Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

ndz gru 04, 2005 2:44 am

Tammo --> Również, po dłuższych testach, stosuję obniżanie każdej kości umiejętnością. Mają one wtedy wreszcie właściwy wpływ na rozgrywkę. Działa dobrze.

Co do pytań Jean-Luick de Touraille'a:
1) Oficjalnie - nie. U mnie owszem - wystarczy 10-15 lat nauki i sporo PeDeków (lub kordinów - przy tworzeniu postaci...)
2) Oficjalnie - j.w. U mnie - oczywiście. W końcu umiesz i to i to.
3) Magii naturalnej nie da się nauczyć. Ale... MG może zawsze poprowadzić sesję o odkrywaniu swej mocy przez maga naturalnego.
4) W pierwszą stronę - tak, w drugą - patrz wyżej.
5) Magia naturalna jest związana z pochodzeniem - raczej więc nie widzę możliwości.
 
Tammo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw lis 24, 2005 3:26 pm

pn gru 05, 2005 2:37 am

Ysabell Moebius, dzięki.
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

sob gru 17, 2005 8:45 pm

Heh pewnie gdzieś o tym była mowa ale nie mogę znaleść...
-jak sprawdza się czy wyprzedzenie było udane, czy nie - czy bierze się pod uwagę tylko bazową wartość zastawy wyprzedzonego, czy też ma on prawo poświęcić kość na obronę ?
-rozumiem że ripostę można wykonać tylko po udanej zastawie (ale nie na tyle dobrej, by przejąć inicjatywę) ?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob gru 17, 2005 9:18 pm

O tym jest mowa w podręczniku, tak jasno, że bardziej chyba się nie da, ale spróbuję na przykładzie. ;)

1) BG1 atakuje BG2.
BG1 robi Pchnięcie proste za 12.
BG2 robi Wyprzedzenie za 18.
BG2 udało się Wyprzedzenie. Jednak BG1 ma prawo do Obrony, w tym celu rzuca ponownie 1k20, którą użył do ataku i dodaje do niej wartość Uniku lub Zasłony i porównuje z akcją, którą przed chwilą wykonał BG2.

2) BG1 atakuje BG2.
BG1 robi Pchnięcie proste za 15.
BG2 robi Ripostę za 20. Akcja Riposta jest rodzajem zasłony po której obrońca na moment (jedna akcja, kość) przejmuje inicjatywę. Zasłona I/II nie ma tej właściwości.
BG2 wygrał, więc może następną kość przeznaczyć na akcję ataku (np. Wypad), a BG1 będzie musiał się bronić. Potem znów inicjatywa wraca do BG1 i to on atakuje.
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

sob gru 17, 2005 9:58 pm

Dzięki
co do riposty w końcu zrozumiałem że nie jest ona atakiem, tylko obroną, ot jakoś mi umknęło, mea culpa,
ale co do wyprzedzenia...
.
G2 robi Wyprzedzenie za 18.
BG2 udało się Wyprzedzenie

Właśnie skąd wiadomo że się udało? jaka jest podstawa określenia porażki/sukcesu ? Z czymś się to porównuje ? Z wartością ataku który wyprzedzamy ?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob gru 17, 2005 10:09 pm

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Wyprzedzenie się udało na ten moment, bo akcja ma wyższą wartość niż atak przeciwnika - Wyprzedzenie > Atak przeciwnika, w przykładzie 18 to więcej niż 15. Jednak atakujący jak napisałem ma prawo do Obrony i rzuca kość do której dodaje Unik lub Zasłonę i porównuje z wartością akcji przeciwnika, czyli w przykładzie z 18. Konsekwencje tego są takie, że udany Unik pozwala uchylić się przed Wyprzedzeniem i dokonczyć uderzenie trafiając przeciwnika (przy różnicy 0-1 następuje obustronne trafienie), Zasłona powoduje zablokowanie Wyprzedzenia, czyli nikt nie zostal trafiony. Jeśli Unik/Zasłona nie powiodą się to Wyprzedzenie udało się i przeciwnik został trafiony.
 
Awatar użytkownika
Kretus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 08, 2004 4:03 pm

sob gru 17, 2005 10:17 pm

Dzięki
Chodziło mi tylko o to, z czym porównujemy wartość wyprzedzenia w celu uzyskania sukcesu, jakie są skutki sukcesu i porażki roumiem :P

poczytam sobie to forum "pojedynków", może zmądrzeję :razz:
 
Filio

śr sty 25, 2006 10:52 am

Nie chciałem tworzyć nowego tematu, jednak musiałem gdzieś zadać to pytanie. Proszę, nie odpowiadajcie tekstami w stylu "to już było wałkowane tyle razy" lub "ślepy jesteś? str. XXX i spierdzielaj!".
Bądźcie wystarczająco mili dla nowicjusza :razz:
- Jakie obrażenia zadają bronie lekkie, zwykłe oraz ciężkie
- Gdzie znajdę redukcję obrażeń i pokrycie każdego z pancerzy i tarcz (czyli hełm, kirys, kolczuga, koszulka kolcza, pancerne rękawice, przeszywanica, skórzany kaftan itd.)?

Pozdrawiam
Filio
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

śr sty 25, 2006 11:12 am

Filio pisze:
- Jakie obrażenia zadają bronie lekkie, zwykłe oraz ciężkie

Z tego co pamiętam wszystkie bronie zadają rany lekkie, opróćz broni ciężkich, które zadają rany ciężkie (ale tylko w Prawdzimym Starciu. Dotatkowo ciężar broni ma znaczenie przy stosowaniu zasłon [Monastyr HC, strona 102 i 105]


Filio pisze:
- Gdzie znajdę redukcję obrażeń i pokrycie każdego z pancerzy i tarcz

Wydaje mi się, że nie ma takowej, dokładnej rozpiski. Pancerzy praktycznie sie nie używa, więc i zasady je opisujące są minimalne.
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

śr sty 25, 2006 4:06 pm

O zbrojach znajdziesz w mon hc. s. 106, w mon. sc. s.125.
Cięcie z zamachu rapierem daje rany ciężkie, ten sam manewr wykonany mieczem zadaje rany śmiertelne. Jeśli dobrze pamiętam, to pchnięcia zadawane rapierem dają ranę ciężką na krpus i lekką w kończyny. Cięcie rapierem to zawsze rana lekka.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr sty 25, 2006 4:28 pm przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Filio

śr sty 25, 2006 4:12 pm

Albert pisze:
O zbrojach znajdziesz w mon hc. s. 206, w mon. sc. s.125.

Doprawdy? (hard cover) Na 206 stronie jest informacja o Wyspach Eskryjskich, a na 125 stronie o nekromancji i nieodzownym upadku czarnoksiężnika. Niczego na temat zbroi nie znalazłem... :?
Albert pisze:
Cięcie z zamachu rapierem daje rany ciężkie, ten sam manewr wykonany mieczem zadaje rany śmiertelne.

Veto. Cięcie z zamachu mieczem także zadaje ciężką ranę.
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

śr sty 25, 2006 4:21 pm

Filio pisze:
Doprawdy? (hard cover) Na 206 stronie jest informacja o Wyspach Eskryjskich, a na 125 stronie o nekromancji i nieodzownym upadku czarnoksiężnika. Niczego na temat zbroi nie znalazłem...


Hard cover, s. 106(sorry, literówka) na górze strony.
Soft cover, s. 125, prawa kolumna.

Filio pisze:
w mon. sc. s.125.


Strona 125 to soft cover (sc), tu już pisałem wyraźnie :wink:
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

śr sty 25, 2006 4:25 pm

Co do statystyk Stroju ochronnego - Mon HC strona 106.

Natomiast kwestia obrażeń jest trochę bardziej skomplikowana... Generalna zasada jest taka: Rapier zadaje obrażenia lekkie w kończyny, ciężkie w korpus (wyjątki: Cięcie i Wypad), zaś Miecz lekkie cięciem zwykłym, ześ ciężkie cięciem z zamachu. Co zaś się tyczy cięzaru broni - ma on znaczenie w wypadku walki z przeciwnikiem uzbrojonym w inną broń i od niego zależy Budowa jaką musimy posiadać, żeby daną bronią walczyć... (HC, strona 105)
 
Filio

śr sty 25, 2006 4:30 pm

Albert pisze:
Hard cover, s. 106(sorry, literówka) na górze strony.

Cyferówka raczej :wink:
Ysabell Moebius pisze:
Co do statystyk Stroju ochronnego - Mon HC strona 106.

Niby są tam statystyki, jednak autorzy podają tylko dwa przykłądy - kolczugę i płytówkę. A co z hełmem, kirysem, koszulką kolczą, pancernymi rękawicami, przeszywanicą, skórzanym kaftanem i innymi?
Jak wcześniej powiedział Joseppe:
Joseppe pisze:
Wydaje mi się, że nie ma takowej, dokładnej rozpiski. Pancerzy praktycznie sie nie używa, więc i zasady je opisujące są minimalne.

A ja przez to jestem smutny... :cry:
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

śr sty 25, 2006 4:41 pm

Niby są tam statystyki, jednak autorzy podają tylko dwa przykłądy - kolczugę i płytówkę. A co z hełmem, kirysem, koszulką kolczą, pancernymi rękawicami, przeszywanicą, skórzanym kaftanem i innymi?

Ja to pojmowałam tak, że wszystko co zrobione z tych kółeczek ma Redukcję 1, a wszystko co z płyty 2. To nie wystarcza?
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

śr sty 25, 2006 4:42 pm

Filio pisze:
Cyferówka raczej


Jak zwał, tak zwał.

Filio pisze:
Niby są tam statystyki, jednak autorzy podają tylko dwa przykłądy - kolczugę i płytówkę. A co z hełmem, kirysem, koszulką kolczą, pancernymi rękawicami, przeszywanicą, skórzanym kaftanem i innymi?


Bo takowej rozpiski nie ma. Chciałeś, żeby podać ci jakieś info o pancerzach- podaliśmy. Niestety wiele rzeczy w Monastyrze jest niedopracowanych, lub pominiętych. Pancerze skonstruowane są tak, by były właściwie nieprzydatne, bo autorzy postawili na konwencję płaszcza i szpady. Na pojedynki, nie na bitwy. Co oczywiście nie zmienia faktu, że wojny też można rozgrywać. Ale to tak OT.
 
Filio

śr sty 25, 2006 4:47 pm

Ysabell Moebius pisze:
Ja to pojmowałam tak, że wszystko co zrobione z tych kółeczek ma Redukcję 1, a wszystko co z płyty 2. To nie wystarcza?

Jeśli spojrzysz na to przez pryzmat DnD, gdzie każdy pancerz różni się od drugiego premią z pancerza, to nie :razz:
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

śr sty 25, 2006 4:53 pm

Filio pisze:
Jeśli spojrzysz na to przez pryzmat DnD, gdzie każdy pancerz różni się od drugiego premią z pancerza, to nie :razz:


Pewnie tak... Ale jak patrzę na to z perspektywy świata realnego i moich (niezbyt dużych, przyznaję) doświadczeń ze strojami ochronnymi o uzbrojeniem - zdecydowanie wystarcza :D
 
Awatar użytkownika
Vezyhr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:46 pm

pt sty 27, 2006 2:55 pm

Nie wiem, czy owe pytanie było już zadawane w tym temacie a (możecie mnie powiesić) nie chce mi się całego wątku przeglądać, więc pytam:
Strona 123, Mon (sc), Punkty Przewagi, wytłuszczony druk "Krytyczne pchnięcie", cytuję: "Poświęcając 2 PP atakujący może zwiększają wartość rzutu k20''. Niechodzi mi o sam błąd stylistyczny, a o ilość oczek, o jakie zmodyfikować możemy rzut na k20-stce? Nigdzie nie mogę znaleźć odp. na te pytanie...
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 669
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

pt sty 27, 2006 3:55 pm

Tak z pamięci to 1. Nie więcej niż do 20.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt sty 27, 2006 4:45 pm

Za każde wydane 2 punkty zwiększamy wynik na kości o 1, tajesss.
 
Awatar użytkownika
Vezyhr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:46 pm

pt sty 27, 2006 6:29 pm

Dzięki za odpowiedź.

To jeszcze jedno pytanie: odrazu powiem, że na szermierce się nie znam zupełnie, ale czy broń i jej właściwość "wymijanie" nie jest przypadkiem jakąś pomyłką? Walczyłem kiedyś zwykłym bokenem (broń kształtem zbliżona do miecza, wykonana jest zaś z drewna) i wykonując atak trudno jest zmienić miejsce trafienia. Nie wiem, jak tyczy się to do rapiera, ale tak czy siak, miecz posiada podobną właściwość... IMO troszkę dziwne.

Jeszcze jedna kwestia mnie dręczy - ataki nie uwzględniają siły atakującego. Silny Agaryjczyk zada te same obrażenia (wykonując np. akcję pchnięcia), co wątłej budowy uczony z Cynazji, który wykona identyczną akcję...
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

pt sty 27, 2006 6:54 pm

Budowa ma znaczenie tylko jeśli chodzi o rodzaje broni. Aby walczyć bronią "ciężką" bez ujemnych modyfikatorów, trzeba mieć Budowę 16 i więcej.
Współczynnik broni, "omijanie" stosuje się do wymijania pancerza, do pchnięcia w miejsce nieosłonięte, np. pod pachę, itd.
W szermierce szablą zmianę kierunku cięcia stosowano niezwykle często.
Natomiast wprawny szermierz, walczący rapierem może trafić cel z dokładnością do 10- 15 cm (zasłyszane od kolegi trenującego szermierkę), i zmiana kierunu natarcia nie jest dla niego problemem.
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt sty 27, 2006 9:19 pm

Vezyhr --> zasady Omijania moim skromnym zdaniem ssą, więc je zmodyfikowałem. Ale koszerny Monastyr rzeczywiście zawiera Omijanie. Nie będę się rozwodził co mi się w nim nie podoba, bo nie o tym wątek ;).
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

pt sty 27, 2006 9:30 pm

Jeszcze kilka słów odnośnie Siły. Poza możliwością używania bez modyfikatorów cięższych broni, Siła liczy się również do Fechtunku... Akurat kwestia Siły jest moim zdaniem rozwiązana bardzo dobrze... Co zaś się tyczy Omijania, to szczerze mówiąc jeszcze go nigdy nie testowałam nawet, więc nie wiem na ile wydałoby mi się logiczne. Hmm... A niech sobie będzie i tak moi gracze nie używają pancerzy... ;)
 
Awatar użytkownika
Vezyhr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:46 pm

pt lut 03, 2006 10:16 pm

I kolejne pytanie...
Podniecony począłem tworzyć postać jednemu z moich graczy. I zablokowałem się gdy czas przyszedł na umiejętności dodatkowe. Jak są wybierane, za ile pkt. możemy je podnieść i o ile?
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt lut 03, 2006 10:45 pm

Wybierane są wedle własnego widzimisię. Podnosimy je tak, jak normalne:
1 poziom kosztuje 1 pkt.
2 poziom kosztuje 2 pkt. (+1 za 1. poziom, razem 3)
3 poziom kosztuje 3 pkt. (+1 za 1. poziom, +2 za 2. poziom, razem 6)
i tak dalej.
 
Awatar użytkownika
Vezyhr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:46 pm

sob lut 04, 2006 1:29 am

Czyli mam rozumieć, że to gracz wybiera sobie które chce i ile przeznaczy na nie punktów z puli 20?
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

sob lut 04, 2006 2:50 am

Przykładowe umiejętności są podane w podręczniku (tylko przykładowe, może być ch nieskończenie więcej), a gracz może na nie przeznaczyć nawet wszystkie 20 punktów (albo i 30 w "bogatszej" wersji tworzenia postaci)... A w sumie to nawet na jedną ;) (tak, wiem, 20 się nie da - 15, 21 albo 28...)
Moi gracze lubią sobie wybrać po jednej-dwie dla zróżnicowania postaci...
 
Korvath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 12:18 pm

ndz lip 16, 2006 12:56 am

Vezyhr pisze:
Jeszcze jedna kwestia mnie dręczy - ataki nie uwzględniają siły atakującego. Silny Agaryjczyk zada te same obrażenia (wykonując np. akcję pchnięcia), co wątłej budowy uczony z Cynazji, który wykona identyczną akcję...


Sila w monie ma przelozenie tak choc odmiennie niz w innych systemach nie widac tego na pierwszy rzut oka;)
w innych mechanikach silny zadaje duzo pkt ran i im silniejszy tym wieksza szansa ze zamorduje w monie podobnie im wieksza sila tym wiekszy fechtunek co oznacza wieksza szanse na zadanie ran i zamordowanie:D poprostu niema liczy sie ilosc ran raczej to czy byla ciezka+ lub czy niebylo

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość