Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Fałszywa śmierć

śr lut 09, 2011 7:41 pm

Witam, to mój kolejny pomysł na zaklęcie. Chciałem stworzyć czar bardzo okazyjny ale niezwykle przydatny dla wątłych magów. Z niecierpliwością czekam na wszelkie uwagi, gdyż sam nie jestem pewien czy zaklęcie jest dobre.


Fałszywa śmierć
Iluzje (Ułuda, Zwid)/przywoływanie (tworzenie)
Poziom: Brd 5, Cza/Zak 6, (oszustwa 5)
Komponenty: S
Czas rzucania: 1 akcja darmowa - patrz opis
Zasięg: Ty
Cel/Efekt: Ty/Fałszywe ciało
Czas działania: 1 runda na poziom i permanentnie - patrz opis
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Komponent materialny: Krew rzucającego


Czar można rzucić tylko w odpowiedzi na otrzymanie obrażeń.
Wykorzystujesz nadarzającą się okazje i markujesz swoją śmierć. Po rzuceniu tego zaklęcia stajesz się niewidzialny (jak za sprawą czaru: potężniejsza niewidzialność) a jednocześnie powstaje fałszywa kopia twojego ciała. Ciało wygląda tak jakby ostatni cios zadający obrażenia odebrał ci życie. Udany test Leczenia lub Wiedzy biologia o ST=ST odparcia czaru pozwala odkryć fałszywą naturę ciała. Wszelkie przedmioty posiadane przez ciało okazują się być imitacjami - bronie łamią się przy najsłabszym uderzeniu, eliksiry okazują się być zabarwioną wodą, zapiski wszelkiego typu są bezsensownym bełkotem, kosztowności są nic nie wartymi świecidełkami. - ST rzutów pozwalających odkryć naturę tych przedmiotów równa się ST odparcia zaklęcia. Rozproszenie magi automatycznie zmienia przedmioty i ciało w kłęby szarawego dymu. Potężniejsza niewidzialność utrzymuje się 1 rundę na poziom.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2011 10:30 am przez Bahior, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Fałszywa śmierć

śr lut 09, 2011 8:10 pm

Iluzja ciała jest materialna? Wróg, który powali maga, zwykle chce go ograbić z dobytku, Co, jak zacznie z niego zrywać pludry? "Ofierze" przysługuje wtedy rzut obronny z racji interakcji z iluzją. Następstwa nieudanego rzutu trzeba wyjaśnić.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Fałszywa śmierć

czw lut 10, 2011 11:21 am

Dzięki za uwagi, zaktualizowałem już zaklęcie.
Co do łupów to słuszna uwaga, a jeśli chodzi o rzut obronny to pozbyłem się go. Zastanawiam się tylko czy ten czar nie powinien teraz należeć do 2 szkół lub mieć inny podtyp. (oft: Czy zaklęcie może należeć jednocześnie do dwóch szkół?).
Ogólnie to chciałem aby zaklęcie tworzyło naprawdę przekonywujący obraz śmierci nie łatwy do rozpoznania na pierwszy rzut oka. (mechaniczne wyjaśnienia ciekawego zabiegu fabularnego).
Ostatnio zmieniony czw lut 10, 2011 11:30 am przez Bahior, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Fałszywa śmierć

czw lut 10, 2011 2:41 pm

Zaklęcie mogą należeć należeć naraz do dwóch szkół i czasem należą, choćby te z player's handbook 2. Czas rzucania dałbym 1 immediate action.
Skoro natura stworzonych przedmiotów jest taka marna, to może druga szkoła... przywoływanie (tworzenie), tyle że wtedy te przedmioty będą trwały praktycznie w nieskończoność. To nic złego, skoro okazują się bezwartościowe.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Fałszywa śmierć

pn lut 14, 2011 10:09 pm

Dodałem drugą szkołe magi zgodnie z radą. Zastanawia mnie poziom zaklęcia - może go obniżyć?
A co do czasu rzucania: 1 immediate action to chyba to samo co akcja darmowa.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Fałszywa śmierć

pn lut 14, 2011 11:04 pm

No nie do końca. Akcji darmowych ma się nieograniczona ilość (reguluje mg) a immediate action zabiera nam swift action z następnej tury.
Co do poziomu to mam mieszane odczucia - to na przykład poziom, na którym mamy do dyspozycji palec śmierci... czar mocno sytuacyjny, ale może się przydać.
Dorzuciłbym jeszcze efekt czaru szybki odwrót (1 poziom), to by nawet pasowało... z drugiej strony, 3 szkół chyba nie może być. Przydałyby się głosy większej rzeszy ludzi.
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Fałszywa śmierć

wt lut 15, 2011 12:20 am

Poziom czaru jak i działanie są ok. Dwie szkoły na raz też oddają naturę czaru.

Co do dodania szybkiego odwrotu to będzie to na mój gust trochę za dużo. Mag i tak otrzymuje potężniejszą niewidzialność na minimum 13 rund, więc ma czas i okazje, żeby oddalić się/rzucić czar.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Fałszywa śmierć

ndz kwie 24, 2011 10:31 am

Jednak pozwoliłem sobie obniżyć poziom zaklęcia. Sądzę, że jego sytuacyjność na to pozwala.

Chętnie usłyszę jednak wasza opinie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość