Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Entharowie (entowie) 3.0

ndz sie 03, 2008 4:17 pm

Entharowie (Entowie)
„Dotknij drzewo żelazem, podpal je, zrób dzikiej roślinie cokolwiek, a zobaczysz czym jest nasz gniew”

Bashun Zielonolistny, Najstarszy z Entharów


Powstanie: Entowie to starożytna rasa nie z tego świata. Wiele mileniów temu w świecie Enthar, na jego początku, żyli kami, duchy natury. Wyglądały jak drzewa tego świata i opiekowały się ziemią. Nagle w tym świecie otwarł się portal i weszły do niego drzewce i ludzie. Plemię ludzkie zakładało wioski paląc dziewicze puszcze Enthar. Drzewce zaczęły walkę z kami, o to kto jest potężniejszy. W tej morderczej walce kami poległy. Tylko 12 duchom udało się uciec. Dzięki magii zmienili się w ludzi i żyli między nimi. Z związków kami i ludzi rodzili się pierwsi entharowie. Wyglądali jak drzewa ,lecz widać było rysy twarzy. Ich ręce niczym konary były silne, a nogi niczym pnie wytrzymałe. Za skórę mieli korę, a głowy ich wyglądały jak korony drzew. Entharowie zadomowili się w społeczeństwie ludzi, by po wielu dekadach stworzyć własne. Ci entharowie byli inni. Mniej „drzewni”, a bardziej ludzcy. Wygląd tamtych entharów niczym się nie różni od dzisiejszych. Dawni, bo tak ich nazywają dzisiejsze pokolenia, opiekowali się lasem. Nawet wszczynali wojny z ludźmi o tereny i o lasy. Wiedzieli co to potęga żelaza, lecz rzadko go używali. Nie ścinali drzew by budować domy czy rozpalać ogień. Nie potrzebowali go i nienawidzili go z całego serce. Drzewce, które lata świetności miały za sobą, zauważyły potęgę ludu entharów. Tak samo jak kiedyś kami, tak teraz drzewce zmieszały swą krew z entharami. Tak powstały dzisiejsi entowie. Przenieśli się do dawny ziem drzewców gdzie po dziś dzień mieszkają i żyją.

Opis fizyczny: Entowie mają około 180-190 cm wzrostu. Ważą w okolicach 80 kg. Z wyglądu niewiele różnią się od ludzi. Mają włosy w kolorach liści i igieł, zawsze miękkich i posplatanych jak mech. Mężczyźni mają też brody. Oprócz głowy i twarzy Entowie są pozbawieni jakichkolwiek włosów. Ich skóra jest troszkę grubsza niż skóra człowieka, ma odcień brązowy niekiedy przechodzący nawet w zieleń. Ma ona fakturę podobną do kory młodych drzewek. Oczy Entharów są pozbawione źrenic i tęczówek oraz są w dowolnym odcieniu zielonego. Ubrania noszą takie same jak ludzie, lecz najczęściej w kolorach lasu. Rasa ta nie lubi za bardzo metalu więc ich broń i pancerze posiadają jak najmniej metalu. Enty dojrzewają w okolicy 300 lat i dożywają ponad 3000. Proces starzenia u tej rasy z powodu bliskiego spokrewnienia z kami jest nawet dłuższy niż ten proces u drzew i roślin.

Życie Enthara: Entharowie rodząc się mają około 50 cm wzrostu i ważą trochę powyżej 3kg. Ciążą u nich trwa około 2 lat.. Ich skóra jest prawie biała, włosów jeszcze nie ma, a oczy mają szmaragdowy kolor. Przez najbliższe 5-6 miesięcy jest karmiony mlekiem matki. Potem zaczyna się uczyć chodzić, mówić, itp. Podobnie jak ludzkie dziecko. Przez następne 150 lat przeżywają dzieciństwo. Przez ten cały czas rosną około 70cm. Ten okres podobny jest do 6 pierwszych lat życia człowieka. Wypełniony jest beztroską zabawą. Dla etharskiego dziecka ten okres przemija bardzo szybko. Często jego koledzy zabaw są martwi lub dorośli przez ten czas. Następny okres życia czyli mniej więcej 150 lat to czas nauki. Ta nauka nie podobna jest do nauki ludzkich dzieci. Jest mozolna i polega na pielęgnowaniu drzewa od nasionka. Młodzi tej rasy wtedy też zaczynają długi i gwałtowny okres dorastania (jak na tak długowieczną rasę ten proces jest gwałtowny). Przez ten czas osobniki rosną o około 70cm. W tym czasie też uczą się jak porozumiewać się z roślinami i jak kształtować drewno. Gdzieś w okolicy 290 roku życia rozpoczynają naukę swego przyszłego zawodu. Wtedy też entharowie przechodzą ostatnią fazę rozwoju. Na 300 urodziny organizowane jest jednocześnie wesele danego przedstawiciela tej rasy. Wybrankiem może być człowiek, elf, półelf czy np. driada lub nimfa. Zawsze jest to humanoid lub istota baśniowa mocno związana z lasem. Dlaczego tak wcześnie zawierają małżeństwa? Gdyż tylko 20 lat po osiągnięciu pełnoletności są wstanie się rozmnażać. Z tych związków zawsze „wychodzą” entharowie. Przez następne 100 lat młody ent będzie zapewne podróżował z swą wybranką lub wybrankiem i zacznie wychowywać małego enta. Rasa ta rzadko posiada więcej niż jedno dziecko. Gdzieś w okolicy 1000 roku życia zachodzą pewne zmiany w ciele. Ent zaczyna przypominać drzewca. Dla ludzi, a nawet elfów ten proces jest prawie że niezauważalny. Jedynie istoty o podobnej długości życia np. smoki to zauważają. Ent rośnie 1cm na 10 lat. Pojawiają się gałązki, a skóra zaczyna wyglądać jak kora drzewa. I tak do około 2000 roku życia. Wtedy ten proces przyspiesza i Entowie rosną o 2 cm na 10 lat. Wtedy też zaczynają przeprowadzać proces fotosyntezy i zyskują zdolność do zakorzeniania się i przyjmowania postaci drzewa na życzenie. Po następnym milenium wyglądają jak drzewce i stają się roślinami. Następnie żyją najwyżej 600 lat by zupełnie zmienić się w drzewo. Przez ostatnie lata życia mało się poruszają. Bashun, czyli nastraszy ent ma już 3462 lata i wygląda jak drzewo z twarzą. Niewiadomo gdzie jest ,ale jest pewne że za niedługo stanie się drzewem.

Relacje z innymi rasami:
Ludzie: Z tą rasą Entowie najczęściej żyją. Lubią otwartość i wszechstronność tego ludu. Wiedzą że ludzie mają wiele słabość jak chęć władzy czy tym podobne, lecz pamiętają że oni mieli też udział w powstaniu rasy entów. Przez to że niektóre społeczeństwa ludzi niszczą puszcze entowie nigdy w razie potrzeby nie zawahają się zaatakować ludzi. Do tej rasy są najbardziej neutralni.
Elfy: Entowie kochają tą rasę za gracje i talent artystyczny. Obydwie rasy żyją też często w lasach i się nimi opiekują. Drugą co do liczebności podrasą są eltowie, więc w społeczeństwa elfów jest wiele przedstawicieli tej rasy. Niestety elfy ze swą arogancją traktują entów, w najlepszym przypadku, jako trochę lepszych od ludzi. Zawsze w obecności enta podkreślają swoją wyższość. Lata spędzone wśród tego społeczeństwa nauczyły entów pokory i cierpliwości. Przez te relacje rasowe powstało entharskie przysłowie „Nawet elf na starość miłym będzię”.
Półelfy i półorki: Do tych ras Entowie nie mają jakiegoś szczególnego podejścia. Dla nich półork jest półorkiem, a półelf półelfem. Nigdy niemiały zatargów z orkami więc z chęcią przyjmują każde kto może pracować w swym społeczeństwie. Z półelfami też stosunkowo często zawierają małżeństwa, więc jest to rasa trochę uprzywilejowana wśród entów.
Krasnoludy: Entowie nie lubią krasnoludów i vice versa. Powodem tej nieprzyjaźni są różna podejścia do życia. Krasnoludy żyją pod ziemią, w wielkich warowniach z stali i kamienia. Wykuwają tony oręży i narzędzi. Niszczą środowisko. Wielu entów ceni ich kunszt pracy i poświęcenie rodzinie, lecz nie lubią ich „kamienności”. Według entharów miejsce rozumnych ras jest na ziemi w zgodzie z naturą, a nie pod ziemią gdzie mrok i stal częściej jest.
Gnomy i niziołki: Entowie lubią oba ludu za ich bezstronność i wesoły sposób życia. Gnomy lubią też za ich związek za naturą. Niziołki za ich interesowność. Entowie wiedzą że oba ludy choć małe będą bronić się do końca. W tych mały ludzikach drzemie wielka siła. Entharowie mają też problemy z zrozumieniem wynalazków gnomów. Według nich są to destrukcyjne maszyny.


Charakter: Entowie dążą do jak największej neutralność. Według nich największym wyczynem jest być bezstronnym jak drzewa. Młodzi przedstawiciele tej rasy często tak jak ludzie są nastawieni na szereg wpływów społeczeństwa, więc są szargani od skrajności do skrajności. Strasi tego ludu już znaleźli własny środek na neutralność wypracowany przez stulecia.

Krainy Entharów: Entowie uważają za swe tereny dzikie puszcze i zapomniane przez cywilizacje knieje. Większość przedstawicieli tej rasy mieszka jednak blisko cywilizacji, głównie w enklawach elfów i ludzkich wsiach. Bardzo rzadko grupa entharów tworzy własną wioskę. Jeżeli już to budują ją w sercu lasu tylko z martwych i chorych drzew.

Religia: Entowie wyznają naturę podobnie jak druidzi. Jeżeli uznają jakieś bóstwo za swoje opiekuńcze to najczęściej jest to Obad-hai.

Język: Językiem entów jest leśny. Wszyscy przedstawiciele tej rasy umieją też porozumiewać się z roślinami. Nie ma spisanych dziejów tej rasy gdyż nadal jest popularniejsze przekazywanie z ust do ust. Enty posiadają świetną pamięć i mogą pamiętać wydarzenie które miało miejsce 1000 i więcej lat temu.

Imiona: Enty posiadają imiona pochodzące z języka i kultury ludzi oraz elfów. W ich kulturze znane jest też nadawanie za imiona nazw drzew. Ta stara tradycja jest na pamiątkę kami bo każdy szczep tej rasy symbolizował inne drzewo.

Poszukiwacze przygód: Entowskich poszukiwaczy przygód motywuje dążenie do równowagi w naturze oraz obrona puszcz przed ich niszczeniem. Bardzo rzadko jest chęć zysku czy potęgi.

Entharskie cechy rasowe:
- +2 Bd, - 2 Zr, +2 Rzt, -2 Cha. Entowie są bardzo wytrzymali i opanowani, lecz trochę drętwi i mało charyzmatyczni przez swoje pochodzenie.
- Rozmiar średni. Entharowie nie zyskują żądnych premii ani kary z rozmiaru.
- Bazowa prędkość: 9m.
- Premia rasowa +2 do testów profesji(zielarz) oraz profesji(rolnik). Entowie wiedzą jak opiekować się roślinami tak naturalnie jak krasnolud wie jaka jest głębokość,
- Premia rasowa +2 do testów Tajników dziczy. Entowie umieją doskonale tropić i szukać w dziczy.
- Widzenie w ciemnościach (18m).
- Premia rasowa +2 do testów wykonywanych pod czas umiejętności siłowych trwających dłuższy okres czasu (bieg, pływanie, wstrzymywanie oddechu, itp.). Entowie są strasznie wytrzymali na zmęczenie.
- Entharowie mogą raz dziennie użyć kształtowania drewna. Potrafią też raz na tydzień użyć wzrastania roślin. Obydwie zdolności to zdolności nadnaturalne działające jak zaklęcia o tej samej nazwie o poziomie czarującego równego ½ poziomu postaci (min. 1 poziomu)
- Języki darmowe: wspólny, leśny. Języki premiowe: elfi, gnomi, giganci, smoczy, orczy, goblinski. Każdy ent umie też porozumiewać się z roślinami. Może użyć tej zdolności raz dziennie. Działa analogicznie do czaru Rozmawianie z roślinami rzucanego przez czarującego 1 poziomu.
- Ulubiona klasa: Druid.

Podrasy entów: Cechy rasowe przedstawionych tu entów to potomkowie par entharskich lub ludzko-entharskich. Istnieją też dwie inne podrasy. Są to eltidzi, potomkowie enthara i elfa, oraz baśniowe enty, czyli połączenie enta z driadą lub nimfą. Podobno istnieje w Entharze jeszcze jedna podrasa, szlachetne enty. Niestety niespotykano żadnego przedstawiciela tej rasy

Eltidzi są dziećmi par elfie-entharskich. Rodzą się też par gdzie zamiast elfa jest półelf. Charakteryzują się brakiem bród u mężczyzn i spiczastymi uszami. Mają lepsze zmysły, lecz niestety utraciły widzenie w ciemnościach. Są też podobnie jak elfy zwinne, lecz delikatniejsze od swych pobratymców. O dziwo żyją trochę powyżej 2500 lat Dzięki lepszym zmysłom częściej wśród nich są tropiciele niż druidzi.

Eltidzkie cechy rasowe:
- +2 Zr, - 2 Bd, +2 Rzt, -2 Cha.
- Rozmiar średni.
- Bazowa prędkość: 9m.
- Premia rasowa +2 do testów profesji(zielarz) oraz profesji(rolnik).
- Premia rasowa +2 do testów Tajników dziczy.
- Widzenie w słabym świetle.
- Premia rasowa +2 do testów Zauważąnia, Nasłuchiwania i Przeszukiwania. Dodatkowo Elt może, przechodząc w odległości 1,5m od ukrytych drzwi, wykonać test Przeszukiwania jakby aktywnie ich szukał
- Entharowie mogą raz dziennie użyć kształtowania drewna. Potrafią też raz na tydzień użyć wzrastania roślin. Obydwie zdolności to zdolności nadnaturalne działające jak zaklęcia o tej samej nazwie o poziomie czarującego równego ½ poziomu postaci (min. 1 poziomu)
- Języki darmowe: wspólny, leśny, elfi. Języki premiowe: gnomi, giganci, smoczy, orczy, goblinski. Każdy elt umie też porozumiewać się z roślinami. Może użyć tej zdolności raz dziennie. Działa analogicznie do czaru Rozmawianie z roślinami rzucanego przez czarującego 1 poziomu.
- Ulubiona klasa: Tropiciel

Baśniowe enty to potomkowie driady lub nimfy i enta. Są najbardziej charyzmatyczni z wszystkich. Są też najkrócej żyjącą podrasą. Żyją około 1800 lat. Posiadają też niebywały talent do leczenia. Ich włosy przypominają prawdziwe włosy, lecz jak u driady ich kolor zmienia się jak kolor liści na drzewach. Wszyscy przedstawiciele tej podrasy to kobiety. Jeżeli „zmieszają” się z ludźmi ich dzieci będą entami, jeżeli z entami to będą baśniowe enty, a jeżeli z elfem to powstanie elt.

Cechy rasowe baśniowych entów:
- - 2 Zr, +2 Rzt, +2 Cha.
- Rozmiar średni.
- Bazowa prędkość: 9m.
- Premia rasowa +2 do testów profesji(zielarz) oraz profesji(rolnik).
- Premia rasowa +2 do testów Tajników dziczy.
- Widzenie w ciemnościach (18m).
- Premia rasowa +2 do testów leczenia. Dodatkowo baśniowy ent może raz dziennie rzucić regeneracje średnich ran o poziomie czarującego 4. Jest to zdolność czarobodobna..
- Entharowie mogą raz dziennie użyć kształtowania drewna. Potrafią też raz na tydzień użyć wzrastania roślin. Obydwie zdolności to zdolności nadnaturalne działające jak zaklęcia o tej samej nazwie o poziomie czarującego równego ½ poziomu postaci (min. 1 poziomu)
- Języki darmowe: wspólny, leśny. Języki premiowe: elfi, gnomi, giganci, smoczy, orczy, goblinski. Każdy ent umie też porozumiewać się z roślinami. Może użyć tej zdolności raz dziennie. Działa analogicznie do czaru Rozmawianie z roślinami rzucanego przez czarującego 1 poziomu.
- Ulubiona klasa: Druid.
- Dostosowanie poziomu +1.

Enthar to plan lasów i puszcz. Z tego właśnie planu pochodzą enty. Żyje tu niewielka społeczność ludzi. Niestety nic niewiadomo co czai się się w mrokach puszczy. Ludzie pochodzący z tego planu zajmują się głównie stolarstwem i ich wyroby są najlepsze na świecie. Na tym planie żyją wyłącznie stworzenia roślinne. Także tu najwięcej jest drzew entów.

Drzewo entów tym staje się ent na koniec swego życia. Często tych drzew pilnują driady i drzewce. Przedmioty zrobione z drzewa tego drzewa są bardzo lekkie (ważą 1/5 swojej normalnej wagi) i są traktowane jakby były zrobione z żelazne drewna. Broń, pancerz lub tarcza zrobiony z tego materiału automatycznie jest umagiczniony do +3. Co 25 lat drzewo te wydaje owoce. Owoce te wyglądają niczym olbrzymie granaty. Wewnątrz ich jest 3k12+10 nasion. Zjedzone nasiono daje efekt podobny do czaru leczenia krytyczny ran rzucanego przez czarującego 20 poziomu. Nasionko odkrywa swoje moce w rękach enthara. Zasadzone przez enta w ciagu 6 miesięcy wyrasta w drzewcopodobne stworzenie poddane woli enta. Jedynie jedno ziarenko z owocu może być zasadzone. Istota ta nazywana jest mniejszym entharem i ma statystyki drzewca. Żyje przez 20 lat potem obumiera i zmienia się w nawóz. W rękach enta druida o poziomie min. 20 nasionko działa jak zaklęcie uzdrowienie. Tych owoców jest 3k4.


Rasa stworzona do świata autorskiego. W innych światach możę być przedstawiona jako dzieci drzewców i ludzi. Może też być przybyszem Z Entharu.
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 2:27 pm przez Królik, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

ndz sie 03, 2008 4:29 pm

Takie to jakieś...
Normalne...
Nic ciekawego?

Drzewce nie walczą o to czyja ręka cięższa być.



4-/6 za to ze jutro wyjezdzam na urlop i mam świetny humor.
Pracuj dalej, praca nie jest zła, jak ją okroić z tego co złe i co nieco dokleić będzie przyjemna dla druida czy innego kpłana obad-haia.

dzieci ludzi i drzewców

Czeka cię jeszcze bardzo poważna rozmowa z rodzicami.

Pcusiek: to nie jest klasa a rasa.
Ostatnio zmieniony ndz sie 03, 2008 5:13 pm przez Szarlih, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

ndz sie 03, 2008 4:36 pm

Całkiem ciekawa praca, która ustrzegła się poważnych błędów. Jeśli chodzi o te pomniejsze, to warto by napisać w nazwie, do której wersji D&D jest stworzona oraz napisać, do jakiego świata, lub podać warianty pozwalające dostosować ją do np. FR i Greyhawku. Masz parę literówek, np. "dożęnie, czy największej naturalność" i nie trzymałeś się jednej wersji(enty, entowie). Wydaje mi się też, że rasa jest trochę za słaba i można by do niej dodać jakieś ciekawe zdolności/zdolność. Aha, co do "+2 do testów wykonywanych pod czas umiejętności siłowych trwających dłuższy okres czasu", to jest koniecznie do sprecyzowania. Bo można powiedzieć na przykład, że długa walka to umiejętność siłowa. ;)
Ogólnie całkiem dobrze, uwzględniając naprawienie tych małych błędów, daję już teraz 4+/6(za małą oryginalność :P).
 
Pcusiek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 12:38 pm

ndz sie 03, 2008 5:04 pm

Klasa interesujaca i unikatowa, po dopracowaniu bedzie wporzadku :)
Proponuje mala zmiane ze wzrostem w koncu musza sie wyrozniac posrod ludzi i elfow, moze 2m+i wage tez zwiekszyc ale to tylko szczegoly.
_____________________
Abyss Walker ed 3.0 k podstawowa mojego MG zapraszam do komentowania
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

ndz sie 03, 2008 5:10 pm

Błędy ortograficzne poprawiono. Rasa troszke "poddrasowana". Zostały podane do jakiej edycji i świata. Są też warianty dla innych światów.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

ndz sie 03, 2008 5:21 pm

Kształtowanie drewna: Dobry wybór, bo w miarę pasuje i używa się tego. (Zaraz miliardy ludzi będą mówić, że nie, i tyle samo że owszem, jedni i drudzy zaczną się wydzierać, że przeciwna strona nie umie grać, moderatorów od ciachania postów będą boleć palce... Proszę, nie.)

Wzrastanie roślin: Słabe, ale cóż, ta pomoc wieśniakom :).
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

ndz sie 03, 2008 5:45 pm

Offtop mode on.
Pcusiek pisze:
Klasa interesujaca i unikatowa...

Niemogłem sie powstrzymać 8) . Respekt do tego pana już mam.
Offtop mode off.

Vobono przeszukałem podręcznik gracza i władców dziczy ,lecz nic innego klimatycznie nie znalazłem. Może ktoś ma jakąś sugestie dotyczącą tej zdolności? Może jakieś inne zaklęcie? Plz help me!!!
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

ndz sie 03, 2008 5:49 pm

Ogólnie mówiąc, ciekawy pomysł na rasę, sam bym nie wpadł na stworzenie rasy na bazie... rośliny (wszak entowie zasadniczo są zbliżone w "anatomii" do drzew"). Jak dla mnie, bez perełek, choć dla druida czy tropiciela całkiem przystępna rasa...

Szczerze mówiąc, wolałbym, aby ta rasa miała z +1 czy +2 dostosowania poziomu, wszak nie są "pospolitym" ludem (oczywiście wraz z odpowiednią liczbą i mocą dodatkowych zdolności). ;) A tak - mamy praktycznie gotową "standardową" rasę do zagrania. Ale może i też dobrze...

PS: [mode OffTopic on] Jakoś na ten temat odpowiedziało już z 6 postów (w tym mój), a o mojej rasie od kilku dni pustka świeci. Nie, żebym się kłócił, ale... tyle offtopu. ;) [mode OffTopic off]
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

ndz sie 03, 2008 9:38 pm

Najnowsza wersja rasy już jest.

VoBono wziązku z twoją aluzją co do rozmowy z rodzicami mam wytłumaczenie swej teori. W władcach dziczy jest klasa prestiżowa władca zielonolistynch. Przyjmójąc założenie że jakimś sposobem drzewc i druidka zakochali się w sobie. Ta zmienia się w drzewca (może dzięki zdolności klasowej) i zakwita. Drzewc produkuje pyłek który dostaje się do kwiatu druidki. Tam po zmianie spowrotem w swą naturalną forme jest w ciąży. Po dwóch latach rodzi sie jej dzieciak, ent. Przyjmująć że takich przypadków był trzy, czyli wystraczająco żę rasa powstała. Zajeło by to około 3000 lat by naprawde liczni byli ale da sie zrobić.
Offtop mode on.
Rozmowe mam dawno za sobą.
Offtop mode off.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

ndz sie 03, 2008 9:46 pm

Patrząc na podrasy - no, no, teraz robi się naprawdę ciekawie. Szczerze powiedziawszy - moim zdaniem Eltidzi i Baśniotych Entów są jeszcze ciekawsze fabularnie, niż sami Entharowie.

Nic więcej, jak calość ocenić na 5/6 tak ogólnie. Jako BG w jakiejkolwiek sesji wolałbym nie rozgniewać któregokolwiek z Entów. ;)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob sie 30, 2008 2:52 pm

Niezła praca, brak jej tylko epp, które pewnie powinno zależeć od wieku.
Czy enty mogą sie krzyźować także z innymi istotami (orki, koboldy itp)?
Moze zamiast robić podrasy lepiej byłoby zrobić szablon?
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

pn wrz 01, 2008 8:47 am

1. Nigdy nie spotkano krzyżówki orka i enta lub np. kobolda. Opisałem tylko najpopularniejsze. Pamiętaj też o nieznanej podrasie z Entharu, zwanej szlachetnymi entami.
2. Z tym epp to jednak będę musiał pomyśleć.
3. Nie podrasy zostaną podrasami, a nie szablonami.

Teraz taka mała idea dla graczy: Jeśli chcesz grać tą rasą to graj w wieku "rozpłodowym". W tych latach życia są najmniej drętwi.
 
Awatar użytkownika
Shaikan of Blood Song
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 9:16 pm

czw wrz 18, 2008 8:02 am

Mi się podoba. Nawet bardzo. EPP napewno by się przydało. Jeśli nie +1, to +2. Daj im także premię do Budowy i Niewrażliwość na Trafienia Krytyczne(zresztą to rośliny). Napisz także, że typ Entów to Roślina. Było by o wiele ciekawiej. Ogólnie praca dobrze wykonana, opis fabularny to bajer, więc dostajesz ode mnie 5/6. Gratuluję i zapraszam do dalszej pracy!
Pozdro, Shaikan of Blood Song

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość