Czy ktoś mógłby krótko scharakteryzować rodzaje wyniesionych
Solarzy - dawni czempioni, wyniesieni przez same Słońce, najpotężniejszego z Incarna; byli tymi, co pokonali Primordiali, a później przewodzili ludzkości w Złotym Wieku. Niestety, z wiekiem (a Solarzy żyją bardzo długo) stawali się coraz bardziej skorumpowani i źli. Zabici zostają przez Gwiezdnych (nie bezpośrednio, narzędziem mordu byli Smoczokrwiści), a ich Esencja na wiele lat zostaje uwięziona w Jadeidowym Więzieniu (by nie mogli się odrodzić). Niestety, ktoś rozwalił Więzienie, i Solarzy znowu kroczą po Kreacji.
Solarów było 300. Obecnie jest ich jednak około 150.
Lunarzy - wybrańcy Luny, zmiennokształtni, byli przyjaciółmi, kochankami, ochroniarzami lub chorążymi (albo i wszystko na raz) Solarów. Każdy Lunar jest powiązany z jednym z Solarów (więc jest ich 300).
Gwiezdni - wybrańcy Five Maidens. Mistrzowie astrologii (takiej bardzo specjalnej astrologii) i niesamowitych Gwiezdnych Stylów Walki. Wieszcząc przyszłość odkryli, że tylko zabijając Solarów mogą uratować świat. Obecnie chyba najbardziej bliscy określenia Wyniesieni - żyją głównie w Yu Shan, mieście Bogów, gdzie knują, spiskują, i nadzorują prace Celestialnego Biura.
Smoczokrwiści (Ziemscy, Terrestialni)- najsłabsi wyniesieni, ale i najliczniejsi. To było kiedyś elitarne wojsko Solarów, wyniesieni przez 5 Smoków Żywiołów. Obecnie rządzą światem (tak im się wydaje) z Błogosławionej Wyspy. W przeciwieństwie do innych wyniesionych, ich wyniesienie przekazywane jest w genach.
Otchłanni - Rycerze Śmierci, stworzenie przez Lordów Śmierci ze skradzionej Esencji Solarów. Teoretycznie więc, są to Solarzy, i przedstawiają ze sobą tą samą siłę i potencjał. Powinno być ich 100, jeżeli się nie mylę.
Są jeszcze Alchemiczni i Infernalni ---> Ale zajmują trochę mniej miejsca w świecie.
co to dokładnie limit breaki
Kiedy Solar sprzeciwia się swoim zasadom (Matka Teresa chce poderżnąć gardło biednemu dziecku), ma możliwość ładowania paska Limit Break. Jak się on załaduje, gracz traci całkowitą lub częściową kontrolę nad swoim bohaterem. Może wtedy postać zacząć się dziwnie zachowywać - prawy paladyn morduje całą wioskę, a ascetyczny mnich chędoży wszystko jak leci. Tyle mechanika.
Plot - Limit Break związany jest z Wielkim Przekleństwem. Pokonani Primordiale rzucili klątwy na swoich oprawców. Ponoć upadek Solarów związany jest właśnie z Wielką Klątwą.
czy inne tymi wyniesionych mają swoje odpowiedniki kast
Tak. Otchłanni mają swoje Solarne odpowiedniki, Ziemscy mają swoje 5 żywiołów, Gwiezdni swoje 5 panienek (Venus, Mars, Mercury, Jupiter i Saturn), Lunarzy swoje kasty związane z księżycem (obecnie tylko 3, pozostałe dwie są uważane za zaginione).
czy można toto prowadzić gamistyczno – symulacjonistycznie? (symulacjonizm realiów i koloru)
Można. Z jednej strony kolor to może być typowe fantaay, z drugiej techno-fantasy.
czy człowiek który boji się filmów animowanych (dosłownie), strawi ten system
Ostatnio znalazłem ogłoszenie, że ktoś chce prowadzić Exalted, ale gra się tylko zwykłymi ludźmi. Exalted stara się udawać system realistyczny, to tylko Wyniesieni łamią wszelkie zasady. Można się też skupić na epickiej opowieści (Beowulf czy inna Odyseja), lub na politycznych intrygach (pomijając gdzieś po drodze 50 metrowe skoki i bieganie po wodzie). Ale chyba nie po to kupuje się system, by korzystać w niego w 1/10 ?