna. Fabularnie może być ciekawa (aczkolwiek to da się stwierdzić dopiero gdy dodasz rozbudowany opis), ale mechanika wymaga poprawek.<br /><br />Generalnie, klasa nie powinna dawać niczego za darmo. Nie wymagasz żadnych zbędnych atutów czy umiejętności (wszystko, czego wymagasz, mag weźmie chętnie także nie wybierając tej klasy), więc to, co dajesz, nie powinno być mocniejsze niż zdolności czystego czarodzieja. Tymczasem dajesz pełny rozwój czarowania i mnóstwo innnych rzeczy.<br /><br />Najprostszym, moim zdaniem, sposobem uczynienia tej klasy grywalną jest zredukowanie jej rozwoju czarów o 3-4 poziomy (wiem, że to dużo, ale zdolności są naprawdę mocne). Utrata rozwoju czarów na 1, 4, 7 i 10 poziomie uczyni klasę zrównoważoną (być może wystarczy 1, 5 i 9, ale co bardziej wyczuleni na przepaki MG będą protestować).
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn lis 27, 2006 10:31 pm

Popieram, ja bym na przykład zdecydowanie protestował :wink:. Dobrze zdaję sobie sprawę, że w edycji 3.0 szereg prestiżówek (Czerwony Mag i Adept Cienia chociażby) pozwalał wyciągać nieziemskie ST czarów z co najmniej jednej szkoły. Wymienione przeze mnie PrClasses miały jednak wyjątkowo wyśrubowane - przede wszystkim pod względem fabularnym, wymagania. W wypadku Dualisty steenan wyjaśnił już, że wejść jest tutaj zdecydowanie zbyt łatwo i przyjemnie.<br /><br />Samo podbijanie ST czarów z dwóch szkół to jest już bardzo mocna zdolność. Gdy zerkam jednak na rozpiskę, w której aż roi się od zapisków tego, co postać dostaje na każdym poziomie tej klasy, to widzę, że coś tu jest nie tak. Domyślam się, że myślałaś, iż wykluczenie możliwości korzystania ze wszystkich szkół prócz dwóch to poważne obostrzenie, które usprawiedliwia tę ilość bonusów? popatrz jednak, że:
  • Adept Cienia i Czerwony Czarodziej również mieli pewne obostrzenia do używania czarów z innych szkół (a ilość zyskiwanych specjalnych zdolności była bądź co bądź mniejsza); w praktyce przedstawiciel każdej z tych klas skutecznie posługiwał się czarami z około 3 szkół.</li>
  • Dla zaklinacza, który i tak zna ograniczoną liczbę zaklęć, ograniczenie do dwóch szkół może być naprawdę mało odczuwalne.</li>
  • Wreszcie, zanim postać wejdzie na tę prestiżówkę, może z powodzeniem nauczyć się najpotrzebnejszych jej czarów ze szkół, które będą dla niej w przyszłości zakazane. Ja bym nawet wszedł na tę klasę nieco później, żeby ze spokojem nauczyć się bardzo przydatnych wymiarowych drzwi jeszcze zanim wybrałbym niezwykle potężną kombinację w specjalizowaniu się w zaklianiu i wywoływaniu :wink: .</li>
Poprawione zogniskowanie czaru (dwie wybrane szkoły)
<br />A co, jeśli na tym poziomie postać już będzie miała poprawione zogniskowanie dla obu szkół?<br /><br />Zatem w celu zrównoważenia klasy przychylam się do sugestii steenana. Dodatkowo proponuję rozważenie zmniejszenia punktów umiejętności do 2/poziom, usunięcia paru atutów zyskiwanych po drodze oraz paru zdolności czaropodobnych (czy co to w ogóle jest - nigdzie nie widzę opisu) z wyjątkiem ochrony przed prawem, która jest jak dla mnie bardzo klimatyczna.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

wt lis 28, 2006 7:27 pm

Moim zdaniem wycięcie 4 poziomów czarowania i ograniczenie klasy pod innymi względami było by już przesadą, wtedy stałaby się słabsza od zwyczajnego czarodzieja. <br />Utrata 3 poziomów czarów i korekty sugerowane przez Agnostosa odpowiadaja mniej-więcej utracie 4 bez innych zmian i daje klasę dobrze zrównoważoną.<br /><br />Niezależnie od tego, nadal czekam na odrobinę opisu fabularnego.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pn gru 25, 2006 7:17 pm

W C:EoE też nie ma opisu fabularnego, to skąd wam wytrzasnę?!<br />Poprawiono trochę tabelkę zgodnie z radami steenana i Agnostosa.<br />Jakieś uwagi?
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn gru 25, 2006 7:35 pm

W C:EoE też nie ma opisu fabularnego, to skąd wam wytrzasnę?!
<br />Z głowy :wink: ?<br /><br />Słowo klucz: wyobraźnia.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pn kwie 21, 2008 8:18 am

Jakieś komentarze? Opis fabularny spróbuję dorzucić, ostatnio odkopałam C:EoE i Fall of Myth Drannor.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

śr kwie 23, 2008 8:23 pm

[post skasowany]
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 7:01 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

ndz lip 20, 2008 8:33 pm

Są jakieś komentarze? Chętnie bym się dowiedziała co sądzicie o tym opisie fabularnym.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt sie 15, 2008 12:24 am

Przeglądając ostatnio forum w poszukiwaniu ciekawych prac do skomentowania trafiłem na tą klasę. Jako, że lubię tak elfy jak i Zapomniane Krainy pozwolę sobie powiedzieć kilka słów.

Fabuła.
Sama koncepcja klasy jest bardzo fajna i klimatyczna. Pomysł rozwinięcia tego co napisano w drugiej edycji uważam za bardzo trafiony. Zdecydowanie jest to ciekawa alternatywa dla elfiego czarodzieja, którego chcielibyśmy zbudować troche inaczej. Za to należy się kilka plusów.
Niestety samo przedstawienie klasy w opisie fabularnym prezentuje się gorzej. Nie do końca potrzebne wydają się dość długie opisy każdej odmiany (i to do tego zdublowane). Spokojnie można je ograniczyć do jednego zdania na każde a zamiast tego więcej napisać o samej idei "duelizmu". Przydałyby się też jakieś informacje skąd wzięła się taka forma magii, czy wciąż jest uprawiana (a jeśli tak to jak liczna jest grupa jej użytkowników), jakie znaczenie mają tacy magowie w elfickich społeczeństwach. To wydaje mi się ciekawsze niż opisywanie w jaki sposób poszczególne szkoły walczą z wrogami.
Pochwalić za to mogę wypisanie przedstawicieli, choć skoro już ich zamieściłaś to dobrze byłoby w ich rozpiskach poziomowych uwzględnić Twoją klasę. Może warto byłoby też opisać jakiegoś przykładowego BN-a nieco szerzej? Coś na wzór tego co widzieliśmy np. w "Lśniącym Południu".
Jeśli chodzi o stylistykę to nie jest źle, ale warto byłoby przeczytać pracę 2 albo 3 razy i wyłapać co większe babole językowe oraz wygładzić całość.

Mechanika.
Strona techniczna pracy ma już dwa lata i nie wiem czy jest jeszcze sens ją komentować. Jeśli będzie jednak taka wola wypowiem się także na temat mechaniki.

Podsumowując dostajemy klasę z fajnym pomysłem, niezłym klimatem i sporym potencjałem. Niestety nie do końca trafiony dobór elementów w opisie fabularnym psuje troche ten obraz. Ocena końcowa (jak na razie) 3+/6 w tutejszej skali ocen - średnia robota.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

śr wrz 03, 2008 6:53 pm

Ok. Dzięki za uwagi, poprawię. Gdyby jeszcze coś nt. mechaniki, bo jak zauważyłeś robiłam ją dawno...
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

śr wrz 03, 2008 8:55 pm

Zazdroszczę pomysłu. Serio.

Co do opisu - pozwolę sobie edytować fragment (za dużo przecinków, stylistyka tu i ówdzie podupada):

"Magia dla dualisty jest dynamiczną, cykliczną siłą mającą swoje dokładne przeciwieństwo, a samo czarodziejstwo to manipulacja skłonna pogodzić obie, na pozór skrajne, moce.

Teorie magii dualistów:

Alurakar widzi świat jako zmiany i tarcze (zmiany, ochronę), a magia to po prostu dodanie ruchu lub formy do Osnowy lub wzmocnienie jej.

Dijakkar patrzy na magię i Osnowę jako Wielki Tunel łączący Toril z innymi planami; po prostu wyciąga efemeryczne myśli lub materię przez Wielki Tunel.

Encikkar dzierży Osnowę jako żywą moc (lub parę mocy), dzięki której (którym) jest w stanie zapanować nad istotą lub przedmiotem (zaklinanie) albo wpłynąć na rzeczywistość w nieco bardziej bezpośredni sposób (wywoływanie).

Nelluonkkar widzi Osnowę i jej magię jako nie więcej, niż zasłonę. Dla niego zasłona między życiem i śmiercią nie różni się od zasłony iluzji: obie są równym stanem materii i przestrzeni, a kształt i energia w zasłonie powodują użycie magii."

Od siebie jeszcze dodam, że warto popracować nad uczytelnieniem pracy (pogrubienia, kursywy itp.) oraz przeredagowaniem tekstu. Na mechanice się nie znam, ale zawierzyłbym Agnostosowi i Steenanowi

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

śr wrz 03, 2008 8:58 pm

Zireael pisze:
Zazdroszczę pomysłu. Serio.

Pomysł rzeczywiście dobry - tyle że nie jest autorskim wymysłem Zireaela, a konwersją klasy z 2 ed. Bodajże z Cormathyr: Empire of Elves.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt wrz 05, 2008 7:03 pm

Dopisano opis fabularny od razu pod klasą, z paroma poprawkami. Na wytłuszczenia, pogrubienia na razie nie mam czasu, może później...
I możecie podziwiać Unae Audark w wersji 3.0 ed.
Klasa, jak i postacie, pochodzą z Cormanthyr: Empire of Elves (to nt. poprzednich notek).
 
Awatar użytkownika
One Eye Always Open
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 6:30 pm

pt wrz 05, 2008 7:43 pm

Ciekawe rzeczy się tworzą na tym forum, aż się cieszę że tu trafiłam.

Straaasznie się napracowałeś, mi by się nie chciało :wink:. Nie rozumiem premii do atrybutów, są dawane "od tak sobie". Całość była by wystarczająco mocna bez nich, tak sądzę...

Pomysł rzeczywiście dobry - tyle że nie jest autorskim wymysłem Zireaela, a konwersją klasy z 2 ed. Bodajże z Cormathyr: Empire of Elves.


2 edycja? AD&D? Ktoś w to jeszcze gra? :lol: :lol: :lol:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

sob wrz 06, 2008 7:06 pm

Nikt nie gra w 2. ed., ale można wyszperać ciekawe rzeczy...
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob wrz 06, 2008 8:25 pm

Zgodnie z obietnicą kilka słów na temat mechaniki oraz poprawionej wersji klasy. Przepraszam, że dopiero teraz, ale w ostatnich dniach priorytet miały prace na Konkurs(ik). Niemniej przejdźmy do rzeczy:

Fabuła.
Poprawiona wersja wygląda znacznie lepiej. Cieszą dodane informacje na temat historii, obecnego statusu duelistów, postrzegania ich przez resztę elfiego społeczeństwa. Plus także za używanie elfickich nazw - niby bajer, ale klimat tworzy. Miłym akcentem jest też poprawienie rozpisek poziomowych i przykładowa bohaterka (gdyby jeszcze było tylko dostała kilka słów tła fabularnego to na pewno wprowadziłbym ją u siebie na sesjach). Jednocześnie dobrym posunięciem było wycięcie dokładnej taktyki walki poszczególnych odmian, bez tego frag. praca wiele zyskuje. Mniej jest też literówek i kwiatków stylistycznych.
Ogólnie w obecnej chwili klasa od strony fabularnej prezentuje się bardzo solidnie.

Mechanika.
Od strony mechanicznej klasa jest bardzo solidna. Wymagania dość niskie, ale sama klasa też nie jest zbyt potężna, daje kilka mocnych zdolności, ale przy okazji sporo ograniczeń. W sumie z rzeczy, które bym zmienił to zmniejszył punkty umiejętności do 2 na poziom, mimo wszystko klasy czarodziejskie rzadko mają więcej. Poza tym jest ok, choć warto byłoby popracować nad zapisem (tabelka, pogrubienia, akapity itd.). W wolnej chwili dobrze gdybyś się tym zajęła.

Podsumowując po zmianach klasa bardzo dużo zyskała, a jednocześnie wciąż zachowała klimat swojego drugoedycyjnego odpowiednika. Mnie przekonałaś. Lubię elfy i być może nawet dodam ją do swoich kampanii. Nowa ocena końcowa 4+/6 w tutejszej skali ocen - dobra robota, gratuluję.

Zireael pisze:
Nikt nie gra w 2. ed., ale można wyszperać ciekawe rzeczy...

Rzeczywiście 2 edycja to skarbnica pomysłów. Zresztą wiele osób wciąż w nią gra uważając za lepszą od trójki. Sam czasem mam ochotę wrócić do takiego np. Arcane Age.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

sob gru 06, 2008 11:24 am

Czy są jakieś następne opinie, uwagi?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt sty 30, 2009 1:51 pm

Ponawiam powyższe pytanie.

Może dobrym pomysłem byłoby umieścić tę pracę na stronie Poltera?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

czw lut 26, 2009 3:46 pm

I co? Zero uwag? Czekam na komentarze!
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw lut 26, 2009 5:29 pm

Przy tylu komentarzach ne dziw się, że wszystko zostało już powiedziane :).

No... Prawie wszystko.
Tabela. Jest paskudna. Jeśli nie wiesz jak zrobić taką z prawdziwego zdarzenia, wyślę ci szablon na PW.

Może dobrym pomysłem byłoby umieścić tę pracę na stronie Poltera?

Otrzymałabyś na pewno bardzo szczegółową krytykę, po poprawie ewentualnych błędów pewnie zostanie przyjęta, nie ma powodu by było inaczej, dobra klasa prestiżowa z ładnie zagrzanym miejscem w Krainach.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt lut 27, 2009 8:25 am

Jakbym wiedziała jak zrobić tabelę to bym ją zrobiła.... Podpowiedz, proszę.
Dzięki za odpowiedź w sprawie ew. umieszczenia na stronie.
Edit: Poprawiono tabelę. Wielkie dzięki.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

Elfi Dualista 3.0

pn gru 21, 2009 6:48 pm

Na stronie Poltera, sam wrzucałem. Także sądzę, że nie ma sensu dodawać do spisu ;).
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Elfi Dualista 3.0 *

pn gru 21, 2009 8:18 pm

Jest, bo nie wszyscy korzystają ze strony, na której tak naprawdę niewiele jest (no może prestiży to jest akurat). Acz wcześniej by się jeszcze przydało popoprawiać tabelki :P.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Elfi Dualista 3.0 *

pn gru 21, 2009 9:17 pm

*już to zrobił, niespodzianka*
Osobiście uważam, że klasa jest za słaba - mimo specjalizacji w dwóch szkołach traci 4 CL, a także sześć szkół (!).
Sugerowałbym dodanie magii kręgów (podciągnąć pod wysoką magię elfów), pozwolić na rzucanie podstawowych zaklęć z innych szkół (np. do drugiego poziomu włącznie).
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Elfi Dualista 3.5 *

pn gru 06, 2010 7:16 pm

Ginden pisze:
*już to zrobił, niespodzianka*
Osobiście uważam, że klasa jest za słaba - mimo specjalizacji w dwóch szkołach traci 4 CL, a także sześć szkół (!).
Sugerowałbym dodanie magii kręgów (podciągnąć pod wysoką magię elfów), pozwolić na rzucanie podstawowych zaklęć z innych szkół (np. do drugiego poziomu włącznie).


Jej, musiałam tego posta nie dostrzec. :( :x :x :x
Rzucanie podstawowych zaklęć z innych szkół odpada, dodanie magii kręgów nie było złym pomysłem. Szkoda, że nie zauważyłam tego przed ustalaniem ostatecznej wersji, która poszła na stronę.

Ciekawe, czemu wersja na stronce była tak krytykowana przez jakieś tyldy?
Zi
P.S. Z tego powodu, mimo upływu roku, nadal proszę o ewentualne uwagi.

EDIT: Jak znajdę odrobinę czasu, to zrobię tak, żeby wersja tutaj była identyczna z artykułem.
Ostatnio zmieniony pn gru 06, 2010 7:18 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Mish
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 7:48 pm

Re: Elfi Dualista 3.0 *

wt gru 07, 2010 3:45 pm

Taki mój pomysł - może zwiększ Dualiście BaB na ten 3/4, a KW na k6/k8? To w pewnym stopniu wzmocniłoby na pewno tą klasę, choć nie wiem czy pasuje do twojej wizji takiej postaci.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości